Airmatic mersun madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei itse tasojen kalibroinnille voi olla automaattista palautusta kun ei ole olemassa tarkalleen tiettyjä tasoantureiden arvoja joihin palautus tehtäisiin. Jos antureiden arvot olisi niin tarkkaan samoja aina niin koko kalibrointia ei tarvittaisikaan. Pitää vaan ajaa auto tehtaan ohjeiden mukaiselle tasolle ja tehdä kalibrointi siihen.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

Juu, ei ole ns. tehtaan kalibrointi arvoja Staarissa. Vain viimeksi valittu kalibrointi taso, jonka voi "ajaa" automaattisesti. . Tai sitten itse valintaisesti ajettu taso- korkeus.
Se mitä MB-huollot/maahantuojan huolto sanoo, että ajavat automattisesti(kalibroivat) ns. tehdas korkeuden on höpöä. Vain se on totta, että ne saavat ajettua tosiaan viimeksi kalibroidun korkeuden,(usealla varmaan tehtaan jäljiltä.)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kari v kirjoitti:Juu, ei ole ns. tehtaan kalibrointi arvoja Staarissa. Vain viimeksi valittu kalibrointi taso, jonka voi "ajaa" automaattisesti. . Tai sitten itse valintaisesti ajettu taso- korkeus.
Se mitä MB-huollot/maahantuojan huolto sanoo, että ajavat automattisesti(kalibroivat) ns. tehdas korkeuden on höpöä. Vain se on totta, että ne saavat ajettua tosiaan viimeksi kalibroidun korkeuden,(usealla varmaan tehtaan jäljiltä.)
Saa "ne" halutessan sinne "tehdastason"
Mittapekissä tai/boxsin päivitys tehdasasetuksiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Saa "ne" halutessan sinne "tehdastason"
Mittapekissä tai/boxsin päivitys tehdasasetuksiin
Boxin päivitys tehdasasetuksiin ei laita jousitusta (tarkalleen) sille tasolle millä auto tehtaasta ulos lähti. Laittaa samalle tasolle kuin se oli tehtaalla osien asennuksen jälkeen ennen kalibrointia. Sehän on ihan simppeli juttu kun se kalibroitu taso on yksilöllinen jokaiselle autolle. Tuo mittapenkissä vaihtoehto kyllä toimii.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

Tuotapa juuri tarkoitin.Ei ole ns. tehdasasennusta. Katselkaapa Mobilesta, miten paljon vaihtelee aika uusien AirMatic alustojen korkeus, aikakin E-sarjan farkuissa on isoja eroja ja tuskin kaikki ovat tehneet "tuuninkia"...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

ei kai ne sentään isosti vaihtele, kuvat otettu eri moodi päällä vain ? :)
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

Voi tietysti olla, mutta minun silmään vaan näyttää osa aikas korkeelta.. Esim. mulla oli auton tullessa ns. normi korkeus, eikä edes "maasturiasento" nouse niin ylös mitä kuvissa näkee.
En sitten tiedä, onko nostettu jälkeenpäin niin pirun ylös. Osaan mobilen AirMatic autoista, näkyy menevän nyrkki renkaan ja lokarin väliin.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

no joo tuo nyrkki vertaus on kyllä totta.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kertokaas gurut mulle niksit tuon S211 takapään tiputukseen! Kalibroituu onnistuneesti halutulle tasolle mutta nousee pikku ajolenkinjälkeen noin 5-10mm? Kallistuskulmiksi laitettu -1.2 ja lopuksi kyselee onko autossa SA486. Tarkoittaako tuo SA486 sport-alustaa ja pitääkö tähän vastata myönteisesti että suostuu vielä nuo kriittiset millit tiputtamaan?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

epk kirjoitti:ei kai ne sentään isosti vaihtele, kuvat otettu eri moodi päällä vain ? :)
Ja miltä näytää aika paljon vaikuttaa kuvakulma, renkat, vanteet,

jos katselle "livenä" uusia autoja samoilla varusteilla niin ei montaa milliä ole eroa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Mitenkähän lienee 212 airmaticin kanssa, eli voiko noiden sport ja comfort tilojen suhdetta muuttaa? Ajatus olisi, että saisi sport -asennossa sopivasti alas ja silti comfort -asennolla säilyisivät pitkät joustovarat.
winzard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 07.07.2009 16:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja winzard »

Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

winzard kirjoitti:Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
Ainakin nimimerkki CDI203 on noita paljon tehnyt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
winzard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 07.07.2009 16:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja winzard »

arska10 kirjoitti:
winzard kirjoitti:Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
Ainakin nimimerkki CDI203 on noita paljon tehnyt.

Sieltä suunnalta ei vastausta ole kuulunut, joten onko ketään muita joka näitä tekisi?
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

winzard kirjoitti: Sieltä suunnalta ei vastausta ole kuulunut, joten onko ketään muita joka näitä tekisi?
Varmaan kiireitä. Kysele muilta lähempänä asustavilta testerin omistajilta löytyykö aikaa. Tarvittaessa ohjeet foorumilta joten ei tarvitse auttajalla olla aiempaa kokemusta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

winzard kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
winzard kirjoitti:Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
Ainakin nimimerkki CDI203 on noita paljon tehnyt.

Sieltä suunnalta ei vastausta ole kuulunut, joten onko ketään muita joka näitä tekisi?
Yv vastailtu :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Onko niin että esim w211 ei pysty madaltaa ku n. Max 30mm kun noi anturien raja arvot tulee vastaan.. onko väliä onko autossa comfort vai sport1 tai sport2 päällä kun tekee madallusta starilla?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

anamankeli kirjoitti:Onko niin että esim w211 ei pysty madaltaa ku n. Max 30mm kun noi anturien raja arvot tulee vastaan.. onko väliä onko autossa comfort vai sport1 tai sport2 päällä kun tekee madallusta starilla?
On noita tullut jokunen madalettua ohjelmasta enemänkin kuin 30mm
Raja sille on tuki varsien ja muiden mekaanisten osien liike varat,
Renkaiten mahtuminen/pyörimään kääntymään
mutta rajana käytetävyys niin että ei tarvitse joka hidaste töyssyn kohdalla pysäytää koko liikennetä...on lähellä tuota mainittua 30mm

E: homma kannattaa aloitaa oik etupyörästä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Onko väliä mihin asentoon auton jättää? Comfort ? Sport?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja K70 »

S212 ei sitten pudonnut kuin himpan yli sentin.

Ohjelman raja-arvot ylittämällä meni alemmas, mutta comf/sport ja auton korotus ei enää toimineet, kun heitti "malfunctionin" näyttöön. Ja muutaman päivän päästä oli sitten takapää kokonaan tyhjä.

Jos jollain on tietoa, saako raja-arvoja muutettua mitenkään, että voisi laskea enemmän, niin voisi vinkata.
Säätöantureita en viitsi ruveta siirtelemään.
S212 E350CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

Tuli semmonen aivopieru että us mallissahan on eri millit eri tasojen välillä mitä euro mallissa... Joten saisiko esim liftin tason säädettyä starilla jostain uumenista?
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Löytyisikö osaavaa nikkaria täältä itä suomen perä metsistä? Akselilta kuopio-joensuu? Keväällä uusien valssien myötä saattaisi olla tarvetta korkeuden säätöön? Ajattelin kokeilla kepillä jäätä ja kysyä toivalan autosta, mutta jos ei tärppää niin löytyykö muita?

Edit: no panic, paikallinen toivalan auto hoitaa asian kunhan sen aika tulee eteen.
W219 CLS350 vm.2005
kiljubuu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 26.05.2015 20:29

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja kiljubuu »

Oliskos täälä foorumilla ketään Turun seudulta, joka osaisi tiputtaa W221 faceliftia pari senttiä Starilla? 8)
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Onko kukaan kokeillut tätä?

How to Lower Airmatic (SLF) no voltage limit.

Airmatic -> actuations move toward calibrated level automatic -> F3
then go development data -> actuations -> complet index of actuations -> drehwinkel o***etwerte schreiben -> F3 ->
put box how meny mm want lower(exsampel val -20 var -20 ha -15) pres F3
some time need pres SG Reset (scrol down found seim actuations complet index of actuations menu)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

Sieltähän se .
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

epk kirjoitti:Sieltähän se .
voipikohan tuolta madaltaa pelkkää etupäätä? liekkö abc:lle samanlainen?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

Voi, abctä on koitettu tuloksetta.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ookko koittanut noin
Airmatic, ohjaukset automaatinen tason kalbrointi, F3
kehitys tasot, ohjaukset, lista kaikista ohjauksista, drehwinkel
ofset twerte schreiben,
boxeihin kuinka monta mm haluaa laskea(esim val -20 var -20 ha -15)
joskus vielä tarve SG Reset (sama valikko jokune rivi alas)
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

No tuossahan se juuri oli laitettu
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Oon koittanu us foorumeilta onkia tietoo mutta on nuo abc osaajat aika harvassa. Pitäs saada keulaa laskettua parilla sentillä että ois tasan perän kanssa. Perää ei voi nostaa kun tulee rajat vastaan ja keulaa ei voi laskea kun tulee rajat vastaan
Vastaa Viestiin