W204 - Eturekisterikilpi AMG-puskuriin ilman näkyvää taustaa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2947
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 13.05.2015 21:31
W204-korimallin pre-facelift-version AMG-etupuskurissa on kulmaa jos johonkin suuntaan. Haluaisin asentaa autoon kilven ilman, että sen taakse tulee oikealta ja vasemmalta näkyvää alkuperäistä mustaa muovipalikkaa (, jollainen näkyy esim tässä autossa).

Joskus aikaisemmin olen käyttänyt koriteippiä, mutta Jjohtuen tämän kyseisen puskurin muodoista, kilven kiinnittäminen koriteipillä suoraan puskuriin on vähän hankalaa. Etenkin jos sen haluaa saada paikalleen oikein kunnolla.

Onko tuollaiseen autoon olemassa telinettä, joka olisi joko täsmälleen suomalaisen kilven kokoinen tai vähän pienempi? Tai onko jotain tarviketelinettä, jonka saisi (todistettavasti suoraa koriteippausta paremmin) kiinnitetyksi?

Nämä saksalaiset ovat käyttäneet sveitsi- ja italia-versioisia taustoja.. Voisi toimia suomalaisenkin kilven kanssa, vai mitenköhän on?

Tämä saksalainen on saanut oman kilpensä kiinnitetyksi aika kelvollisen näkymättömillä kiinnikkeillä, mutta tuosta ratkaisusta ei löydy valitettavasti tarkempaa tietoa.
-T

Kuva

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 501
Liittynyt: Ke 14.05.2008 08:27
Paikkakunta: Mäntsälä
ViestiLähetetty: To 14.05.2015 10:23
Kuva

Siinä sinulle idea japen toteuttamana. Tuollaiset kulmat siis ja kiinnitys tuohon puskurin alaosaan 3m dual lock teipillä. Saa tarvittaessa pois, helpottaa muun muassa pesua ja kiillottelua.
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2947
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 14.05.2015 20:16
juu-zo kirjoitti:Siinä sinulle idea japen toteuttamana. Tuollaiset kulmat siis ja kiinnitys tuohon puskurin alaosaan...

Kiitos ideasta, täytyypä vähän katsella, miten tuo toimisi käytännössä tuon puskurin viisteiden, kulmien ja pokkauksien kanssa. Vähän tavallista alemmaksi kilpi tuolloin jäisi, se on varma. Mutta kysymys on, näyttäisikö se pöhköltä.

Tämän kuvan mukaan sanoisin, että aikamoinen paneeli italialainenkin teline näyttää olevan. Joten semmoista en taida alkaa metsästää. Voi olla että lopputulos ei ole sen kanssa sanottavasti parempi.

Tämän kuvan mukaan sveitsiläinen kilventausta voisi olla toimiva. Erikoinen juttu, että kilventaustat ovat aina mustia. Merkittävästi vähemmän näkyisi jos olisi korin värinen... No, saahan sitä maalia ostetuksi. Mutta koska tuollainen Mersu-osanumerolla varustettu muovinpala maksaa jonkun verran, voisi se olla samalla vaivalla maalattu niin vähemmällä askartelulla selviäisin.
-T

Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2947
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 14.05.2015 20:51
Vähän hankalalta näyttää tuollaisen kulmaraudan saaminen toimimaan Mersun kanssa. Japella on Audissa suorempilinjainen puskuri kuin Mersun AMG-puskuriviritys. Lähikuva Mersun puskurista tässä. Alkuperäisen telineen reunan muoto kertoo ongelman.

Jos Mersun puskin olisi suorempilinjainen, silloin koriteippi ja vastaavat tarttuisivat laajemmalta alkueelta, kilpi pysyisi sillä kivasti ja tässä ei olisi mitään ongelmaa...

Lisäksi Audissa taitaa olla puskurin ritilä vähän syvemmällä, jolloin siinä on pinta-alaa tukevan kiinnityspisteen virittämiseksi. Pelkään että Mersun "olemattoman pieni" syvyys puskurin alla ei riitä telineraudan dual lockia ajatellen. Tässä kuva Mersun ritilästä. En viitsi alkaa ritilää muovailla, koska se tarkoittaisi sen irroittamista, ja se taas edellyttää puskurin poistamista, ja se ei kuulu suosikkihommiini.
-T

Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2947
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Pe 15.05.2015 08:15
Vielä selvyyden vuoksi: Mustan pohjalevyn haluaisin saada pois/ piiloon. Autossani ollut etukilven pohjalevy on (vastaavasti kuin alla olevan esimerkkikuvan autossa) muutamia senttejä leveämpi kuin suomalainen rekisterikilpi. Kun se on leveämpi, se näkyy kilven takaa. Ne alueet jotka haluaisin saada piiloon on merkitty alla olevaan kuvaan punaisella.
Kuva

Katsoin tuossa kuvia vanhoista autoistani, niin näköjään minulla on joku aluslevyallergia, koska kaikissa autoissa olen väkästellyt kilven mahdollisimman puskurinmyötäiseksi.
-T

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Pe 16.07.2010 16:24
ViestiLähetetty: La 16.05.2015 19:24
Eikö nuita päitä voi vaikka sahata pois? Vai onko tuo alunen semmoinen malli missä kilpi kiilattu niin pienilla klipseilla alareunasta?
Tai sitten hommat ihan normi ruuvilla tulevan kilventaustan ja sitten vaan leikot kaikki ylitulevat osat pois?'
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11941
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: La 16.05.2015 19:56
maalaa nykyinen teline korinväriin...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1666
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Su 17.05.2015 18:44
Kilventeline pois ja kilpi suoraan puskuriin ja muoviprikat alle?
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2947
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ma 18.05.2015 21:18
tn62634 kirjoitti:Kilventeline pois ja kilpi suoraan puskuriin ja muoviprikat alle?

Yhden sortin "muoviprikkaviritystä" yritin jo viikonloppuna, mutta ensimmäiset protoiluni menivät korvalleen:

3D-tulostinta varten tein kokemattomuuttani mallin hölmösti päin. Se olisi kyllä voinut toimia, jos olisin laittanut "slim-kilpitelineeni" tulostuksen kannalta fiksumpaan asentoon. Nyt sen tulostaminen olisi vienyt puolen viikonloppua. Olisin toki voinut alkaa rakentaa mallia toisin päin, mutta ulkopuolisen tahon tulostimen äärellä en kehdannut alkaa ottaa riskiä, että hätiköidyn kääntämisen seurauksena malli vinksahtaisi jotenkin toisella tavalla pieleen.

3D-tulostusideani karahdettua karille aloin perfektionistina väsätä "slim-kilpitelinettäni" läpinäkyvästä akryylimuovista. Siinä optimointini kaatui omaan näppäryyteensä. Vaikka tarvittavan "prikan" paksuus on useita millejä, akryylistä leikattavan "prikkamateriaalin" vahvuus kuitenkin jää sen verran ohueksi että tässä hommassa täytyy olla hiukan enemmän kokemusta muoviaskartelusta kuin minulla.

Taidan seuraavaksi katsoa, saisinko "prikkajutun" rakennetuksi kerrostamalla koriteippiä. Sen verran paljon korotusta tarvitaan, että 3M:n ja muiden tunnettujen teippivalmistajien katalogeista ei niin paksua teippiä suoraan löydy.
-T

Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: Ti 19.05.2015 05:56
Hmm mitä jos vetäisit taustalle solukumia, millä eristetään iv-kanavia. Saa ainakin 9 ja 13mm ja sitä suuremmalla. :D Leikkaa kilven muotoisen palan vaan.
S204 300cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 26.04.2015 23:16
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: Ti 19.05.2015 12:18
Pitkiä "prikkoja" saat kun otat vaikk 16 mm muovista sähköasennusputkea ja siitä pätkit sopivan mittaista siivua.
s204 C200 CDI BE T A Facelift -11
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 501
Liittynyt: Ke 14.05.2008 08:27
Paikkakunta: Mäntsälä
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 08:27
Mikäs oli eerolan ratkaisu lopulta? Nyt itse saman asian äärellä tässä pohdiskelen. Ei amg puskuri mutta faceliftin puskuri. Joka tapauksessa nuo alkuperäisen telineen paikat pitää tulppailla koska jäävät reunoilta kilven yli.
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2947
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2019 09:00
Laitoin kumimattoa ja koriteippiä. Toimi, muttei ollut optimi, koska piti olla painepesurin kanssa varovainen.
-T

Kuva
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 08.04.2003 00:12
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: Ti 06.08.2019 22:24
Olen joskus sahannut alkuperäistä kilventelinettä keskeltä lyhyemmäksi, päädyt on jääneet alkuperäisen näköiseksi ja kilpi on peittänyt keskelle jääneen sauman. :crazy:
Mersuharrasteet:
C123 280 CE
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
Muut harrasteet:
VW Passat CC
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Pontiac Trans Am 1991
Jaguar XJ6 Sovereign
EMW R35 vm. 1955

Paluu Tuning

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi