W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja julB »

Itellä kans tiputettu W211 Avantgarde, kesäpalloina 245/40R18 pyöri raapimatta, mutta nastoina sama satsi ottaa edestä kaareen esim pihaan kääntyessä jos ei varo.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja kari v »

Mulla W 211 /farkku/AirMatic, alimmassa Sport 1 asennossa, ja 235/40/18, kitkat/kesä, sopii moitteetta pyörimään...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Onko kukaa vetässy 280 cdi v6 koneisesta takapönttöjä suoriks? Vähä kuumottelis poistaa ne ja lykätä suoraa putkee tilalle.. :clap: :clap:
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

KiKu kirjoitti:Onko kukaa vetässy 280 cdi v6 koneisesta takapönttöjä suoriks? Vähä kuumottelis poistaa ne ja lykätä suoraa putkee tilalle.. :clap: :clap:
¨

Itseä kiinnostaisi myös nuo putkisto hommat, mutta vakioita en ajatellu silputa kappaleiksi. Ne saisi jäädä varastoon jos joskus haluaisi laittaa takaisin.

Kaikki putkistoon liittyvät modaukset siis kiinnostaa, jos käyttökokemuksia löytyy. Valmiita tötteröitä ei hirveesti löydy ja kaikki tahtoo olla melko tyyriitä.

Tässä yksi CKS:n versio. Näissä ongelmaksi tulee uloimmat parkkitutkat jotka pitäisi ottaa pois. Puskurin helmaa kun joutuu leikkaamaan noille tupla ulostuloille. Itse haluaisin pitää ulkokuoren mahdollisimman originaalina
https://www.youtube.com/watch?v=veiKsm4QXqU" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cksperformance.com/index.php ... _74_44_524" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

julB kirjoitti:Itellä kans tiputettu W211 Avantgarde, kesäpalloina 245/40R18 pyöri raapimatta, mutta nastoina sama satsi ottaa edestä kaareen esim pihaan kääntyessä jos ei varo.
Täälä sama vaiva, tosin auto w219. Eiköhän Seinäjoelta löytyisi ketää kuka vähän levittäis kaaria?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Skaauu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 02.02.2016 18:32
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Skaauu »

Moro!

Itellä tomminen 280cdi avantgarde. Tarkotuksena olis tässä kevään mittaa lyödä Eibachin pro-kit madallusjouset alkuperäisten iskareiden kans ja sitte katella 19" vanteet mahtuuko 9,5 ET 35 pyörimään kuinka takana? Kumeista ei vielä tietoa.
W210 200CDI -02
W211 280 CDI -05
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Pitäs kai se mahtua helposti. Ainakin 245/35 r19 -renkaalla.
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja jjh- »

Jumpstart kirjoitti:
KiKu kirjoitti:Onko kukaa vetässy 280 cdi v6 koneisesta takapönttöjä suoriks? Vähä kuumottelis poistaa ne ja lykätä suoraa putkee tilalle.. :clap: :clap:
¨

Itseä kiinnostaisi myös nuo putkisto hommat, mutta vakioita en ajatellu silputa kappaleiksi. Ne saisi jäädä varastoon jos joskus haluaisi laittaa takaisin.

Kaikki putkistoon liittyvät modaukset siis kiinnostaa, jos käyttökokemuksia löytyy. Valmiita tötteröitä ei hirveesti löydy ja kaikki tahtoo olla melko tyyriitä.

Tässä yksi CKS:n versio. Näissä ongelmaksi tulee uloimmat parkkitutkat jotka pitäisi ottaa pois. Puskurin helmaa kun joutuu leikkaamaan noille tupla ulostuloille. Itse haluaisin pitää ulkokuoren mahdollisimman originaalina
https://www.youtube.com/watch?v=veiKsm4QXqU" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cksperformance.com/index.php ... _74_44_524" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa tsekata myös MEC Design ja Supersprint, mutta hinnan puolesta eivät kyllä ole yhtään edullisempia ainakaan kun CLKhon kattelin. Ja eikai niitä tutkia tarvi sörkkiä, vai ottaako ne oikeasti häiriötä siitä sitten jos töröttää ylimääräinen putkipari siellä?

Oman kanssa en vielä mihinkään hankintoihin lähtenyt lähinnä juurikin tuon suolaisen hinnan vuoksi, mutta ehkä tässä kesemmällä sitten...
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Moro, Led polttimoihin alkaa järki jo lähteä, niin onko mitään tavallisia lasipolttimoita, jotka ei olisi täysin keltaisia ? Rek kilven ja parkkien polttimoita siis tarkoitan.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

jjh- kirjoitti:
Jumpstart kirjoitti:
KiKu kirjoitti:Onko kukaa vetässy 280 cdi v6 koneisesta takapönttöjä suoriks? Vähä kuumottelis poistaa ne ja lykätä suoraa putkee tilalle.. :clap: :clap:
¨

Itseä kiinnostaisi myös nuo putkisto hommat, mutta vakioita en ajatellu silputa kappaleiksi. Ne saisi jäädä varastoon jos joskus haluaisi laittaa takaisin.

Kaikki putkistoon liittyvät modaukset siis kiinnostaa, jos käyttökokemuksia löytyy. Valmiita tötteröitä ei hirveesti löydy ja kaikki tahtoo olla melko tyyriitä.

Tässä yksi CKS:n versio. Näissä ongelmaksi tulee uloimmat parkkitutkat jotka pitäisi ottaa pois. Puskurin helmaa kun joutuu leikkaamaan noille tupla ulostuloille. Itse haluaisin pitää ulkokuoren mahdollisimman originaalina
https://www.youtube.com/watch?v=veiKsm4QXqU" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cksperformance.com/index.php ... _74_44_524" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa tsekata myös MEC Design ja Supersprint, mutta hinnan puolesta eivät kyllä ole yhtään edullisempia ainakaan kun CLKhon kattelin. Ja eikai niitä tutkia tarvi sörkkiä, vai ottaako ne oikeasti häiriötä siitä sitten jos töröttää ylimääräinen putkipari siellä?

Oman kanssa en vielä mihinkään hankintoihin lähtenyt lähinnä juurikin tuon suolaisen hinnan vuoksi, mutta ehkä tässä kesemmällä sitten...
Ei kait se mitään häiriötä ota muttakun jos ottaa sellaisen rinnakkaispiippusen mallin niin joutuu leikkaamaan sille toiselle piipulle tuota lovea puskuriin isommaksi. Jos tuosta nykyisestä on peukalon leveyden verran matkaa ensimmäiseen tutkaan niin hiukan epäilen että sopii suoraan ilman tutkan siirtoa

KuvaKuva
W219 CLS350 vm.2005
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Lähinnä järkeillyt että säilyttäisin alkuperäisen sellaisenaan ja hitsaisi tilalle suoraa ränniä tarvittavilla mutkilla.. :D
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olikoha kellää kuvia 211 sedanista jossa 18" Avantgardet alla?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Sergey kirjoitti:olikoha kellää kuvia 211 sedanista jossa 18" Avantgardet alla?
Mikäli tarkoitat että vanteet on 18" ja alla avantgarden jouset niin tässä. Toki autossa on sport-paketti mutta tuskin jousissa sen myötä eroa on tavalliseen avantgardeen

Kuva
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no sepäse... Ku tuo mun o Classic ja jouset tuntuu oleva aika korkeet...

Mutta myös Avantgarde vanteilla. mulla o rialit. pitänee sovitella niitä sitte kans. Tökeröt vaa ku o nii korkee auto.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
huotski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:24

Viesti Kirjoittaja huotski »

Pitäisi ostaa uudet vanteet kesäksi, mahtuuko edessä pyörimään 9,5 leveä et 35? Ja jos mahtuu niin minkä kokosta rengasta uskaltaa laittaa? Alustana avantgarde.
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Putkistohommista vielä, että miltä mahtaa kuulostaa jos vetää keskeltä resonaattorit suoriksi ja jättää takapöntöt paikalleen vs pelkkien takapönttöjen poisto? :roll: :clap:
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

KiKu kirjoitti:Putkistohommista vielä, että miltä mahtaa kuulostaa jos vetää keskeltä resonaattorit suoriksi ja jättää takapöntöt paikalleen vs pelkkien takapönttöjen poisto? :roll: :clap:
Molemilla tavoilla kauhea meteli ennemin lisä pöntöt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Kolmetoista
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 04.08.2013 02:56
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kolmetoista »

KiKu kirjoitti:Putkistohommista vielä, että miltä mahtaa kuulostaa jos vetää keskeltä resonaattorit suoriksi ja jättää takapöntöt paikalleen vs pelkkien takapönttöjen poisto? :roll: :clap:
Tätä pohtinu itekkin, vähän paremmat mörinät pitäis saada muttei viitis laittaa +1000 euroa jonkun pajan mallikohtaiseen putkistoon.. Onko näihin kukaan värkänny katinkorvausputkia tms?
W124 E200 -95

ex
W124 250d -88
S202 C230 Kompressor -95
W202 C200 Sport -95
W124 250d -93
S124 E220T -93
S211 320cdi -04
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Kolmetoista kirjoitti:
KiKu kirjoitti:Putkistohommista vielä, että miltä mahtaa kuulostaa jos vetää keskeltä resonaattorit suoriksi ja jättää takapöntöt paikalleen vs pelkkien takapönttöjen poisto? :roll: :clap:
Tätä pohtinu itekkin, vähän paremmat mörinät pitäis saada muttei viitis laittaa +1000 euroa jonkun pajan mallikohtaiseen putkistoon.. Onko näihin kukaan värkänny katinkorvausputkia tms?

Kaverilla oli 211 sedanissa täysin suora ränni, oli kyllä muhkeet äänet, mutta pikkusen pienemmät mölinät itellä hakusessa :thumbup:
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
juha67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: La 23.08.2008 16:10
Paikkakunta: Kauhava

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juha67 »

Hioin siinä W211 etu umpiot. paperit 400-600-800-1000....sitten loppuikin paperi...koitin myllyttää mutta ei tullut oikein hyvät..pitäisikö hioa vielä 1200-1500 ja 2000 ? Tallilta nämäkin karkeudet löytyy.. mikä on hyvä vaha siihen myllytykseen ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

no kaippa se joku 1200-1500 vois iha jees olla , ei välttämätön. Ei vahalla vaan hienolla puleeraustahnalla, tai miksei karkeemmallakin.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Täällä yhet ohjeet umpion hiontaan: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 57#p984157" onclick="window.open(this.href);return false;
juha67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: La 23.08.2008 16:10
Paikkakunta: Kauhava

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja juha67 »

Kiitoksia..koitan myllytellä vielä eri hiomatahnoilla. :D
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Ite vedin ainakin lopuiks metalpolishilla ja sitten joku vaha pintaan ja hyvä tuli
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
Avatar
Kolmetoista
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 04.08.2013 02:56
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kolmetoista »

Kävin hakemassa 211 farkkuun AMG tyyliset vanteet melko huonoilla renkailla, myyjä ei osannu sanoa vanteista juuri mitään ja olivat vain ylimääräisenä hallissa pyörimässä joten sain ne muutamalla hassulla satasella. Hinta viittais siihen että olis jotku kiinankopiot mutta voiko nämä olla esim W204 amg-styling paketin mukana tulleet tms?
Kuva: http://aijaa.com/hVNVRy" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta vannemallista on nähty aika monenlaisia repsuja ja esim entisen mersuni avantgarde-repsuissa luki sisäpuolella "made in italy" ja "not oem", näissä nykyisissä vain JWL merkintä, MB1, koko eli 18x8,5JJ ET42 ja jotain sekalaisia lyhyitä numerosarjoja sekä etupuolelle puolaan on stanssattu AMG logo mitä ei näköjään repsuissa juurikaan ole.. :think:
W124 E200 -95

ex
W124 250d -88
S202 C230 Kompressor -95
W202 C200 Sport -95
W124 250d -93
S124 E220T -93
S211 320cdi -04
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

Repsut kerran ei ole mersun varaosanumeroa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mites tollanen 8,5x18et45 menee tonne alle? tarviiko sitä adapterit hommata että saa ulommas... Lähinnä jarruja ajatellen...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
saulic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 09.02.2012 19:31

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja saulic »

Onko kukaan yrittänytkään s211 alle kyseisillä spekseillä olevaa rengas/vanne settiä?
9x20 ET25 ja takana 10,5x20 ET27
255/30r20
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sergey kirjoitti:mites tollanen 8,5x18et45 menee tonne alle? tarviiko sitä adapterit hommata että saa ulommas... Lähinnä jarruja ajatellen...
Kuva
hyvin meni ja kohtuullinen vakiolookki. Taakse 25mm ja eteen 15mm spacerit niin olis just ja sitte tietty madallus...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Sergey mistä hommasit nuo vanteet? Tyylikkäät on, tekis mieli talveksi tuollaisia
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
Vastaa Viestiin