Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 13:38
katoin äsken sitä keskinmmäistä kannaketta ja räikkälenkillä on hyvä irrottaa kiinnike pois :wink:


Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 13:50
jos olet ajatellut vaihtaa koko putket, sillon kyllä suosittelen nosturia missä helppo sorrata putket pois ja asentaa uudet paikalleen :idea:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 19:47
Tässä on maalattu pumppujen kehikko, sen toisen pumpun panta on kunnostettu erikseen.

Kuva

Tässä sitten kasattu paketti.

Kuva

Eli letkut on uutta, etanolinkestävää pois lukien tuo ohut 5 mm letku mikä on Gatesin tavallista bensaletkua. Paineletkuissa on prässätyt päät, ja konehuoneessa moottorin päässä samoin. Kaikki letkunkiristimet on uutta, kuten myös nuo pantojen ruuvit. Pumput on uudet Boschit ja suodatin ei ole kovin vanha.

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5319
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 07:29
onko se tuo kakkospumpun kupeessa oleva osa webaston pumppu :roll: jos on niin hyvästä kohtaa otettu polttoaine :thumbup: tai oikeistaan tuohan on ykkös pumppu :roll:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 10:49
touhottaja kirjoitti:onko se tuo kakkospumpun kupeessa oleva osa webaston pumppu :roll: jos on niin hyvästä kohtaa otettu polttoaine :thumbup: tai oikeistaan tuohan on ykkös pumppu :roll:
Juu näin on. Putsasin ja suojakäsittelin eilen vielä tuon suodattimelta lähtevän painepuolen letkun metalliosat.

touhottaja kirjoitti:tälläset letkut minä väkersin

https://aijaa.com/img/m/00509/14517790.jpg

tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla

http://i6.aijaa.com/t/00508/14517792.t.jpg


Tuollaisia puristettavia klemmareita ois voinut tehdä liikkeessä, tai käsitin että olisin saanut pihdit ja pannat lainaan, mukaan kotiin, mutta siellä suosittelivat kunnollisen letkunkiristimen käyttöä. Kyseessä kuitenkin kuuma paikka, ja 6-7 bar bensiinin paine... laitoin noihin korin puoleisiin päihin miniABAt.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 22.02.2018 11:34
Painin eilen ne irroitetut moottoritilan putkien alaliitokset kiinni, ja sommittelin bensapumppupakettia paikoilleen; meni hitto monta tuntia kun irtoletkujen (imu, paluu) pituuksia piti säätää ja paineletkun kulkua sommitella, ottaen huomioon että pumppuyksikön suojamuovikin menee vielä paikoilleen.

Tiukkasin kaikki liitokset ja tankkiin 20 litraa bensaa. Suratttelin virtoja päälle niin monta kertaa että paineet nousi ja alkoi paluukiero lorista tankissa; ensin tuli ilmaa kun kuului kuplintaa :D . Vaikutti pitävän liitokset.

Sitten tunnelma latistui kun yritin startata niin startti sanoi vain niuskis, akku tyhjä. Katsotaan saako tänään illalla "savut" niin vois laskea auton alas pukeilta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 25.02.2018 20:33
No niin koekäyttö tehty ja kaikki vaikuttaa pelaavan. Kiinnitin vielä bensapumppujen suojamuovin ja samalla kun auto oli pukeilla ja kone kuumana laskin moottoririöljyt ulos ja asensin uuden tyhjennyspropunkin kun joskus olin sen ostanut AutohausAZ:sta :D . Koneeseen menee Valvolinen MaxLifet sitten.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 01.04.2018 17:57
Kuukauteen en tehnyt mitään, ei jaksanut. Tallissa kävin voitelemassa suksia :D . Laitoin öljyt koneeseen pari päivää sitten mutta en jaksanut koekäyttää vielä. Kuha reissusta kotiutuu...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 07.04.2018 23:45
No niin energiaa haettu talvilomalta. Otin auton alas ja käyttelin, peruuttelin pihalle ja takas talliin. Vaikuttaa toimivan, ilmastointikin edelleen, good.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 18.04.2018 21:09
Pesin tallipöyt sunnuntaina pois. Tänään vahasin auton, tai no melkein kokonaan eli kylkimuovit ja takapuskuri jäi mutta pitää niihin vielä keskittyä. On se vaan nätti, kesää odotellessa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 10.05.2018 08:38
Löysin tähän ehjän airbagin purku-S124:sta. Vanha oli siis haljennut urastaan. Pitäs käydä ensi viikolla muutoskatsastamassa niin saisi ajoon. Tarkoitus tulla Jokimaalle sekä Ahvenistolle 19-20 toukokuuta :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11048
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2018 08:01
Eilen muutoskatsastettiin museoautoksi.

Kuva

Tässä näkyy MR-vette jota halajin; se tulikin sitten kaverille tänne. Myyjä ei suostunut vaihtamaan kuuspisteysiin...

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: metalman779 ja 5 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.autotahti.fi