W124 SUPERMATIC--> Atecu v3+ imu ja pakosarjan valmistusta
W124 SUPERMATIC--> Atecu v3+ imu ja pakosarjan valmistusta
TERVE VUAN KAIKILLE
NYT TARVITAAN MEGARUUTAN ASIANTUNTIJAA ON MUUTAMAT PIUHAT POIKKI LEVYSTÄ JA TARTTEIS KORJATA JA ITSELLÄ EI TAITO RIITÄ SÄHKÖASIOISSA.
joo elikkäs tuli eilen ostettua w124 4matic turbo paku automaatilla.
autoahan ei ole katsastettu sitten 2008 mutta nyt olisi tarkoitus asentaa megaruutta ja tehdä pieniä fiksailuja että auton saisi käyntikuntoon ja leimalle tämän jälkeen nykyisten suunnitelmien mukaan automaalataan ja siistitään huolella.
tällä hetkellä autossa on erittäin siistikuntoinen nahkasisusta jonka todennäköisesti annan olla mutta se jää nähtäväksi.
autostahan on penkitetty 149KW/5600rpm ja 0,45bar paineilla(rekisteriotteen ilmoittama) mutta taitaa olla enempi potkua koska joskus on "kuulemma" ajettu varttimaili 11.xxx sekunttiin.
auton spexit:
to3/4 turboahdin
megasquirt (ei toimi)
vahvistettu laatikko
ilmeisesti vakiosuuttimet???
ilma-vesi välijäähdytin...koko riittävä.
projekti alkaa varsinaisesti tuosta megan korjauksesta ja säätämisestä. vanhan jakajan tilalle vaihdettaan hukkakipinä puola ja hankitaan jykevämmät suuttimet.
kyseessähän on minun ensimmäinen BENSA prokkis joten kaikki apu ja vinkit tulevat tarpeeseen
NYT TARVITAAN MEGARUUTAN ASIANTUNTIJAA ON MUUTAMAT PIUHAT POIKKI LEVYSTÄ JA TARTTEIS KORJATA JA ITSELLÄ EI TAITO RIITÄ SÄHKÖASIOISSA.
joo elikkäs tuli eilen ostettua w124 4matic turbo paku automaatilla.
autoahan ei ole katsastettu sitten 2008 mutta nyt olisi tarkoitus asentaa megaruutta ja tehdä pieniä fiksailuja että auton saisi käyntikuntoon ja leimalle tämän jälkeen nykyisten suunnitelmien mukaan automaalataan ja siistitään huolella.
tällä hetkellä autossa on erittäin siistikuntoinen nahkasisusta jonka todennäköisesti annan olla mutta se jää nähtäväksi.
autostahan on penkitetty 149KW/5600rpm ja 0,45bar paineilla(rekisteriotteen ilmoittama) mutta taitaa olla enempi potkua koska joskus on "kuulemma" ajettu varttimaili 11.xxx sekunttiin.
auton spexit:
to3/4 turboahdin
megasquirt (ei toimi)
vahvistettu laatikko
ilmeisesti vakiosuuttimet???
ilma-vesi välijäähdytin...koko riittävä.
projekti alkaa varsinaisesti tuosta megan korjauksesta ja säätämisestä. vanhan jakajan tilalle vaihdettaan hukkakipinä puola ja hankitaan jykevämmät suuttimet.
kyseessähän on minun ensimmäinen BENSA prokkis joten kaikki apu ja vinkit tulevat tarpeeseen
Viimeksi muokannut rooppis93, Ti 01.12.2015 08:39. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Re: W124 SUPERMATIC
Mielenkiintoinen projekti, mikä kone autossa on?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 SUPERMATIC
unhtoi tuo kone kokonaan eli kyseessä on M103 jossa on alakerta laitettu kuuleman mukaan ruotsissa vahvemmaksi ennenkuin auto suomeen tuotiin ja on ruotsissa alunperin rakennettu tuo laitos mutta nyt siitä tehdään vain parempi.
mieleni on tyydytetty kun penkkilapussa lukee 400-500hv
mieleni on tyydytetty kun penkkilapussa lukee 400-500hv
Re: W124 SUPERMATIC
Kuulostaa hyvälle. TurboBandit on tehny kans C124 4Matic M103 Turbon
http://www.youtube.com/watch?v=roh1s774-9E" onclick="window.open(this.href);return false; kohdassa 13.00 eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=roh1s774-9E" onclick="window.open(this.href);return false; kohdassa 13.00 eteenpäin
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W124 SUPERMATIC
joo turbobanditilta ideaa sain hieman mutta eniten ostopäätökseen vaikutti tuo nelivetoisuus ja se että suomessa on kahdenlaisia turbo mersuja... on superdieseleitä ja superbensoja mutta ikinä ei oo tullu superi nelikko mersua vastaan
Re: W124 SUPERMATIC
Mega näyttää perus ms1 v2.2 levyltä. Ohjaako mega puolaa ja siten virranjakajaa, vai onko hukkakipinällä? Tekeekö mega mitään? tuleeko kierrostietoa? hoitaako mega sekä bensaa- että sytkää, eli saako se kone ruokaa/ kipinää?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC
tällä hetkellä mega ei ilmeisesti ohjaa mitään muuta kun polttoainetta koska tuossa ms1 ei ole vakiona sytkäkorttia? vai olenko aivan väärässä? mutta tuo mega on kuitenkin rikki.... sieltä muutamat langat poikki jotka pitää kolvata ja sitten kattoa koneella että ilmottaako mitään vai ei. jos jollakin on ylimääräinen usb adapteri megalle niin saa tarjota
Re: W124 SUPERMATIC
Onhan noita useita. Nekin on vaan kaikki mun tietoon ollu diisseleitä.rooppis93 kirjoitti: ikinä ei oo tullu superi nelikko mersua vastaan
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W124 SUPERMATIC
Mega ei tarvi vakiopuolaa ohjatakseen mitään muuta, kuin yhden sytytyskiven, joka vahvistaa megalta tulevan sytytys"komennon". On sulla ainakin sytkälähtö otettu tuosta D17-ledistä ja virranjakaja paikallaan, eli varmaankin ohjaa vakiopuolaa. sitä en tiedä, missä se syykäkivi on, mutta yleensä se on siinä megan kotelossa kiinni jäähdytyksen varmistamiseksi. Ei muutakuin megamanuaalin kimppuun ja tutkimaan levyä!
E: kattelin kaverin kanssa tota sun levyä, ja D17 lediin on vedetty ylösvetovastus, josta menee toi pidempi keltainen johdin tuosta levyn poikki. Eli sieltä pitäis lähtee johdin joko sytkäkivelle tai sytkämoduulille.
E: kattelin kaverin kanssa tota sun levyä, ja D17 lediin on vedetty ylösvetovastus, josta menee toi pidempi keltainen johdin tuosta levyn poikki. Eli sieltä pitäis lähtee johdin joko sytkäkivelle tai sytkämoduulille.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
No se on juurikin tuo, lähtikö siitä puolalle johto?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
en ole aivan varma pitää tänään katsoa kun koulusta pääsen
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Aika paljon on vuosien saatossa saanut kosteutta toi sun Megan kortti. Toi ms. 1:sen levy on todella häiriöherkkä, joten tarvii täydellisen puhdistuksen niiden katkoskorjausten lisäksi. Onko Mega ollut ns. perus alumiini kotelossa, kun noi suuttimien fetit on taivutettu tollai vinoon. Ihmettelen siksi, kun niille ei ole laitettu tossa asennossa jäähdytydstä ollenkaan. Otahan vaikka YV:llä yhteyttä, tai soita(o4ookolme75554) jos et lähempää löydä apua.
T. Artsi.
T. Artsi.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Jos haluat että auto toimii kunnolla tuon ecun puolesta. Niin kannattaa ehkä pistää joku muu boksi siihen. Edullisia mm.KMS ja EMU. Oon rassannu melko paljon megojen kansa. Ja itse en ainakaan omaan ajo autoon laittais... Mutta jos tuon pidät niin voin tulla katsomaan. Et saisko sen tulille. Oon noin 40km päässä. Yv. Tavoittaa.
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
En ymmärrä millai jengi noita megoja kasailee, ite lähdin tän vuoden alussa ihan nollatietämyksellä megailun maailmaan. kolvasin itte levyn ja asensin extrakoodin, bensan ohjaus, sytytys toteutettu kivellä, puolalla ja jakajalla. Toiminut täysin moitteetta. Auto seisonu konevikasena juhannuksesta asti ja eilen kokeilin piruuttani käymään ja ensistartista tulille. Eli ite voin ainakin suositella!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
tuo on ihan totta että se boksin kasaus vaikuttaa paljon tuohon toimintaan, ja olen mäki säätäny jokusen mitkä toimii ihan hyvin. Itselläkin on ollut monta megalla olevaa autoa. On vaan niin monta toimimatontakin ollut ja vallanki kilpailu puolella. Ja heikkoushan megassa on se häiriö alttius, jollain alle 1bar ahdoilla yleensäkki pelaa, mutta ku nostetaa lähelle 2bar, nii johan tulee pätkimistä yms. sekoilua, kun kipinän pitäs kunnolla mennä perille asti. Aiheuttaa herkästi vaan moottorivauriota ja yleistä vitutusta
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Jos moottorinohjaus toimii hyvin alle yhden barin paineilla ja kone alkaa pätkiä kahden barin paineilla, kannattaa vikaa etsiä muualta kuin ECUn sisältä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Juuri se on ongelma ku Mega on tosi herkkä ulkoisille häiriöille joita alkaa herkästi tulemaan isommilla paineilla. Just yhteen autoon vaihdettiin boksi kun oli jatkuvia ongelmia Megan häiriöiden Kaa ja ongelmat hävisi ku merkki vaihtui. Johto sarja ja muut pysyi samana...
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Puolan latausajan nosto yleensä auttaa Mutta se siitä, mielenkiintoinen projekti, seuraillaan!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
hohhoijjaa eihän kaikki sujukkaan kuin rasvattu megan johtoja selvitelty ja tunnin verta konehuoneessa pyörineenä voin todeta turbon entiseksi....päittäis välystä noin 1mm ja sivusuunnassa siivet ottaa koteloon kiinni.... Vi**U sanon minä. ja sitten lisänä löysin epämääräisiä webaston johdotuksia ja hall anturi oli kiinnitettynä putkiklemmarilla.
kaasuvivustosta puuttuu tankoja ja joku osa jonka pitäisi ottaa keinukytkimeen joka ohjaa jtn...
hyvää ITSENÄISTYMISPÄÄVÄÄ VUAN KUAIKILLE!!
kaasuvivustosta puuttuu tankoja ja joku osa jonka pitäisi ottaa keinukytkimeen joka ohjaa jtn...
hyvää ITSENÄISTYMISPÄÄVÄÄ VUAN KUAIKILLE!!
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Terve osaisikohan joku kertoa mitä mieltä konttorilla ollaan jos laitan kojelautaan kytkimet bensa pumpulle ja päävirralle kilpa-auto tyylisesti on/off kaitkaisijoilla? Tämä idea sen takia koska konehuoneen johdotukset ja releet on aivan päin peetä ja niistä ei paljon selkoa ota ja toisekseen b pumppu ei pyöri kun laittaa virrat päälle. Ei pyöri megan kanssa eikä ilman.
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
Voihan benspumpun releelle laittaa lisäkytkimen sammutusta varten, mutta se ei saa olla ainoa sammutustoiminto. ECUn pitää myöskin katkaista bensapumpun syöttö, kun kone sammuu. Muutenhan pumppu työntää bensaa konehuoneeseen, jos ajat auton puuhun ja oman tajusi kankaalle.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
kuvassa on punaisella nuolella osoitettu hall anturin johto joka lukee kampiakselin hihnapyörässä olevia nastoja mutta voisiko kipinän puute johtua tästä?
eilen lueskelin m103 mega projekteja ja lähes jokaisessa oli triggeröinti tehty mersun omaan vauhtipyörään mutta tämä ei taida onnistua automaatin kanssa? vai onko vetolevyssä minkäänlaisia nastoja joita mega voisi lukea?
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
onkos siinä trikkerissä vain yks nasta?...sehän riittää jakaja sytkällä ja kyllä siitä pitäisi rpm tulla. onkos se hall anturi vai vr? oletkos tietokoneella yrittänyt yhteyttä purkkiin?
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
varma en oo onko 1 vai 3 nastaa hihnapyörässä pitää käydä tarkistamassa. en ole kokeillut yhteyttä purkkiin kun ei ole kaapelia megalle :/
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
ja jos piuhat on oikein solmussa ja näyttää toivottomalta, niin esim. protopartsilta saa edullisia sarjoja missä kaikki piuhat ja anturit eikä se iso työ ole itsekkään tehdä, ihan miltä tuntuu...
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
johtosarjan jo purin ja selvittelin osittain vielä pitäs sulakerasiaa ihmetellä kun suuttimille on 2x3 virtapiuha nippua mutta nippu nro 1 menee 7.5a sulakkeen kautta ja nippu nro 2 menee 10a sulakkeen kautta... eli suuttimet 1-3, 7.5a sulakkeella ja suuttimet 3-6, 10a sulakkeella O_O
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
On kyllä ihan liian isot sulakkeet. Omassa ladassa on eculla 2a , suuttimilla 3a ja hukkakipinällä 20a, nämäkin tosin on liian isoja.
Re: W124 SUPERMATIC(mega osaaja jkl:stä hakusessa!!
korjaan varmaan tänään tuon sulakerasian pitäneepä ottaa kuva siitä kun on niin juostenkustujuotettuhirvitys että ei mitään rajaa