S210
- AP-race/lake
- Mersumies
Re: S210 remppaa
Pasi. ihaillen sinnikkyyttäsi ja tahtoa tehdä autosta mieleisesi. hattua nostan !!! t:AP 

KiitoksiaAP-race/lake kirjoitti:Pasi. ihaillen sinnikkyyttäsi ja tahtoa tehdä autosta mieleisesi. hattua nostan !!! t:AP

Tuli paketti saksasta tänään

Paketin sisältö

Stereo tallissa, ostin clas ohlsonilta tietokonekovaääniset subin kans eli 2.1 systeemi

Paketin sisältö

Stereo tallissa, ostin clas ohlsonilta tietokonekovaääniset subin kans eli 2.1 systeemi

Mitenkäs tekisin tämän palkin sisäpuolen kans? Jätän koko palkin hitsaustöiden jälkeen pulverimaalaukseen joten kysymys on tarviiko noille tehä mitään ennenpää? Sinne en pääse käsiks oikein sit ku alareuna tulee paikalleen..

Kotelosuoja sisälle.
Sain vinkin ostaa volvon hitsimaalia, joten laitan sitä päälle ensin ainakin että se kestää lämmön hitsauksesta sitten kun ala-osa hitsataan paikalleen.Mika.T kirjoitti:Kotelosuoja sisälle.
Ruostetta plus apunavan kotelon alla..

Tämän palkinvaihdan uuteen..

Tällaiselle tallissa nyt sit näyttää

Ottanut alustamassat pois...

Siinä sitten niitit jousikupille, poraan ne irti ja vaihdan kupit uusiin.

Oli ruostunut puhki...

Ruostetta vedenpoistoreiän pellissä, luultavasti siellä on joskus ollut vedenpoistoaukko tukossa ja vesi on seissyt liian kauan tuolla..

Sama kohta kuin ensimmäisessä kohdassa, nyt massa poissa..

Tuohon olen kuvaamisen jälkeen laittanut happoa että nään tarviiko hitsata..

Apu plusnavan kotelon alta konehuoneessa... kehitän tuon homman ite uusiks ettei enään tapahduu sama homma..

Tämän palkinvaihdan uuteen..

Tällaiselle tallissa nyt sit näyttää

Ottanut alustamassat pois...

Siinä sitten niitit jousikupille, poraan ne irti ja vaihdan kupit uusiin.

Oli ruostunut puhki...

Ruostetta vedenpoistoreiän pellissä, luultavasti siellä on joskus ollut vedenpoistoaukko tukossa ja vesi on seissyt liian kauan tuolla..

Sama kohta kuin ensimmäisessä kohdassa, nyt massa poissa..

Tuohon olen kuvaamisen jälkeen laittanut happoa että nään tarviiko hitsata..

Apu plusnavan kotelon alta konehuoneessa... kehitän tuon homman ite uusiks ettei enään tapahduu sama homma..

Tuli laitettua kompressori kuntoon, se vuoti regulaattorista joten ostin uuden jossa myös vedeneroitin.

Samalla vähän raivasin tilaa enemmän talliin...kevääksi yritän saada vuokrattua kunnon tilat...

Tänne pitäis saada sit öljyjäähdytin laitettua vaihteistolle... nuo sähköt jotka näkyy tossa laitan uusiks myös, ne ovat bensalämmittäjälle

Samalla vähän raivasin tilaa enemmän talliin...kevääksi yritän saada vuokrattua kunnon tilat...

Tänne pitäis saada sit öljyjäähdytin laitettua vaihteistolle... nuo sähköt jotka näkyy tossa laitan uusiks myös, ne ovat bensalämmittäjälle

Vanha jousikuppi...

Poissa

Vanha kuppi sisäpuolelta..

Metallihiomaterällä saa erittäin hyvin ruostetta pois, ostin paineilmakäyttöisen hiomakoneen..

Hapolla käsitelty..

Tällaiselle näyttää, massat poissa

Tämäkin sai hiomakoneella kyytiä...

Ja happoa päälle..

Uusi hiomakone terän kanssa

Laitan happoa siks että nään jos tarvii uusia niitä peltejä jossa on ollut ruostetta..

Poissa

Vanha kuppi sisäpuolelta..

Metallihiomaterällä saa erittäin hyvin ruostetta pois, ostin paineilmakäyttöisen hiomakoneen..

Hapolla käsitelty..

Tällaiselle näyttää, massat poissa

Tämäkin sai hiomakoneella kyytiä...

Ja happoa päälle..

Uusi hiomakone terän kanssa

Laitan happoa siks että nään jos tarvii uusia niitä peltejä jossa on ollut ruostetta..
kyllä on mukava katsoa kun joku osaa ja jaksaa tehdä kaiken viimeisen päälle

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Mahtavan hienoa työtä!
Lisää vaan kuvia ja kertomusta.

Kiitosmultiviri kirjoitti:kyllä on mukava katsoa kun joku osaa ja jaksaa tehdä kaiken viimeisen päälle![]()

KiitosTPeltola kirjoitti:Mahtavan hienoa työtä!Lisää vaan kuvia ja kertomusta.

Tässä on mikrokameralla otettu kuva palkin sisältä. Tämä reikä on palin sisältä ja reikä on jousikupin ylimmäisen reiän kohta. Elikkä tässä ei tarvii niitata koska on vain yksi pelti joten laitan reiän umpeen ja hitsaan ulkopuolelta kupin kiinni. Alaosassa ne reiät näyttää olevan tuplapellit, miten sen kupin saa takas kiinni? Käykö tavalliset tukevammat popniitit (4,8mm paksut)? Onko joku täällä vaihtanut jousikupit? Ei saa kuulema vaan hitsata koska silloin just alareuna jää vaan ulkopeltiin kiinni eikä tue sisämmäiseen palkkiin niinkuin se tekee jos niittaa..

-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Hitsailet semmoisilal virroilla että palaa sula kunnolla molempien peltien läpi. Niin minä ainakin tekisin.
Luulin tässä että nyt on kaikki huono pelti tästä kohalta pois...

Väärässä olin...Noin paljon piti ottaa pois..

Kallistuksenvakaajan tanko, jätän sen hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.

Väärässä olin...Noin paljon piti ottaa pois..

Kallistuksenvakaajan tanko, jätän sen hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.

jostain olin katsoviinaan että kallistuksen vakaajaa ei sais hiekkapuhaltaa saattaa menettää jäykkyyden 

124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Tässä kun tullut tätä projektia seurannut niin voisin sanoa että sun olis tarvinnu olla jo mersun tehtaalla tekemässä nämä jutut jokaiseen saman koriseen ku homma sujuu kuin tanssi ja jälki on paikoin parempaa mitä tehtaalla
ku ittelläkin on tälläsiä väykkyjä pari ollut eikä yhtään hitsaus taitoja 

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Pasi tekee kyllä enemmän kuin perusteellista jälkeä. Tuota jousikupin kuvaa katselin, jotta oliko se tosiaan niin huonoe, että tarvi vaihtaa. Ainakin poisottamisen jälkeisessä kuvassa näytti kiinnitysalusta ihan terveeltä, eikä se kuppikaan mikään puhkilaho ollut, vai?
Mutta jos uudet osat kerran jo on hankittuna, niin tottakai sitten vaan.
Mutta jos uudet osat kerran jo on hankittuna, niin tottakai sitten vaan.

isoilla alumiinisillä koriniiteillä on omassa autossa kupit kiini+ hitsillä 

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
- Messerschmitt
- Mersumies
Huhuhuh...että on kehannu ruostua jokapaikasta... minä masennuin ku löyty 5x5cm reikä omasta -92sesta
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Alumiinisilla?makke190 kirjoitti:isoilla alumiinisillä koriniiteillä on omassa autossa kupit kiini+ hitsillä

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
No onhan se lisäksi hitsattukin, kestää pelkästään niinkin.
Veholta tms. voisi kysellä niitä niittejä millä siellä laittavat kiinni. jotain teräsniittejähän ne luultavasti on. En tiedä myyvätkö pelkkiä niittejä, ja vaatii astetta paremmat pihditkin.
Veholta tms. voisi kysellä niitä niittejä millä siellä laittavat kiinni. jotain teräsniittejähän ne luultavasti on. En tiedä myyvätkö pelkkiä niittejä, ja vaatii astetta paremmat pihditkin.
Tota noin, eikös nuo rosteri (ruostumaton teräs) niitit tee samanlaisen ilmiön kuin alumiiniset. Tosin niin päin että kori katoaa niitin ympäriltä.S202 kirjoitti:Alumiinisilla?makke190 kirjoitti:isoilla alumiinisillä koriniiteillä on omassa autossa kupit kiini+ hitsilläVois ajatella että se alumiini epäjalompana hapettuu aika vikkelään sieltä pois jos (kun) se ruoste sinne väliin pääsee. Lisäksi kestääkö ne? Hullua että auton etupään paino on popniiteillä kiinnitetyn ohuen pellikupin varassa. Mites rosteriset popniitit?
Teräs niiteillä ne kupit on paras niitata.
Ainakin ne ns. alkuperäiset korjausniitit ovat teräs niittejä..
Itse pistin omaan w210 ihan hitsaamalla hyvin on pysynyt !
Pariin muuhun olen laittanut myös nuo teräs niitit kun ovat mukana tulleet..
Itse pistin omaan w210 ihan hitsaamalla hyvin on pysynyt !

ON kalustoa jos jonkin laista..
Ostin veholta pelkät niitit joten niitä myydään erikseen, 10 niittiä ja ne maksoi noin 18 euroa.AM kirjoitti:No onhan se lisäksi hitsattukin, kestää pelkästään niinkin.
Joo teräsniitit kannattaa laittaa niinkuin on tehtaallakin laitettu. Pelkkä hitsi ei ole hyvä koska alimmaisten niittien kohalla on tuplapellit, hitsaamalla siis kuppi on vaan ulommaisessa pellissä kiinni eikä ota tukea sisäpellistä ollenkaan.ClubKRP kirjoitti:Ainakin ne ns. alkuperäiset korjausniitit ovat teräs niittejä..
Itse pistin omaan w210 ihan hitsaamalla hyvin on pysynyt !![]()
Kyllähän tuo varmaan kestää pelkällä hitsilläkin mutta onhan siinä joku tarkoitus kuitenkin miks ne alunperin on niitattu.
Kannattanee tehdä myös tuki jousikupin ulkoreunasta sinne sisälokariin. Ei ole hankala. vaikka 50x5mm lattaraudasta.
Ja hepata se siinä vaiheessa kiinni kun jousi ei ole vielä paikoillaan niin tuen hyöty on paras.
tuon jälkeen ne kupit ei irtoa koskaan.
Ja hepata se siinä vaiheessa kiinni kun jousi ei ole vielä paikoillaan niin tuen hyöty on paras.
tuon jälkeen ne kupit ei irtoa koskaan.