S211 320cdi käyttis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ma 28.01.2019 20:55
Viikonloppuna tuli haettua s124 tilalle ''uudempaa'' käyttistä.
Autoa etsiessä kriteerit ole selvät: farkku, musta, 6 pyttynen diesel, avantgarde ja ruosteeton :D

Sopiva ehdokas löytyikin nopeasti Helsinkistä, välimatkaa n. 400km. Onneksi isä sattui olemaan lähistöllä, kävi koeajamassa auton ja totesi todella siistiksi.
Ei muutakun kaupat lukkoon ja junalippuja varmaan.

Eli auto on 2003 vuoden s211 320cdi, kilometrejä mittarissa 298tkm.
Auto tuotu Suomeen Saksasta 2016, Suomessa ollut kahdella omistajalla.

Lauantaina tuli käytyä auto hakemassa kotiin ja todettua 400km matkalla todella hyväksi ajaa.
Ikäisekseen todella siisti niin sisältä kuin ulkoa. Lommoja tai ruostetta ei löydy mistään.
Varusteita löytyy mm. puolinahka sisusta, kaarre xenonit, command aps navi.
Juuri uusittu kompura ja pussit taakse.

Tarkoituksena laitella pikkuhiljaa mieleiseksi.
Lasien tummennus, h7 xennon muutossarja pitkiin yms pientä seuraavana listalla.
300tkm kun pyörähtää mittariin edessä täydellinen huolto (suodattimet ja kaikki öljyt)
Huoltokirjaa ei autosta löytynyt, mutta saksankielisiä kuitteja senkin edestä.
Kunnosta päätellen pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

Kesäksi suunnitteilla 19'' vanteet, saa tarjota!
Myös säädettävät etutolpat harkinnan alla, saa ehdotella hyvää alustaa!

Kuva
Pikainen räpsy pimeässä lumisateen keskeltä.


Navin sielun elämään en vielä tarkemmin kerinnyt perehtyä mutta pientä säätöä vaatii.
Aluksi ei näyttänyt kartaa ollenkaan. Ilmoitti jotenkin näin: No dvd, please insert dvd (boot)
Levy kumminkin löytyi asemasta.
No yhtäkkiä alkoikin kartta näkymään, mutta 500m lähemmäs maanpintaa ei kartta näytä.
Välillä myös ei lue levyä ''Disc can't read'' tai jotain vastaava.
Ilmeisesti otettava dvd asema käteen ja putsattava?

Myös muutama ilmoitus tulee näyttöön aina käynnistettäessä.
Jakoavaimen kuva ja tekstit:

Emissions inspect performed on time?
ja
Main inspection performed on time?

Myyjän mukaan jotain saksan juttuja jota eivät saaneet vehollakaan pois, kokemuksia?
Viimeksi muokannut jonitzi päivämäärä Su 17.02.2019 14:59, muokattu yhteensä 1 kerran

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1824
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula
ViestiLähetetty: Ma 28.01.2019 21:37
mulla olisi myydä pitkiin xenoneihin ne väli palikat.. otin omasta pois sillon kun hävitin auton..
Myydään W/S124 osia!!!

W124 500E -93 Myydään!!!
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ti 29.01.2019 08:55
Välipalikat löytyykin jo.

Muutama ''vika'' ilmaantunut käytön myötä.

Eilen teki tempun muutaman kerran käynnistäessä:
Avain virtalukkoon
Avain kääntyy
Virrat löytyy, valot palaa
Kääntyy startti asentoon mutta mitään ei tapahdu
Avain pois ja uudestaan ja toimii normaalisti.

Myös aamulla teki kerran tämän.
Voiko vika olla avaimessa, startissa vai jossain muualla?
Pitää nyt ainakin patteri vaihtaa ja testata toisella avaimella.

Parktronic toimi ainakin jotenkin aluksi, yleensä toki painoin pois päältä.
Nyt käynnistäessä sytyttää 4 keskimmäistä valoa eteen ja taakse.
Välillä sytyttää samat valot myös risteykseen tultaessa.
Vika vai ominaisuus?
Pitää vielä tarkemmin testailla peruuttaessa miten käyttäytyy.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1084
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 29.01.2019 09:42
Nuihin inspection herjoihin löytyy ohjeet juutuubista miten poistetaan. Itsellä se vaati jonkinmoista tappelua että poistui.
Starttaamattomuuteen voi olla syynä esim huono maajohto, itsellä oli ainakin sellainen onkelma kun joutui avainta pari kertaa käyttämään päällä ennenku pyöritti.

Xenon välipalikat kiinnostaisi.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ti 29.01.2019 10:42
Tarkemmin asiaa miettynä vika voi löytyä virtalukon ''väärinkäytöstä'' eli tulee kännettyä avainta huolimattomasti liian nopeaa :oops: Täytyy seurata.

Lumi/jää voi myös haitata parkkitutkien toimintaa.
Ilmoittaako noilla neljällä valolla tutkien toimimattomuutta vai miten näiden sielunelämä toimii?

Youtubesta jonkun ohjeen löysinkin ja eilen pikaisesti kokeilinkin mutta vielä ei herjat lähtenyt.
Täytyy perehtyä ja jumpata paremmalla aikaa.

Onko kokemuksia tarviiko kaikki xenonit vastukset väliin?
Sarja minkä ostin kuulemma paremmilla can bus väylillä muuta onko silti syytä laittaa erilliset vastukset?

Hyviä kuramattoja saa myös suositella talveksi suojaamaan kangasmattoja!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1084
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 29.01.2019 10:50
En ainakaan ole itse vastuksia välissä käyttänyt, pelkät ne can sopivat sarjat ja on pelannut.
Se herjojen poisto oli jostain oikeasta järjestyksestä kiinni, näin ainakin luulen kun sitä useaan otteeseen kokeilin ja sit yhtäkkiä ne hävisi mutta en tiedä teinkö jotain erilailla kuin muilla kerroilla.

Käyttöauto, matot voi pestä kun kuraantuu talvella. Kivempi se kangas on kengän alla kuin joku kumimatto. Ei se uutena pysy kuitenkaan ikuisesti.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ti 29.01.2019 20:47
Nyt sain herjat pois.

Jostain jenkki foorumilta tuli vastaan että pitäisi täsmätä navin päivämääriin.
Comandissa en vain päässyt dd/mm/yy päässyt muuttamaan ilmeisesti sen takia kun ei löydä gps signaalia tällä hetkellä. Näytti vuodeksi 77.
Laitoin aluksi molemmat emissions ja main incspetionin vuodeksi 80 mutta ei vaikutusta.
Tämän jälkeen Items osiossa näytti molemmat service 1
Sitten menin Comfirmationiin ja hyväksyin Service 1, mutta herjat näkyi vieläkin.
Sen jälkeen takaisin Confirmation, cancel single service ja peruin tuon Service 1 ja boom herjat poissa.

Tiedä sitten millä noista todellisuudessa merkitystä mutta pääasia että herjoja ei enää näy!
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: To 31.01.2019 17:06
Tänään taas töistä lähtiessä starttasi vasta 3 kerralla.
Avain kyllä kääntyy loppuun asti, mutta ei pyörähdä ja soitin hiljeni/sammui.
Täytyy tarkastella maajohto, muuten ilmeisesti startti vaihtoon?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1084
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 31.01.2019 17:47
Vahvasti vaikuttaa maajohdolta, ainakin oireet on samat kuin itsellä. Heitä starttikaapelit koneen ja rungon välille että saa kunnolla maita jos ei starttaa.
Himmenikö mittaristokin kun starttasit?

Jos on maajohtovika eikä huvita kontata auton alle johtoa vaihtamaan niin tehostinpumpun takana on m8 kierre mihin saa johdon kiinni ja runkoaisassa on pumpun kohdaalla tyhjä maadoituspaikka. Siihen vaan sopiva lattakaapeli missä on lenkit päissä.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Pe 01.02.2019 20:41
Taas sai kaupan pihassa koittaa n. 10 kertaa ennenkuin starttasi.
Mittaristo eikä muutkaan valot himmene, radio sammuu.
Muutaman kerran koitin kotipihassa parin kilsan jälkeen eikä vieläkään suostunut starttaamaan.
Täytyy huomenna vetää uusi maapiuha.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 19:59
Tuli sunnuntain kuluksi tummenneltua lasit ja asennettua tuulihojaimet.
Takalasi 20% ja loput 35%. Pitää etusivujen kalvot vaihtaa 50% kun kerkeää, tuli omaan makuun liian tummat.

mb.jpg


Xeonit tuli myös asennettua pitkiin.
Adapterit halkaisin niin ei tarvinnut johtoja katkoa.
Täytyy vielä hakea kunnon liittimet xenonin ja auton johdon välille, tällähetkellä liittimen virkaa toimittaa vanha polttimon kanta

Kuva

Jonkunlainen vertailukuva xenon vs halogen.
Paikka ei kuvalle ollut paras mutta eron kumminkin huomaa, juuri samasta kohtaa molemmat kuvat otettu, kuvakulma hieman eri.

Kuva
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 19:49
Kuskinpuolen valokuviota tullut ihmeteltyä kun jää "alas".
Apukuskin puoli tekee ylösalas liikkeen mutta kuskinpuoleinen ei.
Myöskään en ole huomannut kaarteissa valojen kääntyilyä.

Mitä näistä yleensä hajoaa, mistä vikaa lähtisi etsimään?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Su 17.02.2019 14:57
300tkm pyörähti mittariin ja tuli tehtyä ''uuden auton huolto''.
Eli moottoriöljy ja suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, raikkarit konetilaan ja hanskalokeron alle, peräöljyt ja vaihteistoöljyt odottaa vielä huuhtelemalla vaihtoa.
Varsinaista huoltokirjaa autossa ei ollut niin tietääpä nyt että kaikki on kunnossa.

Kuva Kuva

Öljyksi Castrol Magnatec 5w-40

Latviasta tilasin kuppitelineen keskikonsoliin.
Orkkikselta ainakin vaikuttaa numeroiden ja ohjeiden perustella :roll:

Kuva

Starttaus ongelmat katosivat myös uudella startilla.


Kuskin umpio kummittelee, välillä säätää korkeutta ja välillä ei.
Testerilläkään ei saanut säätymään.
Täytyy ottaa käteen ja katsoa, moottorit näistä ilmeisesti hajoaa?
Onko korkeudensäädölle ja kaarrevaloille omat moottorit vai toimiiko samalla?
Onko ne korjatavissa vai täytyykö etsiä jostain uusi tilalle?

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1084
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 17.02.2019 17:31
Ilmeisesti säätömoottorin hela kuluu ja moottori jumittaa, joku poppakonsti siihen oli miten saa korjattua.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Pe 01.03.2019 13:24
Tarkoituksena tilailla kesäksi vanteita.
Japan Racingin JR21 kiinnostaisi.

https://www.jmtuonti.fi/vanteet/121649- ... ver-m.html

Suurimpana kysymyksenä millä et luvulla?
Eteen 19'' 8,5 leveä. Jääkö et30 liian sisään?
Taakse 19'' 9,5 vai 10'' leveä? et35?

Etuvanteissa eniten mietityttää mahtuuko vanne napaan ottamatta kiinni?
Onko kokemuksia kuinka noi jrrät istuu eteen?

Rengaskokoja en sen tarkemmin ole vielä miettinyt joten niistäkin saa kertoa kokemuksia!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 15:38
ViestiLähetetty: Pe 01.03.2019 21:27
Umpion sisältä joko johtoja poikki tai moottori sökö. Molempia on ollut. Uusi umpio melko kallis, ensin tarkastelee umpion sisältä johdot ja säädinmoottorin. Jostain romu-umpiosta saanee varaosia tai kokonaan kelpo umpion.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 19:42
Lähinnä tullut ajeltua tekemättä mitään suurempaa.
Ledit tuli vaihdettua sumareihin ja sisävaloihin.

Kuva
''Winterlook''

Levin reissu tuli heitettyä joka meni muuten hienosti mutta paluu matkalla apparin puolen etujousi päätti katketa.

Kuva

Lauantai ilta ja 300km kotiin laittoi miettimään että mitäs nyt...
Hyvin sai kumminkin kotiin ajettua suhteellisen suoraa tietä.
Seuraavana päivänä kaverin vanhat -40mm hr jouset alle odottamaan BcRacingin tolppien saapumista.
Oli vähän ''tiukassa'' toinen iskarin pulteista. :crazy:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 20:28
Polttimoja tullut päivitettyä ledeiksi.
Sumareihin kiinasta hb11 6000k setti, saisi vähän valkoisempi olla.
Sisälle kiinan ledit. Parkkeihin motonetistä Osramit phillipsin vastuksien kera.

Kuva Kuva

Kesävanteiksi tuli Japan Racingin Jr21.
Eteen 8,5x19'' et 25
Taakse 9,5x19'' et30

Et:teet osui aikalailla kohdalleen, molemmista olisi ehkä kärsinyt pienentää et:tä vielä 5mm mutta säädellään spacereilla mikäli tarvetta.

Renkaiksi Sailun Atrezzo ZSR 235/35 ja 275/30.
Vanteet tuli suojattua Nanolexin Si3D ja vielä lopuksi SiFinish pintaan.

Kuva
Kuva Kuva

Kuva
Kuva

BcRacingin etutolppia odotellaan tällä viikolla postilaatikkoon niin pääsisi hieromaan vähän maatakohti 8)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: Su 18.10.2009 17:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 07:38
Hieno farkku sulla, kyllä kelpaa ajella. Itsellä s211 220cdi -06. Olet jo starttaus ongelman korjannut mutta mulla teki oma tuota samaa vikaa ja sitä haettiin ja ihmeteltiin. Mun kohdalla korjaantu starttin uusilla hiilillä, kokeiltiin se ensin enne koko startin vaihtoa ja sillä korjaantu. Tuo etujousen katkeaminenkin on käynyt kun motarilla meni tasaisella asfaltilla kuin salama kirkkaalta taivaalta etujousi poikki. Hyviä kilometrejä :)
https://www.sarjat.org/

Löytyy 6 mersua:
W115 220D -68 (51tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt käytössä ja vuoden leimalla
W124 300E -88 manuaali (tuotu Saudi-Arabiasta) (325tkm)
W202 200CDI -99 Manuaali (453tkm) pakettiauto
W211 E220CDI -06 Automaatti (554tkm, entinen taxi, farkku)
W211 E220CDI -03 Manuaali (539tkm, sedan, airmatic alustalla)
W903 Sprinter -03 (596tkm) 10-paikkainen linja-auto
(Uusi projekti aloitettu; Datsun 100A -77. Kupla -68 katsastettu 35 vuoden seisonnan jälkeen, -76 pappa tunturi automaatti kilvissä ja kunnostettu )
Päivitetty 26.06.2020
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 14:39
Tämä on kyllä siistinä ja hyvänä pysynyt yksilö :thumbup:

En muistanutkaan enää koko starttaus ongelmaa eli on hävittynyt startin vaihdolla! :lol:
Mietin aluksi myös pelkän solenoidin vaihtoa mutta ajattelin että laitetaan kerralla koko startti niin onpas sitten kunnossa.

Kun jousi katkesi olin aluksi siinä uskossa että rengas puhkesi mutta kun auton veti tiensivuun ja kaikki renkaat olikin ehjänä oli vähän sellanen olo että mitäs nyt tapahtu mutta kyllähän se syy sitten aika nopeaa selvisi :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 14:58
Siisti auto sulla :clap: Itellä s211 280bensa 2007vm jolla on 353tkm mittarissa :D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Su 07.04.2019 19:11
BcRacigin etutolpat saapui vihdoin ja viimmein ja tuli hierottua ne alle.

Kuva Kuva
Kuva

Helposti istuivat paikkoilleen ja todella helppo säätää! :thumbup:
Suojapusseihin tuli laitettua Angelwax Shield pintaan jos edes hetken aikaa pysysivät hyvänä.

Edellisen omistajan naarmuuttama etupuskuri tuli myös paikkailtua.
Onnistuin saamaan ihan kohtuullisen lopputuloksen vaikka maalaamista koitan vältellä viimeiseen asti :D

Kuva

Hionta, pohjamaali, väri ja lakka pintaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ti 09.04.2019 19:53
jonitzi kirjoitti:BcRacigin etutolpat saapui vihdoin ja viimmein ja tuli hierottua ne alle.

[ [url=https://i.ibb.co/xFJp5H6/20190406-101302.jpg] ][/url] [ [url=https://i.ibb.co/BgwrRF5/20190407-110213.jpg] ][/url]
[ [url=https://i.ibb.co/51twbm1/20190406-101538.jpg] ][/url]

Helposti istuivat paikkoilleen ja todella helppo säätää! :thumbup:
Suojapusseihin tuli laitettua Angelwax Shield pintaan jos edes hetken aikaa pysysivät hyvänä.

Edellisen omistajan naarmuuttama etupuskuri tuli myös paikkailtua.
Onnistuin saamaan ihan kohtuullisen lopputuloksen vaikka maalaamista koitan vältellä viimeiseen asti :D

[ [url=https://i.ibb.co/j8jhJ3B/puskuri.jpg] ][/url]

Hionta, pohjamaali, väri ja lakka pintaan.


Mitä pakkelia käytit puskuriin?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ke 10.04.2019 09:24
Hion vain tasaiseksi paineilmakäyttöisellä epäkeskolla.
Sai hyvin naarmut sileeksi!
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Su 14.04.2019 16:49
Kuva

Alusta saatu aikalailla kohdilleen. Vanteen keskeltä - kaareen n.33cm edessä ja takana.
Edessä tosin BcRacingit ja perä säädettiin MbKoskisella kohdilleen.
Vanteiden ET luvut osuivat kohdilleen juuri siihen mihin haettiin.'
Täytyy vielä jossain vaiheessa kokeilla 10mm spacereilla jos saisi hiemna lähemmäs kaarta ja kun etutolpat oleentuu säätää vielä hiukan alemmas.
Nyt mahtuu renkaat pyörimään raapimatta!

Pyöränkulmat suunnattu myös ja vielä kahteen kertaan :lol:
Tosin suuntauksesen jälkeen seuraavana päivänä kävin konttorilla katsastamassa vanteet ja alustan otteeseen.
Pihasta lähtiessä kuului klonksahdus ja ratti vinoon ja ESP valo mittaristoon.
Siitä nosturille toteamaan vauriot...
Kuskinpuolen etummaisen reaktiotangon pallonivel aivan finaalissa, 0,5cm klappi ylös-alas sunnassa.
Molemmin puolin alapallonivelistä löytyi myös pieni välys joten ne vaihdoin myös.
Vielä alustanvaihdon yhteydessä tarkistelin kaikki pikaisesti nivelet ja totesin olevan vielä kunnossa. Eivätkä pyöriä suunnatessa huomanneet myöskään vikaa.
Todennäikösti madalluksen seurauksena jo paikkansa hakeneet ja tarpeeksi heikot nivelet pettivät lopullisesti asennon muuttuessa.
No nyt on alusta otteessa ja kulmat säädetty :D

Kuva

Pikaiset viikonloppu pesut ja tulipa samalla pesastua konepellin altakin.
Tiepölyn katoamista ja siitepölyn saapumista odotellessa! :crazy: :D

Kuva

Kuva
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1084
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 15.04.2019 06:33
Sehän on kuin uusi. Millä pesit tuon ecun / sulakerasian ympäristön?
Itse ei ilkeä sinne suihkutella ainakaan pesurin kanssa enkä noin siistiksi sitä jaksa hinkata.
Vanteet on kyllä nätit, saa varmaan hameväkeä varoitella että ei kihnuta kanttareihin.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ma 15.04.2019 08:46
Painepesurilla raa'asti, bokseja hieman varoen.

Reseptinä:
Motonetin Moottoripesu + MacSerien 38R 10% seoksella vaikuttamaan
Burshilla ja kintaalla pinnat läpi
Huuhtelu

Lika lähti kyllä helposti ja suhteelisen kivuttomasta!
Toki lika ei juurikaan ollut pinttinyt.

Hameväki ajakoon omalla autollaan :lol:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48
ViestiLähetetty: Ma 16.12.2019 08:39
.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ma 13.01.2020 23:32
jonitzi kirjoitti:Pitää etusivujen kalvot vaihtaa 50% kun kerkeää, tuli omaan makuun liian tummat.


Nössö. anna olla vaan.

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Behemoth, tyko h ja 7 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot