MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 23.05.2020 08:46
jackie kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:tästähän taitaa kohta loppua tekeminen oikeasti :)
mukava juttu ja hyvät kuvat :thumbup:


No, ensi viikolle on sovittu ilmastointihuolto, eli testaus ja täyttö.. tai vaihtoehtoisesti seuraava työmaa :lol: Kenno ja kuivainhan on uudet ja kytken ne vasta kiinni kun vien auton. Sitten testataan vuotaako ja toimiiko kompura. Ei suoraan sanottuna mitään haisua missä kunnossa muu järjestelmä on. Mutta siitä sitten lisää vaikka ensi viikolla.

Pyöriikö se kompura kuiteski käsin kokeilemalla siitä hihnapyörän keskiöstä?


Pyörii kyllä vapaasti, sen verran sitä kokeilin kun syksyllä vaihdoin hihnan.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Su 21.10.2018 12:25
ViestiLähetetty: La 23.05.2020 09:16
Käsin pyöritettäessä pitää tuntea mäntien liikkeet ja läppien toiminta, kevyttä ja vaihtelevaa vastusta.

Höyrystimen olet ilmeisesti jo rempan aikana puhdistanut? Minulla on tällä hetkellä atomeina yksi Klimatisierungsautomatik vuoden -90 126-mallista, jolla ajettu 337 tkm. Puolet kennosta ihan ummessa kosteuteen pakkautuneesta pölystä ja liasta. Eli siinä suurin syy vanhojen laitteiden tehon heikkenemiselle. Yksi tehty viime vuonna ja seuraava odottaa pihalla vuoroaan.

Onko konvertoitu jo 134:lle? Jos ei, etkä aio R12:lla seikkailla ja kaikki tiivisteet on vanhoja, niin uusi samalla x-venttiili, koska siinä neljä o-rengasta. Maksaa vain muutaman kympin, ja 134:lle tarkoitetut on tehty nimenomaan sille aineelle. Jos käytät vanhaa R12 venttiiliä, ja laitat 134:ää sisän, niin teho on vähän heikompi.

Huomioi öljylaadut ja etenkin sen oikea määrä: R12-mineraaliöljy, 134-synteettinen. Kompressori irti, kaada vanhat öljyt ulos, ja uudet sisään speksien mukaan. Suurin osa näistä ilmastointien "huolloista" on mitä sattuu. Töhkät sisään ja menoksi, ja vuoden kahden sisällä kompura hajoaa. Harva kun haluaa maksaa ammattiliikkeelle koko systeemin asianmukaisesta korjauksesta/huollosta.

Jos ei halua tehdä kunnolla, niin vanhaan R12 systeemin voi yhtä hyvin tyrkätä propaania. Toimii vanhojen mineraaliöljyjen kanssa ja kylmää tulee halvalla. Täyttömääräksi sitten n. 70%. R134a on nykyään kallista, ja uusi kompurakin tulee kalliiksi, eli joko tekee kunnolla, tai ei tee ollenkaan.

______________________
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 23.05.2020 14:36
Thermo tek saa hoitaa alusta loppuun homman. Ostan vaan osat jos tarvii, ei ole minkäänlaista mielenkiintoa koskeakaan tuohon ilmastointiin. Höyrystin oli harvinaisen puhdas kun tarkastin sen viime kesänä. Kylmäaineeksi tulee R24. Jos kompura ei toimi, ja joudutaan uusia, niin ehkä siinä vaiheessa vaihdetaan sitten R134. En mä tiedä onko 350€ uudesta hellan kompurasta paljon? Mun mielestä ei. Melkein jo meinasin sen huvikseen uusia, mutta kokeillaan nyt ensin tuolla vanhalla mitä se tekee.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot