MB 560 sec kysymyksiä

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Hankin tuollaisen 560 sec jossa on nyt etupäässä renkaan ja kaareen välissä noin 12cm ja taas takana on noin 2cm väli
Onko suosituksia mitkä jouset tuonne eteen vaihtaa? Takapäässä on tasonsäätö niin ymmärsin että sitä säädettyä tangon mittaa muuttamalla.
Jos jollain on jäänyt jouset ylimääräseksi niin saa tarjota.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Minkä korkuinen sec on normaalisti, auto ollut vasta viisi päivää niin ei ole nähnyt miten korkealla nuo secit menee. Nyt takaa on ihan ok, mutta tuo keula...
Nyt takana maasta lokarinkaareen 64cm ja edessä 69 cm

Löytyykö joltain mitat missä olis edessä jotkut madallusjouset ja kuva olis kiva miten istuu..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja karra »

joskami kirjoitti:Minkä korkuinen sec on normaalisti, auto ollut vasta viisi päivää niin ei ole nähnyt miten korkealla nuo secit menee. Nyt takaa on ihan ok, mutta tuo keula...
Nyt takana maasta lokarinkaareen 64cm ja edessä 69 cm

Löytyykö joltain mitat missä olis edessä jotkut madallusjouset ja kuva olis kiva miten istuu..
Minun SEC topikissa on kuvia omasta jossa madallussarja. Normaalista en tiedä, googlen kuvahaulla löytyy varmasti paljon kuvia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Nyt mitattuna navasta kaareen on edessä 43cm ja takana 37cm
Oliko Karra niin että sait museoitua secin madallusjousilla ?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja karra »

joskami kirjoitti:Nyt mitattuna navasta kaareen on edessä 43cm ja takana 37cm
Oliko Karra niin että sait museoitua secin madallusjousilla ?
Juu jo Saksan rekisteriotteessa on merkintä madallussarjasta johon kuuluu mm. "Brabus-jouset", ja madallus on merkitty Suomenkin otteeseen. Niin, otteessa taitaa olla muuten ne mitatkin, ainakin ne maahantuontikatsastuksessa mitattiin, tarttee katsoa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Auton asento on ollut jo uutena hieman keuliva, en tiedä miksi. Olen käsittänyt että vanhemmiten perä voi alkaa vielä roikkua, mikä tietty lisää vaikutelmaa. Youtubessa Mercedessourcessa on monia videoita tuohon perään liittyen. Hieman madallettuna keula näyttää kyllä parhaalta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

MB:n taulukkokirjassa on luku korin korkeudesta maliikohtaisesti, kun vaan osaisi tulkita sitä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Onhan tuo etukaari hieman 'syvempikin' kääntyvän pyörän johdosta, mikä lisää vaikutelmaa. Hieman alemmaksi kylkilistoja tulee etupyörä ainakin tuossa viimeisimmässä kuvassa mikä kylllä näyttää vähän hoopolta. (kelpais kyllä tuommoinen silti)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja karra »

Omassa lukee rekisteriotteessa että etäisyys pyörän keskipisteestä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 360 mm ja takana 330 mm. Noin kun sen mittaa niin ei pyörien koko vaikuta, itsellä on ollut 235/45 R17.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Täytyy tilata jokin alusta tuohon, onko suosituksia? Samalla vaihtaa iskarit.
Näyttää tuo 330mm korkeus hyvältä vs. keula ylhäällä
Saako miten korin pisteosia maailmalta esim takaluukun tiiviste, muutama ikkunatiiviste yms vai onko Saksasta ainut vaihtoehto Daimler Bald..
Tekniikan osat löytyy melkein kaikki auto24 varaosa24 nettikaupoista.

Itsellä hakusessa kuskin penkiin korjausnahka väri cream jota näyttää olevan tosi vähän tarjolla.
Onko näihin myytävänä spraynä nahja/vinyyli maalia?
Huonosti löysin mitään maaleja joskus jotain 15 vuotta sitten maalasin slk sisustaa näillä maaleilla ja niistä tuli hyvät.
Peräkonttin tarvisi periaatteessa kaikki uutta näissä värinä 275 leather Pebble-> muovikansi, varapyörän lukituskulho, matto, sivuposket ja takaluukun tiiviste.

Mikä tosta puuttuu, yritin Epc katsella mut en vielä löytänyt sopivaa vermettä siihen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kysy tuolta nahkaa: http://www.klpartner.fi/2-Toimitus" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä löytyy paljon Mersun alkuperäisiä nahkoja/kankaita.

Tuossa kohtaa oven karmia on monessa coupe mersussa ollut semmonen kromi. En ole secin vastaavaa paikkaa nähnyt, mutta uskon semmosen siihen kuuluvan.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuosta ikkunan ja kyljen välisestä raosta puuttuu sellainen erikoisen mallinen kumin palanen, toimii tiivisteenä. Oven päädyssä on sitä kromia.

Itse ostin kuskin penkin korjauspalan Design Eugenilta. Ensin lähetti muutaman pienen mallipalan joista sitten kaksi valikoitui, ja lähetti niistä isommat palat jonka perusteella valitsin sen oikean sävyn. Kun iso korjauspala tuli niin paikallinen verhoomo hoiti penkin kuntoon.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Onko tämä se Tallinnassa myynnissä ollut SEC mikä oli nettiautossakin?

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Sama auto
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Nyt näyttääkin siltä että tuo Sec onkin 178kw moottorilla eikä ollutkaan 220kw versio. Käyttöönotto 21.04.1987
Ero näyttäisi tulevan EZL ja pakosarjojen kautta, muuten on kokolailla samat romut noissa moottoreissa.

Onkohan kumminkin 10:1 puristeineen niin kuin tuo 220kw malli vai olisiko 9:1 puristeinen, mutta millä tehty puristuksen lasku kun alla olevat osat on samat.
Nokat, kannet, mäntä, kiertokanki, kampiakseli

Eri osat taas
EZL, pakosarjat mallia Y, 178kw mallissa ilmapumppu tätä ei taida olla noissa täystehoisissa 220kw mallissa

Pitäskö tehojen nousta jos vaihtaa sytkän ja y pakosarjat ja samalla riipasee tuon ilmapumpun pois?

edit. Auton vin WDB126045 EZL A0045453432

Onkohan niin että tuota EZL on ollut 242hp kat mallissa ja 272hp ilman kattia, mutta on saanut myös kattien kanssa..
Näissä olisi tuo 9:1


620 EMISSION CONTROL SYSTEM
620 from 01.09.1983 to 28.02.1985 E.C.E. VERSION WITH CATALYST TECHNIQUE
620 from 01.03.1985 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
620 from 01.01.1967 to 31.08.1969 VERSION FOR ITALY


En ole löytänyt millä oikeasti saa selville mikä moottori autossa on -> RuF KAT ECE , joissakin moottorin tyyppikilvessa olisi erikseen HV merkintä ja silloin olisi tuo automaattisesti 10:1 moottori..
Viimeksi muokannut joskami, Su 05.01.2020 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: MB 560 sec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joskami »

Osaako kukaan sanoa onko pensapumpuille omia sulakkeita? Siirsin auton tallista auton ulos ja sammu siihen paikkaan.
Pensapumpun rele on käsittääkseni rinta pellissä jossa lukee kickdown. Rele naksuu mut pumput ei pyöri.

Tässähän On vielä osittain toimiva hälytin kun ole löytänyt mitään sähkökuvia itse hälyttimestä.
Sen verran purin että sain puolan johdot irti hälyttimestä ja sain taas auton käyntii kun näpräilin kaukosäädintä jolloin ajonesto meni päälle.

Tämä pumppuongelma tuli muutama päivä tämän jälkeen.. Voiko olla että molemmat pumput hajoaa yhtäaikaa?
Onko rinnan nämä pumput vai sarjassa?

Ideoita otetaan vastaan.

Edit homma korjaantu Yj-releen ja bensapumpun uudelleen juottamisella.. ainakin toistaiseksi.

Oletteko löytäneet nahkamaalia missään mynnissä joka olisi valmiiksi sävytetty?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Vastaa Viestiin