Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 11.05.2008 09:58
ViestiLähetetty: La 23.08.2008 10:42
Olen onnellinen 1997 SLK 230 Compressor omistaja. Olen ulkomaisilta foorumeilta lukenut MAF relokaatiosta jolla olisi mahdollista saada vääntöä parannettua 2000-3000 kierroksen välissä jossa tuntuu olevan kuollut alue. Onko kellään tietoa miten tai missä saisin tälläisen virityksen tehtyä???

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 18:37
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Su 24.08.2008 15:34
siirrät sen lähemmäs imusarjaa...tehdään yleensä silloin kun kampiakselin hihnapyörä vaihdetaan suuremmaksi(ahdin kiertää enempi) jolloin tulee pientä käynti häiriötä tietyllä kierrosalueella
SL500 R129
S500L W220

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 01.11.2009 17:36
Paikkakunta: lohja
ViestiLähetetty: To 18.03.2010 10:04
Jostain syystä en pääse kirjautumaan amerikanjoen sivuille, jossa ois kuvia ko. toimenpiteestä. Sattuisiko kenelläkään olemaan kuvia??
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala
ViestiLähetetty: Pe 19.03.2010 19:39
Tässä ois pari kuvaa mitä löysin jenkkien sivuilta:
http://i80.photobucket.com/albums/j165/jsr85/maf3.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j165/ ... tutimb.jpg
Suosittelen tekeen tuon modauksen, omassa kompurassa nykäys katos täysin tuon jälkeen.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
ViestiLähetetty: Ma 22.03.2010 18:00
Pitäiskö noissa kuvissa olla ns. "ennen ja jälkeen".
En nää niissä nyt maffin sijainnissa eroa suuremmin, kun kuvatkin on otettu eri kulmista, vai enkö osaa katsoa.

Mutta joo, onko pointtina siis se, että siirtää maffin paikkaa putkessa/letkussa lähemmäs moottoria. Onko tohon mitään mittatietoa, tai siirtääkö vaan niin paljon, kuin saa siirrettyä?
Näistähän taisi olla jotain siirtosarjojakin olemassa, jos oikein muistan
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala
ViestiLähetetty: Ma 22.03.2010 18:55
Tää kuva nyt vois selventää asiaa, eli ilmamassamittari siirretään lähemmäksi kaasuläppää.

Kuva
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
ViestiLähetetty: Ti 23.03.2010 16:14
Jaahas se on ollut tuossa tuolla alhaalla okei.
No mun autossa on vähän erilainen toi, kun siinä on se suojamuovi paikallaan, mutta silti se maffi on tuossa suurinpiirtein samalla paikallaan, kuin tuossa muutettuna ja se näkyy hyvin, vaikka se muovi siinä onkin.

Onko tuosta maffin siirrosta hyötyä, vaikka mitään muuta ei oltaisi vielä tehtykkään. Siis tarkoitan pelkästään maffin siirrosta.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 01.11.2009 17:36
Paikkakunta: lohja
ViestiLähetetty: Ke 24.03.2010 07:53
Mitä asennukseen tarvitaan?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
ViestiLähetetty: To 25.03.2010 08:40
Otin muutaman kännykuvan, kun kuva kuitenkin kertoo enemmän, kuin ne kuuluisat tuhat saanaa. Laitoin linkin taakse, kun näyttivät tulevan liian suurena tähän suoraan laitettuna.

kuva1
kuva2

Eli ylemmästä näkee missä maffi on sijoitettuna. Saako sitä tuosta siirrettyä vielä lähemmäs moottoria ja onko siitä hyötyä?
Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...?? :shock:
Ei se maffissa oleva nuoli, vaan siinä mutkapalassa.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala
ViestiLähetetty: To 25.03.2010 17:29
Jahas sulla onkin jo vakiona maffi lähempänä kaasuläppää, mikäs vuosimalli toi sun autos on?
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski
ViestiLähetetty: To 25.03.2010 17:31
Zake kirjoitti:Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...?? :shock:


Se voi olla ihan kodistusta varten kun asentaa noita putkia.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
ViestiLähetetty: To 25.03.2010 18:10
jr85 kirjoitti:Jahas sulla onkin jo vakiona maffi lähempänä kaasuläppää, mikäs vuosimalli toi sun autos on?


Toi on -01 mallinen. En tosin tiedä, onko vakiona, vai onko joku edellinen omistaja jo siirtänyt. Joku, jolla samanlainen auto ollu, niin vois tietää.


jupehalm kirjoitti:Se voi olla ihan kodistusta varten kun asentaa noita putkia.

Niin mäkin arvelen.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.04.2019 14:18
ViestiLähetetty: Pe 12.04.2019 15:07
Nostellaanpas aihetta taas ilmoille näin 9 vuoden jälkeen. Miten olette toteuttaneet tuon maffin siirron tuohon ennen kaasuläppää? Minulla on coolerilta lähtevä putki alumiinia, johon alkuperäisesti maffi asettuu sen "sisälle" ja klipsuilla kiinnitys. Miten olette senpään toteuttaneet? Voisko sinne jättää vanhan maffin paikalleen "sovitepalaksi" ja hommata uusi maffi, jonka sitten asentaa uudelle paikalle.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2449
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 09:12
Valtsuuu988 kirjoitti:Nostellaanpas aihetta taas ilmoille näin 9 vuoden jälkeen. Miten olette toteuttaneet tuon maffin siirron tuohon ennen kaasuläppää? Minulla on coolerilta lähtevä putki alumiinia, johon alkuperäisesti maffi asettuu sen "sisälle" ja klipsuilla kiinnitys. Miten olette senpään toteuttaneet? Voisko sinne jättää vanhan maffin paikalleen "sovitepalaksi" ja hommata uusi maffi, jonka sitten asentaa uudelle paikalle.


Sahalla sopivasta kohtaa poikki ja pari pätkää letku vaikka kumista ja matosta millä liitelee uutteen kohtaan
(kuvasta olisi helpompi neuvoa)
mutta kun katsot sitä putkea niin siitä se selviää
Mökkillä
'

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.04.2019 14:18
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 12:03
Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.

putki.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2449
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 23:06
Valtsuuu988 kirjoitti:Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.

putki.jpg


Jep sitä mutta
näyttä kuvassa hiukan hanklatta paikalta toteutaa auto ei liene R170,

tee sokea tulppa ja jostain muusta sopiva pätkäputkea missä paikka mittarille
Mökkillä
'

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.04.2019 14:18
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 23:23
FinlandMerceds kirjoitti:
Valtsuuu988 kirjoitti:Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.

putki.jpg


Jep sitä mutta
näyttä kuvassa hiukan hanklatta paikalta toteutaa auto ei liene R170,

tee sokea tulppa ja jostain muusta sopiva pätkäputkea missä paikka mittarille


Auto nimenomaan on mallia r170, -97 vuosikertaa.
Tilaan varmaan uuden ilmamassamittarin ja poistan tuosta vanhasta kaiken lähtevän sisältä ja jätän sen tuohon alkuperäiselle paikalle.
Tuolla maffilla on kuitenkin jo 280tkm takana niin alkaa olemaan varmasti vaihtokunnossa muutenkin :)

Paluu Tuning

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa







kl-varaosat.fi