w201 m119 5.0 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1991
Liittynyt: To 11.08.2005 15:55
ViestiLähetetty: Ti 23.10.2018 13:21
Hienoa katsoa kun riittää virtaa ja tapahtuu :thumbup:
... :thumbup:


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: Ti 23.10.2018 19:41
Virtaahan riittäis, ja tapahtuis kanssa kun aikaa ja rahaa olis rajattomasti.. Mutta sitten se ei olis niin hauskaa :wink:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: To 01.11.2018 17:06
Hallia hallia hallia... Eristys ja levytys aloitettu. Hieman ottaa aikaa kun ei ole yhtään suoraa kulmaa koko rakennuksessa ja joka pinta eri tasassa. Mutta pikkuhiljaa :)
Screenshot_20181101-170311.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5452
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 01.11.2018 18:03
mikä lämmitys tulee halliin :roll:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: Pe 02.11.2018 12:49
Tämä talvi mennään varmaan masterilla. Mutta ensi kesänä tulee ilmalämpöpumppu tai sitten vedetään putket ja patterit seiniin ja sinne kiertämään hakkeella lämmitetty vesi, niinkuin talossa on.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ti 06.05.2003 08:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
ViestiLähetetty: La 03.11.2018 14:54
Tälläsiäkin tehty!
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html
C 220 cdi aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:52
Paikkakunta: Rauma
ViestiLähetetty: Ti 06.11.2018 18:20
AK47 kirjoitti:
Mighty190 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain? :?:

Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne :D Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.


Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.

Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.

Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...

Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.


Tohon ABS-hommaan täytyy tarttua tässä välissä. Plus-katsastuksella kyseisen toimipisteen päällikkö näki asian ainakin niin, että ABS-jarrut on W201 koriin lisävarusteena saanut. Ei siis vaadita abseja, vaikka mentäis yli 2.6 M103 tehojen, jonka mukana siis tuli vakiona absit tenavassa.


Oman M104 swapin katsastin ja korissa ei ole abseja. Tehot paperilla muistaakseni 135kW/~180hp. Tehovertailuna oli juurikin tuo 2.6 M103 +prosentit.


Maukas projekti tämä V8, keep up the good work :clap:


Sit sellaiset absittomat kannattaa katsastaa siellä :D Saisiko asiasta mustaa valkoisella tai vaikka kyseisen paikan ja henkilön tiedot (yv jos ei muuten) jotta voi niin ystävällisessä paikassa käydä autojaan muutoskatsastuttamassa. Mutta tenavassa valitettavasti on painoraja ja se suurin 2.5 cosworth vertailumallina joka rajoittaa tehot noin 250hp kun verrataan 2.5-16v. Tehokkaampiin ei voi verrata suomessa. Onhan tehty 3.2 amg jossa muistaakseni tehoa enempi ja onhan evot kanssa pirteitä muttei vertaulukelpoisia suomessa.


Mustaa valkoisella ei oo tarjota valitettavasti :roll: Katsoi ihan koneelta, joten sama tietokanta on jokasella plus-konttorilla. Kokonaismassa jos tulee vastaan, niin voi tiputtaa henkilömäärää pois. Akselipainolle ei oikeen muuta voi tehdä kun siirtää kaikki mahdollinen takaluukkuun :D Omassa akku takana, ei niinkään akselipainon, vaan painojakauman takia. Jos teho on ainoa ongelma, niin ohjelmallisesti sytkäennakot alas ja leimalle penkkilappu.
Daily: S202 220 CDI
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0

Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: Ti 06.11.2018 20:46
Tehothan tässä ei mene yli eikä painokaan. Ainut asia on iskutilavuus :think:

Yks juttu mikä pitäs miettiä on alusta. Ilmapusseja mietin hetken aikaa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että samaan rahaan, tai edukkaammin saisi huolettoman, laadukkaan säädettävän. Mitenhän nuo YellowSpeedRacingin alustat? Onko kellään omakohtaista kokemusta, onko yhtä hyvää miltä näyttää?
Alustan hommaus ei kuitenkaan ole vielä ajankohtainen, kun muutakin rakentamista on.. Etusumuvalot pistin kummiskin tilaukseen kiinasta kun halvalla sain. Toivottavasti nyt tulis ehjänä perille :D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: To 15.11.2018 10:17
Sumarit tuli perille. Kuvanmukaiset, ehjät ja vielä kotiovelle asti :) Ja hinta yhteensä 27e eli ei paha.
Heti vähän lisää ilmettä.
Screenshot_20181115-101558.png

Screenshot_20181115-101604.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: To 22.11.2018 07:52
Taas jotain pientä näpräilyä. Tuli väistämättömän edullinen sisusta eteen niin pakko oli käydä hakemassa...
Screenshot_20181122-071700.png

Vähän kyllä mietityttää että meneeköhän liian perverssiksi :roll:
Bemarin puskuri ja bemarin penkit.. Kummiskin e39 Nahkajakkarat sähkösäädöillä ja kuskinpenkki muistilla. Hinta n. Kolmasosan siitä mitä mersun vastaavat penkit ja asennus huomattavasti helpompi. Penkille vaan +12v ja maa sekä heräte. Mutta kummiskin, koitetaan tästä lähin olla sekottamatta enempää kilpailijan verta elimistöön.
Heti piti kokeilla että toimiihan penkkien säädöt ja aikalailla kaikki pelasi kuin kuuluukin. Kuskin penkin kallistuksen moottori löi tyhjää ja niskatuen ei antanut mitään elonmerkkejä. Eli eikun penkki levälleen ja tutkimaan.
Screenshot_20181122-071709.png

Kallistuksen ajattelin ottaa pois käytöstä mutta niskatuen säädön halusin kuntoon. Mittausten perusteella säätömoottorin "ohjainlaitteelle" tuli oikea jännite katkaisijalta, mutta siitä eteenpäin ei käsky kulkenut. Otin moottorin irti ja syötin suoraa virtaa napoihin jolloin moottori pelasi kumpaankin suuntaan. Senverran fiksusti on baijerilainen suunnitellut että joka moottorissa on sama ohjainlaite. Repäisin kallistuksen moottorista boksin irti ja tinailin niskatuen moottoriin kiinni. TOIMII :thumbup:
Screenshot_20181122-071716.png

Ratti otettiin myös työn alle. Sen joku oli joskus maalaillut itse niin pensselinvedot näkyi vähän härösti.
Screenshot_20181122-074641.png

Pinta hiomapaperilla puhtaaksi ja kehä vedettiin tummalla petsillä, keskiöön tuli blingbling sininen. Ihan siisti tuli omaan silmään :)
Screenshot_20181122-071729.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 03.01.2008 21:49
Paikkakunta: Evijärvi
ViestiLähetetty: To 22.11.2018 20:51
:thumbup:
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 22.11.2018 21:30
Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.

Edit; jätetäänpä turhat pois.
Viimeksi muokannut dealer päivämäärä To 29.11.2018 17:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 07:41
dealer kirjoitti:Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.
Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori.

Tätäkin topickin konetta voisi yrittää muutosleimata vaikkapa Roverin 3.0 vee'kasina... Tai keksiä joku ihan oma paja billetlohkoineen tms. Helpoin lienee kuitenkin hankkia toinen samanlainen auto leimauskäyttöön.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3347
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 09:48
MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13043
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 11:33
dealer kirjoitti:ABSit ei tulleet vakiona 2.6:een. Muistaakseni vuonna 1986 on tehty ilman abseja, jolloin sen ikäisen absittoman vertailuautona voi käyttää 2.6:a eikä tarvitse asentaa lukkiutumattomia jarruja. En nyt jaksa kaivella papereita ja etsiä mikä oli tarkka ajankohta kun ABSit tuli 2.6:een, ei kuitenkaan heti alussa kun niitä tehtiin.



Se oli 9/1986 kun ABS tuli vakioksi 2.6:een. Mallin valmistushan alkoi 4/1986.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 17:42
Omavalmistemoottorin määrittely onkin mielenkiintoinen juttu. Onkohan noita minkä verran mersuihin muutoskatsastettu, ja jos on niin millaisia tapauksia...jos jollain lukijalla on niin kertokaahan.

Timolle kiitokset tarkennuksesta :idea:
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1819
Liittynyt: To 25.09.2008 23:46
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Ma 26.11.2018 22:58
joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten :thumbup:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 740
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ti 27.11.2018 08:44
tomant kirjoitti:
MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?

tomant
Ei misään. Niinkuin monessa asiassa, Trafi antaa ohjeistuksen ja katsastusviranomainen tulkitsee ohjeistusta haluammallaan tavalla.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: Ke 28.11.2018 20:28
nj^ kirjoitti:joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten :thumbup:


Ei ole vielä kerinnyt edes entistä mosaa nostaa pois, niin paljon ollut muuta tekemistä... Tarkoitus ois ensviikolla ruveta sovittelemaan kasia keulille. Ja joo niinkuin sanoin tuolla Paaaaaaljon aiemmin, että jätettäs se katsastuskeskustelu myöhemmäksi, sinne kun on sen aika :wink:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: Pe 30.11.2018 08:39
Mersu vihdoin tallissa! Viimestä kertaa käynnissä 2litrasena kun ajoin pihalta talliin :D Sen verran kerkesin eilen tehdä että purin moottorin käytännössä irti. Nyt se olis nostoa vaille, viikonlopun aikana käyn norsun kaverilta ja nostan koneen laatikon kanssa pois. Tilaa moottorijumpalle on vähintäänkin riittävästi. Sen verran käytin toissa kesänä järkeä kun keulaa rakensin, että tein lukkopellistä ja valojen kehyksistä pulttikiinnitteisen. Nyt sen saa pakettina nostettua pois tieltä ja laitettua takaisin.
Pahoittelut kuvien laadusta, hieman pimeää meinaa olla tallissa kun ei oo vielä sähköjä vedetty...
Screenshot_20181130-082215.png

Screenshot_20181130-082220.png

Screenshot_20181130-082224.png

Screenshot_20181130-082233.png

Screenshot_20181130-082240.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 21.09.2015 17:50
ViestiLähetetty: Pe 30.11.2018 20:15
Mielenkiintoinen projekti :thumbup: missä päin maata rakentelet?
W212 E350 CGI -09

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: La 01.12.2018 21:05
Xantsa kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti :thumbup: missä päin maata rakentelet?

Mukava jos kiinnostaa :D ja joensuun peräkylillä :lol:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 05.07.2018 21:40
ViestiLähetetty: To 06.12.2018 21:07
Edistystä havaittavissa.. Ja uutta tähellistä :wink:
Screenshot_20181206-201718.png

Aloitetaan vaikka uudesta tulokkaasta. Elikkäs tuli taas se "väistämättömän edullinen tarjous" eteen niin piti käydä hakemassa aarre talteen. -67vm. W108 250s joka 70-luvulla jo muutoskatsastettu 2.2 dieseliksi.
Screenshot_20181206-201614.png

Screenshot_20181206-201608.png

Toisella puolella suomea oli mutta näitä nyt ei liikaa ole tarjolla... Ja kummiskin unelma ollu jo jonkin aikaa rakennella tuommonen viimesen päälle siistiksi kesäpirssiksi. Tekemistähän on paljon mutta ei mahdottomasti. Suurin osa pintapelleistä hyvät ja itse lattiassa oli vain yksi reikä, mutta melkein kaiken muun sitten joutuukin tekemään uusiksi. Penkit on harvinaisen siistit. Elikkä ihan hyvä aihio hintaansa nähden :) Mutta eikun vaan kotelosuojaa joka paikka täyteen ja navetan perukoille odottelemaan parempia päiviä.. Rakennetaan 190 ensin valmiiksi!
Tenavaankin senverran iltajumppaa tein että sain m102 repästyä vihdoin pois keulilta.
Screenshot_20181206-201643.png

Screenshot_20181206-201651.png

Ja samointein piti kiimasena roudata m119 halliin ja sovitella sitä paikoilleen.. Loppujen lopuksi moottoreiden kokoero ei niin valtava edes ole. Kuvassa näkyy miten hyvin moottori uppoaa ilman mitään muutoksia koriin. Sisäänpäin sitä pitää vielä saada, eli simpukkaohjaus lähtee helvettiin ja hammastanko tulee tilalle. Poikittaista runkopalkkia pitää siirtää vähän taaksepäin ettei öljypohja ota siihen kiinni ja kone saadaan sijoitettua mahdollisimman alas.
Screenshot_20181206-201707.png

Screenshot_20181206-201712.png

Screenshot_20181206-201718.png

Screenshot_20181206-201725.png

Screenshot_20181206-201735.png

Hallissa ei oo vielä edes valoja eikä ovea mutta romut vaan lisääntyy :roll: pitäs tosiaan saada ensin hallia vähän enemmän kondikseen niin pääsis kunnolla rakentamaan :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Asko.S ja 12 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi