W211 madallus ja camber

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Teemuw211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.07.2017 01:45

W211 madallus ja camber

Viesti Kirjoittaja Teemuw211 »

W211 ei varmaan alkuperäsenä saa camberia säädettyä, taakse saa säätötankoja mutta onko eteen mitään ratkaisua?
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: W211 madallus ja camber

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Camberit tosiaan menevät herkästi yli. Oma Classic on Avarin jousilla ja iskareilla, säätö toiseksi alimmassa kolossa etupäästä. Takapäätä pudotettu säädettävällä tasoanturin tangolla samassa suhteessa. Edessä camberia on toisella puolen 1,5, toisella 2 astetta. Sama laulu takana. Itse näkisin, että camberin säätö edessä olisi helpoin toteuttaa säätöpulteilla alatukivarsiin, näitä saa kuulemma KL:stä. Toinen vaihtoehto on tehdä joko ylätukivarren yläpallonivelen kiinnitysreikiä soikeaksi ulospäin, tai vaihtoehtoisesti koneistaa yläpallonivelen reikiä. Tietysti tällöin pitäisi ehkä jotenkin kyetä estämään liikkuminen näissä soikeissa rei'issä, vaikkei pitkittäistä kuormaa tukivarteen juurikaan tule.
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 madallus ja camber

Viesti Kirjoittaja julB »

Ite kans painin saman ongelman kanssa kun coiloverit pistin. Typerästi toteutettu kyllä, koska pelkillä madallusjousillakaan ei ollut mitään mahdollisuuksia saada cambereita vihreälle.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: W211 madallus ja camber

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

No, autovalmistajat lähtökohtaisesti suunnittelevat autot sellaisenaan käytettäviksi. Olkoonkin, että monesti aftermarket-palikalla saadaan ajo-ominaisuuksia paremmiksi ja olosuhteisiin sopivammiksi. Auto on kuitenkin aika vahva kompromissi. Onkohan kukaan tutkinut, olisiko AMG:ssä karvan pidempi ylätukivarsi, se kun on kuitenkin selvästi matalampikin. Näppärä poikahan pistää olkavarren pillillä appelsiinin väriseksi ja taivuttaa kulmat kohdalleen. P.S. Oman harrastuneisuuteni mukanaan tuomasta jääviydestä huolimatta todettakoon, että ennen kuin jumalasta ylöspäin seuraava virkamiesinstanssi sanomisiini puuttuu, ei neuvojani tule soveltaa tieliikenteessä, sillä ajoneuvo ei enää muutosten jälkeen vastaa tyyppihyväksyntää ja varianttia. :angel:
Vastaa Viestiin