Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Jeps eli nuo einssit pyörähtivät tänään alle, vielä ku jouset tulkis ni vois harkita kuvien laittokin...

Ot: turbo kuume iski ni ei siinä auta paljon vaparilla päästellä...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Jälleen kysymys vanteitten ja renkaitten sopivuudesta;

...Miltäs kuullostaa?

Eteen vanne 8-tuumaa, ET35, rengas 235/40/17
Taakse vanne 9-tuumaa, ET30, rengas 235/40/17

Mahtuuko em. yhdistelmät pyörimään w124-mersussa jossa H&R-madallusjouset (Kl-varaosasta, eli 30 mm?) 2 ja 3 kumeilla, ilman kaarien muokkausta? Vaihtoehtokumit olis eteen 225/45/17 ja taakse 235/45/17. Pitäis myös saada muutoskatsastettua.

Kommenttia kiitos! -Ois myös pikkasen kiire ku pitäis tietää pistetäänkö sarja tilaukseen... :)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

H.Aulakoski kirjoitti:Jälleen kysymys vanteitten ja renkaitten sopivuudesta;

...Miltäs kuullostaa?

Eteen vanne 8-tuumaa, ET35, rengas 235/40/17
Taakse vanne 9-tuumaa, ET30, rengas 235/40/17

Mahtuuko em. yhdistelmät pyörimään w124-mersussa jossa H&R-madallusjouset (Kl-varaosasta, eli 30 mm?) 2 ja 3 kumeilla, ilman kaarien muokkausta? Vaihtoehtokumit olis eteen 225/45/17 ja taakse 235/45/17. Pitäis myös saada muutoskatsastettua.

Kommenttia kiitos! -Ois myös pikkasen kiire ku pitäis tietää pistetäänkö sarja tilaukseen... :)
Syvällä rintaäänellä voin sanoa että Mahtuu pyörimään, ja sit kun pistät eteen ne 225 niin mahtuu myös kääntymään.. eli loppuveto: eteen 225/45/17 ja taakse 235/45/17.siitä on hyvä lähteä.. Ja jos haluaa, että ei hae niin paljoa joka uran kohtaa, niin 215/45/17 on ihan hyvä edessä ja taakse sit 235/45/17.. mutta eteen ei kyl missään nimessä 235, mutta se on vain minun mielipiteeni.. Jos haluaa hivenen ajella enemmän normaalisti, niin voi kyllä mahdollisesti ajatella eteen profiilia 40, niin jää sit sitä pelivaraa.. Tällä kokoonpanolla ei ole mitään ongelmaa muutoskatsastuksessa.. Mutta jos ihminen on fiksu niin se ostaa kyl yhtä leveet taakse että eteen.. huomattavasti parempi ajaa eri sää olosuhteisiin nähden.. Turvallisin.. Mersu on luotu nautinnolliseksi ja huolettomaksi ajaa, miksi koittaa sitä muuttaa huonompaan suntaan..

Ps.. Mulla on sulle vanteet jos haluaa autosta epänautinnollisen ajaa..
220.128 Black Mirror
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Nimenomaan...autoa on tarkoitus myös kääntää eli olisi suotavaa jotta eturenkaat mahtuisivat kääntymään kaariin ottamatta. Lähinnä toi etupää mietityttää... Lisää kokemuksia? :roll:
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

H.Aulakoski kirjoitti:Nimenomaan...autoa on tarkoitus myös kääntää eli olisi suotavaa jotta eturenkaat mahtuisivat kääntymään kaariin ottamatta. Lähinnä toi etupää mietityttää... Lisää kokemuksia? :roll:
Mulla on 30mm h&r jouset ja edessä ykkösen kumit.Keulasta tuli aikas matala.Vanteet on 17" ja 8" leveet ET 35. Edessä on 235/40 kumit ja joissain tilanteissa kyllä vänkärin puolelta vähän raapii kaareen. Varmaan ois parempi 225/45...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tarkoitat varmaan 225-40
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

epk kirjoitti:tarkoitat varmaan 225-40
Ei taida olla tuota kokoa olemassakaan 17 tuumasena...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jaa joo , 17" oli kyse :lol:


matalemmat noi 235-40 sitten on, jos vertaa 225-45, 225 kasvaa 7mm korkeutta...
antti.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 28.12.2004 21:10
Paikkakunta: sievi

215/45r17 ja 45mm madallus?

Viesti Kirjoittaja antti.k »

no niin hyvä asiantuntijaraati miten passaa vm:95 200D w124:ssä pyöriin 215/45r17 kumit 7.5" vanteella et35, kun madallusta on 45mm? raapiiko?
mersusi tuntuu paremmalta, jos ostat toiseksi volvon...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

pitäis pyörii jossei ihan tontissa oo, eli sormia mahtuu vielä kumin ja kaaren väliin !
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Re: 215/45r17 ja 45mm madallus?

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

antti.k kirjoitti:no niin hyvä asiantuntijaraati miten passaa vm:95 200D w124:ssä pyöriin 215/45r17 kumit 7.5" vanteella et35, kun madallusta on 45mm? raapiiko?
Minkäslaisen alustan ja vanteet Antti on laittanu :?: Kuvia :!:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

minun mielestä 18" ja sillon siitä tulee vielä matalan näköinen kun saa soppelisti madallettua...joskus voi tulla korkean näkönen jos 19" alla w124 mallissa :roll:
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Tuossa yks kuva omasta, madallus sarja asennettu eilen, takapäätä täytyy vielä vähän tiputtaa...

Kuva[/img]
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
TNd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 07.10.2004 12:46
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNd »

Mitkäs nyt sitten on parhaat madallusjouset hinta/laatu ? On varustettu tälläisellä optiolla: 483 harder springs and undershields. Niin on lievästi sanottuna korkea peli :)
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Laitoin edellä mainitut renkaat (235/40/17) paikoilleen ja no problem. Ei ota kiinni mistään ja yllättävän hyvä on ajaa. Ei vetele pahasti urien mukaan. Kuvaa tulee ku kuvatuksi saa...
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

seuraavia vanne rengas sarjaa suunnittelin 215/40-18" vanteen leveys tod. näkösesti 8" Mutta mikähän olisi hyvä ET, auto on aika tontissa.
Vai ihan perus et35:llä mahtuu.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1410
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Suosittelen 8" vanteelle 225/40 kumia, ihan hintansakin puolesta 215:een nähden. On myös vähän passelimpi tuolle vanneleveydelle.
Itsellä on edessä 8" leveä 225/40 kumein, ET35... Ihan hyvin mahtuu. Riippuu madalluksestakin tietenkin.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Ei vaan viittisi kuluttaa näitä 200reen ylimääräsiä tehoreserviä kumin pyörittämiseen sen takia mielummin 215 levee.
Kyllähän ne liikkeesäkin mielummin myis 225 kun kävin kyselemässä.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juho R kirjoitti:seuraavia vanne rengas sarjaa suunnittelin 215/40-18" vanteen leveys tod. näkösesti 8" Mutta mikähän olisi hyvä ET, auto on aika tontissa.
Vai ihan perus et35:llä mahtuu.
Onhan tuo vähän kapeampi ja matalampi parempi, jos auto on tosiaan "tontissa", itellä 225/40R18 (9" vanteilla), ja lisämadallusta jos mielii, niin aika ahdasta tulee (edessä). Täysin laillinen (215/40R18 STRO-normiston suositus 7" - 8,5") ja 8" vanteelle sopiva koko on tuo suunnittelemasikin. Jos auto on tosiaan tontissa, niin ET ei ainakaan paljoa pienempi kannata olla (edessä) kun tuo mainitsemasi 35, jos vakiokaarilla mennään. :lol: Takanahan on tilaa enemmän...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vesku_1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 29.05.2004 18:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Vesku_1 »

Eteen mahtuu 8x18 et35 mutta meneekö 9-10 tuumanen taakse ja vaatiiko rajuakin kaaren muokkausta?Renkaaksi ajattelin 245 leveää.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Vesku_1 kirjoitti:Eteen mahtuu 8x18 et35 mutta meneekö 9-10 tuumanen taakse ja vaatiiko rajuakin kaaren muokkausta?Renkaaksi ajattelin 245 leveää.
Mikähän on autosi? :P Jos oletusarvoisesti W124, niin seuraavia havaintoja ainakin voin kertoa omasta C124, vm 90, ei sportline-alustaisesta (vanha juttu, eri vuosimallien/sportiline-mallien välillähän ojn eri raideleveys, tarkat löytyy vaikka Mercefreakenista.): Taakse mahtuu hyvin 9" x 18" @ ET35 (itellä ET38), ainakin itelle mahtuisi 10":kin taakse vakiokaarilla, jos ET olisi esim. 35-38
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vesku_1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 29.05.2004 18:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Vesku_1 »

Kyseessä siis vm.-91 300CEA.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Vesku_1 kirjoitti:Kyseessä siis vm.-91 300CEA.
Samat mitat siis kun allekirjoittaneella, siinä tapauksessa nuo ylläkirjoittamani pohdiskelut pitäisi soveltua myös autoosi.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Alusta ja rekaat 124seen

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Makuasia on makuasia mutta kyllä 10 tuuma takana ja 9 tuuma edessä on mersussa komia. Ite tilasin 124 farkkuun kyseiset mesen vanteet ja en kadu koko on takana 255/40/17 eessä 225/45/17 ja sitten katotaan tarviiko vielä madaltaa. :wink:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Alusta ja rekaat 124seen

Viesti Kirjoittaja AM »

pasi124 kirjoitti:Makuasia on makuasia mutta kyllä 10 tuuma takana ja 9 tuuma edessä on mersussa komia. Ite tilasin 124 farkkuun kyseiset mesen vanteet ja en kadu koko on takana 255/40/17 eessä 225/45/17 ja sitten katotaan tarviiko vielä madaltaa. :wink:
Millä ET:llä ja minkälaiset vanteet?jos utelias saa olla 8)
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

mulla on alla 245/40-17 joka nurkassa eikä raavi mihinkään.. :P
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kuva

Elikkäs, kuvan mukainen vanne. Keskellä kirjain B, tarkoittaneeko BRABUS? Joskus oon nähnyt tällaisia Mersujen alla.
Onko jollain tietoa mikä vannetyyppi tämä tarkalleen ottaen on, ja kävisikö esim. 124:n alle...?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Vastaanpa itselleni ja vanne on Brabus Monoblock V. Löytyipähän se tieto kun osaa oikein hakea :oops:
Pienin mahdollinen koko 18"x8.5", eli taitaa olla turha yrittää 124:n alle moisia haaveilla, tuleepi renkaat ulos kaarista...
Nyt on alla 8" leveät ja on juuri ja juuri renkaan kulutuspinnat kaarien sisällä. Sopivalla ET:llä sais tietysti nuo kasipuolikkaatkin menemään kaarien sisään mutta sitten alkaa vastailla sisäpuolella.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös noitten 18-8.5 ET ole 35 ? , joten heittämällä menee 124:sen alle...
Make L.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.07.2005 07:55
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Make L. »

Mietin tuossa vaan, että mikäs kestää olla ero vierintäkehässä ennekuin alkaa ABS:n merkkivalo kummittelemaan :? kun kumminkin tuntuu olevan monella olevan profiili eroja edessä ja takana :?:
Vastaa Viestiin