W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Su 21.01.2018 21:52
Tuossa vuoden vaihteen jälkeen sain watsup-viestin, että soita heti kun voit. Viesti tuli "eräältä taholta", joka on havainnoinut näitä joka kesäisiä toimiani taistelussa Mersujeni maatumista vastaan.
Sain vinkin, että vuosia aiemmin tavoittelemani CE on mahdollisesti myynnissä, koska kaksoismassavauhtipyörä on hajonnut. Näihän siinä oli todellakin käynyt. Auton silloinen omistaja oli jo päättänyt autosta luopua, ja auto tuli myyntiin purettuna ko. remontin yhteydessä. Eli vaihdelaatiko oli nostettu takaronttiin ja kardaani ja pakoputki loikoili auton vieressä.

Finanssineuvottelut oli kohtuulliset ja joulun ja uudenvuoden jälkeisessä tilanteessa ei säästöpossukaan kovin paksuissa läskeissä ollut, joten pikaiset kaupat purettuun autoon näkemättä sitä oli jokinmoinen riski. Tosin oli kyllä tietoa autosta hyvinkin pitkältä ajalta. Pitää tietysti muistaa, ettei tässä mikään harvinaisuus ole kyseessä ja tekniikkakin on sieltä karvalakki osastolta. Eli juurikin sellainen auto mihin kannattaa ryhtyä minun resursseilla ja joka finanssien puolesta sopi minulle.

Verbaaliset kaupat tehtiin puhelimessa ja sittemmin virallinen osuus parilla viestillä. Tästä muutama päivä, niin hinausauto toi auton pihaan. Väri oli paljon tummempi, kuin muistin, mutta sillä mitään merkitystä ole. Auto oli purettuna, kuten oli kerrottu. Jonkin verran oli patinaa enempi, kuin viimeksi olin autoa katsellut, mutta ei mitään kovin järkyttävää. Joitain kilikali-paikkauksia oli tehty mutta niistä sain kyllä selvityksen ja oletus on ettei ole valtavasti hitsattavaa. Ehkä muutama kohta? Ei ole mitään käsitystä, mitä helmamuovien alla on. Toivottavasti jotain.

Ensimmäinen tavoite on saada auto liikuteltavaksi ja sitten pohtia tekemisiä joihin ryhdytään. Kaksoismassavauhtipyörää ei kohtuudella ollutkaan sitten saatavilla. Ei edes rahalla, kun sellaisia ei ole kaupan => eli osa on ns. obsolentti.
Toki jotain olisi voinut mahdollisesti ostaa käytettynä Saksasta tai uutena Australiasta. Olisi ollut mahdollista yhdistellä jotain ja saada täten toivottu lopputulos, ehkä. Vauhtipyörä tässä mallissa on kuitenkin kovin erilainen, kuin mitä oli tarjoilla. Mietin myös vanhan korjaamista => eli olisi yhdistetty irronnut kytkimen puoli kiinteäksi. Lopulta päädyin sorvauttamaan uuden vauhtipyörän mallin mukaan ja samalla siitä voi keventää sellaiset 5-6kg pois. Alkuperäinen painaa meinaan liki 19kg ja siihen kytkin ja paineasetelma päälle. Kovasti on painoa mokomalla.

Sorvaajakin löytyi ihan netistä etsimällä hyvän vinkin jälkeen. Kaikenmoisia vauhtipyöriä on ilmeisesti tuossa verstaassa valmistettu, ei kuitenkaan tälläistä aiemmin, näin siellä todettiin.

Nyt on roinat kyydissä ja huomenna osat saadaan huvialueelle. Potilas on siirretty lavetilla soveliaaseen paikkaan missä homma onnistuu, eli nyt talvikeleillä en kotipihan hangissa kykene pakettia kasaamaan. Olisihan siitä saanut tarinoihin lisää väriä, kun tumpeloisin jäisillä sormilla tunkin varassa keikkuvaan autoon vaihdelaatikkoa paikoilleen. Nyt on kumminkin tammikuu ja jokseenkin kylmin sesonki vuodesta.

KuvaKuva
Auto pihassa juuri tuotuna
KuvaKuva
Edesmennyt ja uusi vauhtipyörä lokoilee joulukuusen neulasten kera takaloosterissa. Startinkehä on siiretty vanhasta ja on " neljän satkun krympilla" kiinni.

Tässä vaiheessa ei mitään käsitystä miten tämä homma ylipäätään alkaa, jotta siitä voisi edes rojektia syntyä. Vahva usko on, että uusi vp käy paikoilleen ja lankku herää henkiin.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tässä vaiheessa :thumbup: Lisää tullee, kun asiat alkavat kokretisoitumaan.
Viimeksi muokannut Nastamuumio päivämäärä Su 17.06.2018 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3292
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ma 22.01.2018 07:17
Hienoa, että näitä nuoria bensamersuja elvytetään! Onnea projektille.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ma 22.01.2018 11:32
Coupe on kyllä huippu Tyylikäs auto ja mukava varsinkin kesällä laittaa kaikki luukut auki lämpöisenä päivänä. Onnea projektiin :)
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 22.01.2018 17:31
Sinänsä mielenkiintoinen tekniikkajuttu, että nykyisin kirosanaksi asti parjattu KMVP on ollut Mersulla käytössä jo 30+ vuotta, mutta kun se toimi siinä missä "kovakin", niin kukaan ei siitä raportoinut.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ma 29.01.2018 22:43
KuvaKuva

Nyt se KMVP on vaihtunut pelkäksi VP:ksi ja sellaiset 8,9 kg kevyemmäksi. Lieneekö siitä seurausta, että tykkäisi 5v:llä hiukan enemmän, kuin nuo talvinopeudet pääteillä ovat. Eli ikään kuin olisi hiukan iso vaihde 80km/h. 4v:llä kierrokset nousee 2-3sataa ja on nöyrempi menemään. Motarilla 110+ oli oikein hyvä nopeus. Nautiskelu piti vain keskeyttää, ettei tule enempää penaltya, kun on perinteisesti "kaksi alla" ja kolmannesta seuraa tutustuminen vallesmannin työhuoneeseen ja kortti jäänee sitten sinne.
Saattaa se johtua tietty 30-vuotta vanhasta vaihdelaatikostakin, missä ylin vaihde on hiukan "väsynyt".
Hyvin pienistä asioista on ajolle kyseessä, eli eivät nuo havainnot kovin jyrkkiä ole.

Pesaisin auton ja kyllä sitä askarreltavaa on ainakin kaarissa ja etulokarien ja puskurien saumassa. Ei ihan mahdotonta kuitenkaa. Ainakin tuo malmiksi muuttuminen noiden osalta todennäköisesti pysähtyy kohtuudella. Pientä naarmua oli siellä ja täällä ja omituinen maalin irtoaminen O takalokarin keskellä.

Molemmat turvavyön ojentajatkin toimii, mitä hiukan jännitin. Sisustassa on pari väsynyttä kohtaa, mutta ei puutteita. Soitin on jokin aikansa tarvike Pioneer. Varmaan ollut kallisikin. Se tuskin saa jatkaa hommaansa. Antennit menee uusiksi ja toisen funktiota en edes tiedä?

Kuskin sähkölasi on luovuttanut ainakin osittain. Tiivisteet ikkunoissa muuten olikin tosi hyvät, eikä konepesu oikeastaan mehinyt sisälle kabiiniin, mikä oli äärimmäisen mukavaa. Takalasi onkin sitten halki ja sellaista valkoista härmää ilmestyi pesun jälkeen tiivisteiden ja lasin ympärille. Tämä hiukan huolestuttaa, mutta mitään näkyvää ei löytynyt ja alustava tökkiminenkin tapasi vain kovaa. Tuo ikkuna pitää jossain vaiheessa vaihtaa ehjään. Halkeama on sellaiset 20cm ja sitten se on porauksella pysäytetty.

Yksi suurempi murhe on => molempien penkkien lukitus on paskana, eli jakkaroiden selkänojat ei lukitu taka-asentoon. Salvat liikkuvat käsin, mutta eivät mene selkänojaan vastimiinsa. Vapautus nappi on täysin hengetön. Mitenhän tätä mysteeriä kannattaa lähestyä?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: La 10.03.2018 11:46
Talvisodan hengessä mennään!

Kun tuossa jouduin hiukan 1/2 pakolla ajelemaan coupella, niin tuumailin, että ainakin prerä- ja vaihteistoöljyt pitää varmentaa. Aikoinaan taisin W202 perän vaurioittaa, kun en jaksanut uskoa, että öljyt pitää vaihtaa riittävän usein (etenkin kun pakkaus ei ole aivan hermeettinen). Lisäksi tuo vaihdelaatikko kieri perärontissa tuon vauhtipyörä projektin tiimoilta ja tuo V-vaihde jurnuttaa.
Toinen 1/2 onkin sitten ihan juhlaa ja lana levittää, kun mennään kahva edella joka mutka. Lapsettaa! :D

Käytännön suoritus onkin sitten jotain muuta. Eli projekti odotti lämpötilan tippumista 0 C° tuntumaan, mikä tarkoitti myös sen talvisen aineksen tippumista suuhun, mikä auton pohjassa majaili. Lisäksi kosanilla jäät pois tunkkien alta ja muuta asiaan kuuluvaa. Onhan tuo hangessa makaaminen aivan pyllystä, mutta tosiasiat pitää vain hyläksyä.

Eilen siis pe-illan kunniaksi availin proput ja liruttelin ruikut ulos perästä ja laatikosta. Näytti olevan ainetta ihan ok, eli siinä mielessä olisi voinut odottaa kevääseen.
Sitemmin kyllästyin ja jätin korkit auki lojumaan värkin pihaan. Pitää innovoida itsensä täyttämään järjestelmät, mutta alkanut lumisade ei saa verenvetoa auton alle aikaiseksi.
Kuva
Kuva,Kuva
Nöyhtää pohjapropussa ja Putsattu proppu
Perään menee Teboilin Hypoid 80W/90 peräöljy ja manuaalilaatikkoon Teboil Fluid D dextron II automaattiöljy. Pitänee hankkia jokin truutta, kun tuo Hypoidi liruu törkeän hitaasti suppilosta letkun kautta lämpöisessäkin. Kunhan tässä nyt ryhdistäydyn lähi tunteina tai viim. huomenna.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: La 10.03.2018 15:20
Täällä tehdään sentään sisällä, mutta tallissa ei ole lämmitystä, joten tämä pieni plussakeli oli taivaan lahja :thumbup:

Penkkien kippi: varmistetaanpa semmoinen pikkuseikka, että tiesithän, että ne lukittuu vasta kun moottori käy = lukituksessa on alipaine? Eli "kylmänä" selkänojan kuuluukin olla vapaa :?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ma 12.03.2018 21:58
Sittemmin sain ruikut vaihdettua ja oikein tyytyväinen olin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Oljyt-ja-rasvat/Ajoneuvooljyn-imupumppu-2000033701/ mukaiseen 1,5 l "peräruiskuun".
Manuaalilaatikon täyttöaukko on jokseenkin luoksepääsemätön, normaalisti auton alla maatessa, jos ajatuksena on kaataa sinne öljyä, yksin, ratista letkun kautta. Tietysti onko mikään auton alla makaaminen normaalia (etenkään kaksin), varsinkin kun ulkona on ihan oikea lapsuuden talvi, kaikkine tähän liittyvine tosiasioineen.
ATF lirisee oikein mukavasti ruiskun läpi. Olisi mennyt yhdellä truuttauksella, mutta letkullinen ja ruiskun sisäinen layout jättävät sellaisen pari desiä roinaa putkeen. Eli piti ryömiä sinne alle kolme kertaa. Yksi näistä kerroista oli 80W/90 Hypoidin suukkaaminen perään.
Voin kertoa, että aiemmin olen tehnyt tuon ratilla ja letkulla, mikä tarkoittaa tunteja, jottä ruikku valuu letkusta perään ja kylmällä se valuu jokseenkin samalla nopeudella, kuin mangeettinen pohjoisnapa siirtyy nykyisellään kohti Kanadaa. Nyt tempaisin sen käytännössä laakista roinat perään ja ilman sotkuja.

Tälläistä ei tietysti tarvitse miettiä, jos on auto nosturilla ja vaihteistoöljypumppu käytössä, mutta kun kokovartalomies makaa sellällään auton alla, niin tällöin ei esim. kääntyminen kyljittäin ole mahdollista, Ollaan vain selällään naama n. 10cm auton pohjasta.

Nyt tiedän taas mille Dextron II maistuu.

PENKEISTÄ:

Kuskin penkki lukittuu, kun kone käy ja ovi on kiinni, ainakin joskus. Oven avaus, niin taas kääntyy. Repsikan jakkara ei tunnu lukittuvan mitenkään millään variaatiolla ja on kuin kuolleen lampaan käpälä.

Löytyiskö räjäytyskuvat / periaatteellinen scheema miten toimii tai pitäisi toimia.? Tänks!
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2947
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ti 13.03.2018 00:19
Tossa selkänojista: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-162.pdf ja http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-112.pdf

Eli kuskin istuin kuulostaisi toimivan juuri niin kuin pitääkin. Lukittuneena kuuluu olla vain silloin, kun moottori on käynnissä ja ovi kiinni (ja kukaan ei paina sitä nappia).

Siitä itse lukitussysteemin rakenteesta: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-115.pdf ja http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-119.pdf ja muutenkin istuimista: http://www.w124performance.com/service/Index/Groups/91Seats.htm
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ti 13.03.2018 22:43
Nozki kirjoitti:Tossa selkänojista: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-162.pdf ja http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-112.pdf

Eli kuskin istuin kuulostaisi toimivan juuri niin kuin pitääkin. Lukittuneena kuuluu olla vain silloin, kun moottori on käynnissä ja ovi kiinni (ja kukaan ei paina sitä nappia).

Siitä itse lukitussysteemin rakenteesta: http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-115.pdf ja http://www.w124performance.com/service/w124CD2/Program/Chassis/91-119.pdf ja muutenkin istuimista: http://www.w124performance.com/service/Index/Groups/91Seats.htm


Kiitos! kysyvältä säästyi mukavasti energiaa muuhun turhuuteen. Esim. siihen miksi jarrupoljinta painaessa mittaristo pimenee pl. nopeus/matka, vilkut, pitkien merkkivalo. Tätä säestetään vienolla sirinällä. Uudelleen käynnistys nollaa vian, kunnes painaa jarrua. Sittemmin vika poistui itsestään ja kesto lyheni vain polkimen painamisen ajaksi kunnes muuttui vain lyhyt aikaiseksi "välähdykseksi". Suukkasin electro cleaneria sulkerasiaan. Purkin kyljessä luki, että syrjäyttää kosteuden ja poistaa hapettumat. Eli varsinaista aromaterapiaa ja homeopatiaa. Huomenna laitan kuumia kiviä konepellille ja uskon vakaasti auton olevan kunnostunut itsekseen.

Jo on saatana kun ei edes kolmeakymmentävuotta mene ilman sähköhäiriöitä.

Palataan näissä merkeissä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: La 09.06.2018 20:32
Pitihän tämäkin päivä nähdä ja tutuomaista ähräämistä. Revin ovien ja helmojen panelit niin varovaisesti, kuin pystyin. Ei kovin menestysekästä, koska ylemmät lipsit yksinkertaisesti murenevat käsiin, ja osa alemmistakin. Toivottavasti näitä saa jostain. Olkoonkin, että tässä vaiheessa noiden etsiminen on kaukana tulevaisuudessa.

Tunkin reiät aivan mädät, vasemmassa palkissa takapyörän kotelossa ruostereikä, pissapojan säiliön alla reikä ja oikean etupyörän kotelossa pieni reikä.

Positiivistä oli, ettei takapuskurin alla ollut ruostetta juurikaan ja perärontin syövereistä ei löytynyt juurikaan mitään ruosteeseen muistuttavaa.

KuvaKuvaKuva

Ankaraa peseskelyä, ja sillä jatketaan. Hiukkasen kyrsii, nuo ruosteiset tunkin lävet => onkohan niihin olemassa korjauspaloja? Onkohan jossain mallia miten on korjattu?

Lokarin helmat todennäköisesti myöskin ruosteessa. Jonkinlaista pakkelikorjausta on harrastettu. Tämä tosin oli tiedossa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 10.06.2018 16:17
Tunkkauskohtiin ei taida valmiita korjauspaloja olla, mutta kokonaisia helmapeltejä on. Niistä saa sopivat palat askarreltua. Sedaniin tuollainen korjaus tuli tehtyä, juttua ja pari kuvaa viewtopic.php?f=27&t=175236&start=120

Listojen muoviklipsejä saa ainakin klstä ja merteililtä, varmasti myös ebay yms.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, tallissa taas
W124 E200D -95 vara-auto, käytössä taas
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ma 11.06.2018 18:11
Olipas tutunnäköistä ruostetta Jannen lankussa. Tilasin sedanin helmat V/O. Ajattelin noista askarrella sopivat paikat. Eiköhän coupen tunkin lävet ole vastaavat. http://www.carkone.fi valikoitui toimittajaksi. Hinta oli selkeästi edullisempi, kuin esim. Motonet. Olisihan noita varmaan toisaaltakin saanut, mutta pitää saada jotain aikaiseksi, niin viitsi koko ehtoota netissä jerkuttaa. Tympeän runsaasti tuota hitsattavaa näyttää olevan tarjoilla. Toivottavasti täytelanka rullaa kelalta sopuisasti Kempin uumenista. Hermot huutaa jo hoosiannaa akan kanssa kilpaa. Jäkimmäinen piti esitelmää metsäpaloista ja kipinöistä ja savuavista kotien raunioista. Pitää repiä vielä kalusteet pihalle coupesta, niin voi rennommin mielin paikata lokarin sisäpinnat, niin ei kärähdä plyyssit verhoilusta. Nyt pitää vielä kipaista peltisakset kaupasta, niin pääsee aamulla työn touhuun.

EDIT:
Takalokarien sisäkaarista löytyi vielä lisää hitsattavaa molemmin puolin :cry:
Toisaalta tänään onkin Särkänniemi-päivä, joten ei tarvitse ruosteista liiemmin piitata.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ke 13.06.2018 18:39
On muuten järkyttävän tympeetä hommaa. Sisäkaaret takaa on aivan pitsiä tuon alkuperäisen kumimassan alla. Massa käryää, kun yrittää hioa sitä pois ja hitsatessa tuo kumi sulaa ja syttyy tuleen. Ei oikein tahdo tarttua tuo hitsi mutta, tykkää sulaa ja tipahtaa niskaan. Osa pinnasta on siinä kunnossa, ettei uutta peltiä oikein saa siihen hitsattua. Nuo kohdat ajattelin vain hepata kiinni niiltä osin, kun pelti niihin tarttuu. Ei tule hyvä, mutta ei tuollaiseen rotiskoon viitsi enempää satsata. Eikä oikein kohtuudella riitä osaaminenkaan. Muutama paikka saatu liimattua kaariin. EI kehtaa kuvia laittaa, kun on niin kammottavaa räpeltämistä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Su 17.06.2018 13:20
Askartelu jatkuu, ja hiukan on vaatimustasoa nostettu, yritän paikata sen minkä pystyn. Pitää vain hitsata enemmän. Mielyttävinä yksityiskohtina mm. kuminen tiiviste, jota oli käytetty pakkelin tartuntapintana, kun oli tehty "uudet kaaret". Räävin tuota paskaa pois ja tein 30cm lokarin kaareen uutta pintaa pelistä. Edellenkään en osaa hitsata ilmaan tai pakkeliin.
Carkoneen helmoja ei vain kuulunut viikonlopuksi, kuten olin ajatellut, mutta "onneksi" voi tehdä muuta.
MM-jalkapallo ja Jukolan-viesti (Viime yönä kävin Jukolassa morjestelemassa tuttuja) verottavat askarteluaikaa merkittävästi eiliseltä, tänään ei ole vielä lanka palanut, mutta ehtoolla ajattelin pari tuntia askarrella. Pätkä peltiä oikean takaloksun takakulmaan ja sitten tunti tai kaksi massan poistoa, jotta voi yrittää hitsata paikkaa sisälokariin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Su 17.06.2018 19:11
EI SE SITTEN HYVIN PÄÄTTYNYT
Kuva
Tuli hylky, haisee palaneelle ja sisällä 100l vettä. :clap:
Kiinnostaako ketään varaosa-auto? Tässä olisi aidot savulasit. :sick:
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 17.06.2018 21:26
Outs :oops:
Otan osaa!
Nimimerkillä sen verran itsekin hitsannut, että tierää, kuinka helpolla vahinko sitten käy, vaikka kuinka varoisi :oops:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 17.06.2018 21:40
Joo harmi juttu... :( Meni niin sanotusti turha työ hukkaan :lol:
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannu ennenkin.

W124 E250DT -95 käyttis, tallissa taas
W124 E200D -95 vara-auto, käytössä taas
W124 230E -87 hallituksen edustusauto

Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 18.06.2018 10:46
Osanotot tapahtuneesta :(

Eniten kuitenkin harmittaa puolestasi tämä:
Nastamuumio kirjoitti:Hermot huutaa jo hoosiannaa akan kanssa kilpaa. Jäkimmäinen piti esitelmää metsäpaloista ja kipinöistä ja savuavista kotien raunioista. Pitää repiä vielä kalusteet pihalle coupesta, niin voi rennommin mielin paikata lokarin sisäpinnat, niin ei kärähdä plyyssit verhoilusta.


Et tule ikipäivänä lakkaamaan kuulemasta tästä. :oops:
W251 R 280 CDI
W220 S 500 L
W115 220 D
entisiä mersuja: W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
ViestiLähetetty: Ma 18.06.2018 16:45
Ouuts...

Varoituskolmion voin 5e ostaa jos Lahteen eksyt :lol: :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 18.06.2018 18:44
Hitsatessa on hyvä olla joku apuri märän rätin kanssa sammuttelemassa palonalkuja.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ma 18.06.2018 19:31
luokyio kirjoitti:Osanotot tapahtuneesta :(

Eniten kuitenkin harmittaa puolestasi tämä:
Nastamuumio kirjoitti:Hermot huutaa jo hoosiannaa akan kanssa kilpaa. Jäkimmäinen piti esitelmää metsäpaloista ja kipinöistä ja savuavista kotien raunioista. Pitää repiä vielä kalusteet pihalle coupesta, niin voi rennommin mielin paikata lokarin sisäpinnat, niin ei kärähdä plyyssit verhoilusta.


Et tule ikipäivänä lakkaamaan kuulemasta tästä. :oops:


Sehän tässä kyrsii, kun piti nuo kalusteet poistaa, mutta ihan malliksi vain heppasin pellin palaa ja järki ei pelannut, että oltiin "väärällä pinnalla". Olin vain kaivamassa massoja pois mutta jostain syystä piti edetä toisin.
Nyt on 100% hitsauskielto huvialueella. Ei voi toistaiseksi kovasti protestoida, kun sössin ihan kunnolla.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12739
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ma 18.06.2018 19:44
Paineilma on hyvä sammutuskeino. Voi harmi kun kävi noin :(
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: seeba ja 5 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.autotahti.fi

www.merteil.fi