w203 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Tilasin tuossa omaan 203 weitecin 45/30mm jouset. Mitkähän kumet pitäisi taakse laittaa että perä jäis samalla korkeudelle keulan kanssa, tai ihan vähän korkeammalle. ei kellään löytys mistään kuvaa miten tuo weitecin sarja laskee?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hankala sanoa ennenku sarja on alla ja ajettu vähän että jouset varmasti asettuneet. Helppohan ne on sinne sitten vaihtaa, jos tarvii.
S124 300TE
S211 E500
Lixu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 12.03.2010 20:59
Paikkakunta: Espoo

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Lixu »

S202 kirjoitti:Oliko kellään nyt tietoa voiko etujousesta ottaa pois vaikka puoli kierrosta? Että onko sillä väliä mitenpäin se yläpää sielä on? Kun muistaakseni se ei ollut ihan symmetrinen, että jos otan puoli kierrosta pois nii että se tulee puoli kierrosta väärään suuntaan nii meneekö viduiks?
Onkos tähän kellään vastausta? Tässä ny tunnin verran haulla koittanu ettiä mutta vastausta ei löydy..
E: Tuolla ekalla sivulla Cali kertoo katkasseensa reilu puol kierrosta, eli vissiin mahollista??
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Kyllä siitä voi ottaa pois just sen verran kun haluaa..
MB S211
Kawasaki Z1000
Lixu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 12.03.2010 20:59
Paikkakunta: Espoo

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Lixu »

Jaa itte kattelin sitä lautasta ja tulin lopputulokseen että ainakin paras jos on siinä asennossa yläpään kumiin nähden missä pitääkin.

Mulla on ny auto ollu ostaessa vakiona > bilstein+eibach sarjalla > iskarin hajoomisen takia oli ny muutaman viikon vakio iskarit+eibach > ja nyt sain uuden bilsteinin tilalle niin vaihoin taas iskarit keltasiks, mut perse vaan roikkuu.. Koitan vielä vaihtaa taakse jousenkumit kolmosista nelosiin, saas nähä riittääkö.
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Lixu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 12.03.2010 20:59
Paikkakunta: Espoo

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Lixu »

Tutkin tossa oikee mitan kanssa tota etujousen katkasua kun oli irtopalikat kädessä. Kun iskari ja yläpää on kasassa ilman jousta ja käänsin ylälautasta eri asentoihin niin kyllä näyttäs siltä että sillä ylälautasen asennolla ei olis väliä, ainakaan jos oon oikeessa kun oletan että ylälautanen ei vastaa koriin ollenkaan eli muutaman millin korkeus erolla lautasessa ei oo väliä?

Nyt tulee vähän tyhmä kysymys mutta parempi kysyä ennen kuin hölmöilee, eli voiko ton jousen katkasun vaikutuksen laskea? Eli mulla kun on iskari pitkänä ylälautanen paikallaan lautasten väli jotain 21cm ja eibachin jousi on 4,5 kierrosta, niin toimiiko kaava: 21cm jaettuna 4,5kierrosta olis 4,6 senttiä kierros? (en oo kylläkään noin paljoo ottamassa :D ) Vai meneekö ihan arviolla ja katotaan mitä tapahtuu?

En mitenkään epäile miksalon tai kenenkään muun sanomisia, mutta aattelin vähän itte tutkia ja kysellä kun varsinaisia kokemuksia ei kukaan mielestäni kertonut..
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

No sellanen juttuhan siinä on että se jousi jäykistyy kun sitä lyhentää. Ja sitten, ei sitä voi ihan noin laskea, kun se pyöränripustusten sisäpäitten ja pyörännavan väli on jotain, ja se jousi on sitten siinä välissä. W203:ssahan on macphersonit joissa se tolpan alapää on aika lähellä napaa, mutta silti se pitää ottaa myös huomioon.
S124 300TE
S211 E500
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

45/30mm weitecit laitettu alle. takana kolmosen kumit. Vähä korkiaksi jäi, pitänee vähä ottaa etujousista rälläkällä pois ja taakse laittaa kakkosen kumet. Kuva vielä:
Kuva
Avatar
Jyksy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 03.10.2013 09:02

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Jyksy »

Mites ku itellä o tuo H&R -40 madallus sarja ja sit otin rälläkällä puol kiekkaa edestä poies... Melkeen hyvä mutta mun mielestä keula sais pudota vieläki hieman.... Niin tuo ei varmaankaan vakio iskareilla kärsi enempää katkasta jousta? Auto on avantgarde malli jos sillä jotain merkitystä... Muuten näyttäis kohtalaisen hyvältä mut etupää aina vaan korkealla hieman... ja vanteet on 18"... Ei taida auttaa ku ostaa lyhkäsemmät iskarit vai onko jotai muuta konstia? :D
Mb c200 cdi (S204) vm. 2008
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
Rodpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 02.05.2012 19:21

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Rodpe »

Onko kenelläkään tietoa ottaako coiloverien jousi kuin helposti vanteeseen kiinni edessä? Eli tarkoituksena on tilata fk:n high sport coilover sarja. Etu vanne on 17"x8,5" 215/45 kumilla, joten hillityllä venyllä. Vanteen et:stä ei ole tarkkaa tietoa mutta edessä on jo 25mm spaceri ja vanne on hyvin tarkalleen kaaren tasalla. Huolettaa vaan että kun alan pyörittämään jousta alaspäin niin vanne /rengas ottaa vastaan.
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Siis voiko noista jousista oikeasti ottaa pois vain puolikkaan kierroksen? Eilen vaihtelin uudet iskarit ja meinasin samalla että puolikierrosta poistan, mutta sittenhän se jousilautanen menee eri asentoon. Onko sillä mitään väliä? Muutenhan sillä lautasen asennolla ei oliskaa väliä, mutta tässähän tuo jalusta ei oo symmetrinen, vaan sitä on muotoiltu.
Avatar
Zeane
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 05.10.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Zeane »

Rodpe kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa ottaako coiloverien jousi kuin helposti vanteeseen kiinni edessä? Eli tarkoituksena on tilata fk:n high sport coilover sarja. Etu vanne on 17"x8,5" 215/45 kumilla, joten hillityllä venyllä. Vanteen et:stä ei ole tarkkaa tietoa mutta edessä on jo 25mm spaceri ja vanne on hyvin tarkalleen kaaren tasalla. Huolettaa vaan että kun alan pyörittämään jousta alaspäin niin vanne /rengas ottaa vastaan.
Ite laitoin omaan w203 FK:n coiloverit ja etuvanne on 8,5x19 et 35 ja kumi 235/35-19 nii otti kumi ja vanne siihen ylempään säätö-lautaseen kiinni. Nyt siellä on 17mm spacer välissä nii väliä on joku puoli senttiä ja kaaren jouduin mankeloimaan melkeen 2cm leviämmäksi. :D :D
Mercedes-Benz E 320 CDI S211 Avantgarde -04 "Tuikutettu"

Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Avatar
skeeny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 20.03.2013 08:31
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Nonii..tilasin omaan W203:een TA-Technixin säädettävän alustan ja tuli ilahduttavan nopeasti vuorokaudessa. Mutta..juuri tulin kotiin 4 tuntia sen kanssa taistelleena ja niinpä vaan perkele ottaa edessä renkaat jousiin kiinni ja kunnolla. Vanteina on ihan Mersun omat ja alkuperäiset 17" vanteet 225/45/17 kumeilla. Onko muut törmänneet samaan ongelmaan ja onko siihen mitään ratkaisua vai palautanko koko satsin? :( :( :(
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ihan normaalia ainakin tuolla säädettävällä. Katso sellaiset vanteet, mitkä eivät jää niin sisälle.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Alkuperäistä et:tä voi pienentää edessä kevyesti 10mm. Siis jos puhutaan samanlevyisestä vanteesta.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja dealer »

miksalo kirjoitti:Kyllä siitä voi ottaa pois just sen verran kun haluaa..
Joo, mutta sitten ei enää ohjaus käänny vaan yläpää kanittaa. Ellei ota juuri sopivasti.
oulaistenliikenne.fi
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

dealer kirjoitti:
miksalo kirjoitti:Kyllä siitä voi ottaa pois just sen verran kun haluaa..
Joo, mutta sitten ei enää ohjaus käänny vaan yläpää kanittaa. Ellei ota juuri sopivasti.
Elikkä kierros pitäs ottaa, tai sitten vähä mittoa kuinka paljon voi jousilautasta kääntää ilman että se ottaa mihinkää kiinni. Kuinkahan paljon se tippuu jos tuommosesta weitecistä ottas yhen kokonaisen kiekan pois
Avatar
skeeny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 20.03.2013 08:31
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn..prrrrrkle. Kokeiltu 13/15/17mm levityspalaa eteen ja niin vaan ottaa jouseen kiinni :evil: :evil: :evil: Vanne on siis et37 ja 7.5"*17" 225/45 renkaalla. Ehdotuksia miten saisin ongelman ratkaistua?? Kyseessä siis TA-technix coiloverit. Ilmankos näitä Mesejä ei näe tosi matalina..
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voiko sen sarjan kasata väärin eli onko ylälautanen epäsymmetrinen ? Ei kai tuo muuten ole mahdollista.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
skeeny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 20.03.2013 08:31
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Eipä sitä oikein voi koota väärin. Liitteenä kuva alustasarjasta.
ta.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

mites muuten on, voisko sillo ottaa puolikiekkaa jousesta pois jos vaihtais jousilautasen puolelta toiselle? kääntyiskö sillon jousilautanen sen puolikierrosta myös oikeaan suuntaan, eikä ottais kiinni sillon auton koriin jos kääntää rattaat linkkuun?
edit. siis että vasemman lautasen heittäs oikella puole ja päin vastoin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvassa ei ole jousen ylälautasia ja alkuperäiset on epäsymmetriset, eli väärässä asennossa ottaa rengas jouseen ja vaikka mitä :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
skeeny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 20.03.2013 08:31
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Ylälautanen kumeineen jää paikalleen kun ottaa tolpan irti eli on kiinteä osa autoa. Jousi on alas asti symmetrinen eikä ylälautasen asennolla ole mitään merkitystä. Alkuperäisessä iskarissa jousen alalautanen jää renkaan yläpuolelle ja tuossa säädettävässä alustasarjassa ei ole alalautasta vaan jousi tulee alas asti.
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ylälautanen kumeineen jää paikalleen kun ottaa tolpan irti eli on kiinteä osa autoa.
Ei ole kiinteä osa, tai en vaan ymmärrä mitä tarkoitat. Kuvassa W203 etutolppa, ja jos jousen yläpään lautasen laittaa väärään kohtaan niin jousi ei ole oikeassa kohtaa vaikka se onkin symmetrinen.
Mutta eipä se tässä ehkä ole ongelmana, kun ei se taida niin paljon jousta vääntää vinoon että alhaalta ottaisi renkaaseen vaikka olisi väärin asennettu :eh:
Kuva
oulaistenliikenne.fi
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Mikäs tuossa nyt on ongelma?
Onhan porukka noista katkonut puoltakierrosta.
Jousen alapäänhän voi asetella niin että se yläpää jää oikeaan kohtaan ja lautanen oikeaan asentoon.
Ainakin sport-mallin etutolpasta olin näin katselevinani.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
skeeny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 20.03.2013 08:31
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Dealer..okei eli se oli vaan niin tiukasti siellä ylhäällä kiinni ettei lähtenyt mihinkään. Tosin eipä sillä ongelma ratkea vaikke sen sieltä ottaisikin irti..ei se sitä jousen asentoa muuta alhaalla yhtään. Eikö kukaan ole tuohon laittanut säädettävää jotta osaisi neuvoa?? :shock:
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja sonikki »

skeeny kirjoitti:Vanne on siis et37 ja 7.5"*17" 225/45 renkaalla. Ehdotuksia miten saisin ongelman ratkaistua??
Ilmankos näitä Mesejä ei näe tosi matalina..
Mahtaa olla koominen näky se "tosi matala" Mersu tuolla rengaistuksella :D Laita nyt ihmeessä vanneistus alustan mukaiseksi, niin ongelmakin ratkeaa sillä :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Zeane
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 05.10.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja Zeane »

Zeane kirjoitti:
Rodpe kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa ottaako coiloverien jousi kuin helposti vanteeseen kiinni edessä? Eli tarkoituksena on tilata fk:n high sport coilover sarja. Etu vanne on 17"x8,5" 215/45 kumilla, joten hillityllä venyllä. Vanteen et:stä ei ole tarkkaa tietoa mutta edessä on jo 25mm spaceri ja vanne on hyvin tarkalleen kaaren tasalla. Huolettaa vaan että kun alan pyörittämään jousta alaspäin niin vanne /rengas ottaa vastaan.
Ite laitoin omaan w203 FK:n coiloverit ja etuvanne on 8,5x19 et 35 ja kumi 235/35-19 nii otti kumi ja vanne siihen ylempään säätö-lautaseen kiinni. Nyt siellä on 17mm spacer välissä nii väliä on joku puoli senttiä ja kaaren jouduin mankeloimaan melkeen 2cm leviämmäksi. :D :D
Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin ^^... Eipä siihen oo muuta ratkaisua ku spacer välliin jos et on 35 tai semmosta vannetta josa on sopiva et ja leveys ettei tarvi niin kovasti mankeloida ku mulla.
Mercedes-Benz E 320 CDI S211 Avantgarde -04 "Tuikutettu"

Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän se etutolppa on kuitenkin nyt jotenkin väärin kasattu.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
skeeny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 20.03.2013 08:31
Paikkakunta: Vantaa

Re: w203 madallus

Viesti Kirjoittaja skeeny »

Nonni..vähän tuossa selvittelin asiaa muutaman mutkan kautta niin sinne tarttis esim 215/35/18 renkaan 8.5" vanteella ja et13:lla :crazy: Sitten pyörisi mutta meneepä nyt vaan saatanan vaikeeksi. Mulla ollut 34 autoa joissa jokaisessa ollut alustasatsi eikä yhdenkään kanssa tällaista vääntöä. Ja eipä taida edes olla mun autoon laillinen tuo 215/35/18 rengas. Taitaa jäädä säädettävä alusta laittamatta.Jos joku haluaa ton kanssa jumpata tai löytyy sopivat vanteet niin myyn mielihyvin pois setin :cry: :cry:
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Vastaa Viestiin