Sergeyn 300 ce 24 kesäauto 10V!!! Eka iso vika jo 9v jälkeen

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:kolvasin pyörijään materiaalia n. 0,5mm ja alko taas auto toimimaan. mutta ei siedä äkkinäistä kaasun painallusta vaan sammuu.

raaaaaauhallllisseeesssti ku painaa niin kaikki kaasun asennto on OK. mutta äkkinaisistä liikkeistä kuolee HETI.

mikä on?
En tiiä mut eikö ole ehjää pyörijää millä kokeilla?
Jotenkin toi kolvailu voi olla siihen pelkkää tekohengitystä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tottakai se o tekohengitystä mut pyörijöitä saatika kansia ku ei oo tääl saares hyllytavarana ;) jotenki pitää eteepäi silti päästä :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Uudet kannet ja hillppeet se o ssinä
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Kyllähän tuo vähän tuon kannen+pyörijän suuntaan viittailis. Mutta mutta. Mulla oireili hurjimmillaan melkolailla samalla tavalla kun se nokan asennon tunnistimen liitin kenkkuili. Aina mitä enempi kaasua painoit, niin kone pökelti hullunlailla.

Mutta sulla kerran on tuo pyörijäkin noin heikossa hapessa, niin kait se sieltä kannattaa lähteä liikenteeseen. Itse mittaisin pyörijän ohmit ainankin näin aluks. Mulla on nyt paikallaan ihan yhtä hurjan näköinen bremin pyörijä ja kas kummaa, sehän toimiikin ainankin toistaiseksi tuon nokan tunnistimen fiksauksen jälkeen.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mittarilla pyörijä anntaa oikeaa lukemaa mutta se o messinki sisält murtunu ja pätkii sit virtaa liikkuessaan.

eniveis uudet o tilattu ja niitä odotamme. saa nähä ehtiikö kotii osat ennen ku lähen pohjoseen. Jos ei ehi ni sit viivästyy kuukaudella homma.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lueskelin amerikan ja ruotsin foorumeilta että viallinen rele voi aiheuttaa sytytysjärjestelmän ylimääräistä palamista. Siis kuluu liian nopeasti. Eli kandee ottaa se YJ-rele käsittelyyn ennen ku vaihtelee muuta. ainaki varalta.

en ole ihan varma mistä releestä ne puhuivat mutta käsitykseni on että YJ.

btw uudet osat olisi nyt kotona odottelemassa, mutta olen sänkypotilaana selkäni takia ni ei osat vaihu!!!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Isäukon 300-24 jämähti keväällä talliin ja heräsi jakajan kopan puhdistuksella. Kesällä teki parin viikon seisonnan jälkeen saman ja ennen sitä ennakoi tulevaa käymällä vähän huonosti. Myös yli 4 tuhannen ei oikein suostunut kiertämään.

Toistaiseksi kaikki nämä viat katosivat vj-kannen ja pyörijän vaihdolla. Edellisestä vaihdosta ei ole kuin pari vuotta joten ovat kai kulutustavaraa noissa.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

otin vähä nappia naamaan ja pistin akun latautumaan, pikkuse oli jähmeä pyöriin. hörähti kyl käymään mutta ei käyny kunolla.

jos sitä vaik sais osat asennettua tuleval viikol.

btw tein kuvasarjan virtalukon irroituksesta:

Työkalun viisteet niin että terävä kärki on ULKOREUNALLA. Pituus vähintään 8cm.
Kuva
ota suojamuovi irti kampeamalla vasemmasta reunasta, oikeassa reunassa on koukut jotka menee rikki jos kampeaa oikealta.
Kuva
laita avain virtalukkoon ja käännä 1. asentoon.
Kuva
tuikkaa työkalu reikiin niin että tuntuu epämääräinen vastus, vastustamisen jälkeen puikot uppoaa vielä n. 1cm.
Kuva
vedä avaimesta kehys ja patruuna ulos. Lähtee täysin ilman vastustelua jos työkalu on oikein asettunut.
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, La 01.01.2011 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt seki o todistettu että W140 15 reikänen 7.5x16et51 EI MAHDU isojarrulliseen W124 :lol: tarvii 8mm spacerin mahtuakseen. Ja eihä mulla ollu siis tarpeeks pitkiä pultteja ja jäi vielä loppujenlopuks asentamatta. harmikseni vain renkaat on aika läskit eli uuden karheat 215/55 Michelin Ivalot. viel pitäs loppukiillottaa nuo.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, To 18.11.2010 02:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Komialta ainakin vanteet näyttävät! :)

Vähän sievemmällä rengastuksella vois olla melkosen hyvännäkönen setti kun vaan saat sovitettua 8)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo himottais 185/55 kumit.. mutku ei ooo :( ja nuo oi ilmaset. noh, ensvuon sit. Tosin sitte tarvii spacereihin lisää paksuutta.. n tuuman. eli taakse 50 ja eteen 25-35.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Eikai nuo talvivanteina ole??
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Messerschmitt kirjoitti:Eikai nuo talvivanteina ole??
öö... miksi ei olis :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Messerschmitt kirjoitti:Eikai nuo talvivanteina ole??
Tietysti. miksi ei olisi?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

eikö se kiilto lähe talven aikana
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei, jos on tarpeeksi hyvin kiillotettu. Mitä kiiltävämpi, sen parempi korroosiosuoja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

otinpa tästäkin takasivulasit irti ja tummensin. ei ollu aivan niin läpihuutojuttu kuin w123. Eli tämä lasi on kovera... Sain lopulta mutta ähräämiseks meni

toinen tekemättä... vinkkejä kaipaa hän.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto (virallinen talviauto)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

On se vaan mahtava ajella coupella taas 6kk tauon jälkeen. W123 kun meni seisontaan niin taas on käyttöä coupelle. Tuli jopa katsastettua auto ja ilman minkäänmoisia valituksia.

Katsuri tarkisti spaceritkin :D Kysyi vaan että onko TÜV hyväksytyt, ni sanoin että tüvinumerot löytyy lätkien kyljestä jos haluaa ne esille. Ei halunnu.

Sään pirulainen keskeytti mun tummennushommelit, eli sain yhen takasivulasin tummennettua. Ja sehän olikin "mielenkiintoinen" työsarka.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto (virallinen talviauto)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Välil ei sada lunta ni saatto pari räpsyä ottaa... surkeeta.

Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto (virallinen talviauto)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Auto on alkanu kkäymään melko viileällä, mittariin ei saa ku vajaa 80c kun on -5 pakkasta. Uus termari tulee tänään, jos se sillä tokenis. Tuolla vaan toisaalla puhuttu kiertovesipumpun toiminnasta, voisiko sekin sitten olla osasyy. Nimittäin termostaatti ei ole kovinkaan vanha ja Alkuperäinen vieläpä. Viime talvena ei ollu moista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300 ce 24 käyttöauto (virallinen talviauto)

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:Auto on alkanu kkäymään melko viileällä, mittariin ei saa ku vajaa 80c kun on -5 pakkasta. Uus termari tulee tänään, jos se sillä tokenis. Tuolla vaan toisaalla puhuttu kiertovesipumpun toiminnasta, voisiko sekin sitten olla osasyy. Nimittäin termostaatti ei ole kovinkaan vanha ja Alkuperäinen vieläpä. Viime talvena ei ollu moista.
Termari. Jos kiertovesipumppu ei toimi niin eikös koneessa olis normilämmöt (jos kerta kehittää lämpöö) ja hyttiin ei tule pienillä kierroksilla lämpöö.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto (talviauto,myös sisäl on kylmä)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mersun orginaali 87c termarihan se oli rikki, kokoajan auki. Kattilas testailin kinkkumittarin kanssa. nyt tilalla 92c wahler, jos se kestäis kauemmin ku 13kk.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oon pitkään tuskastellut puhelimen sijoittelun kanssa, mutta nyt mä sen löysin. tommonen vitosen tahmalevyn hankin kesäl, mut nyt mä vast tajusin että se todellakin on tahmanen.

KuvaKuva

Tuli käytyä Petehrin luona kahvilla, ja en o kyl viel ikänäni sieltä päässy lähtemään ilman että jotaki tarpeellista tavaraa tulisi ostettua. Eli uusi hattuhylly, joka sisältää 3tie kaijutinsysteemin :) Kuvaa mul ei siitä viel oo. Tulevaisuuden suunitelmissa toki pikkusen sen modaamista nykypäivän standardiin, mutta se on siis käytännössä orgista vastaava hattuhylly jossa keskellä kaksi 6,5" bassoa, ja reunoilla yläpään kamat 4 ja 2 tuumaisena.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja Scr »

Sergey kirjoitti: Eli uusi hattuhylly, joka sisältää 3tie kaijutinsysteemin :) Kuvaa mul ei siitä viel oo. Tulevaisuuden suunitelmissa toki pikkusen sen modaamista nykypäivän standardiin, mutta se on siis käytännössä orgista vastaava hattuhylly jossa keskellä kaksi 6,5" bassoa, ja reunoilla yläpään kamat 4 ja 2 tuumaisena.
Kuulostaa aika houkuttelevalta :) . Onko joku handmade vai oikein jonkun tehtaan valmistama? :o

Kansa tahtoo kuvia! :D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Alkaa se m104 olemaan herkkä kyllä jännitteen saannin kanssa. 1kk nyt seisotettu ulkosalla ja akussa jännite matalalla ni ei lähde millää ilveellä käymää. Oli sitte pakko kokeilla miten w123 lähtee käymään samalla akulla. Eli kun coupe ei käynnistynyt, otin akun ja laitoin sen w123 keulille ja se lähti laaksita viakka se o seissy tossa paikallaan ulkona marraskuusta lähtien.

Sit takas w124 keulille ja nyt siis akkua käytetty reilusti, ja Iskin 4A laturin kiinni pariks sekunniks, nii että jännitte nousi 11,5V :arrow: 12,9V ni lähti heti sillä sekunnilla! ELi akussa oli kyllä ampeerei mut ei tarpeeks volttei??
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:
Sit takas w124 keulille ja nyt siis akkua käytetty reilusti, ja Iskin 4A laturin kiinni pariks sekunniks, nii että jännitte nousi 11,5V :arrow: 12,9V ni lähti heti sillä sekunnilla! ELi akussa oli kyllä ampeerei mut ei tarpeeks volttei??
sähkösuuttimet ja joskus jopa ecu tippuu pelistä, jos jännite liian alhainen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja Sergey »

täähä o KE, jasuuttimet on tyhmiä paineen päästäjiä vaan :) ecu... Noh ei ole eka kerta. Olihan tuo tiedossa että jännite ei aina riitä. Erityisen tärkeetä että akku on hyvä arkikäytös. Taas pelaa, kävin oikee 75km koeajolla. oli nii mukava taas ajella tällä "uudehkolla" mercedeksellä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:täähä o KE, jasuuttimet on tyhmiä paineen päästäjiä vaan :) ecu... Noh ei ole eka kerta. Olihan tuo tiedossa että jännite ei aina riitä. Erityisen tärkeetä että akku on hyvä arkikäytös. Taas pelaa, kävin oikee 75km koeajolla. oli nii mukava taas ajella tällä "uudehkolla" mercedeksellä.
on siellä se sähköllä toimiva ryyppysuutin kuitenkin :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juu on mut kyl bensaki haisi. kipinä se oli hukas.... Golffissa K-jetin suutin aukesi 9V patterilla :O
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 300 ce 24 käyttöauto =()=

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:juu on mut kyl bensaki haisi. kipinä se oli hukas.... Golffissa K-jetin suutin aukesi 9V patterilla :O
juu, kyllä ne pitäis vielä siinä 10 voltin pinnassa aueta... startin aikana tosin jännite voi riittävästi notkahtaa...

sytkä puolella on sitten taas omat rajajännitteet... megasquirt "pimahtaa" taas jo alle 11 voltin jännitteillä välillä :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin