Jannen W124 E250 TURBODIESEL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.06.2014 17:59
ViestiLähetetty: To 11.10.2018 17:15
Olisko rengaspaineiden tarkistamiseen tuo kg/lb asteikolla varustettu työkalu?

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 12.10.2018 09:18
racer123 kirjoitti:Olisko rengaspaineiden tarkistamiseen tuo kg/lb asteikolla varustettu työkalu?


Olihan se. Arvelin samaa, mutta en puhaltamalla saanut tikkua liikkeelle. Nyt kävin testaamassa renkaaseen niin tikkuhan pullahti pihalle osoittaen noin 2,2kg:n lukemaa.

Eilen tutkailin nettiä ja ulkomaisilta foorumeilta löytyi jotain juttua työkaluseteistä. Taisipa kaikissa vastaantulevissa kuvissa olla rengasavain mukana, joten sellainen multa varmaankin uupuu. Tuo tulppahylsy voisi sopia myös kattoluukun manuaaliseen avaamiseen/sulkemiseen, näin oli jossain keskustelussa tiedetty.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: To 23.10.2008 18:49
ViestiLähetetty: La 20.10.2018 16:09
Google-kuvien perusteella tuosta puuttuu jotain työkaluja ja tuohon tulppa-avaimeen kuuluu lisäosa, jolla avataan pyöränpultteja.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 16.11.2018 22:20
Jotain pientä taas tapahtunut auton kanssa.

Talvirenkaat piti vaihtaa alle pari viikkoa sitten. Hyvin oli viime keväänä paikattu nastarengas pitänyt paineen koko kesän. Kesärenkaatkin menee vielä ensi kesän, noin 4,5mm oli pintaa Hankookeissa jäljellä.

Kynnyslistoihin tilasin Ebaysta korjaussarjan. Alkuperäiset alumiinisomisteet repsotti varsinkin kuskin puolella jo epäsiististi. Sarjassa tuli siis alumiiniteipit vanhojen tilalle valmiiksi oikean mittaisina. Oli kuitenkin omalle sorminäppäryydelle liikaa saada etuoven pitkät teipit rypyttömästi paikalleen :lol: Teippi on melko ohutta ja se pitää saada kerralla menemään suoraan. Noh, aina ei voi onnistua :D Takaovi onnistui paremmin, sen lista onkin vähän lyhempi

Ohjaus on ollut aavistuksen levoton keskivaiheilla. Väljää simpukkaa olen epäillyt syylliseksi, koska ratissa tuntuu keskellä pieni tyhjä kohta. Varmistin että välys on simpukassa ja päätin kiristää sitä hieman. Säätöruuvi oli hyvin näkyvillä, mutta melko ahdas paikka temuta. Sain kuitenkin ylhäältä päin avaimet sopimaan ja noin 1/4 kierroksen kiristin simpukkaa (ruuvia tietysti aukipäin) ja välys hävisi. Vaihdoin uuden ohjausiskunvaimentimen myös, vanha oli löysä. Ajettavuus muuttui hyvään suuntaan, levottomuus ja hakeminen väheni huomattavasti :thumbup:
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 27.11.2018 23:07
Huoltopäivä oli tänään. Edellisestä öljynvaihdosta vierähti taas "kymppitonni" joten uudet lirpit sisään uudella suodattimella. Ilmansuodatin, ohjaustehostimen suodatin ja molemmat polttoaineen suodattimet vaihdoin myös.

Pari öljyvuotoakin sain tilkittyä. Ohjaustehostimen säiliö on rähmääntynyt jo pitkään ulkoa päin ja siihen lääkkeeksi vaihdoin säiliön kanteen uuden tiivisteen vanhan kovettuneet tilalle. Toinen vuotopaikka oli sammutinvivun "akseli" pumpussa. Löysin ulkomaan foorumilta vinkkiä, miten se saadaan tiiviiksi. O-rengas siellä oon tiivisteenä, helppo oli vaihtaa. Ja tosiaan, polttoainesuodattimen mukana tuleva pienempi o-rengas oli oikean kokoinen.
Tuossa linkki: http://www.peachparts.com/shopforum/die ... k-fix.html
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 28.11.2018 18:51
Tämä tuli bongattua liikkeellä tuossa alkuviikosta :) yleensä siinä parkissa nötköttää jo kun vasta ite meen töihi :)
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 28.11.2018 23:11
vk00 kirjoitti:Tämä tuli bongattua liikkeellä tuossa alkuviikosta :) yleensä siinä parkissa nötköttää jo kun vasta ite meen töihi :)

Aikaisin ku tulee niin aikaisin pääsee :)

Tänään jatkui huollot peräöljyjen vaihdolla. Fuchs Sintopoidit laitoin sisään, hyväksi havaittu peräöljy. Rassasin samalla ABS anturin perästä irti kun oli tyhjä öljystä ja putsasin. Eipä siinäkään anturissa kyllä paljon putsattavaa ollut, eikä siten ratkaissut ASD kolmiovalon syttymisongelmaa. Perän hammaskehään ei silmä taittunut millään, että olisi nähnyt sen kunnon :(

Akun kunnon kävin tarkastuttamassa männäviikolla kun Vianor tarjosi sellaista ilmaiseksi. Startti nimittäin tuntui laiskalta jos Eberi oli ollut päällä. Testi kertoi että akku olisi syytä vaihtaa, alle puolet oli käynnistystehosta jäljellä. Varastin sitten 200deestä (omasta) akun tähän, se on melko tuore hankinta. 200dee pärjää seisonnassa huonommallakin virtalähteellä.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 30.11.2018 16:43
Huoltotriathlonin viimeinen osio oli tänään, kun sain vaihdettua vaihteistoöljyt ja suodattimen. Öljyksi laitoin Mobil ATF 220. Aikalailla 6,1 litraa sain uutta öljyä menemään. Vaihdoin myös jäähdytinlinjassa olevan kumiletkun. Sen hommasin jo pari vuotta sitten, kun paikkasin öljyvuodon jäähdyttimelle menevästä putkesta. Ei ole vuotanut, mutta hikoili öljyä aavistuksen.

Edellinen vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto oli 430tkm kohdalla, edellinen omistaja oli vaihtanut hetki ennen kuin ostin auton. Nyt mittarissa 490tkm. Pari vuotta saapi ajella taas näiden osalta...

Seuraavaksi olisi tiedossa takakontin luukun vaihto. Nykyinen on kukkinut voimakkaasti kromilistan alta ja viimeisenä niittinä rekisterikilven valo tippui johtojen varaan, kun umpion takaa oli pelti kadonnut. Löysin ehjän luukun, täytyy vaan maalata se oikean väriseksi.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi