evolution kirjoitti:päivitettäs välillä eli nykyään 9.5x17 et6 215/35 kumilla ja 10x17 et-10 225/35 kumilla ja vieläkin mennään normaalissa päivittäis ajossa ilman raapimisia
Tuli tuossa hommattua futurat mersuun ja vanteet ollu ennen audissa kiinni eli keskireikä on se 57.1? ja nehän pitäis saaha mersuun alle. Onko ainut tapa saaha keskireikä sopivaks viemällä vanteet johonki sorvattavaksi? ja eihän sorvauksesta ole mitään haittaa vanteelle?
mulla on 16mm renkaiden halkasia eroa akseleiden välillä eikä mitään ongelmia automaatti laatikon, ajonvakautuksen eikä vakionopeudensäätimen kanssa. auto on -99 s202.
Minkä merkkiset on linkin mersun vanteet, ja mitähän noista uskaltaisi tarjota? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... #frmMdlLgn" onclick="window.open(this.href);return false;
En löytänyt parempaakaan topicia kysymykselle...
Uusi mersuilija kyselee fitmenttiä.. Tätä topikkia jo tullu luettua mutta kysytään silti..
Eli tuli hommattua tommoiset RH ZW3:t 17x8.5” et48 koossa. 20mm adapterit oli mukana (eli adaptereilla et 28?) Etupää ei suuria ongelmia taida aiheuttaa. Mutta takavanteita jos leventää ja 10” ois mielessä? Omien laskelmien mukaan, tuo 10” vanteen tekevän ulkokehän kanssa vanteen et ois jotakuinkin 10 noilla 20mm adaptereilla? Voi toki olla että mittaukset ihan pielessä (saa ja mielellään pitääkin korjata).
Elikkä minkälaista kumia tuolla setupilla laitettu alle vai onko? Alusta tällä hetkellä Ilmeisesti vakio sport-alusta, jota vielä on tarkoitus tuoda alaspäin. Kaaria näyttää olevan mankeloitu jonkun aikaisemman omistajan toimesta. Takakaaren sisältä kantti aika litistetty. Muovisesta sisälokarista sisäpellin pokkaukseen n. 1cm leveys väliä, jos se jotain kertois tuosta kaaren tilavuudesta.
Hommatakko suosiolla 9.5” tekevä lippi vai kuinka hankala noi 10" ois sovittaa nykyisiin kaariin ko.adaptereilla? Onko w202 alusta semmoinen että camber-arvot muuttuu pudottaessa?
Kyllä sinne 10" pitäsi upota tuolla eeteellä. Mitenkä paljo olisi tarkotus puottaa ? jos ei paljoa ole tarkotus puottaa ja venyä ei halua eteen 225/40 taakse 245/35. Venyä ja mataluutta etee 205/35 taakse 225/35. nuo pitäsi olla hyvät vaihtoehot
ja kyllä sitä campeerie tullee kun madaltaa
Juha91 kirjoitti:Kyllä sinne 10" pitäsi upota tuolla eeteellä. Mitenkä paljo olisi tarkotus puottaa ? jos ei paljoa ole tarkotus puottaa ja venyä ei halua eteen 225/40 taakse 245/35. Venyä ja mataluutta etee 205/35 taakse 225/35. nuo pitäsi olla hyvät vaihtoehot
ja kyllä sitä campeerie tullee kun madaltaa
Kiitos vastauksesta. Tarkoitus ois tosiaan ainakin se 30-50mm näin aluksi tiputtaa. Lopputulos sitten kertoo putooko lisää. Öljypohjaa ei kuitenkaan tiehen ole tarvis saada, eikä se taida tuolla vielä olla lähelläkään.
Pitää aluksi ainakin ottaa noi kankailla olevat kumit noilta vanteilta pois niin pääsee paremmin mallaamaan.
Pitäis olla melko täydellinen takana,jonkunasteista venykumia varmaan vaatii. tuo ulos tuleminen riippuu aikapaljo madalluksesta ja sen mukana tulleesta camberista. vakio korkusessa voi tulla aika härskisti ulos ja madalletussa korkeintaan muutamia millejä kaaren yli vanteen huuli.
Tuli ostettua 17" alkuperäset väyrysen vanteet w202. Takarenkaat liikkuvat hieman nihkeästi ja äänestä päätellen johtuu jarrulevyistä tms.? Onkos tähän joku konsti miten renkaat saa pyörimään herkemmin?
Renkaat liikkuvat siis aika nihkeästi ja vähän kitisevät.
Etsikelin eri topiceista tietoa mutta en varmaa vastausta löytänyt
Takarenkaat eivät koskaan jää samallatapaa pyörimään kuin edessä sillä pyörität myös vetoakselia ja tasauspyörästöä mistä tulee vastusta Toki jarrut voi tarkistaa ettei laahaa.
Painaa tasapäämeisselillä jarrupalat kauemmaksi levystä ja vaikka takapenkin alta vapauttaa käsijarrun kiristyksen.
Suurempi määrä laahausta tuntuu myös lämpönä pienen ajelun jälkeen,kannattaa kokeilla ettei levyt kuumennu ajossa.
Minkäslaista spaceria porukka on käyttäny näissä eessä? Kun on vähän erikoisia nuo navat näissä. Miksei vaan vois olla sellanen kuin takanakin on.
Tarkoitus on laittaa 16x9 et30 vanteet alle ja edellisessä w202 oli sama setuppi, mutta joutu käyttään 3-5mm spaceria edessä että pystyi kääntään tappiin, sittenhän tietysti täristi vähän kun ei saa vannetta keskitettyä kunnolla kun siinä navassa ole muutenkaan kun n. 2mm keskitysvaraa ja sitten siihen tunkee sen 3mm spacerin.
Vai onko jotain vippakonsteja millä se mahtuis pyöriin? Käsityksen mukaan se ottaa siihen olka akseliin tai siihen pulttiin kiinni. Renkaina on 205-40
Viimeksi muokannut temeee., To 26.06.2014 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin elikkä nyt ois 202seen tarkotus hommata vannetta ni mitenkä pyöris 18x9,5et35 edessä ja 18x10,5et12? Etuvanteet mahdollista ottaa 8,5et35 ja taakse etllä 25. Venyä tarkotus laittaa mukavasti.
temeee. kirjoitti:
Vai onko jotain vippakonsteja millä se mahtuis pyöriin? Käsityksen mukaan se ottaa siihen olka akseliin tai siihen pulttiin kiinni. Renkaina on 205-40
Jos levikepaloja ei halua laittaa niin pienempää kumia päälle.
tuomaala kirjoitti:Noniin elikkä nyt ois 202seen tarkotus hommata vannetta ni mitenkä pyöris 18x9,5et35 edessä ja 18x10,5et12? Etuvanteet mahdollista ottaa 8,5et35 ja taakse etllä 25. Venyä tarkotus laittaa mukavasti.
Edessä tulis varmaan sentin verran kaaren yli, jos et madalla "liikaa" niin mahtuu pyöriin.
(Ja liikaa on kaari renkaan kanssa samalla tasolla)
Takasesta en oo varma taitaa tulla aikalailla kaaren tasolle.
Multa löytyy tommoset tommoset alutecin dtm pro 2 monot, 8,5x17 225/45 kumeilla, edessä ja takana. -30mm jouset löytyy tällä hetkellä joka nurkasta ja olis tarkotus laittaa autoa vähän lähemmäs asfalttia.
Eli luultavimmin tulossa 50/40 jouset tai jotain sinne päin, minkälaista spaceriä ja rengastusta tarvii harkita? Takana on kiinni jotkut lätyt, en muista kui leveet.
tuomaala kirjoitti:Tuo takanen (10,5x18et25) tässä mietityttääkin että mahtuuko pyörimään esim. 245/35 kumilla? Ois kai tuo tarkoitus madaltaa sen -30/40mm.
Uskosin mahtuvan tuolla pudotuksella, mutta tuo veny taitaa jäähä olemattomaksi nuin leveellä kumilla. Onko tuo et nyt 12 vai 25 ?