POISTAKAA
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
mitenkäs täälä etenee
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Ajeltua tossa on vaan tullu.
Ollu yhteydessä saksaan Russell Drakeen, lupas muuttaa asetukset valmiiks että toimii tolla w211 tai 203 automaatin tiptronic shifterillä. Siks tommonen shifteri, että pcs tietäis mikä vaihde silmässä. Kun välillä käynnistyksen jälkeen loota 2 vaihteella (limp) ja pcs 1. Vaikka tulee kierrostieto siltä 606 orkkis anturilta. Se muuten jukkis toimii nyt ihan 6000rpm asti siististi kun säätelin vaan niitä kanavan filtteriä ja voltti määrää.
Ja kertoi tosta 3 ja 4 vaihdon säätämisen hankaluudesta, neuvoi pitämään linjapaineet korkeella ja säätämään hiljalleen modulaattorin painetta alemmas kunnes pienentyy se kierrosten nousu vaihdon aikana.
Sitä en tiedä onko tossa laatikossa hieman jotain vikaa, kun on vain hitusen kovemmat vaihdot täyskaasulla kuin vakio 722.3 täysillä paineilla ilman alipainetta.
Ollu yhteydessä saksaan Russell Drakeen, lupas muuttaa asetukset valmiiks että toimii tolla w211 tai 203 automaatin tiptronic shifterillä. Siks tommonen shifteri, että pcs tietäis mikä vaihde silmässä. Kun välillä käynnistyksen jälkeen loota 2 vaihteella (limp) ja pcs 1. Vaikka tulee kierrostieto siltä 606 orkkis anturilta. Se muuten jukkis toimii nyt ihan 6000rpm asti siististi kun säätelin vaan niitä kanavan filtteriä ja voltti määrää.

Ja kertoi tosta 3 ja 4 vaihdon säätämisen hankaluudesta, neuvoi pitämään linjapaineet korkeella ja säätämään hiljalleen modulaattorin painetta alemmas kunnes pienentyy se kierrosten nousu vaihdon aikana.
Sitä en tiedä onko tossa laatikossa hieman jotain vikaa, kun on vain hitusen kovemmat vaihdot täyskaasulla kuin vakio 722.3 täysillä paineilla ilman alipainetta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Voiko sähkölaatikossa siis jäädä vaihde päälle kun auton sammuttaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Tuo 2vaihde on sellainen limp moodi, eli kytkee sen päälle aina jollei muuta sanota kun kepistä vetää d:n päälle. Sehän on vielä mekaanisesti tangolla toimiva, eli p,r,n ja d. Ja nyt kun ei tule mistään tietoa että mikä vaihde päällä, niin joskus on kakkonen lootassa ja purkki ykkösellä. Usein toimii kyllä ihan oikein, eli boxi ja loota samalla vaihteella.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
mulla tekee välillä tuota samaa.Sultzi kirjoitti:Tuo 2vaihde on sellainen limp moodi, eli kytkee sen päälle aina jollei muuta sanota kun kepistä vetää d:n päälle.
onko sulla eroa laatikon käyttäytymisessä lämpimillä ja kylmillä öljyillä? onko laatikkoöljyn jäähdytys miten tehty?
mulla on erillisellä jäähyttäjällä ja öljyn lämmöt on liian alhaalla. tarkotus ois laittaa termostaatti tuohon kiertoon.
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Samalla lailla käyttäytyy kuten mekaaninenkin loota kylmillä öljyillä. Eli vähän kankeeta, mutta äkkiä vetristyy.
Öljyjäähy on vaan orkkis syylärissä edelleen, kovilla pakkasilla kun lähti ajeleen töihin niin n. 15-20km jälkeen lootan lämmöt yli 55 (jossa on asetettu tcc menemään päälle 5 vaihteella). Eli ei lämpene noinkaan hirveää tahtia vaikka onkin samassa syylärissä kuuman jäähdytysnesteen kanssa.
Öljyjäähy on vaan orkkis syylärissä edelleen, kovilla pakkasilla kun lähti ajeleen töihin niin n. 15-20km jälkeen lootan lämmöt yli 55 (jossa on asetettu tcc menemään päälle 5 vaihteella). Eli ei lämpene noinkaan hirveää tahtia vaikka onkin samassa syylärissä kuuman jäähdytysnesteen kanssa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Revennyt ahtoletku vol. 2 vaihdettu ehjään ja meno taas maittaa 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Murtoon radalta kuvatodiste lintasta (oli erittäin liukasta huonoilla nastoilla tuolla jäädytetyllä radalla, joten vauhdit oli naurettavia)

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Piikit alle ja kypärä päähän!Sultzi kirjoitti: (oli erittäin liukasta huonoilla nastoilla tuolla jäädytetyllä radalla, joten vauhdit oli naurettavia)

IG: @pyrytakkunen
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Ei saanu käyttää piikkejä.. Liian hidas rata olis silti ollu, oikea jäällä oleva rata olis parempi kun pääsis kovempaa muutenkin. 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Jukkis.: Eihän sun autossa oo mitään ongelmia ettei löytyis oikeaa vaihdetta?
muistaakseni toimi ihan hyvin? Ja mitä tulee näihin mersun cdi keppeihin niin sen verran tutkin asiaa että en ite ainakaan lähtis sellasesta rakentamaan, työläs tehä ja vieläpä oli hiukkasen epävakaa toiminta. Ja Russell on kyllä aika paljon kauempana kun saksa 


Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
Tää tekniikka siirtyy tohon w123 kesällä, hommasin sitä varten samantyyppisen bemarin kepin mikä jukkiksella on. Se ilmeisesti helppo toteuttaa toimiin. Samalla laitan map, tps ja nopeustiedot purkille kuten kuuluisi ollakin.
Purkki ja roinat tuli vipu83 kautta villeltä. Ens kerralla tietää ottaa muualta. Paljon joutu tosiaan rukaan et sai kaikki vaihteet pelaan. Mutta oli jukkiksellakin ongelmia aluksi.
Pistän allu sulle yv:tä illalla, jos halua auttaa ton pcs suhteen.
Purkki ja roinat tuli vipu83 kautta villeltä. Ens kerralla tietää ottaa muualta. Paljon joutu tosiaan rukaan et sai kaikki vaihteet pelaan. Mutta oli jukkiksellakin ongelmia aluksi.
Pistän allu sulle yv:tä illalla, jos halua auttaa ton pcs suhteen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (vaihteistopäivitys 722.6:seen)
kyllä tämä välillä tekee sen että on likkeelle lähdössä loota kakkosella. mutta sen tuntee nykyään jo perseellä niin ei sillä sillon tarvi edes liikkeelle lähtä. käyttä kepin p-llä ja uudestaan d:lle ja sitte mennään. oiskohan siinä paineet liian alhaalla sen ykkösen kytkeytymiselle kun joskus ei menekkään päälle.