s124 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

s124 madallus

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

jahas.

mitenkä sais mahdollisimman tonttiin tuon s124sen? ku tuon automaattisen tason säädön kans oon leikkiny ja se on nyt vivusta säädettynä niin alhaalla ku menee.. yks vaihtoehto ilmeisesti ois laittaa sportline iskarit ku ne on ilmeisesti lyhyemmät ku tavanmallissa?

nyt autossa on alla 45mm madaltavat jouset ja sen enempää madaltavia ei ainakaa vielä oo 230TE:hen kävelly vastaan mulla..

ja sit vikaksi ot kysymys tähän aiheeseen. kummin päin se ruiskun kiekko nyt tarkotti 98sia ja 95sta? s/N?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 madallus

Viesti Kirjoittaja veskola »

tovayryn kirjoitti:yks vaihtoehto ilmeisesti ois laittaa sportline iskarit ku ne on ilmeisesti lyhyemmät ku tavanmallissa?
No niin ovat, ja aivan pohjaan ei kannattaisi niitä iskareita säätää.

Jouset ja kumit lienevät jo sitä tonteinta mallia, seuraava konsti on pienentää renkaita, jollei halua tehdä väkivaltaa korin kantaville pisteille.

No jos vielä spekuloidaan vähän niin saisihan sitä takaiskarin yläpäätä aika helposti siirettyä ylöspäin, tosin silloin se tulee takakonttiin sisälle, ja katsastuksessa voi tulla sanomista (helppo kuitenkin naamioida verhoilulla tjms.), mutta aika helposti saisi, jos jaksaa purkaa kaiken sisustan siitä ympäristlä pois ja alkaa hitsuuttelemaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no seki on käyny mielessä mut niin isoo hommaa ei varmaan viel tässä vaiheessa tähän käyttö autoon tehdä :D kumit ja jouset on tosiaan sitä matalinta mallia, yks vaihteoehtohan on lyhentää ensimmäisiä sahaamalla ilman että se karkaistuu mutta sekin on taas toimi mistä tulee konttorilla hammaskipua ja pahaa mieltä.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mun käyttöautoon ykkösen kumit oli liian matalat.

jaa mitä sahata, ilmeisesti etujousia. Miten alas se oikein pitää saada.

Tuossa on H&R jouset ja ykkösen kumit edessä. Takapää on nykyään alempana.

Kuva

Nostin tuosta etupäätä kakkosenkumilla kun oli liian matala normaaliajoon.

Loppujen lopuksi oli tarve levittää kaartakin hieman:
Kuva

Pistä siihen iso turbo ja cooleri niin alkaa laskemaan entisestään :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

tai v8 ;)

joo kyl sulla alkaa olla keula aika nätisti tontissa :) pitää kattoo miten edetään, lejöforsin jouset tuossa on nyt alla (ja sen kyllä huomaa :D )
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tuossapa tuo oma, eibachin -30 sarja alla, bilsteinin sprintit eessä ja sportline iskarit takana

Joskus näyttää sopivan matalalta, joskus korkealta ja joskus tuo perä on hieman liian pystyssä (amis look) :)

Ja onhan se hieman tuosta rengastuksestakin kiinni. Ainakin nuo tummanpuhuvat 18" vanteet alla auto näytti korkeammalta kuin 17"amg kopiot alla???? Tuntuu hullulta....... 17" mulla kuitenki vaihtuivat alla sitte lopun viimeksi..... ei olleet nuo tummat vanteet tuohon väriin sopivat.

Kuva


Kuva
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

joop79 kirjoitti:Ja onhan se hieman tuosta rengastuksestakin kiinni. Ainakin nuo tummanpuhuvat 18" vanteet alla auto näytti korkeammalta kuin 17"amg kopiot alla???? Tuntuu hullulta....... 17"
Eihän se vanteen tuumakoko kerro yhtään mitään renkaan halkaisijasta :roll: vaan renkaan koko merkintä.

Laita 80 profiililla kumi niin uppoaa aika syvälle lokariin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

nii ja monojen puola melkeimpä vanteen reunalle asti, se suurentaa aina vannetta.

Sama kun iso huuli pienentää vannetta/tumma väri puolissa.

tuossa on esim. 19" , puolat tulee reunalle asti, suurentaa aika tavalla vannetta !

Kuva
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Kuva

Mitkä kalvot autossa? Kaikissa laseissa ilmeisesti samat? Missä laitettu ja laatu? Osaako joku photoshopata lasit tollai haaleille kalvoille, olis tarvetta?
Poliisit ja katsastus?? Näkeekö peruutella pimeällä? Kiitos paljon etukäteen


:P
Laita vaikka yv:llä
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

oho onhan hiukka kentässä 8) :lol: 8) :lol:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Itsellä on "huonoa" kokemusta tosta juuri tummasta vanteesta ja kiiltävästä huulesta. Ommat on 19"set niin ei ole tainnu vielä kukaan sanoa niitä 19"siksi
vaan parhaimmillaan joku sanonu 17"siksi. Eli täytyykö hommata sitten 20" ens kesäks niin voisivat luulla 19"ksi :roll: ?

röntän kuva

Rajakylän Ricky Martin kuittaa

T. Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

noniin :D

nyt on autoon tehty tuo norjan mallin temppu :D

eli tasonsäätö iskarit veke, pumppu pois käytöstä letkut tukkoon ja sedanin iskarit paikalleen.

pientä sovittamista piti suorittaa koska eivät suoraan mene paikalleen, alapään kiinnitys on hieman erilainen kuin tason säädössä ja iskarit ovat paljon pidemmät :P

nyt on tehty sisään 10cm korkeat holkit ja iskarit tulevat niihin kiinni. Perä madaltui lesjöförsin jousilla ja uudella muutoksella 8cm siitä mihin se tason säätöiskareilla ja lesjöförsseillä jäi.
nyt on taso siis siinä mallissa että rengas menee kaareen mutta vanne jää näkyville. 265 leveä rengas mahtuu juuri ja juuri kun vähän mankelilla pullautin lokareita :D

Etupäätä pitää nyt vielä pullistaa ja laskea reilu sentti niin alkaa farkku olemaan sopivalla tasolla :D Laitan kuvia tässä jahka saan nettiin upattua :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

noniin täässäpä parit kuvat. sori huonoo kameraa mut ku ei oo parempaa :)

http://tovayryn.kuvat.fi/kuvat/Backwood ... rs/230+TE/
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

tuossa madalsin keulaa viel pari senttiä ja piti vähän pokata kaaria lisää ulospäin. pikkasen ottaa kii, van ajellaan nätimmin ;)

pistän kuvia jahka saa päivän valossa otettua :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Taidan laittaa kolmosen kumit, on pyöräkotelot raapiuteneet aivan mahdottomasti vuoden ajoilla, lisäksi molemmat iskarin yläpään "kupit" halki mutta se johtunee pohjaanlyöntikumin puutteesta.

Ajellaan nätimmin, se ei ole minulle vaihtoehto :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

veskola kirjoitti:Taidan laittaa kolmosen kumit, on pyöräkotelot raapiuteneet aivan mahdottomasti vuoden ajoilla, lisäksi molemmat iskarin yläpään "kupit" halki mutta se johtunee pohjaanlyöntikumin puutteesta.

Ajellaan nätimmin, se ei ole minulle vaihtoehto :roll:
ite pitää seuraavaks ostaa matalammat kumit ku tuossa on nyt edessä 235/40 18 ja takana 265/35 18 niin turhan isot tuohon :D lorinserin kummit ku on alla :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

vai on farkku lähestyny maata kohti jonku verran sitte viime näkemän 8) no se oliki melko korkee
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

antti86 kirjoitti:vai on farkku lähestyny maata kohti jonku verran sitte viime näkemän 8) no se oliki melko korkee
heh ;)

no pikkasen :P pitäs vaan uus tuninki lärpäke ostaa eteen, ku rakas talvi särki sen, täällä ku tulee aura-auto sit ku moottorikelkalla ei enää pääse :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Moi!

Onko jollakulla laittaa kuvaa 30mm madalletusta s124? Ja vastaavasti 50mm madalletusta? Tollasta kahta olis tarjolla h&r farkkuun, mietin vain kummat laittaisi, autossa tasonsäätö takana ja vanteiks tulee 18". Siksi kuvat kertoisi paljon. Ainakin Modificars:lta saa 318e hintaan sarjan (30 tai 50mm) jousia, srt tais olla vain noita 30mm madaltavia hintaan 405e.

Kiitos :)
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

voin huomenna pistää kuvaa mihin korkeuteen farkku asettu mulla nuilla -30mm jousilla ja eikai ne yli 300 euroa voi maksaa
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No laita infoa mistä saa alle 300e niin ilman muuta tilailen sieltä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

anttikin ruvennu uudempaa madaltaa ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ovatko eibachit paljon kalliimmat kuin h&r? Ilmeisesti ovat ainakin mukavammat ajettavat, kun h&r antaa hieman enemmän sporttisuutta. Meneekö samalle tasolle h&r (-30mm) kuin noilla -30mm eibacheilla joop79 kuvassa?
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

http://i11.photobucket.com/albums/a151/ ... 082008.jpg
siinäpä h&r -30mm ja ykkösen kumit joka kulmassa perän saa kyllä laskettua yhtä alas ku keulanki eli justiinsa sormi mahtuu kaaren ja renkaan väliin.nyt joutuu pitään perää vähä korkeemmalla ku pitäs pokkauksia vähä muokata ettei raavi.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

antti86 kirjoitti:http://i11.photobucket.com/albums/a151/ ... 082008.jpg
siinäpä h&r -30mm ja ykkösen kumit joka kulmassa perän saa kyllä laskettua yhtä alas ku keulanki eli justiinsa sormi mahtuu kaaren ja renkaan väliin.nyt joutuu pitään perää vähä korkeemmalla ku pitäs pokkauksia vähä muokata ettei raavi.
mistä oot noi helmat hommannu? streettuningcar?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ihan sopivan matalaks tuo tulee noilla -30mm. Pitäis vaan päättää kummat, eibachit vai h&r. Millä kalvoilla tummennettu, prossat?
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Helmat on streettuningcarista, mutta mielestäni eivät kyllä sovi yhtään autoon eli eivät välttämättä ole tulossa paikalleen.ainoastaan takimmaiset sivulasit on tunnemmettu, mutta suunnitelmissa laittaa 35 prossan kalvot joka lasiin paitsi tuulilasiin
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Laitoin drw:hen kyselyä h&r ja eibachin jousien hinnoista. Katsotaan mitä maksavat niin sen perusteella päätän kummat ostan :) Onko noissa siis oikeasti ISO ero ajettavuudessa? Tuskin Eibach:kaan on lulla ja löysä, mutta ilmeisesti on siis kyllä h&r löysempi. Tuskin taas h&r on kivirekikään muuten normi alustalla? Mielenkiintosta :roll:
Vastaa Viestiin