W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Madzon
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.12.2013 21:48
Paikkakunta: Lappi - 016

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Madzon »

Moro,

Tulipa hommattua 211 pihaan ja tarttis siihen kesäksi ruveta valsseja kahtelee ja hommailleen.

Ois silimää miellyttävä setti tieosa, cls:n valssit 17" 8,5leveet ja et18, mahtuukohan mitenkää alle tuolla et:llä? :roll:
W124 250D Automatic -89 *MYYTY*
W211 220CDI Automatic -02
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

muutako heittää alle, ei vaadi kummempia toimenpiteitä.
Acervi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 11.07.2012 11:24

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Acervi »

6Mersu9 kirjoitti:Moro moro!

Ostin vähän aikaa sitten nätin w211 mersun johon oli laitettu AMG korisarja. Nyt tarvitsen siihen sumuvalot. Mistä saisi tilattua? Ebayt sun muut viimeinen vaihtoehto.

Tämmönen puskuri siinä on:

[ http://cars-mercedes.com/wp-content/uploads/2014/5/mercedes-benz-e55-amg-w211-531ps-v8-kompressor-e_3.jpg ]

Pakko kysyä haitko auton Oulusta syksyllä?
Mikke99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 05.02.2017 17:42

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Mikke99 »

Morjens! Itsellä on tuollainen mersun w211 200kompura! Kesävanteita tässä suunnittelen, ja kyselisinki, että mahtuuko taakse 9.5x19 ja eteen 8.5x19, takana ET 30 ja edessä ET35 suoraan alle?
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja rubE »

Terve, meni mesestä etujousi poikki joten tilailin ebaysta eibachin pro kitin tilalle. Nyt alkoi vain mietityttämään että mitkä jousikumit sinne laittais? Ja mihin kohtaan etutolppien säätösokat kannattaa laittaa? Oisko kellään kuvia kun eibachin jouset alla tietyillä jousikumeilla?
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

rubE kirjoitti:Terve, meni mesestä etujousi poikki joten tilailin ebaysta eibachin pro kitin tilalle. Nyt alkoi vain mietityttämään että mitkä jousikumit sinne laittais? Ja mihin kohtaan etutolppien säätösokat kannattaa laittaa? Oisko kellään kuvia kun eibachin jouset alla tietyillä jousikumeilla?
Jousikumeista ei ole tietoa, lienee alkuperäiset. 270 CDI -koneella mulla meni aikalailla suoraan, kun etuiskarit laittoi kolmanneksi alimpaan asentoon.

Kuva
kxtxnprvmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja kxtxnprvmi »

Osaisko raati antaa suuntaa minkälaista rengastusta lähtisin S211 hakemaan. Näillä ku ois tarkotus lähtä yrittään vielä leimallekkin :crazy:

Elikkä edessä 19" 9,5" vanne ja renkaaksi tulossa 235/35. Takana leveyttä 10,5" ja vanha kumi 265/30, mutta tässä ei kantavuus riitä eikä taida oikealla kantavuudella löytyäkkään. Muistelisin,että taka-akselimassa jotain 1360kg luokkaa, joten kantavuus pitäs olla vähintään 95.

275/30 taitaa olla se ns. laillisin, mutta epäilen ettei enää sovi tuohon + näyttää jo varmaan tökeröltä. Pikku veny ei ois haitaksi, jotta pysyttäs kaaren sisässä.
Takana ET 25 niin ollaan näillä renkailla jo kohtuu limiitillä ettei tuu kaaresta pihalle.
Gibson123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 21.01.2016 12:12

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gibson123 »

Sama täällä tuli w211 uudet inter actionin vanteet 9,5 leveät. Niille uutta kumia sitten pitäs hommata. Edellisessä setissä joka kulmassa oli 245/40.
Nyt vois kokeilla taakse vähän leveämpää. Osalla porukasta täällä jtn kokemuksia olikin noista 275 kumeista. Eli jos et on 38 ja lähtis laittamaan vaikka 275/35/19 mahtuuko miten pyörimään alla + meneekö vielä leimalle? Varmaan parempi täältä kysyä ennen kun painaa tilausnappulaa :P


-Robbe
Stombe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 21.08.2016 08:35

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Stombe »

Onko tietoa tai jopa linkkiä missä käsitellään W211 V-keulan retrofittausta? Keulanvaihto 03->07
Meneekö suoraan maskin ja puskuri vaihdolla vai meneekö peltiosiakin vaihtoon?
W211 320cdi
A180d -16
Rintteri V6
Avo-Kupla
Cagiva X-tra Raptor
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja JoneN »

ohi
Viimeksi muokannut JoneN, Pe 05.05.2017 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 cdi -09
rumapallisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja rumapallisti »

Amg puskuria ei kohtuu rahaan löytänyt niin tulipa mieleen teipata tuo putkien välinen osa mustaksi niinkuin amg paketissa on.
Yllättävän siisti tuli vaikka koskaan en ole teipannu mitään:

Kuva
Kuva

Minkäslaisia mielipiteitä tämä herättää?
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Avatar
veltsu_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 22.07.2006 12:35
Paikkakunta: Oulainen

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Olis omaan S211:seen tarkoitus laittaa spacerit nii tuo etupää mietityttää ja ei pääse tähän hätää käyttää eturengasta pois et olisko kenelläkään tietoo paljon oli jarrulevyn pinnasta navan päätyy mittaa ja se mitta ettei siihen oli rasvakuppia huomiotu. Tarkoitus olis 10mm tai 15mm per puoli levittää etupäätä et meniskö tuommoinen halvempi lätty 66.6mm keskireiällä et vielä pikku huullos jäis vannetta keskittää :roll: vai tilaanko suosiolla keskittävät spacerit ja niistä vissii pitää sorvata tavaraa pois et menevät jarrulevyyn asti iholle kii :?:
S211 220cdi vm.03

EX autot:

MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

rumapallisti kirjoitti:Amg puskuria ei kohtuu rahaan löytänyt niin tulipa mieleen teipata tuo putkien välinen osa mustaksi niinkuin amg paketissa on.
Yllättävän siisti tuli vaikka koskaan en ole teipannu mitään:

[ http://jpg ]
[ http://jpg ]

Minkäslaisia mielipiteitä tämä herättää?
Ihan jees. Itse laitoin sedanissa mustalla hiilikuituteipillä. Rajauksen oisin ehkä tehnyt ylöspäin tuossa.
ceedi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 26.10.2016 22:04

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja ceedi »

Tulin hankkineeksi(kun halvalla sai) 19" BBS-kopiot, edessä 8.5" ja taakse 9" leveät ja ET on 30. Ovat aiemmin olleet w212:ssa ja kuvittelin niiden sopivan 211:een suoraan..
Huomasinpa kuitenkin alle ruuvatessani ettei etuvanne mene pohjaan asti vaan vanteen keskikupin kiinnitys"rengas" kanittaa rasvakuppiin.
Onko spacerien käyttö ainoa ratkaisu vai ostinko väärät valssit?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Muokatut spassut tms tarviit
w211e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 13.06.2016 18:42

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja w211e500 »

Moro. Katsellut -02 w211 malliseen vanteita nykyisten tilalle ja olen hieman pihalla noiden vanne- ja rengaskokojen kanssa. Eli kaikki vanteet tuossa sarjassa olisi 18" 9.5J ET38. Ja renkaat 245/40 eteen ja 255/35 taakse, onkohan liian suuri vierintäkehä absille yms? Ensimmäisellä sivulla oli joku taulukko jonka mukaan pitäisi olla pienempi ET?
Gibson123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 21.01.2016 12:12

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gibson123 »

Diameter -2,7%. Sanovat, että 3% +- rajana, että toimii. Melkeen 245/40 ja 265/35 jolloin muutosta on vaan -1,6% + pyörimisnopeudet hyvin lähellä toisiaan niin mitään erroreita ei tule. Itse leimasin juuri 255/35/19 & 275/35/19 ET38 kaikki vanteet 9,5.
W211 oikealla et:llä mahtuu pyörimään 275 edessä tilaa tosin jää muutama milli :shock:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

w211e500 kirjoitti:Moro. Katsellut -02 w211 malliseen vanteita nykyisten tilalle ja olen hieman pihalla noiden vanne- ja rengaskokojen kanssa. Eli kaikki vanteet tuossa sarjassa olisi 18" 9.5J ET38. Ja renkaat 245/40 eteen ja 255/35 taakse, onkohan liian suuri vierintäkehä absille yms? Ensimmäisellä sivulla oli joku taulukko jonka mukaan pitäisi olla pienempi ET?
laita joka nurkkaa 245-40 , saa vaihdella akseleitten kesken. Takana kuitenkaa mitää tee 255:lla.
w211e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 13.06.2016 18:42

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja w211e500 »

epk kirjoitti:
w211e500 kirjoitti:Moro. Katsellut -02 w211 malliseen vanteita nykyisten tilalle ja olen hieman pihalla noiden vanne- ja rengaskokojen kanssa. Eli kaikki vanteet tuossa sarjassa olisi 18" 9.5J ET38. Ja renkaat 245/40 eteen ja 255/35 taakse, onkohan liian suuri vierintäkehä absille yms? Ensimmäisellä sivulla oli joku taulukko jonka mukaan pitäisi olla pienempi ET?
laita joka nurkkaa 245-40 , saa vaihdella akseleitten kesken. Takana kuitenkaa mitää tee 255:lla.
Eli nuo vanteet sopivat alle? Tulevatkohan miten ulos?
Nuo renkaat on siis kohtuu huonokuntoiset ja valmiina vanteilla niin varmaan ensimmäinen kesä tulisi noilla rullattua ja seuraavalle kesälle uudet.
Näkyy moni laittavan kapeamman eteen, ulkonäkösyistä vai onko siellä tilan kanssa ongelmia?

Pirun hankalalta tuntuu nämä vanneasiat. Ensimmäistä kertaa siis ostamassa jotain muita kuin auton mukana tulleita vanteita.
Olisi kuitenkin mukava kun tulisi kerralla oikeanlaiset.

Lisäys: Jäi kokonaan huomaamatta tuo aijempi. :silent:
basa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 19.12.2012 15:57

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja basa »

Oon tässä jonkunaikaa jo selannu nettiä ja katsellut farkkuun mieleisiä vanteita mutta en osaa päättä ostaisko 18" vai 19". Onko 18 tuumaset juuri sen aavistuksen liian pienet vai ostaakko suoraan 19 tuumaset? Oisko jollain vertailun vuoksi kuvaa jonkuverran madalletusta farkusta 18 tuumasilla vanteilla sekä 19 tuumasilla mistä sais kunnolla selvää miltä kummatki näyttää.
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

19" ehottomasti,20" myös hyvä vaihtoehto.
Star
Eelumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 08.03.2016 11:36
Paikkakunta: Kokemäki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Eelumi »

basa kirjoitti:Oon tässä jonkunaikaa jo selannu nettiä ja katsellut farkkuun mieleisiä vanteita mutta en osaa päättä ostaisko 18" vai 19". Onko 18 tuumaset juuri sen aavistuksen liian pienet vai ostaakko suoraan 19 tuumaset? Oisko jollain vertailun vuoksi kuvaa jonkuverran madalletusta farkusta 18 tuumasilla vanteilla sekä 19 tuumasilla mistä sais kunnolla selvää miltä kummatki näyttää.
Mielummin 19", joskin sekin näyttää aika pieneltä. 20" näyttää jo paremmalta. Google on täynnä kuvia eri korkuisista ja eri vanteilla.
Avatar
VetteC5
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 29.03.2017 16:50

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja VetteC5 »

Mistä keskittävät speicerit w211 etunapaan mikä menee perille asti??Vai täytyykö laittaa ilman keskitystä oleva? :crazy:
Teemu15
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 13.11.2013 09:39

W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Teemu15 »

Minkälaisia madallussarjoja porukalla on avantgarde mallis ja minkälaisia kokemuksia löytyy ? Ja onko joku muokannu rasvakuppia edessä että menis vanteet kiinni ja keskilätkät kiinni ?
Eelumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 08.03.2016 11:36
Paikkakunta: Kokemäki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Eelumi »

VetteC5 kirjoitti:Mistä keskittävät speicerit w211 etunapaan mikä menee perille asti??Vai täytyykö laittaa ilman keskitystä oleva? :crazy:
https://www.modificars.fi/tuotteet/e-kl ... class-w211 Googlellahan noita löytää mielin määrin?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Ei käy normaalit spassut, jossain oli topikki aiheesta
Eelumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 08.03.2016 11:36
Paikkakunta: Kokemäki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Eelumi »

epk kirjoitti:Ei käy normaalit spassut, jossain oli topikki aiheesta
Ei sovi ei. Noissakin, mitkä linkitin, näyttää olevan ohkasempi keskityshuuli, et mahtuu rasvakuppi läpi. :crazy:

E: Kuvat ei varmaa ole ko. tuotteesta. Mut jossei sovi, ni sorvin kautta 1-2mm pois huulen sisäkehältä ja johan sopii.
e-p
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 14.01.2009 12:54
Paikkakunta: Sirkka

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja e-p »

mistä rumapallisti tilannut kilpivalot ? miellyttävän sävyinen valo 8)
rumapallisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja rumapallisti »

e-p kirjoitti:mistä rumapallisti tilannut kilpivalot ? miellyttävän sävyinen valo 8)
Jotku kiinan ledit nuo taitaa olla! Tilaile ebaysta kasa ledejä ja toivo parasta:D
Valo ei ole luonnossa nuin sininen mitä kuvissa, valkotasapaino ei ole ihan kohdillaan.
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Maucca kirjoitti:Sedanin takaluukussa kaksi farkussa kolme. Luetellaan tähän paikat lampuille: aurinkolipat 2*36, hanskalokero 1 ' 36 mm, etu- ja takajalkatilat 4*36 mm, etu- ja takaovet 4*36mm. Eli 11*36 mm, jäi aikaisemmin laskematta hanskalokeron lamppu. taustapeili 2* t10, etukattovalo 2* t10, takakattovalo 4* t10, takakontti W 2* t10, S 3*t10. Eli yhteensä 11* 36 mm ja W 10 * t10, S 11*t10. Joku kysyy kuitenkin etukattovalon lamppujen vaihto-ohjetta, ei tarvitse irroittaa taustapeiliä. Eka kammetaan irti sadetunnistimen suojamuovi, sitten lähtee irti peilin kiinnityksen suojamuovi ja sen alla on piilossa kummassakin reunassa mustat painonapit joilla paneeli irtoaa. Pieni varoituksen sana, siellä on useita litteitä johtoja jotka menee helposti poikki jos paneelin lipsauttaa kädestä roikkumaan. takakattolampun paneelissa ei ole kuin yksi litteä johto jonka kanssa kannattaa olla erityisen varovainen. Litteitä johtoja ei voi korjata, vain vaihtaa.

Tähän vähän omia kommentteja ja kysymyksiä. Allekirjoituksen mukaisessa mesessä on putkihekuina 38mm mittaiset, eli erit, kuin lainauksen autossa. Onkohan siten myös nuo sisävalopolttimot välttämättä samat T10 polttimot? Kun vaihdoin oviin ja jalkatiloihin can bus ledit, niin ne toimii muuten hienosti, mutta ajaessa ne jalkatilan valot palaa himmeästi jatkuvasti. Onkohan siitä mitään haittaa, kun ovat itseasiassa aika päheen näköiset? Kun oven avaa, niin ne kirkastuvat ja sammuvat normaalisti, kun ovi suljetaan.

Onko nämä muuten tarkoitus vaihtaa rekkarin valoiksi pohjineen, kun jotenkin muistelin, että minun autossa siellä on 38mm putkihehkut?

https://www.km-parts.fi/W211-Led-rekisterikilven-valot" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja onkohan nämä sallittuja tieliikenne käyttöön, vai pitääkö ne vaihtaa normi halogeeneihin katsastukseen?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vastaa Viestiin