MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Kuka valmistaa ja mistä saa hillityn madallussarjan w124 ce300:seen.
Edessä max -35mm ja takana -30mm eli ei H&R:n -40mm.
Edessä max -35mm ja takana -30mm eli ei H&R:n -40mm.
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Esim. Eibach tekee - 30mm sarjaa. Vaikka Ebaystä löytää https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 124+eibach" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Nyt kävi niin että perä nousi noin hiukan Eibachin linkin mukaisen jousien vaihdon jälkeen.
Onko jotain kikkoja jousien asennuksessa. Asentaja vaan ilmoitti työn tehtyä että näin kävi, ei ollut edes mitannut vanhojen
Jousien eroja uusiin.
Onko jotain kikkoja jousien asennuksessa. Asentaja vaan ilmoitti työn tehtyä että näin kävi, ei ollut edes mitannut vanhojen
Jousien eroja uusiin.
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Linkin takaa aukesi eBayn haku sanoilla "w124 eibach", mitkä näistä vaihtoehdoista tuli valituksi? Eri akselikantavuuksille on omat jousensa...Petja781 kirjoitti:Nyt kävi niin että perä nousi noin hiukan Eibachin linkin mukaisen jousien vaihdon jälkeen.
Onko jotain kikkoja jousien asennuksessa. Asentaja vaan ilmoitti työn tehtyä että näin kävi, ei ollut edes mitannut vanhojen
Jousien eroja uusiin.
Jousikumeja on taakse kolmea eri korkeutta. Vaihtuiko kumi mahdollisesti aiempaa paksumpaan?
Jospa vanhat jouset oli jo löystyneet ja/tai madaltavat??
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Tuotenumero on E2505-140 Eibach.
Etujouset on vielä vaihtamatta joten täytyy pyytää tsekkaamaan pituudet ensin.Kumit olivat samat vanhat mitkä asentaja laittoi paikoilleen.
Näyttäisi olevan jouset tarkoitettu ensisijaisesti vm93 eteenpäin ja auto on vm89. Eibachin sivuilta silti ehdottavat tätä tuotetta.
Etujouset on vielä vaihtamatta joten täytyy pyytää tsekkaamaan pituudet ensin.Kumit olivat samat vanhat mitkä asentaja laittoi paikoilleen.
Näyttäisi olevan jouset tarkoitettu ensisijaisesti vm93 eteenpäin ja auto on vm89. Eibachin sivuilta silti ehdottavat tätä tuotetta.
Viimeksi muokannut Petja781, Ma 24.06.2019 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Onhan autoa myös liikuteltu jousenvaihdon jälkeen? Alusta ei ole asemassaan samantien kun autoa nostellaan ja tukivarsia /jousia vaihdellaan.Petja781 kirjoitti:Tuotenumero on E2505-140 Eibach.
Etujouset on vielä vaihtamatta joten täytyy pyytää tsekkaamaan pituudet ensin ja samoin kumit.Näyttäisi olevan tarkoitettu
Ensisijaisesti vm93 eteenpäin ja auto on vm89. Eibachin sivuilta silti ehdottavat silti tätä tuotetta.
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Auto on liikuteltu kyllä ja ajettukin noin 300km ja kaikki mahdolliset pomput käyty läpi että jouset varmasti on paikoillaan.
Lokasuojan kaaren ja renkaan kulutuspinnan väli on 65mm kun sen pitäisi olla noin 20mm että olisi sillä tasolla mitä ajattelin jousien tiputtavan noin.
Lokasuojan kaaren ja renkaan kulutuspinnan väli on 65mm kun sen pitäisi olla noin 20mm että olisi sillä tasolla mitä ajattelin jousien tiputtavan noin.
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Jouset käteen ja laikkaat kierroksen pois. Sillä siitä selviää. Kokeilemalla näkee pitääkö ottaa vieläkin enemmän.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Tuo on kyllä jännä kun itelläkin H&R:n -40mm sarjalla w140:n auton ajokorkeus nousi aivan naurettavan korkealle varsinkin takaa.. Eli siis korkeammalle kuin orkkisjousilla jotka tietysti lieneet jo väsähtäneet.
W210 E320cdi
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Jostain syystä väärät jouset. Jousesta numero ja tutkimaan....
Jousien mittailu ja vertaaminen vanhoihin ennen asennusta on yleensä ottaen yhtä tyhjän kanssa. Jäykkyys ja alustan korkeus ei riipu pelkästään jousen vapaasta pituudesta tai jousilangan paksuudesta.
No tuollaisessa tapauksessa olisi ehkä voinut jotain päätellä,
Jousien mittailu ja vertaaminen vanhoihin ennen asennusta on yleensä ottaen yhtä tyhjän kanssa. Jäykkyys ja alustan korkeus ei riipu pelkästään jousen vapaasta pituudesta tai jousilangan paksuudesta.
No tuollaisessa tapauksessa olisi ehkä voinut jotain päätellä,
oulaistenliikenne.fi
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Etupää tippui nyt sopivasti ihan renkaan kulutuspinnan tasolle kun samalla vaihdettiin 8mm jousikumit.
Takapää tippui myös hiukan kun jousikumit vaihdettiin ja hipaistiin hyvin vähän laikalla.
Takana on tasonsäätö ainakin tässä mallissa miksi takapää ei edes tipu renkaan reunalle.
Nyt kyllä näyttää hyvältä ja takapää+etupää lähes samalla tasolla sekä ajettavuus on hyvä.
Hiukan vielä harkitsen 13mm jousikumien vaihtoa eteen.
Takapää tippui myös hiukan kun jousikumit vaihdettiin ja hipaistiin hyvin vähän laikalla.
Takana on tasonsäätö ainakin tässä mallissa miksi takapää ei edes tipu renkaan reunalle.
Nyt kyllä näyttää hyvältä ja takapää+etupää lähes samalla tasolla sekä ajettavuus on hyvä.
Hiukan vielä harkitsen 13mm jousikumien vaihtoa eteen.
Re: MB CE300 vm.89 hillitty madallussarja saatavuus
Okei, siihen kuuluukin eri jouset kuin vakioalustalle ja tasonsäätö pitää säätää madalluksen mukaan.Takana on tasonsäätö
oulaistenliikenne.fi