Uusi tulokas 500E 1992

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 636
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 14.09.2017 07:34
Sharedoc kirjoitti:Tyhmä kysymys: Miten voblauksen näkee/kuulee vastaantulevasta autosta?

Ette te tavalliset kuolevaiset ihmiset sitä näekkään.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10887
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 13.10.2017 21:12
Auto oli jokusen päivän ajamatta. Kun kävin sulkapalloa pelaamassa niin alkoi kotimatkalla prötäämään. Parin pv päästä eli tänään ajoin töihin, lämmitin aamulla webastolla... alkoi 5 km päästä prötäämään taas. Kotimatkalla taas toimi.

Vaihdoin oikean pyörijän toimivaan käytettyyn, tarttee nyt seurata. Siellä oli muuten Bremi, ei ollutkaan boschilainen :twisted:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10887
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 18:54
Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12847
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 20:08
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10887
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 20:38
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?
Juu en tällä viime talvenakaan ajanut, eihän nyt sentään :P . Yksi Mersu riittää talveksi.

Wade parkkeerasi Möhkön samaan talliin, oman autoni eteen.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 27.04.2006 08:16
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 22:10
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 27.04.2006 08:16
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 22:24
pema kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
karra kirjoitti:Auto oli lumikelien ja pakkasten aikaan pari vko ajamatta. Alkoi lämmettyään prötäämään taas, tokeni kun seisoi ja"kuivui" muutaman tunnin. Vaihdoin toisen pyörijän siten että sen irroitetun orkkiksen laitoin takas ja testipyörijä toiselle puolelle. Toimi hyvin muutaman päivän ainakin.

Nyt auto on pesty, siivottu sisältä sekä kuivatettu tallissa ja viety talvisäilöön. Eli kevättä 2018 odotellessa, good night!


Ai tää ei ollutkaan läpi vuoden -rassi? Onko G nyt ainoa daily driver?

Kyllähän tällä voisi ajella läpi vuoden jos joku tekis sellaisia renkaita missä olis edes pikkasen pitoa kun näissä museoautoissa ei ole niitä vähävikaisia nörttien tietokonehärpättimiä ja lähtee useinmiten avaimesta käyntiin ja kumminkin on vähän potkua mikä parasta kun noi koijärveläiset ja keleen bääärneri myös rakastavat näitä.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10887
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 13:04
Heh, tarkistin mitä tämä maksoi uutena eli 1992;

E-luokka
500E 983 600 mk

Ja niinhän se onkin että tämä oli kallein kasikoneinen sedan hinnastossa, koska vain kuussataset ja 500SL olivat kalliimpia.

S-Luokka
300SE 576 400
300SEL 617 400
400SE 745 500
400SEL 786 500
500SE 796 800
500SEL 860 300
600SE 1 311 800
600SEL 1 414 200

500SL 1 067 400
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 13:53
karra kirjoitti:Heh, tarkistin mitä tämä maksoi uutena eli 1992;

E-luokka
500E 983 600 mk

Ja niinhän se onkin että tämä oli kallein kasikoneinen sedan hinnastossa, koska vain kuussataset ja 500SL olivat kalliimpia.

S-Luokka
300SE 576 400
300SEL 617 400
400SE 745 500
400SEL 786 500
500SE 796 800
500SEL 860 300
600SE 1 311 800
600SEL 1 414 200

500SL 1 067 400

miten tarkistit juuri tuon auton hinnan :?:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 14:24
https://www.mercedes-benz.fi/content/fi ... s_old.html

Tuoltahan nuo kaikki perushinnat näkyy. Harmi vaan kun lisävarusteista ei samanlaista listaa taida olla.
W251 R 280 CDI
W220 S 500 L (tulossa Japanista)
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 972
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 18:17
mites 500E on -93 kalliimpi..?? 1 138 800mk
Myydään W/S124 osia!!!

W124 500E -93 Myydään!!!
W124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12847
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 19:04
eikka86 kirjoitti:mites 500E on -93 kalliimpi..?? 1 138 800mk


Inflaatio ja E-facelift. Tuolloin 1993-1996 Mersut olivat minusta kalleimmillaan katsottuna ominaisuuksiin ja varusteisiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Pe 17.04.2009 15:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 23:25
Vielä uskomattoman luvun saa kun muuttaa vuoden 1992 markat tämän päivän euroiksi: 983000mk => 231000€.
Ja tähän päälle lisävarusteet...

Saksalaisesta hinnastosta voi arvuutella lisävarusteiden hintoja:
http://www.meinbenz.de/preislisten/w124_preisliste0292lim.htm#Personenwagen%20-%20Limousinen%20124-
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: luokyio, meseucco ja 4 vierailijaa








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi