Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
esko
Turbospesialisti
Viestit: 930 Liittynyt: To 13.11.2003 20:43
Viesti
Kirjoittaja esko » Ke 16.11.2011 16:55
paljonkos tuossa on tilavuutta.....
jotain n. 5 litraa ?
siistiä työtä
superturboa alkaen 2003
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » To 17.11.2011 00:28
Onko tosta mahollista saaja pyttyä lyhempää mallia? Kiinostas pikku kokeilu.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » To 17.11.2011 13:45
On
ei mutta joo asiaan, onko työkalun tehnyt raptek vai onko nämä jostain muualta, eikös tuokalukin maksa maltaita
...mutta eikös toi ole hyvä vitoseenkiin tuommosenaan, kun jättää tuon vasemman puoleisen putken pois ja tuo kok settiä pari senttiä vasemmalle, oikeinkin hyvä.
apg
Mersumies
Viestit: 533 Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA
Viesti
Kirjoittaja apg » To 17.11.2011 19:45
painekotelo teetetty alunperin neloskoneeseen,mutta hyvin näyttää istuvan kutoseenki, vai onks tää joku jatkettu malli?
kotelo valmistettu painomuovauksella
tuolta löytyy lisää juttua ja linkkiä
http://www.tvracing.net/?Kilpurin_tekniikka::Moottori " onclick="window.open(this.href);return false;
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
norsu
Vakiokalustoa
Viestit: 450 Liittynyt: To 05.10.2006 01:18
Viesti
Kirjoittaja norsu » Pe 18.11.2011 09:37
Komiohan siitä tuli. Jospa nyt kestäisi isoa painetta.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Pe 18.11.2011 14:42
norsu kirjoitti: isoa painetta.
Paljonko se iso paine on tänä päivänä ?
Kummeli
Mersumies
Viestit: 1095 Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Kummeli » Pe 18.11.2011 18:42
veskola kirjoitti: norsu kirjoitti: isoa painetta.
Paljonko se iso paine on tänä päivänä ?
10bar...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
TommiS
Vakiokalustoa
Viestit: 93 Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja TommiS » Pe 09.12.2011 21:14
Mitäs tolle kierros hirmulle kuuluu? Onko ongelmat ratkennu?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Su 11.12.2011 01:37
veskola kirjoitti: norsu kirjoitti: isoa painetta.
Paljonko se iso paine on tänä päivänä ?
Kaikki yli 3bar näyttää olevan paljon kiinalaisille letkuille, lemmareille ja heikoille imusarjoille!
TommiS kirjoitti: Mitäs tolle kierros hirmulle kuuluu? Onko ongelmat ratkennu?
Ongelmat "ratkaistu", mutta uusien murheiden takia penkitys siirtyy ensivuoden puolelle.
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Su 11.12.2011 01:46
JP74
Turbospesialisti
Viestit: 2781 Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka
Viesti
Kirjoittaja JP74 » Su 11.12.2011 02:14
Onko tuo joku Offroad peli?
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Su 11.12.2011 02:53
JP74 kirjoitti: Onko tuo joku Offroad peli?
Formula Offroad kilpuri. Ilmeisesti ensimmäinen Diesel koneinen sellainen.
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Su 11.12.2011 12:34
Petehri kirjoitti: ....mutta uusien murheiden takia penkitys siirtyy ensivuoden puolelle.
No höh, mitäs tällä kertaa hajosi ?
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Su 11.12.2011 23:57
Kummeli
Mersumies
Viestit: 1095 Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Kummeli » Pe 16.12.2011 23:09
Pikkusen siisti pakosarja. Hienoimpia mitä minä oon nähny...
Ei tietysti mikään yllätys...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
patroltd
Vakiokalustoa
Viestit: 129 Liittynyt: La 24.07.2010 23:36
Viesti
Kirjoittaja patroltd » La 17.12.2011 22:32
Tuossa foffi koneessa lienee kuivasumppu?
Onpha
Vakiokalustoa
Viestit: 237 Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti
Viesti
Kirjoittaja Onpha » Ma 19.12.2011 17:42
Ohhoh kyllä niitä 606: sia nyt singotaan joka paikkaan!
Kuivasumppu on kyllä varmaan aika välttämätön tommosessa käytössä. Mitenkäs laatikko ja muu voimansiirto?
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Pe 30.12.2011 01:16
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Pe 30.12.2011 10:45
No jo oli aikakin tuon kollektorin löytää paikkansa. Mitäs muulle "VAG" tekniikalle kuuluu ?
[en kyllä ymmärrä miten tuolta putkien välistä pystyy hitsaamaan
]
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » Pe 30.12.2011 11:03
veskola kirjoitti: No jo oli aikakin tuon kollektorin löytää paikkansa. Mitäs muulle "VAG" tekniikalle kuuluu ?
[en kyllä ymmärrä miten tuolta putkien välistä pystyy hitsaamaan
]
"Norsun" kaikki romut on enemmän tai vähemmän muttereina edelleen.
Tosin ei paranis naureskella, kun näyttää olevan noi omatkin projektit samassa vaiheessa.
Eikös hitsari ole rakojen mestari!?
norsu
Vakiokalustoa
Viestit: 450 Liittynyt: To 05.10.2006 01:18
Viesti
Kirjoittaja norsu » Pe 30.12.2011 16:16
veskola kirjoitti: Mitäs muulle "VAG" tekniikalle kuuluu ?
Tää tötterö ei tule VAGinaa näkemään.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Ma 02.01.2012 19:36
No mihinkäs runkoon tämä moottori on menossa
norsu
Vakiokalustoa
Viestit: 450 Liittynyt: To 05.10.2006 01:18
Viesti
Kirjoittaja norsu » Ma 02.01.2012 20:11
Sen verran laitapuolen kulkijasta on kyse, jottei siitä parane yleisessä saunassa turhia huudella.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » Ma 02.01.2012 20:14
Onko portterilla kuitenkin edelleen valoisa tulevaisuus edessään vai joko se on haudattu "mahottomien" projektien arkistoon ?
norsu
Vakiokalustoa
Viestit: 450 Liittynyt: To 05.10.2006 01:18
Viesti
Kirjoittaja norsu » Ma 02.01.2012 21:24
Kyllä portteri vielä tulee liikkumaan, se on vissi. Tuossa nosturilla se nököttää ja odottaa siivosti vuoroansa. Tällä erää viritellään vaan hieman erilaisia motoreita ja etsitään voimaa sieltä mistä en ennen olisi osannut etsiäkkään.
Harrastus moottorien ihmeellisessä maailmassa jatkuu, eikä taida koskaan loppuakkaan...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Petehri
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733 Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » La 07.01.2012 00:32
norsu kirjoitti: Kyllä portteri vielä tulee liikkumaan, se on vissi.
Laitetaan 605 keulalle, niin alkaa vehkeet oikeesti liikkuun.
Loppiainen meni mukavasti, kun sovittelin E36 M3 BMW:n askin mersun kytkinkoppaan.
Siekkinen
Mersumies
Viestit: 3171 Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Siekkinen » La 07.01.2012 01:39
veskola kirjoitti: [en kyllä ymmärrä miten tuolta putkien välistä pystyy hitsaamaan
]
Samaa olen miettinyt itekkin ja vielä noin siististi. Cummins-sarja on kyllä hieno. Teeppä mullekkin pitkä sarja
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
epk
Valvoja
Viestit: 12789 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » La 07.01.2012 10:31
no jospa ne putket tikkaillaan ensin kasaan ja hitsataan umpeen erillään , sitten vasta löydään nippuun ?
PTracing
Mersumies
Viestit: 1150 Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti
Kirjoittaja PTracing » La 07.01.2012 11:01
Todella asiallista työtä!
Toivottavasti on niin luja aski, kun huhut kertoo
IG: @pyrytakkunen
veskola
Valvoja
Viestit: 11874 Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja veskola » La 07.01.2012 13:25
Tarkoitin just tuota kun laitat sen viimeisen putken kollektoriin, niin milläs se saadaan tiiviiksi ettei vuoda toiseen putkeen tai jopa ihan pihalle. Ei sinne keskellä mahdu hitsaussuutin millään
Lähinnä ongelma realisoituu pulssisarjassa, vaikka tuo ei nyt sellainen olekkaan, ilmeisesti.