W212 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja laineracing »

misi kirjoitti:Kattelinkin niitä mustia 19", hyvännäköset.
Joo ja ei oikein meikäläisen kuvaamana pääse oikeuksiinsa.
kanka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.08.2013 17:53

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja kanka »

Siinäpä oma kulkine alla vissiin jotku madaltavat jouset. Kesää odotellessa niin pääsee kokeilemaan miltä vertinit tuntuvat alla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Edessä 8,5" leveä, halk. 19" vanne, ET35 ja 235/35 kumilla.

Takana 9,5" leveä, halk. 19" vanne, ET38 ja 265/30 kumilla.

Sopiiko paremmin kaareen, jos maltillisesti madaltaa autoa, eli vain wheelgapit pois? Jos orkkiskoko 245/275 sopii kaaren kanssa mahtuen pyörimään niin laittaisin toki sen alle. Mutta nyt tarvisi tietää, josko jollain on vastaavaa settiä pyörinyt alla, tai tietää asiasta että kuinka onnistuu.
MB S212 220CDI -10
Maketastic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.12.2017 21:51

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Maketastic »

Tuli tilattua renkaat valmiiksi kun ei tunnu löytyvän vielä sopivaa vannemallia niin lähetään rakentamaan pakettia sitten tätä kautta...
Eli 245/35 ja 275/30-19" renkaat tulossa ja nyt etenkin tuo takapään fitmentti askarruttaa.. Mikä mahtaa olla pienin ET luku 9,5 leveälle vanteelle mikä pyörisi ongelmitta tolla 275 renkaalla.. Aika kiven alla tuntuu olevan nuo "oikealla" isommalla ETeellä olevat vanteet... Tosissaan s212 avari on auto ja korkeus tehtaan mitoissa.
S212 220cdi -12
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

Mulla on tollanen setuppi, edessä 20x8,5 ET45 (245/30, 235/35), takana 20x10 ET42 (285/25, 275/30).
Noilla varmaan saa vertailtua eri vaihtoehtoja jossain vannekonfiguraattorissa.

Rengaskoot on ensin mainittuna "oikea" koko ja jälkimmäisenä laillinen koko, koska farmarissa ei riitä taka-akaselille kantavuus noissa 285/25 kumeissa.
"Oikeilla" kumeilla ei renkaat madaltamattomassa autossa osunut koskaan mihinkään, mutta nyttemmin madalletussa autossa tuolla ylikokoisella laillisella setillä etukumi ottaa joskus kiinni oikealle käännyttäessä, jos sattuu monttu olemaan risteyksessä. Auto madallettu siten, että Airmaticin "mökkitie"-asetus on varmaankin aika lähellä alkuperäistä normaalikorkeutta. Mökkiasetuksella ei raavi mihinkään.
Takavanteet tulee hivenen kaaren ulkopuolelle, mutta molemmilla rengaskoolla kulutuspinta on laillisesti kaaren sisällä.
S212 E350CDI
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Noniin!! Kiitos.

Kysytään vielä että onko kellään halkasijaltaan 18" vanteita käytössä? Onko liian pienet S212?
MB S212 220CDI -10
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

misi kirjoitti:Noniin!! Kiitos.

Kysytään vielä että onko kellään halkasijaltaan 18" vanteita käytössä? Onko liian pienet S212?
On käytössä originaalit 18":set ja on vähän pienet. Itelle suunnitteilla 19":set, jahka löytyy jotku kivat.
S212 250CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Ei todellakaan ole liian pienet, kunhan ei valkkaa mitään huuli vanteita tms mitkä näyttää koomiselta 212ssa 18" koossa
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Itse tässä väijynyt juuri 19" myöskin, 18" vannetta olisi kyllä vielä enempi tarjolla ja useampi vanhempi tyylikäs vanne tulisi heti mieleen. Mutta juuri tuo ulkonäköseikka, ja jos ottaa wheelgapit jossain määrin pois niin paljonko panssari sitten raapii. (Luin jostain aiemmasta viestistä että joku vaimentimen panssari on aika matalalla, vaikka auto itsessään ei olisi.)
MB S212 220CDI -10
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Eihän se mataluus eroa juurikaan , oli 19 vai 18. Renkaan halkaisija pysyy samana. Wheelgapit pois vaan, panssirikin suuressa osassa mallia pysyy ehjänä.
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Iskipä silmään myös kun vierintäkehälaskurilla katselin renkaiden sopivuuksia, niin 235/275 parilla heitto on pienempi kuin alkuperäissuosituksella 245/275.

Paljonko 96 XL renkaalla mahtaa olla kantavuutta? 96 = 610kg per kulma.
MB S212 220CDI -10
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

misi kirjoitti:Iskipä silmään myös kun vierintäkehälaskurilla katselin renkaiden sopivuuksia, niin 235/275 parilla heitto on pienempi kuin alkuperäissuosituksella 245/275.

Paljonko 96 XL renkaalla mahtaa olla kantavuutta? 96 = 610kg per kulma.
Ainakin 1001renkaat.comissa tarjoovat tuota 96XL kumin kantavuutta tähän S212, mutta en löytänyt mistään tolle XL kantavuutta, edes mitään vähimmäispainoo.

Tulipa tilattua vanteetkin, 19halk 8,5/9,5 ja ET40 joka nurkassa. 5mm spacerilla saa kaarelle mutta katotaan kun ottaa wheelgapit pois että kannattaako tuoda kaarelle.
MB S212 220CDI -10
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja K70 »

epk kirjoitti:Eihän se mataluus eroa juurikaan , oli 19 vai 18. Renkaan halkaisija pysyy samana. Wheelgapit pois vaan, panssirikin suuressa osassa mallia pysyy ehjänä.
Pohja ottaa helposti kiinni, mutta on ainakin itsellä pysynyt ehjänä. Takaylitys on myös raju, niin vetokoukku on monet kerrat paikallaan ollessaan ottanut kiinni kauppojen parkkihallien luiskissa.
S212 E350CDI
Maketastic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.12.2017 21:51

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Maketastic »

Renkaat ja vanteet on nyt saatu tilattua. Eteen 8,5 ET45 245/35-19” ja taakse 9,5 ET45 275/30-19”. Pitäisi sopia ongelmitta.
Ennen setin tilaamista tuli sovitettua alla 8,5 ET32 ja 9,5 ET35 joissa joka vanteella 245/35-19” rengastus ja omaan silmään tuli ainakin liikaa ulos etenkin edestä ja jos takana olisi ollut leveämpi kumi niin olisi luultavasti ollut sielläkin tiukkaa pysyä kaaren sisällä...ohessa muutama kuva setistä. Saa nähdä kun saapuu tuotteet maailmalta että alkaako speissereitten kanssa puljaaminen...hope not.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
S212 220cdi -12
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Kiitos hyvistä kuvista. Itelle tuli kans tilattua samanlaiset vanteet specsien osalta paitsi et40 joka kulmassa. Edessä saattaa olla just 100 mutta taakse taitaa joutua laittaan jonku lätyn väliin.

Onko autosi vakiokorkuinen? Meinaatko koittaa miten uusi setti istuu alle kun saat sen? Ottaisitko myös samanlaiset kuvat jos aiot, auttoi aika paljon omaa näkemystä. Kiitti 8)
MB S212 220CDI -10
Maketastic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.12.2017 21:51

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Maketastic »

Jos aikataulut antaa myöten niin tarkoitus olis sovittaa tallissa settiä alle ennen kesäsempiä kelejä :thumbup: joo perus avantgarde korkeus mutta en tiedä huijaako nuo kuvat korkeutta yhtään kun suoraan tallista pihalle ja toisella puolella 17” alla. Laitan kuvia kun saadaan renkaat kietastua vanteille ja valmiina sovitteluun :wave:
S212 220cdi -12
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Jes, kiitti! Itellä ei o tallia missä sovitella niin täytyy kuvien ja tietojen mukaan haalia osia ja kerralla täräytellä paikalleen. :D

Eipä tuo vakiokorkeuskaan pahalta näytä.
MB S212 220CDI -10
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Kysytääs täällä. Oliko niin että kaikissa W212 farkuissa on ilmaperä? Löytyykö ilmaperä jollain koodilla varustelistasta? Mikä se koodinro on?
MB S212 220CDI -10
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Takana on vakiona ilmajousitus.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

luokyio kirjoitti:Takana on vakiona ilmajousitus.
Kiitos. Ostanko suosiosta nuo säätöpalat vai onnistuuko madaltaminen ilman niitä? Keskustelusta tässä threadissa jäi ristiriitainen fiilis että onnistuuko vai ei.
MB S212 220CDI -10
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

Alkaa oleen kesäkumien tilauksen aika. Meneekö tuolla -35mm HR jousisetillä ja säätöpalikoilla nuo orkkiskoon 245/35 ja 275/30, 8,5/9,5levysillä vanteilla(et40 kaikissa) siten, että ei hiero kaariin heti kääntyes tai pieneen kuoppaan ajaes?
MB S212 220CDI -10
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja S202 »

Menee helposti. Eihän se madallus siihen vaikuta, pitää olla et todella liika pieni eli normaalikorkeudessa rengas tulla kaaresta pihalle selvästi että se alkaa raapia kaareen. Vakiojousillakin se rengas käy kyllä syvällä kaaren sisällä pompuissa.
S124 300TE
S211 E500
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja misi »

S202 kirjoitti:Menee helposti. Eihän se madallus siihen vaikuta, pitää olla et todella liika pieni eli normaalikorkeudessa rengas tulla kaaresta pihalle selvästi että se alkaa raapia kaareen. Vakiojousillakin se rengas käy kyllä syvällä kaaren sisällä pompuissa.
Joo. Kiitos. Kumit tilaukseen.
MB S212 220CDI -10
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja rogue »

Kesävanteet tuli laitettua alle (20") ja alkoi ruosteen raiskaamat jarrusatulat pistämään ikävästi silmään. Minkä värisiksi olette noita maalailleet tai onko kukaan vaihtanut satuloiden väriä "rohkeammaksi"?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Antto-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 21.09.2016 22:15

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Antto- »

Punaisesta satulastahan tulee automaattisesti lisää hevosvoimia. Varmaan korrekti väri olisi hopea, koska AMG - toki ilman kyseistä tekstiä.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja rogue »

Antto- kirjoitti:Punaisesta satulastahan tulee automaattisesti lisää hevosvoimia. Varmaan korrekti väri olisi hopea, koska AMG - toki ilman kyseistä tekstiä.
Joo ehkä noi räikeämmät värit voi jättää väliin ja mennä perushopealla. Onko kokemusta hyvistä/kestävistä maaleista ko. tarkoitukseen?
Antto-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 21.09.2016 22:15

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja Antto- »

https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/ ... 9503.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuota itse laittaisin, pohjatyöt varmasti ratkaisee kestävyyden!
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja rogue »

Etutolpat alkaa olla tiensä päässä. Kaipaan vinkkejä alustan valinnassa. Onko kokemuksia Vogtlandin alustasarjoista? Vai kannattaisiko mennä vaan Bilsteinin tolpilla ja autossa olevilla H&R jousilla? Ebaysta näyttäisi molempia saavan kohtuuhintaan...
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja rogue »

rogue kirjoitti:Kesävanteet tuli laitettua alle (20") ja alkoi ruosteen raiskaamat jarrusatulat pistämään ikävästi silmään. Minkä värisiksi olette noita maalailleet tai onko kukaan vaihtanut satuloiden väriä "rohkeammaksi"?
Satulat tuli maalattua pronssin värisellä vasaralakalla, nähtäväksi jää kuinka hyvin pysyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
juippi_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: To 13.12.2012 19:31
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W212 tuning

Viesti Kirjoittaja juippi_ »

Kyllä ne siellä pysyy. Minä olen aina hangannut teräsharjalla ja maalannut paukkupullolla ja kestää!
Ensimmäistä mersua viedään, tiedä kuinka pitkälle jalostetaan
Vastaa Viestiin