Airmatic mersun madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Airmatic palikat halkastuna:
Kuva

Tuossa completoksen linkissähän puhuttiin sähköisestä madallusjärjestelmästä, mikä lie onkaan, hinnakas ainakin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

Sprinter1 kirjoitti:Eipä taida saada testerillä alas. Ainut konsti taitaa olla anturi tankojen säätö/vääntö (mikäli on,uudemmissa ei ole) kallistuksen vakaajissa kiinni olevat tangot josta saadaan korkeus tieto xenoneille ja airmaticille.
Kyllä ainakin minä sain auton haluttuun korkeuteen omalla "vekottimella" (staarilla ) ... :wink:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kari v kirjoitti:
Sprinter1 kirjoitti:Eipä taida saada testerillä alas. Ainut konsti taitaa olla anturi tankojen säätö/vääntö (mikäli on,uudemmissa ei ole) kallistuksen vakaajissa kiinni olevat tangot josta saadaan korkeus tieto xenoneille ja airmaticille.
Kyllä ainakin minä sain auton haluttuun korkeuteen omalla "vekottimella" (staarilla ) ... :wink:
Heh joopa joop joo :loll:
anturien tankoja vääntelemään antureita huijaaman tms
Airmaticik kun ei onneksi ilman sitä ole ollenkaan
Vika/häiriö altis...

Kyllä ne saa ilman mitään huijauksia ohjelmasta
säädeltyä halutuun tasoon eikä sitten tule niin helposti onkelmia
Vaikka *:rilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

tietääkö kukaan pystyykö noita airmatic madalluksia tallettamaan avaimelle et vois tallentaa periaattees kesä ja talviasetukset eri avaimelle:D?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

anamankeli kirjoitti:tietääkö kukaan pystyykö noita airmatic madalluksia tallettamaan avaimelle et vois tallentaa periaattees kesä ja talviasetukset eri avaimelle:D?
Ei
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Ripu »

http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
:thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Ripu »

SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
No se, kokeiltiin sitä taannoin mutta ei onnistunu, olen kirjottanu siitä jutun. Pitäs johonki ohjelmaan se madallus kuulemma tehä, ja siinä menis mahd. koko päivä. Vähän turhan kallista. Ja edellisen perusteella en oo vakuuttunu ollenkaan että onnistuisi.
Niin siksi keksiä se polkupyörä uudestaan...
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

Kyllä se asia on niin, kuin Sprintteri sen sanoi. Olen itsekin muokannut autoni alustaa staarilla mielin määrin, mutta mitäpä tässä kinaamaan asiasta...
Viimeksi muokannut kari v, Su 03.03.2013 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ripu kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
No se, kokeiltiin sitä taannoin mutta ei onnistunu, olen kirjottanu siitä jutun. Pitäs johonki ohjelmaan se madallus kuulemma tehä, ja siinä menis mahd. koko päivä. Vähän turhan kallista. Ja edellisen perusteella en oo vakuuttunu ollenkaan että onnistuisi.
Niin siksi keksiä se polkupyörä uudestaan...
Ko auton laskeenut sillä yleisellä konstilla ja auto pysyi halutulla korkeudella
koeajon siihen päälle viellä kuulemma ~100km tms
ja sitä tosiaan oli juttua tuolla mainitussa jutussa
loputuloksena pohdiskelulle oli autossa/systeemin ohjelmassa joku vika mikä
saa yksikön hukkaaman asetukset(palauttaa uuden boxsin asentoon)
ja muutos pitää tehdä suoraan ohjelmaan

(näitä on ollut muutamia samoin semoissia mitkä eivät suurta muutosta
mutta ovat kyllä heti kun auto likkuu palutuneet alkuperäiseen korkeuteen muuta tekemällä,
muutoksen ohjelmaan on kyllä sitten saanut mille korkeudelle vaan ko auton jälkeen jälkeen laskenut 6 autoa)

tai sitten anturi huijauksella(mitä ei kyllä voi suositella näissä systeemissä kun on muutenkin jonkun verran...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Ripu kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
No se, kokeiltiin sitä taannoin mutta ei onnistunu, olen kirjottanu siitä jutun. Pitäs johonki ohjelmaan se madallus kuulemma tehä, ja siinä menis mahd. koko päivä. Vähän turhan kallista. Ja edellisen perusteella en oo vakuuttunu ollenkaan että onnistuisi.
Niin siksi keksiä se polkupyörä uudestaan...

Eli autohan ei ole kunnossa........minkalainen "koktaili" syntyykään kun alkuperäinen järjestelmä ei ole kunnossa ja sen jälkeen viritellään jotain huijausta.....siinäkös sitten näkemisen arvoisia ilmeitä kun auto laskee tai nousee tai seilaa "virityssarjalla" Mielenkiintoinen kokeilu kieltämättä......mielellään kuulen mikä on lopputulos......toki omalla kohdallani korjaisin alkuperäisen järjestelmän.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
No se, kokeiltiin sitä taannoin mutta ei onnistunu, olen kirjottanu siitä jutun. Pitäs johonki ohjelmaan se madallus kuulemma tehä, ja siinä menis mahd. koko päivä. Vähän turhan kallista. Ja edellisen perusteella en oo vakuuttunu ollenkaan että onnistuisi.
Niin siksi keksiä se polkupyörä uudestaan...
Ko auton laskeenut sillä yleisellä konstilla ja auto pysyi halutulla korkeudella
koeajon siihen päälle viellä kuulemma ~100km tms
ja sitä tosiaan oli juttua tuolla mainitussa jutussa
loputuloksena pohdiskelulle oli autossa/systeemin ohjelmassa joku vika mikä
saa yksikön hukkaaman asetukset(palauttaa uuden boxsin asentoon)
ja muutos pitää tehdä suoraan ohjelmaan

(näitä on ollut muutamia samoin semoissia mitkä eivät suurta muutosta
mutta ovat kyllä heti kun auto likkuu palutuneet alkuperäiseen korkeuteen muuta tekemällä,
muutoksen ohjelmaan on kyllä sitten saanut mille korkeudelle vaan ko auton jälkeen jälkeen laskenut 6 autoa)

tai sitten anturi huijauksella(mitä ei kyllä voi suositella näissä systeemissä kun on muutenkin jonkun verran...)
Tähän hiukan lisä tietoa
vastaava auto säädelty samalla systeemillä, muutosta yhtä paljon ilman mitään onkelmia

mistä voi päätellä että jotain häminkiä on auton joka nousi ~100km ajelun jälkeen oltava
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1895
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja tony »

Mulle on tehty S211 Airmaticin lasku juuri haluamaani korkeuteen, ja siinä on pysynyt, sen teki varmasti 1 parhaista joka ensiintyy tässäkin topiikissa. En ymmärrä miksi väntää asiasta kun toinen on tehnyt noita kymmeniä onnistuneesti. Asia on vaan niin että kaikki ei sitä osaa tehdä oikein.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Oon jutellut tuosta CDI203:n kanssa siellä vaan on softassa joku bitti väärin ja eihän se voi toimia oikein eihän sitä ketään voi tietää, etukäteen mitä tapahtuu 100km:n jälkeen :?:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja K70 »

Tekeekö näitä Airmaticin ohjelmalla madalluksia kukaan muu kuin CDI203?

Oma S212 olisi tarve saada himmailtua alemmaksi, mutta en ole saanut CDI203:a kiinni yv:llä.
Itse sijaitsen Vantaalla ja auto liikkuu tarvittaessa etelämantereen alueella operaatiota varten.
S212 E350CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

K70 kirjoitti:Tekeekö näitä Airmaticin ohjelmalla madalluksia kukaan muu kuin CDI203?

Oma S212 olisi tarve saada himmailtua alemmaksi, mutta en ole saanut CDI203:a kiinni yv:llä.
Itse sijaitsen Vantaalla ja auto liikkuu tarvittaessa etelämantereen alueella operaatiota varten.
YV vastailtu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Ripu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 25.08.2012 16:33

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Ripu »

SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:
Ripu kirjoitti:http://www.airmatic-lowering-links.co.uk/page34.html

Onko joku kokeillut noita säädettäviä madallus linkkejä? Ei kauheen pahan hintasia ainakaan...
Miksi keksiä polkupyörä uudestaan ? ?

Kurvaile osaavan starin käyttäjän luo ja laita kädet taskuun ja sano HEP kun "tiputus" on mieleisesi ........eikä tartte muuttaa auton rakennetta saatikka sotkea käpäliä.
No se, kokeiltiin sitä taannoin mutta ei onnistunu, olen kirjottanu siitä jutun. Pitäs johonki ohjelmaan se madallus kuulemma tehä, ja siinä menis mahd. koko päivä. Vähän turhan kallista. Ja edellisen perusteella en oo vakuuttunu ollenkaan että onnistuisi.
Niin siksi keksiä se polkupyörä uudestaan...

Eli autohan ei ole kunnossa........minkalainen "koktaili" syntyykään kun alkuperäinen järjestelmä ei ole kunnossa ja sen jälkeen viritellään jotain huijausta.....siinäkös sitten näkemisen arvoisia ilmeitä kun auto laskee tai nousee tai seilaa "virityssarjalla" Mielenkiintoinen kokeilu kieltämättä......mielellään kuulen mikä on lopputulos......toki omalla kohdallani korjaisin alkuperäisen järjestelmän.
Vastaillaas tänne pitkästä aikaa. Kyseiset säädettävät madallus linkit tosiaan asennettiin hyvin nopeesti ton jälkeen kun kirjottelin tohon. Ja hienosti toimii, ei ongelmia. Takapää hankalampi säätää, mutta etupää menee melkeen samalla ko renkaan irroitus.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Esa H. kirjoitti:Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
Onnistuu toki mutta lyöhän se silti montussa kaareen, pitää vaan olla vähän isompi monttu kuin ennen nostoa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Esa H. kirjoitti:Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
220 mallisa Voi nostaa pelkästään toista päätä tai vaikka laskea toista nostaa toista/etukulmaa
Suoraan ohjelmasta,

221 malissa voi säätä joka kulmaa erikseen ohjelmasta

E: malli(221) korjatu
Viimeksi muokannut CDI203, Su 09.06.2013 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

CDI203 kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
220 mallisa Voi nostaa pelkästään toista päätä tai vaikka laskea toista nostaa toista/etukulmaa
Suoraan ohjelmasta,

212 malissa voi säätä joka kulmaa erikseen ohjelmasta
Onnistunee sitten sulta vaikka jossain rassausmiitissä?..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Esa H. kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
220 mallisa Voi nostaa pelkästään toista päätä tai vaikka laskea toista nostaa toista/etukulmaa
Suoraan ohjelmasta,

212 malissa voi säätä joka kulmaa erikseen ohjelmasta
Onnistunee sitten sulta vaikka jossain rassausmiitissä?..
Eipä taida CDI203 paljon keritä käymään noissa rassausmiiteissä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

arska10 kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
220 mallisa Voi nostaa pelkästään toista päätä tai vaikka laskea toista nostaa toista/etukulmaa
Suoraan ohjelmasta,

212 malissa voi säätä joka kulmaa erikseen ohjelmasta
Onnistunee sitten sulta vaikka jossain rassausmiitissä?..
Eipä taida CDI203 paljon keritä käymään noissa rassausmiiteissä
Eikös hän just ole se, kuka on poikennut Hotarilla Järvenpäässä?..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja K70 »

CDI203 kirjoitti:
K70 kirjoitti:Tekeekö näitä Airmaticin ohjelmalla madalluksia kukaan muu kuin CDI203?

Oma S212 olisi tarve saada himmailtua alemmaksi, mutta en ole saanut CDI203:a kiinni yv:llä.
Itse sijaitsen Vantaalla ja auto liikkuu tarvittaessa etelämantereen alueella operaatiota varten.
YV vastailtu
Mites tämä?
Auto huutaa, että pääsisi metsästä asfaltille :D
S212 E350CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

K70 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
K70 kirjoitti:Tekeekö näitä Airmaticin ohjelmalla madalluksia kukaan muu kuin CDI203?

Oma S212 olisi tarve saada himmailtua alemmaksi, mutta en ole saanut CDI203:a kiinni yv:llä.
Itse sijaitsen Vantaalla ja auto liikkuu tarvittaessa etelämantereen alueella operaatiota varten.
YV vastailtu
Mites tämä?
Auto huutaa, että pääsisi metsästä asfaltille :D
Kiitos yhden osatoimittajan...
ja muutaman oharin tekijä meni koko kalenteri uusiksi
mikä vaikutaa tähänkin homman
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Onnistuuko Starilla pelkkä perän nosto (10-20mm)?
w220:een tuli hankittua isommat rattaat (eteen 20x245/35, taakse 20x285/30) ja takana rengas lyö montussa kaaren reunaan..
220 mallisa Voi nostaa pelkästään toista päätä tai vaikka laskea toista nostaa toista/etukulmaa
Suoraan ohjelmasta,

221 malissa voi säätä joka kulmaa erikseen ohjelmasta

E: malli(221) korjatu
Malli korjattu mallisa 221 onistuu joka kulmaa säätää
(juuri säädety 2 lisää mitkä kuusenalla... ;) odotelivat pari päivää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Malli korjattu mallisa 221 onistuu joka kulmaa säätää
(juuri säädety 2 lisää mitkä kuusenalla... ;) odotelivat pari päivää)
Taisivat olla ABC-autoja. Airmaticissa ei onnistu ihan testeriltä näpräämällä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Malli korjattu mallisa 221 onistuu joka kulmaa säätää
(juuri säädety 2 lisää mitkä kuusenalla... ;) odotelivat pari päivää)
Taisivat olla ABC-autoja. Airmaticissa ei onnistu ihan testeriltä näpräämällä.
Voi kait se olla tai ehkä ei kuitenkaan missään kun ei ollut mainitaa ABC alustatasta,
kaikkien kolmen tänä kesän säädelyn kohdalla sama homma
ja kaikki ne tuli säädetyä tuolla aidolla *:rila

on myös jokunen 211 korinen tulut säädeltäväksi
missä on pystynyt säätelemään joka kulman erikseen ohjelmasta,
niitä ei taida olla farmari ja ABC alusta yhdiselmää

kaikissa 215 malissa missä on ollut hydraulinen ABC on myös pystynyt suoraan ohjelmasta säätelemään joka kulmaa
niisä on kyllä ollut valikossa mutaa kuin airmatic mainittuna

yleensä muutenkin ABC alusta autoissa on ollut valikossa muuta kuin airmatic niissä missä se on ollut

(oikeestaan niin väliä mikä on systeemin nimi
kun vaan saa tehtyä ohjelmasta sen
mitä on tekemässä niin
ilman mitään anturi hujaamista että systeemi toimii kunnolla :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
Voi kait se olla tai ehkä ei kuitenkaan missään kun ei ollut mainitaa ABC alustatasta,
kaikkien kolmen tänä kesän säädelyn kohdalla sama homma
ja kaikki ne tuli säädetyä tuolla aidolla *:rila

on myös jokunen 211 korinen tulut säädeltäväksi
missä on pystynyt säätelemään joka kulman erikseen ohjelmasta,
niitä ei taida olla farmari ja ABC alusta yhdiselmää

kaikissa 215 malissa missä on ollut hydraulinen ABC on myös pystynyt suoraan ohjelmasta säätelemään joka kulmaa
niisä on kyllä ollut valikossa mutaa kuin airmatic mainittuna

yleensä muutenkin ABC alusta autoissa on ollut valikossa muuta kuin airmatic niissä missä se on ollut

(oikeestaan niin väliä mikä on systeemin nimi
kun vaan saa tehtyä ohjelmasta sen
mitä on tekemässä niin
ilman mitään anturi hujaamista että systeemi toimii kunnolla :) )
Tätä nyt ehkä taas turha jankata kun on mielipiteen lukitusnappulaa jo painettu mutta kun normi-221:ssä (= Airmaticilla) ei takapäässä ole kuin yksi tasoanturi niin ei sillä Starilla ole mitään anturitietoa jolla säätäisi perän puoliskot erikseen.

Pointtini oli varsin yksinkertainen, tuosta aiemmasta viestistä sai sen käsityksen että kaikista 221:stä saa joka nurkan säädettyä Starilla. Tarkoitus oli selventää että kaikista ei saa, joistakin saa, riippuu varustuksesta.

En ymmärrä mistä tähän tuli 215 ja muut mallit, miksei sitten kaikki mallit joissa tasonsäätö Starilla säädettävissä, kommenttihan oli kaiketi vastaus tuohon 221-viestiin? Mistä tuo ABC-höpinä, kaikissa ABC-autoissa on anturi joka kulmassa eikä ole epäilystäkään ettei testaaja huomaisi mennäänkö teterillä ABC-valikkoon vaiko Airmatic-valikkoon, kaikkea toki ei välttämättä jälkikäteen muista.

Sen anturihuijauksen ongelmat voisit myös perustella (ellei tarkoitus ole huijata anturihuijaajia Star-visiitille). Sinänsä olen kyllä samaa mieltä että Starilla se säätö kannattaa tehdä mutta niin kauan kuin antureiden liikerajaa ei ylitetä ääripäissä, se anturihuijaus toimii kyllä ihan samalla tavalla kuin "sähköinen" säätö.

Mikäs muuten on määritelmäsi aidolle Starille ja miten se liittyy tähän keskusteluun? Yleensähän tietyt henkilöt suosittelevat välttämään aidon Starin palveluja. :)
Vastaa Viestiin