Uusi tulokas 500E 1992

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 14.09.2017 07:34
Sharedoc kirjoitti:Tyhmä kysymys: Miten voblauksen näkee/kuulee vastaantulevasta autosta?

Ette te tavalliset kuolevaiset ihmiset sitä näekkään.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 13.10.2017 21:12
Auto oli jokusen päivän ajamatta. Kun kävin sulkapalloa pelaamassa niin alkoi kotimatkalla prötäämään. Parin pv päästä eli tänään ajoin töihin, lämmitin aamulla webastolla... alkoi 5 km päästä prötäämään taas. Kotimatkalla taas toimi.

Vaihdoin oikean pyörijän toimivaan käytettyyn, tarttee nyt seurata. Siellä oli muuten Bremi, ei ollutkaan boschilainen :twisted:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 18:54
Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12997
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 20:08
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 20:38
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?
Juu en tällä viime talvenakaan ajanut, eihän nyt sentään :P . Yksi Mersu riittää talveksi.

Wade parkkeerasi Möhkön samaan talliin, oman autoni eteen.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: To 27.04.2006 08:16
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 22:10
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?
124/500E/-92
124/320/-95

Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: To 27.04.2006 08:16
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 22:24
pema kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?

Kyllähän tällä voisi ajella läpi vuoden jos joku tekis sellaisia renkaita missä olis edes pikkasen pitoa kun näissä museoautoissa ei ole niitä vähävikaisia nörttien tietokonehärpättimiä ja lähtee useinmiten avaimesta käyntiin ja kumminkin on vähän potkua mikä parasta kun noi koijärveläiset ja keleen bääärneri myös rakastavat näitä.
124/500E/-92
124/320/-95

Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 13:04
Heh, tarkistin mitä tämä maksoi uutena eli 1992;

E-luokka
500E 983 600 mk

Ja niinhän se onkin että tämä oli kallein kasikoneinen sedan hinnastossa, koska vain kuussataset ja 500SL olivat kalliimpia.

S-Luokka
300SE 576 400
300SEL 617 400
400SE 745 500
400SEL 786 500
500SE 796 800
500SEL 860 300
600SE 1 311 800
600SEL 1 414 200

500SL 1 067 400
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5411
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 13:53
karra kirjoitti:Heh, tarkistin mitä tämä maksoi uutena eli 1992;

E-luokka
500E 983 600 mk

Ja niinhän se onkin että tämä oli kallein kasikoneinen sedan hinnastossa, koska vain kuussataset ja 500SL olivat kalliimpia.

S-Luokka
300SE 576 400
300SEL 617 400
400SE 745 500
400SEL 786 500
500SE 796 800
500SEL 860 300
600SE 1 311 800
600SEL 1 414 200

500SL 1 067 400

miten tarkistit juuri tuon auton hinnan :?:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 14:24
https://www.mercedes-benz.fi/content/fi ... s_old.html

Tuoltahan nuo kaikki perushinnat näkyy. Harmi vaan kun lisävarusteista ei samanlaista listaa taida olla.
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280
entisiä mersuja: W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1170
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 18:17
mites 500E on -93 kalliimpi..?? 1 138 800mk
Myydään W/S124 osia!!!

W210 E300DT -98 MYYDÄÄN!!!
W124 500E -93 Myydään!!!
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12997
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 19:04
eikka86 kirjoitti:mites 500E on -93 kalliimpi..?? 1 138 800mk


Inflaatio ja E-facelift. Tuolloin 1993-1996 Mersut olivat minusta kalleimmillaan katsottuna ominaisuuksiin ja varusteisiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 17.04.2009 15:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 23:25
Vielä uskomattoman luvun saa kun muuttaa vuoden 1992 markat tämän päivän euroiksi: 983000mk => 231000€.
Ja tähän päälle lisävarusteet...

Saksalaisesta hinnastosta voi arvuutella lisävarusteiden hintoja:
http://www.meinbenz.de/preislisten/w124_preisliste0292lim.htm#Personenwagen%20-%20Limousinen%20124-
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 13.04.2018 17:57
Hain tämän talvisäilöstä tänään. Ajelin 15 km ja sammutin hetkeksi kun katsoin rengaspaineet ym ja lähdettyäni ajamaan alkoi prötäämään. Se asettui sitten kun käyttelin vähän aikaan kierroksilla. Ajelin kaupungilla jonkin aikaa ja sitten tulin kotiin, kaikki ok.

Otin moottorin yläpuolisen koteloinnin pois ja pesin moottoritilan Lensitil-liuottimella ja sitten puutarhaletkulla. Kuivattelin hetken aikaa ja käynnistin, kaikki ok. Sitten 5 min odottelun jälkeen uusi startti ja taas alkoi prötäämään, eli puputti ja kuuli että ei käy kaikilla, haju oli erilainen.

Avasin jakajan kannet ja apparin puoli oli täynnä vesihelmiä. Kuivasin kannet, vaihdoin samalla sen kokeilupyörijän takasin orkkis Bremiin. Alkoi heti toimia hyvin.

Tutkailin niitä vj-kansien tiivistys o-renkaita ja ne oli kyllä pehmeät ja ehjän oloiset. Apparin puoli oli kyllä likainen, siis pölyisempi kun kuskin puoli. En ole koskaan perehtynyt noihin o-renkaisiin, ne on siinä pohjalevyssä joka pyörii ja hölskyy. Kansi tiivistyy kait vasta sitten kun se tiukataan siihen paikoilleen, hieman on outo rakenne... voishan nuo kumit uusia kerran sinne sisälle pääsee skeidaa ja kosteutta.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 19.04.2018 13:15
Auto takkuili mitä viikonloppuna kokeilin, ja ei jakajan kansissakaan enää ollut mitään kosteutta taikka likaakaan. Tutkin sitten sytytystulpat ja kärkiväli niissä oli lähempänä 1,5 mm kuin 1 mm :shock: ja parissa tulpassa oli vihreänkeltaista karstaa; kuin pihkaa tai huurretta - sellaista kidemäistä.

Hain tiistaina uudet kynttilät Motonetista, Bosch SuperPlus FR8DC+ ja niillä hävisi kaiki oireet. Käytin tänään katsastuksessa ja toimii nyt loistavasti auto.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 19.04.2018 19:08
Hieno homma. Mites päädyit tohon tulppaan? Onko tossa vastus tulpassa vai johdoissa?
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 20.04.2018 12:26
MouTine kirjoitti:Hieno homma. Mites päädyit tohon tulppaan? Onko tossa vastus tulpassa vai johdoissa?

Olin joskus 10 vuotta sitten selvittänyt asian kun minulla oli E420. Ja ne vanhat tulpat oli edelleen laatikoissaan josta vakoilin tuon mallin. Ja Motonetin sivusto näytti että ovat viissataseen sopivat nuo FR8DC+.

Tuo R kertoo resistorista eli vastuksesta, autossani oli nyt NGK BP6ERS tulpat, tai R malliset kumminkin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 30.06.2018 13:52
Kuva

Käytiin emännän kanssa perjantaina aamu-uinnilla ennen kun menin töihin :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 28.10.2004 17:53
ViestiLähetetty: Ma 30.07.2018 21:54
karra kirjoitti:parissa tulpassa oli vihreänkeltaista karstaa; kuin pihkaa tai huurretta - sellaista kidemäistä.


Moderni viinapitoinen polttoaine kiteytyy, mutta voisko kiteytyä tulppan kärkeen?
560 SEC ja 500E on täydellinen pari, omaan makuun parasta Mersua
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 06.09.2018 16:38
Viissatku lähtee maalaamoon maanantaina. Vaakapinnat maalataan kun niitä ei saa enää kuntoon, kokeiltu on tänä kesänä jo...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 25.09.2018 15:49
Vaakapinnat maalattu. Vasen kattoreunus eli samalla A- ja C-pilari maalattiin koska katon kohdalla oli pahaa maalivikaa siinä. Oikealla puolella vastaavassa kohdassa katossa oli joku jälki, hiottu valuma tms mutta sekin oli näköjään hävinnyt, en ehtinyt siitä kysyä maalarilta tuossa tohinassa että mitä teki sille.

Kuva

Taidan jättää tyyppikilven joksikin aikaa pois, on nätimmän näköinen ilman sitä...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 12.09.2017 15:02
ViestiLähetetty: Ti 25.09.2018 20:10
Erittäin hieno!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11191
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 26.09.2018 08:58
merzuE kirjoitti:Erittäin hieno!

Kylhä tuo nyt on hieno.

Kuva

Laitoin eilen listat paikoilleen, oli nopea homma. Pitää ottaa vielä kuvia kun on maski ja muut kasassa... mutta tyyppikilpi jää toistaiseksi pois :twisted:

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jäärä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi