Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

tuuppaat sinne eibachit ja jotkut bilsteinin iskarit, nokut, sportit tai sprintit , vaimennin kovuus sama järjestys noilla iskareilla.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja johani »

Onko kukaan muutoskatsastanu alustaansa nyt trafin uusimpien muutoksien jälkeen.. Kotoasemalla meinas että ei mitään väliä vuosimallilla, TUV ja nelipyöräsuuntauslappu pitää olla.
tonyvaltteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 09.08.2016 00:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja tonyvaltteri »

Minkälainen sarja hintaisekseen toi -45mm madaltava TA Technix on? Paljonko pudottaa oikeasti? Onko iskarit vakioita lyhyemmät ja uskaltaako laikata vielä jousista?

E: vai kuinka paljon madaltavat jouset uskaltaa pitää vakioiskareitten kanssa?
juujo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 02.04.2013 23:21
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja juujo »

Iskarit ehkä sentin lyhyemmät. Jos hyvät haluaa niin, bilsteinin b8. Kyllä niistä vähän kestää laikata pois. Ota myös samalla iskunvaimentimen pohjaanlyöntikumista vaikka puolet pois niin ei pitäisi jäädä pompottamaan.
Netistä otettu kuva, orkkis vs "sport" iskari
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
Henri.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 31.01.2010 14:21

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Henri.k »

Itellä ainakin vakio sach iskarit on saman mittaset mitä nuo ta tecnixit, mutta tuo ta tecnixin iskari pohjaa paljon aiemmin kuin tuo sach. Myöskin oman sarjan mukana tulleet etujouset oli niin löysät että ei niitä voinut jättää paikalleen. Tosin mulla oli 60mm madaltava sarja. Että ainakin jos paljon meinaa madaltaa niin kannattaa jättää kauppaan tuo sarja.
tonyvaltteri kirjoitti:Minkälainen sarja hintaisekseen toi -45mm madaltava TA Technix on? Paljonko pudottaa oikeasti? Onko iskarit vakioita lyhyemmät ja uskaltaako laikata vielä jousista?

E: vai kuinka paljon madaltavat jouset uskaltaa pitää vakioiskareitten kanssa?
tonyvaltteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 09.08.2016 00:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja tonyvaltteri »

Henri.k kirjoitti:Itellä ainakin vakio sach iskarit on saman mittaset mitä nuo ta tecnixit, mutta tuo ta tecnixin iskari pohjaa paljon aiemmin kuin tuo sach. Myöskin oman sarjan mukana tulleet etujouset oli niin löysät että ei niitä voinut jättää paikalleen. Tosin mulla oli 60mm madaltava sarja. Että ainakin jos paljon meinaa madaltaa niin kannattaa jättää kauppaan tuo sarja.
tonyvaltteri kirjoitti:Minkälainen sarja hintaisekseen toi -45mm madaltava TA Technix on? Paljonko pudottaa oikeasti? Onko iskarit vakioita lyhyemmät ja uskaltaako laikata vielä jousista?

E: vai kuinka paljon madaltavat jouset uskaltaa pitää vakioiskareitten kanssa?
Onko olemassa jotain perusvarmaa settiä kohtuulliseen hintaan? Näin opiskelijana ei oo kauheesti rahaa laittaa. Toi H&R Cup Kit kiinnostais mut parisen euroa liian kallis mulle
Jorgen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 16.11.2016 20:07
Paikkakunta: Estonia

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Jorgen »

Has anyone added spring perches to W124 to regulate height?

Kuva

This is what I'm talking about exactly. TA-Technix provides coilovers for W124 now, but has anyone done it by themselves? Also any idea of fitting 17x10 ET4 to rear?
Henri.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 31.01.2010 14:21

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Henri.k »

tonyvaltteri kirjoitti:
Henri.k kirjoitti:Itellä ainakin vakio sach iskarit on saman mittaset mitä nuo ta tecnixit, mutta tuo ta tecnixin iskari pohjaa paljon aiemmin kuin tuo sach. Myöskin oman sarjan mukana tulleet etujouset oli niin löysät että ei niitä voinut jättää paikalleen. Tosin mulla oli 60mm madaltava sarja. Että ainakin jos paljon meinaa madaltaa niin kannattaa jättää kauppaan tuo sarja.
tonyvaltteri kirjoitti:Minkälainen sarja hintaisekseen toi -45mm madaltava TA Technix on? Paljonko pudottaa oikeasti? Onko iskarit vakioita lyhyemmät ja uskaltaako laikata vielä jousista?

E: vai kuinka paljon madaltavat jouset uskaltaa pitää vakioiskareitten kanssa?
Onko olemassa jotain perusvarmaa settiä kohtuulliseen hintaan? Näin opiskelijana ei oo kauheesti rahaa laittaa. Toi H&R Cup Kit kiinnostais mut parisen euroa liian kallis mulle
Itellä on ainakin edessä nuo vakio iskarit 4-matcin yläpäillä ja 300 turbo väyrysen TA-technix madallusjouset lyhennettynä. Nuo väyrysen jouset on sopivan jäykät ja saa kyllä niin alas kun tarvitsee. Ja takana on ta-tecnixin iskarit ja sielläkin väyrysen jouset.
tonyvaltteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 09.08.2016 00:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja tonyvaltteri »

http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... SwFdtXxXxe

Onko kukaan tilaillu kyseistä alustaa, millasia kokemuksia on? TA Technix jäikin tilaamatta ja näillä näppäimillä pitäis jotain kehitellä. Ilmeisesti tulee paljon halvemmaks tilata tuolta vastaava alusta kuin suomesta. Tarkoitus ois rälläköidä jousista about 70/70 madallus
Näksä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.01.2012 19:11

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Itse tilasin kyseiseltä myyjältä tuon saman alustan, mutta tulikin Konin iskareilla eikä H&R. Lappujen mukaan olis joku säätökin noissa iskareissa. H&R tarrat oli kyllä iskareihin läiskästy mutta laput oli Konin. En sitten nähnyt tarvetta valittaa. Ajokokemuksia ei vielä setistä ole, mutta takapää jää ainakin melko korkeelle, jollei laikkaa jousia. Ei sillä tosin vielä ajettukaan ole, että kai se siitä vähän asettuu alemmas. Etupäässä ulosjoustoa vähemmän kuin vakioilla, pitää mittailla, että uskaltaako käyttää noita 4-matikin yläpäitä vai onko vaara että pohjaa ulosjoustossa.

Edit: Tarkemmat tutkimukset paljastivat iskareiden olevan oranssit koni str.t, joissa EI ole säätöä.
karhunen-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 23.11.2015 18:49

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja karhunen- »

Onko tuo sarja yhtään parempi kuin perus madallusjouset + jotkut tarvike iskarit? Hinta on ainakin suurempi :think:
Jake320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 07.02.2017 13:47

Re:

Viesti Kirjoittaja Jake320 »

MeSee kirjoitti:Tuossa yks kuva omasta, madallus sarja asennettu eilen, takapäätä täytyy vielä vähän tiputtaa...

[ http://i25.photobucket.com/albums/c95/Zamppaa/testi.jpg ][/img]

Paljon toi sun uusi madallus-sarja madaltaa milleissä edestä ja takaa????
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos lapuissa lukee madallusta enemmän kuin 51 mm saattaa tulla ongelmia muutoskatsastuksessa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tulipa hommattua kesävanteet lankkuun. Renkaat täytyy uusia, joten kysyisin mikä olisi sopivin rengaskoko?
Vanteet 17x7.5 et 35
Autoa madallettu n. 30-35mm ja sisälokarit löytyy joka kolosta.
205/45, 215/45 vai 225/45. Tommosia vaihtoehtoja ite mietin...

Ja auto on korimalliltaan sedan.

Kiitos
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

eteen ei ainakaan mitään 225sta. Kelpo valinta voisi olla 215-45 joka nurkkaan.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

epk kirjoitti:eteen ei ainakaan mitään 225sta. Kelpo valinta voisi olla 215-45 joka nurkkaan.
Paljon kiitoksia :)
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa varautua että jälkiasennnus sisälokarit nappaa kiinni jostain nurkasta , riippuu nyt tietysti vähän kaikesta mutta että en nyt yllättyisi jos näin tapahtuisi.
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

epk kirjoitti:kannattaa varautua että jälkiasennnus sisälokarit nappaa kiinni jostain nurkasta , riippuu nyt tietysti vähän kaikesta mutta että en nyt yllättyisi jos näin tapahtuisi.
Ok, niin vähän pelkäsin että voivat ahdistaa. Takana on varmaan paremmin tilaa, mutta edessä ahtaampaa. Auttasko toi 205/45 rengas siihen sitten?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

Auttaa tietysti, myös 205-50 harkinnan arvoinen valinta?
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Millä et:llä mahtuu 10x18" vanne pyörimään 24v tai muussa leveämmällä raidevälillä olevassa takana, ilman että lokarin kaaren kanttia vääntelee? Vai mahtuuko ollenkaan?
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja juuso h »

onko tietoo tuommosen 94 w124, että jos edessä 215/45/17 ja takana 225/45/17 kumit nii joko alkaa abs;iä herjaamaan tuommosella kehä erolla vai miten tarkka se nuissa on ku ei oo aikasemmin sattunu kohalle... lähiinnä sillä ku vanne sarjassa on 225/45 kumit kaikissa ja kaks uutta pitäs ostaa nii edessä vois paremmin mennä noi 215/45 kumit.... :roll:
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

epk kirjoitti:Auttaa tietysti, myös 205-50 harkinnan arvoinen valinta?
Kiitokset rengastietämyksestä. Ei raavi sisälokareihin normaalissa ajossa tämä koko.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Sutkale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 31.01.2017 11:53
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sutkale »

Semmoista kyselisin että mitä eroa on tasonsäädöllisen ja ilman tasonsäätöä olevan sedanin takajousissa? Kun pitäis omaa rönttää puottaa alaspäin ja sopivia jousia nyt katsellut. Käykö esim farkun jouset kun niitä tuntus löytyvän? Ja mitä jousia suosittelette muutenkin kun hakusessa olis 20-30mm madallus.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

https://www.completos.fi/fi/tuote/alust ... max-1150kg" onclick="window.open(this.href);return false;

onko kellään kokemusta ???? :)
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

kyseinen sarja tuli tilattua completoksen kautta ja saksasta alusta tuli. selvät asennus jäljet näkyvät vaikka piti olla "uusi". mutta ihan laadukkaan oloinen setti..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Miikala
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 19.02.2014 23:25

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Miikala »

masterrontti kirjoitti:kyseinen sarja tuli tilattua completoksen kautta ja saksasta alusta tuli. selvät asennus jäljet näkyvät vaikka piti olla "uusi". mutta ihan laadukkaan oloinen setti..
Joko on ehditty laittaa autoon? Itellä mietinnässä samanlainen sarja ja kokemuksia saa mieluusti jakaa.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Tarkoitus tilata rälläköityjen vakiojousien tilalle ihan madallusjouset, Minkähänlaisilla auto madaltuisi että edessä rengas olisi kaarella ja takaa voisi olla hitusen ylempänä.
Onko jollain tietoa millä menisi suoraan näin ilman venkslailuja + mitkä kumit jousien väliin. Tarkoitus Bilstein sprintit laittaa eteen ja takana vakio tasonsäätö. Kyseessä siis S124.

Rengas/vanne setti on Takana 18/9 225/40/18 ja edessä 18/8 215/40/18 Et lukuja en varmaksi muista mutta ei nuo nyt mitkään erityisesti ulos tule, auto on jo nyt matala ja mahtuvat pyörimään, mutta keulasta alkaa olla iskaria/jousta hieman väsynyt ja apukuskinpuolelta jää hieman korkeammalle kun todennäköisesti hieman eri pituiseksi katkottu..
Merseedespents
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

Mahtuuko w124 takana pyörimään 9x18 et 35 vanteet? Kymppituumasia koitettu samalla et:llä ja niillä ottaa kaaren pokkauksiin kiinni. H&r -60mm alusta.
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
Vastaa Viestiin