Ostin auton itselle puolenvuotta sitten työmatka-autoksi. Kaikki on toiminut hienosti eikä muuta ole tarvinnut huolehtia kuin poltto-ainetta tankkiin.
Nyt kuitenkin alkaa talven suolaiset tiet ja 570tkm kilometriä näkyä auton korissa. Ruostetta alkaa olemaan jokapuolella joten luvassa on ankaraa hitsaamista + ylimaalautus yms. pientä ulkonäön ehostusta.
Käytin auton vielä katsastuksessa mikä yllätykseksi meni loistavasti...ei kerrassaan mitään vikaa.
Nyt auto on seisonnassa ja ruostevaurioiden korjaus aloittettu.
Laitoin kuvat uudelleen hieman suurempina....nyt niistä pitäisi saada jo jotain selvääkin.
Hiomallahan ne saumat sileeksi saa.
Itse hitsaan kaikki ruostevauriot aina niin, että ekaksi hion rälläkällä maalia pois niin suurelta alueelta, että alkaa löytymään täysin ruosteetonta peltiä. Sitten leikkaan ruosteisen kohdan pois ja teen jämptin kokoiset paikat pellistä. Liitän pellit aina ns. puskusaumalla ja hitsaan paikat 100% ympäri. Tietysti vähän kerrallaan ja tiheästi paine-ilmalla jäähdyttäen. Sen jälkeen hionta jonkajälkeen hitsaan vielä kaikki mahdolliset pienenpienetkin reijät. Lopuksi loppuviimeistely myös sisäpuolelta jos mahdollista.
Auton purkaminen jatkui tänään ja taaas tuli tehtyä löytöjä.......RUOSTETTA
On muuten mun vanha mersu. Niin meni mullakin hyvin katsastuksesta läpi ei mitään vikaa ikään löytynyt vaikka ruostetta oliki. Ja moottori kävi tosi hienosti
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Katoin muuten että olit poistanut antenninreikää. On käynyt samaa mielessä ja nyt ois hyvä sauma poistaa se, mutta miten meinasit tehrä antennin kanssa?
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Hans kirjoitti:Katoin muuten että olit poistanut antenninreikää. On käynyt samaa mielessä ja nyt ois hyvä sauma poistaa se, mutta miten meinasit tehrä antennin kanssa?
Nykyään saa edullisesti auton sisätila anteeneja. Ilmeisesti toimii vaikka laittaisi esim. lattiamaton alle. Ei ole kyllä vielä käytännön kokemusta, mutta sellainen pitäisi varmaan itselle ostaa.
Siinähän se piikuhiljaa edistyy. Konehuone tuli tyhjennettyä täysin maalausta varten. Akselistot on irti ja uusia alustan osia tullut tilailttua. Muutama ruostepaikka korjattu yms.
Tällähetkellä ei uusia kuvia. Vois ottaa jokupäivä taas.
Alustan osat tuli tänään pulveri maalauksesta. Kaikki uudet puslat, takatukivarret yms. odottavat hyllyssä. H&R jouset ja bilsteinin sprintit tulivat myös.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 20.06.2011 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä ei näköjään mennä siitä missä aita on matalin
Uskaltaa ottaa kuvan vaikka auton alustasta....... Kyllä olet melko tinkimätön äijä, kuitenkin (jos oikein ymmärsin) on kyse käyttö autosta, tai ainakin oli
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Kaikkiin kohtiin josta näkyi puhdasta peltiä laitoin aluksi happopohjamaalin. Sen päälle mustan teollisuusmaalin joka sisältää myös ruosteenesto entsyymejä. Lopuksi kuorrutin pohjan wurthin ruiskumassalla jota meni vaatimattomat 8 litraa.
Jälleen komea projekti, kuten W123 coupekin oli. Taisi se olla vielä pidemmälle viety vain. Kuinka paljon kustansi noiden osien pulverimaalaus? Veitkö osat valmiiksi puhallettuina vai kuuluiko samaan hintaan?