W211 madallus ja camber
W211 madallus ja camber
W211 ei varmaan alkuperäsenä saa camberia säädettyä, taakse saa säätötankoja mutta onko eteen mitään ratkaisua?
Re: W211 madallus ja camber
Camberit tosiaan menevät herkästi yli. Oma Classic on Avarin jousilla ja iskareilla, säätö toiseksi alimmassa kolossa etupäästä. Takapäätä pudotettu säädettävällä tasoanturin tangolla samassa suhteessa. Edessä camberia on toisella puolen 1,5, toisella 2 astetta. Sama laulu takana. Itse näkisin, että camberin säätö edessä olisi helpoin toteuttaa säätöpulteilla alatukivarsiin, näitä saa kuulemma KL:stä. Toinen vaihtoehto on tehdä joko ylätukivarren yläpallonivelen kiinnitysreikiä soikeaksi ulospäin, tai vaihtoehtoisesti koneistaa yläpallonivelen reikiä. Tietysti tällöin pitäisi ehkä jotenkin kyetä estämään liikkuminen näissä soikeissa rei'issä, vaikkei pitkittäistä kuormaa tukivarteen juurikaan tule.
Re: W211 madallus ja camber
Ite kans painin saman ongelman kanssa kun coiloverit pistin. Typerästi toteutettu kyllä, koska pelkillä madallusjousillakaan ei ollut mitään mahdollisuuksia saada cambereita vihreälle.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 madallus ja camber
No, autovalmistajat lähtökohtaisesti suunnittelevat autot sellaisenaan käytettäviksi. Olkoonkin, että monesti aftermarket-palikalla saadaan ajo-ominaisuuksia paremmiksi ja olosuhteisiin sopivammiksi. Auto on kuitenkin aika vahva kompromissi. Onkohan kukaan tutkinut, olisiko AMG:ssä karvan pidempi ylätukivarsi, se kun on kuitenkin selvästi matalampikin. Näppärä poikahan pistää olkavarren pillillä appelsiinin väriseksi ja taivuttaa kulmat kohdalleen. P.S. Oman harrastuneisuuteni mukanaan tuomasta jääviydestä huolimatta todettakoon, että ennen kuin jumalasta ylöspäin seuraava virkamiesinstanssi sanomisiini puuttuu, ei neuvojani tule soveltaa tieliikenteessä, sillä ajoneuvo ei enää muutosten jälkeen vastaa tyyppihyväksyntää ja varianttia.