S210

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Pasi. ihaillen sinnikkyyttäsi ja tahtoa tehdä autosta mieleisesi. hattua nostan !!! t:AP :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

AP-race/lake kirjoitti:Pasi. ihaillen sinnikkyyttäsi ja tahtoa tehdä autosta mieleisesi. hattua nostan !!! t:AP :thumbup:
Kiitoksia :) Huomena jatkan hommia,tänään pidän vapaa päivän :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli paketti saksasta tänään :D
Kuva
Paketin sisältö 8)
Kuva
Stereo tallissa, ostin clas ohlsonilta tietokonekovaääniset subin kans eli 2.1 systeemi :)
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Mitenkäs tekisin tämän palkin sisäpuolen kans? Jätän koko palkin hitsaustöiden jälkeen pulverimaalaukseen joten kysymys on tarviiko noille tehä mitään ennenpää? Sinne en pääse käsiks oikein sit ku alareuna tulee paikalleen..
Kuva
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kotelosuoja sisälle.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Mika.T kirjoitti:Kotelosuoja sisälle.
Sain vinkin ostaa volvon hitsimaalia, joten laitan sitä päälle ensin ainakin että se kestää lämmön hitsauksesta sitten kun ala-osa hitsataan paikalleen.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ruostetta plus apunavan kotelon alla..
Kuva
Tämän palkinvaihdan uuteen..
Kuva
Tällaiselle tallissa nyt sit näyttää :D
Kuva
Ottanut alustamassat pois...
Kuva
Siinä sitten niitit jousikupille, poraan ne irti ja vaihdan kupit uusiin.
Kuva
Oli ruostunut puhki...
Kuva
Ruostetta vedenpoistoreiän pellissä, luultavasti siellä on joskus ollut vedenpoistoaukko tukossa ja vesi on seissyt liian kauan tuolla..
Kuva
Sama kohta kuin ensimmäisessä kohdassa, nyt massa poissa..
Kuva
Tuohon olen kuvaamisen jälkeen laittanut happoa että nään tarviiko hitsata..
Kuva
Apu plusnavan kotelon alta konehuoneessa... kehitän tuon homman ite uusiks ettei enään tapahduu sama homma..
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli laitettua kompressori kuntoon, se vuoti regulaattorista joten ostin uuden jossa myös vedeneroitin.
Kuva
Samalla vähän raivasin tilaa enemmän talliin...kevääksi yritän saada vuokrattua kunnon tilat...
Kuva
Tänne pitäis saada sit öljyjäähdytin laitettua vaihteistolle... nuo sähköt jotka näkyy tossa laitan uusiks myös, ne ovat bensalämmittäjälle :D
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vanha jousikuppi...
Kuva
Poissa :D
Kuva
Vanha kuppi sisäpuolelta..
Kuva
Metallihiomaterällä saa erittäin hyvin ruostetta pois, ostin paineilmakäyttöisen hiomakoneen..
Kuva
Hapolla käsitelty..
Kuva
Tällaiselle näyttää, massat poissa :D
Kuva
Tämäkin sai hiomakoneella kyytiä...
Kuva
Ja happoa päälle..
Kuva
Uusi hiomakone terän kanssa :)
Kuva

Laitan happoa siks että nään jos tarvii uusia niitä peltejä jossa on ollut ruostetta..
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1162
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja multiviri »

kyllä on mukava katsoa kun joku osaa ja jaksaa tehdä kaiken viimeisen päälle :thumbup: :)
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Mahtavan hienoa työtä! :clap: Lisää vaan kuvia ja kertomusta.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

multiviri kirjoitti:kyllä on mukava katsoa kun joku osaa ja jaksaa tehdä kaiken viimeisen päälle :thumbup: :)
Kiitos :) Tuosta osaamisesta sen verran että paljon on vielä opittavaa mutta paljon olen kyllä myös oppinut myös :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

TPeltola kirjoitti:Mahtavan hienoa työtä! :clap: Lisää vaan kuvia ja kertomusta.
Kiitos :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tässä on mikrokameralla otettu kuva palkin sisältä. Tämä reikä on palin sisältä ja reikä on jousikupin ylimmäisen reiän kohta. Elikkä tässä ei tarvii niitata koska on vain yksi pelti joten laitan reiän umpeen ja hitsaan ulkopuolelta kupin kiinni. Alaosassa ne reiät näyttää olevan tuplapellit, miten sen kupin saa takas kiinni? Käykö tavalliset tukevammat popniitit (4,8mm paksut)? Onko joku täällä vaihtanut jousikupit? Ei saa kuulema vaan hitsata koska silloin just alareuna jää vaan ulkopeltiin kiinni eikä tue sisämmäiseen palkkiin niinkuin se tekee jos niittaa..
Kuva
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Hitsailet semmoisilal virroilla että palaa sula kunnolla molempien peltien läpi. Niin minä ainakin tekisin.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Luulin tässä että nyt on kaikki huono pelti tästä kohalta pois...
Kuva
Väärässä olin...Noin paljon piti ottaa pois..
Kuva
Kallistuksenvakaajan tanko, jätän sen hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.
Kuva
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

jostain olin katsoviinaan että kallistuksen vakaajaa ei sais hiekkapuhaltaa saattaa menettää jäykkyyden :roll:
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mites soodapuhallus? Se on paljon hellempi.
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Tupla
E350CDI&A180CDI
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Tässä kun tullut tätä projektia seurannut niin voisin sanoa että sun olis tarvinnu olla jo mersun tehtaalla tekemässä nämä jutut jokaiseen saman koriseen ku homma sujuu kuin tanssi ja jälki on paikoin parempaa mitä tehtaalla :thumbup: ku ittelläkin on tälläsiä väykkyjä pari ollut eikä yhtään hitsaus taitoja :D
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja RH »

Pasi tekee kyllä enemmän kuin perusteellista jälkeä. Tuota jousikupin kuvaa katselin, jotta oliko se tosiaan niin huonoe, että tarvi vaihtaa. Ainakin poisottamisen jälkeisessä kuvassa näytti kiinnitysalusta ihan terveeltä, eikä se kuppikaan mikään puhkilaho ollut, vai?
Mutta jos uudet osat kerran jo on hankittuna, niin tottakai sitten vaan. :thumbup:
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja makke190 »

isoilla alumiinisillä koriniiteillä on omassa autossa kupit kiini+ hitsillä :)
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Huhuhuh...että on kehannu ruostua jokapaikasta... minä masennuin ku löyty 5x5cm reikä omasta -92sesta
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

makke190 kirjoitti:isoilla alumiinisillä koriniiteillä on omassa autossa kupit kiini+ hitsillä :)
Alumiinisilla? :shock: Vois ajatella että se alumiini epäjalompana hapettuu aika vikkelään sieltä pois jos (kun) se ruoste sinne väliin pääsee. Lisäksi kestääkö ne? Hullua että auton etupään paino on popniiteillä kiinnitetyn ohuen pellikupin varassa. Mites rosteriset popniitit?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AM »

No onhan se lisäksi hitsattukin, kestää pelkästään niinkin.

Veholta tms. voisi kysellä niitä niittejä millä siellä laittavat kiinni. jotain teräsniittejähän ne luultavasti on. En tiedä myyvätkö pelkkiä niittejä, ja vaatii astetta paremmat pihditkin.
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

S202 kirjoitti:
makke190 kirjoitti:isoilla alumiinisillä koriniiteillä on omassa autossa kupit kiini+ hitsillä :)
Alumiinisilla? :shock: Vois ajatella että se alumiini epäjalompana hapettuu aika vikkelään sieltä pois jos (kun) se ruoste sinne väliin pääsee. Lisäksi kestääkö ne? Hullua että auton etupään paino on popniiteillä kiinnitetyn ohuen pellikupin varassa. Mites rosteriset popniitit?
Tota noin, eikös nuo rosteri (ruostumaton teräs) niitit tee samanlaisen ilmiön kuin alumiiniset. Tosin niin päin että kori katoaa niitin ympäriltä.
Teräs niiteillä ne kupit on paras niitata.
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Ainakin ne ns. alkuperäiset korjausniitit ovat teräs niittejä..

Itse pistin omaan w210 ihan hitsaamalla hyvin on pysynyt ! :think:
Pariin muuhun olen laittanut myös nuo teräs niitit kun ovat mukana tulleet..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

AM kirjoitti:No onhan se lisäksi hitsattukin, kestää pelkästään niinkin.

Veholta tms. voisi kysellä niitä niittejä millä siellä laittavat kiinni. jotain teräsniittejähän ne luultavasti on. En tiedä myyvätkö pelkkiä niittejä, ja vaatii astetta paremmat pihditkin.
Ostin veholta pelkät niitit joten niitä myydään erikseen, 10 niittiä ja ne maksoi noin 18 euroa.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ClubKRP kirjoitti:Ainakin ne ns. alkuperäiset korjausniitit ovat teräs niittejä..

Itse pistin omaan w210 ihan hitsaamalla hyvin on pysynyt ! :think:
Pariin muuhun olen laittanut myös nuo teräs niitit kun ovat mukana tulleet..
Joo teräsniitit kannattaa laittaa niinkuin on tehtaallakin laitettu. Pelkkä hitsi ei ole hyvä koska alimmaisten niittien kohalla on tuplapellit, hitsaamalla siis kuppi on vaan ulommaisessa pellissä kiinni eikä ota tukea sisäpellistä ollenkaan.
Kyllähän tuo varmaan kestää pelkällä hitsilläkin mutta onhan siinä joku tarkoitus kuitenkin miks ne alunperin on niitattu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattanee tehdä myös tuki jousikupin ulkoreunasta sinne sisälokariin. Ei ole hankala. vaikka 50x5mm lattaraudasta.
Ja hepata se siinä vaiheessa kiinni kun jousi ei ole vielä paikoillaan niin tuen hyöty on paras.

tuon jälkeen ne kupit ei irtoa koskaan.
Vastaa Viestiin