Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 12:30
Tässä kuva rakenteesta:

Kuva

Eli sitä kiinnikettä/alustatukiosaa keskelle ei enää saa, A1268890265

Ja ne kaksi mustaa nappulaa on kumipuskimia, EPC näyttää pyöreätä vaikka ne pitäs olla kantikkaita kait: A1109870329

Tässä olis kantikkaat 124 numerolla:

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 13:20
Siis mielestäni nuo kuvassa ympyröidyt on A1268890265. EPC sanoo 2 kpl. Ne on juuri tuon muotoisia kumeja, painetaan reikään ja kiertyy pellin yläreunaan kiinni. En keksi mikä A1109870329 on :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
300 E-24 -92
500 SEC -85
S8 quattro -97
200 quattro 20V -90
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 16:54
Tää tais valmistua eilen :D . No puuttuu nuo kumitallat maskin alle ja kuskin airbagissa eli ratin keskiössä on halkeama mutta se on liimattu, eli korjattu... On niin pimeetä että ei saa oikein kuvia, tarttee ottaa kun saa auton tuohon pihalle päiväsaikaan...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 16:42
Tässä tämä nyt ois, kävin viikonloppuna Hämeenlinnassa autolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Konehuoneen kuva vähän epätarkka, pitää ottaa uusi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3568
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 17:00
:thumbup:
...varmaan sitte sellaiset mustapohjaiset museokilvet myös.... :oops:
:shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 17:12
onksiellä joku puhelin, kun antenni katolla..

Muutoin on hieno!

peukut...
WDB201024 sekä W639 115cdi 4X4
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2558
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 17:54
Hieno siitä tuli :) Millä kiillotit ilmanputsarin kotelon?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 18:23
On se kyllä hieno vaikka itse sanonkin :mrgreen: . Kyllä, autossa on ollut puhelin, mutta ei enää; en tiedä mihin on hukkunut ja millainen ollut. Laitoin antennipiiskan paikoilleen kun sen pidike on katossa edelleen paikoillaan. Autoon tehtiin museotarkastus, siksi ajattelin että se piiska on hyvä olla kerran siihen kuuluu. Vanteista minulla on aikakauden Lorinserin esitteet pdf versiona ja jo Saksan rekisteriottessa on maininta vanteista sekä edelleen paikoillaan olevista keltaisista Brabus-jousista (madallussarja eli Tieflegerung).

Ilmanputsarin kiillotin ihan perus metallin kiillotustahnalla, olisiko ollut motonet-tavaraa, sen sai kiiltämään yllättävän helpolla työllä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 21:38
no jos oot pk-seudulla niin tuo pinnoitukseen,
vedetään suomalainen pinnoite, on tätä päivää..helppo pestä.

Lisää yv:llä.

-tyko
WDB201024 sekä W639 115cdi 4X4
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 20.11.2017 15:35
tyko h kirjoitti:no jos oot pk-seudulla niin tuo pinnoitukseen,
vedetään suomalainen pinnoite, on tätä päivää..helppo pestä.

Lisää yv:llä.

-tyko
Nyt putosin kärryiltä, mut ei se mitään :D

Tässä parempi kuva konehuoneesta mutta ei sekään ole tarkka vaikka nyt oli salaman kanssa, outoa...

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 30.12.2017 20:14
Museotarkastuksessa huomasin (itse) että konehuoneen takaosaa erottavien "tulipeltien" reunasuojanauhat olivat huonoja, taaempi oli rispaantunut molemmista päistään ja etummainen oli rikki keskiosastaan. Museotarkastaja sanoi että vastaavia saa kuulemma Etrasta. Kävin katsomassa ja siellä olikin tällaista jota ostin:

Kuva

Tuossa on vaan tuollainen siiveke jonka ajattelin leikata pois mutta se kyllä istuu sinne ihan hyvin tuollaisenaankin. Nettisivuilta katselin että olisi tällainen mallikin mutta tuo ei ole "putkimainen" eikä sitä ollut paikallisessa hyllyssä ollenkaan...

Kuva

Alennuksineen 3,2 metriä maksoi 9 euroa eli taaempi 1,5 m ja etummainen 1,7 m.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: La 30.12.2017 20:55
Kyllä on hieno vehje!!! Sininen väri ja nuo lorinserit on kyllä yllättävän hyvä yhdistelmä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 14:27
Tilasin ebaysta bensapumput tähän; orkkis Bosch, made in Czech Republik.

A0020918801 joilla Bosch-tilausnumero: 0 580 254 911

Ostin merkkiliikkeestä painepuolen polttoaineletkun A126 470 35 75 konehuoneeseen, maksoi 245 euroa... paluupuoli A126 470 36 75 minulla oli jäänyt ylimääräiseksi 450 SEL 6.9 projektista kun se ei oikein W116 malliin sopinut vaikka piti olla sopiva aihio.

Osat 17 ja 23 tässä:

Kuva

Pitää ne vanhat ehjätä laittamalla niihin uudet etanolinkestävät letkut hydrauliikkaliikkeessä, siellä puristavat päät mutta letkua pitää hakea esim AM Worksilta. Ne joutaa sitten myyntiin...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 28.01.2018 20:07
Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Su 28.01.2018 20:31
karra kirjoitti:Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.

kyllä se sihti sieltä löytyy kunhan vain kaivelet, se on vähän "montussa"
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 30.01.2018 21:07
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.

kyllä se sihti sieltä löytyy kunhan vain kaivelet, se on vähän "montussa"

Luulen että en ole W126:sta ikinä sellaista irrottanut. W111, 113, 114, 109, 107 ja 116 on tulleet tutuksi. Ei siellä montussa ole kun pieni reikä josta vaan näkyy imuletkun pään "juntturi".

Kuvan letku 5 on jo irti, hyvin irtosi sen juntturi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 31.01.2018 09:03
otappas sieltä pumpun imuletkun ympäriltä pohjasta tällänen suojakumi pois tulee esiin imusuodatin :arrow:

Kuva

sihti on tällänen :arrow:

Kuva
avain koko on 46mm
imuletku pois ja 46mm hylsyllä auki joskus sihti irtoo imuletkua irrottaessa :wink:
voitele tiiviste huolellisesti ennen paikalleen asennusta
tässä vielä linjaan menevän letkun numero
Kuva
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 31.01.2018 10:16
Kiitosta, en tajunnut että tuo osa on kumia! Imulinjan ajattelin tehdä itse, koska sekä siinä että paluulinjassa on tehtaan jäljiltä tavallinen letkuklemmari. Oli nimittäin sen verran suolaisia hintoja ne konehuoneen kaksi letkua, noin kolme ja puolisataa, mutta kun toinen oli jo ostettu...

Suodattimelta lähtevän letkun teetän siis hydrauliikkalikkeessä; sain just AM Worksilta tiedon että heillä on hyllyssä Cohline 2190 7,3x14,5 letkua joka sopii siihen. Etran kautta sitä ei saa ja ne muut letkut tuolla eli klemmareilla tulevat on kokoa 5, 8 ja 16 mm ja niitä haen Etrasta.

Muuten, muutama vuosi sitten pumpun imulinjan ja webaston lähtöhaaran väliin laittamani uusi Gatesin metritavaran polttaineletkun pätkä oli jo halkeillut klemmarin alta, vaikka käyttämässäni venäläisessä bensassa ei pitas olla etanolia ollenkaan.... mutta 30 vuotta vanhat kumitiivisteen puskurin ja etusiipien välissä olivat putsauksen jälkeen kuin uudet. Itse asiassa kaikki bensaletkutkin autossa ovat vielä ihan notkeita mutta pumppujen välinen yhdysputken letkuosuus jossa tehtaalla asennettu klemmari (kakkospumpun imuun) alkoi vuotaa muutama vuosi sitten, selvisin uudelleen kiristämällä mutta ostin tuolloin jo varalle uuden putken merkkiliikkeestä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 31.01.2018 13:04
karra kirjoitti:Kiitosta, en tajunnut että tuo osa on kumia! Imulinjan ajattelin tehdä itse, koska sekä siinä että paluulinjassa on tehtaan jäljiltä tavallinen letkuklemmari. Oli nimittäin sen verran suolaisia hintoja ne konehuoneen kaksi letkua, noin kolme ja puolisataa, mutta kun toinen oli jo ostettu...

Suodattimelta lähtevän letkun teetän siis hydrauliikkalikkeessä; sain just AM Worksilta tiedon että heillä on hyllyssä Cohline 2190 7,3x14,5 letkua joka sopii siihen. Etran kautta sitä ei saa ja ne muut letkut tuolla eli klemmareilla tulevat on kokoa 5, 8 ja 16 mm ja niitä haen Etrasta.

Muuten, muutama vuosi sitten pumpun imulinjan ja webaston lähtöhaaran väliin laittamani uusi Gatesin metritavaran polttaineletkun pätkä oli jo halkeillut klemmarin alta, vaikka käyttämässäni venäläisessä bensassa ei pitas olla etanolia ollenkaan.... mutta 30 vuotta vanhat kumitiivisteen puskurin ja etusiipien välissä olivat putsauksen jälkeen kuin uudet. Itse asiassa kaikki bensaletkutkin autossa ovat vielä ihan notkeita mutta pumppujen välinen yhdysputken letkuosuus jossa tehtaalla asennettu klemmari (kakkospumpun imuun) alkoi vuotaa muutama vuosi sitten, selvisin uudelleen kiristämällä mutta ostin tuolloin jo varalle uuden putken merkkiliikkeestä.

tehe ne konehuoneen letkut itte, minä tehin ne ite päät puhdistin ja päälle uusi keltapassivointi, sitten uudet puriste klemmarit ja hyvin toimii

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 31.01.2018 13:57
tälläset letkut minä väkersin

Kuva

tässä letkujen päät koneeseen :arrow:

Kuva
tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla

Kuva
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 11.02.2018 23:17
Ne merkkiliikkeestä ostamani letkuputket konehuoneeseen onkin tehty Cohlinen letkulla, jos en ollut maininnut.

Bensapumppujen banjoliittimien "korkit " tuntuu olevan sen verran ruosteessa/jumissa että pitää ottaa töihin mukaan putket niin pojat saa pistää kuumaksi. Pumput on irti, ne sain kiertämällä auki kun kaikki muut härpättimet on purettu. Olen liottanut ruosteenirrotusöljyllä kohta parisen viikkoa mutta eivät lähde auki vaikka viilapenkissä on kiinni ja pääsee kunnon lenkkiavaimella kääntämään. Pitää nimittäin varoa että putket ei mene rikki.

Bensapumppupaketin teline on kunnostettu ja maalattu, siinä oli vain vähän pintaruostetta. Tässä mallikuva härdellistä.

Kuva

Teen paluuletkun tankin päähän vielä Cohlinesta kun sitä jäi sopiva pätkä. Lisäksi ajattelin hakea 16 mm Fuel-Tek imuletkua Etrasta niin on sitten kaikki nuo etanolinkestävää, pois lukien se pieni 5 mm letku mikä menee sinne paineenvarjalle tms purnukkaan. Vaikka tuli jo sekä 8 että 16 mm ostettua "tavallisena"polttoaineletkuna.

Tuo pumppujen välinen putki minulla on kylläkin uusi mutta laitan vanhan siihen ja klemmareilla parempaa etanolinkestävää letkua, kerran nyt on koko systeemi esillä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ma 12.02.2018 08:57
tuo pumpun välinen putki on minulla kuparia, mutta tuo tankista tuleva imuletku on erikoisen näköne

Kuva
tässä näkyy pumppujen väliputki

Kuva

katoppa tuota kiinnikerautaa (sankarauta) eikös se kuuluisi olla tällänen tuo sinun näyttäs olevan W124:sen sankarauta, vai onko kuvasi vallan W124:sta :roll:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 12.02.2018 09:09
touhottaja kirjoitti:tuo pumpun välinen putki on minulla kuparia, mutta tuo tankista tuleva imuletku on erikoisen näköne

[ [url=http://i5.aijaa.com/t/00311/14523618.t.jpg] ][/url]
tässä näkyy pumppujen väliputki

[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00825/14523615.t.jpg] ][/url]

katoppa tuota kiinnikerautaa (sankarauta) eikös se kuuluisi olla tällänen tuo sinun näyttäs olevan W124:sen sankarauta, vai onko kuvasi vallan W124:sta :roll:


Kyllä, kirjoitin että kyseessä mallikuva, kun muuta en äkkiseltään netistä löytänyt.

Väliputki on kuparia minullakin. Kärsiikö tuota sitten lämmittää vai vedänko rautasahalla sen hatun poikki? Hattu on jumissa siihen pumpun karaan, eli tuo banjo pyörii jo kupariprikoistaan mutta hattu ei lähde irti karasta.

Pumppujen mukana tuli uudet karat niin nekin voi tuhota.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ma 12.02.2018 09:25
tässä tuo puuttuva kuva :arrow:

Kuva

kyllähän se lämpöö kestää, panjo juotettu hopeella, mutta pidä karan tyvestä vastaan kun käännät hattua irti, hattuja saa kyllä uusiakin, itse ostin uudet :thumbup:

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ma 12.02.2018 17:19
tässä kaksi mallia W126:sen pumpun sankaraudoista :wink:

Kuva
toista pumppua varten tulee yksi pumpun kiinnitys lenkki lisää :wink:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 20:22
touhottaja kirjoitti:tälläset letkut minä väkersin

[ [url=http://i2.aijaa.com/t/00509/14517790.t.jpg] ][/url]

tässä letkujen päät koneeseen :arrow:

[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00107/14517791.t.jpg] ][/url]
tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla

[ [url=http://i6.aijaa.com/t/00508/14517792.t.jpg] ][/url]


Hei, oliko sinulla nuo putket kokehuoneessa paikoillaan, kun teit letkut niihin? Minulla on SECissä niin ahdas tuo väli tuohon keskikannakkeeseen ettei saa sitä irti, eli ylimmässä kuvassa tuo alempi kannake. Siella alhaalla on vielä yksi kannake ja tuo ylin lähtee myös helposti.

W116 450 SEL 6.9 onnistui hyvin mutta tässä taitaa jäädä putket vaihtamatta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 08:11
eihän siellä ole kun yksi kannake mikä on kiinni yhdellä ruuvilla ilmanmäärän mittarissa, tuossa venttiilikopan päällä oleva kannake on vain molempien putkien tuki kiinnike toisiinsa joka on kiristetty yhdellä 4mm läpi ruuvi ja mutteri järjestelmällä :wink:
olihan mulla molemmat putket irti kun tehin ne käyttämällä vanhoja letkuja mittoina, sitten letkut laitoin paikoillaan ettei ne kierrä yhtään ja käsissä kiristin lopullisesti klemmarit :idea: tuo putkien tuki kiinnike kannattaa irrottaa toisistaan ennen ilmamassan mittarista irrottamista M6 10mm avaimella :wink:
eihän sulla pitäis olla sen ahtaammat paikat kun munkaan koneen päällä :roll:
käytin tuossa 1/4vääntiöllä olevaa hylsysarjaa :thumbup:

Kuva
kohdat punasen viivan vasemmassa päässä :wink:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 08:24
touhottaja kirjoitti:eihän siellä ole kun yksi kannake mikä on kiinni yhdellä ruuvilla ilmanmäärän mittarissa, tuossa venttiilikopan päällä oleva kannake on vain molempien putkien tuki kiinnike toisiinsa joka on kiristetty yhdellä 4mm läpi ruuvi ja mutteri järjestelmällä :wink:
olihan mulla molemmat putket irti kun tehin ne käyttämällä vanhoja letkuja mittoina, sitten letkut laitoin paikoillaan ettei ne kierrä yhtään ja käsissä kiristin lopullisesti klemmarit :idea: tuo putkien tuki kiinnike kannattaa irrottaa toisistaan ennen ilmamassan mittarista irrottamista M6 10mm avaimella :wink:
eihän sulla pitäis olla sen ahtaammat paikat kun munkaan koneen päällä :roll:
käytin tuossa 1/4vääntiöllä olevaa hylsysarjaa :thumbup:

Tarkoitan kolmea kannakerautaa joista keskimmäinen on pakosarjan ja sisälokarin välissä. Meinasin siis vaihtaa kokonaiset putket. Näkyy sinun kuvassa hyvin tuo kannake. Minulla on vaan paljon ahtaamma paikat. Tunkkasin konetta ylos eilen vasemmalta puolelta mutta ei tullut juurikaan sivusuunnassa tilaa, korkeussuunnassa pikkasen.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 09:06
jaa, minä kun ymmärsin että puhut noista letkuista :oops: juu oli ne polttoaine linjan putket paikoillaan kun tehin ne letkut :wink: jaa meinaat vaihtaa koko linjat, nuo alkupään polttoaine putkethan katkee kuskin jalkatilan kohilta alta, siellä on juntturi liitokset, mutta niitä vaihtaessa pitää muistaakseli ottaa parit suoja pellit irti, tais olla pakoputken lämpö suojia helpottaa putkien irrottamista pois paikaltaan, täytyy vaan tankin päästä tukkia imu ja paluu letkut ettei tankki tyhjene lattialle :wink:
ei se ollutkaan noin, siellä alla tais olla jarruputkien liitoskohdat eikä polttoaine putkien :oops:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 10:50
touhottaja kirjoitti:jaa, minä kun ymmärsin että puhut noista letkuista :oops: juu oli ne polttoaine linjan putket paikoillaan kun tehin ne letkut :wink: jaa meinaat vaihtaa koko linjat, nuo alkupään polttoaine putkethan katkee kuskin jalkatilan kohilta alta, siellä on juntturi liitokset, mutta niitä vaihtaessa pitää muistaakseli ottaa parit suoja pellit irti, tais olla pakoputken lämpö suojia helpottaa putkien irrottamista pois paikaltaan, täytyy vaan tankin päästä tukkia imu ja paluu letkut ettei tankki tyhjene lattialle :wink:
ei se ollutkaan noin, siellä alla tais olla jarruputkien liitoskohdat eikä polttoaine putkien :oops:

Tankki on tyhjä, koko bensapumppuhärdelli osina ja teline maalattuna, kuskin jalkojen alla olevat juntturit auki mutta kun ei mahdu työkalut saati kädet sentin raosta sisälokarin ja pakosarjan väliin. Alta päin on simpukka tiellä.

Taidan tehdä itse letkun liitokset koriin meneviin putkiin, ne irtopäät saa hydrauliikkaliikkeessä tehtyä, korin lähellä olevat kiitokset ei ole niin kuumassa paikassa kun nuo koneen päällä olevat... Merkkiliike kyselee nyt tehtaalta voiko ne ottaa nuo ostamani putket takaisin.

W116 korissa ja M100 moottorilla tilaa oli enemmin :twisted:
Viimeksi muokannut karra päivämäärä Ti 20.02.2018 19:59, muokattu yhteensä 2 kertaa
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.autotahti.fi