Mr's 300CE-24 projekti, antenni liitin? mikä ja mistä?
Re: Mr's 300CE-24 projekti, kiristäjä vika selvisi
mistäs saa magnaflow vaimentimia pk seudulta?
us parts ainaskii, mut onko muita?
ja jos joltai löytyy tuohon hihnan kiristimeen tuota kiristys mutteria niin voin ostaa poies.
us parts ainaskii, mut onko muita?
ja jos joltai löytyy tuohon hihnan kiristimeen tuota kiristys mutteria niin voin ostaa poies.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, mistä magnaflowia?
Jeppis pitkästä aikaan tallilla. Purin tuon kiristimen pois ja sain osat irrotettua ehjäystä varten. Tai saa tarjota käyttettyä osaa jos löytyy.
Elikkäs ongelman nimi on tämä


kierteet mulkkaantuunnu..
Pöntötki saapui matkahuoltoon. Kun saa kiristimen kuntoon niin pitää käydä laitattaa alle nuo.
Magnaflow 2.5 Jalometalli katti


Keskipönttö
Magnaflow 2.5 läpivirtaava.

Takapönttö
Magnaflow 2.5 / 2x 2.25

Saas nähä et millaset äänet näist tulee. Ainaki virtaavampi on ku vanhempi.

Sitten tuli mutsin autoo tommonen heitettyä kiinni.


Elikkäs ongelman nimi on tämä


kierteet mulkkaantuunnu..
Pöntötki saapui matkahuoltoon. Kun saa kiristimen kuntoon niin pitää käydä laitattaa alle nuo.
Magnaflow 2.5 Jalometalli katti


Keskipönttö
Magnaflow 2.5 läpivirtaava.

Takapönttö
Magnaflow 2.5 / 2x 2.25

Saas nähä et millaset äänet näist tulee. Ainaki virtaavampi on ku vanhempi.

Sitten tuli mutsin autoo tommonen heitettyä kiinni.


MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, kiristintä ja putkea
ensi viikolla alkaa loma niin pääse laittamaan kuupan ajoon. Autosta puuttuu mottorin alta suojamuovi "pohjapanssari". Kattelin varaosaa, mutta noita on montaakin erimallia. millaiset muovit kuuluu 300CE-24V:n
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit
Itellä o 24-venasessa peltinen pohjapanssari, suosittelen metsästämään sellaisen. Noin 2mm paksua ikäänkuin aaltopeltiä, eli on aika tukeva ja suojaakin oikesti. Verrattuna muoviseen josta nyt ei juurikaan ole iloa. Metallisia löytyy ilmeisesti autoista joissa on ollut tehtaalta lähtiessä korotettu maavara.
W124 300CE-24 -90
W124 300CE -90
W124 300CE -90
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit
tommoset löyty nettivaraosasta. onko mikään oikea
http://www.nettivaraosa.fi/1598385" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettivaraosa.fi/1598385" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit
sellainen peltinen löytyy klaukkalasta.50eQtio kirjoitti:Itellä o 24-venasessa peltinen pohjapanssari, suosittelen metsästämään sellaisen. Noin 2mm paksua ikäänkuin aaltopeltiä, eli on aika tukeva ja suojaakin oikesti. Verrattuna muoviseen josta nyt ei juurikaan ole iloa. Metallisia löytyy ilmeisesti autoista joissa on ollut tehtaalta lähtiessä korotettu maavara.
o5o 3322514
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit
Kävin pienen testilenkin ennenkuin lähden ajamaan helsinkiin putkipajalle.
Näin kävi

Syyllinen.

ASD hydrauli tuloputki ruostunnut melkein poikki ja 2kpl paluuputkia olisi melkein uusimista vaille valmiita. Elikkä oletteko hommanneet uudet putket kl-varaosista/veholta (hinta?) vai tehneet itse?
Jos olette tehny itse niin, mistä putkesta ja millaisilla liittimillä.? Pystyykö/saako tuota putkea jatkamaa vai pitääkö koko putki vaihtaa.
Näin kävi

Syyllinen.

ASD hydrauli tuloputki ruostunnut melkein poikki ja 2kpl paluuputkia olisi melkein uusimista vaille valmiita. Elikkä oletteko hommanneet uudet putket kl-varaosista/veholta (hinta?) vai tehneet itse?
Jos olette tehny itse niin, mistä putkesta ja millaisilla liittimillä.? Pystyykö/saako tuota putkea jatkamaa vai pitääkö koko putki vaihtaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
Itse aikanaan rakentelin tuohon omaan 300cehen hydeliikkeen tavaroista uudet,koska orkkikset oli ihan tolkuttoman hintaiset.Ainoa mitä hydeliikkeestä ei löytynyt oli nuo juntturat jotka on oman kokoisia. Ongelma oli konehuoneen vedot josta jompikumpi paluu vaiko paine puoli ei nyt muista,meni koneen alta tosi hankalassa paikassa,pistin siitä tulipellin luota poikki,painepuolelle osui aika hyvin jatkokappaleeksi lvi junttura ja paluu puolelle jossa muuten ei suuria paineita enään ole laitoin letkun muutamalla pa klemmarilla ja hyvin ovat toimineet!Perämurikan putkisto tulikin tuosta teräskudos vahvistetusta nylonjarruputkesta eikä ruostu enään,tosin sinne rakennettiin väliin kiertyvä liitin tuo putki kun ei saa mennä nk kierteelle...Paikka missä nuo putket mallien mukaan tehtiin oli siinä Konalassa oleva hyde liike!Tulihan noillekkin hintaa toki,vaan jos muistan okein niin alle puolet mitä olisi maksanut esim;Veholla!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
joskus tein ihan vaan jarruputkesta uudet. kyselin kans KL:stä valmiita putkia, mutta hinta oli jotain tolkutonta. vanhat irti, nipat talteen ja niiden nippojen kanssa sitten osaavaan autokorjaamoon, niin ne vääntää uudet samanlaiset, mutta vaan jostain kupariseoksesta. mitä lie se jarruputki sitten onkaan. ja hintaa tuli muutamia kymppejä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
painelinja pumpulta tulee kudosletkulla koneen edestä tulipellille ja siitä jatkaa matkaansa kovan putkena loppuunasti. 2kpl paluulinjoja menee säiliöltä apurungon ali toisellepuolelle ja siitä alas tulipeltiä ja siitä pohjaapitkin taakse.
Ajattelin uusia painelinjan kodosletkulle asti. Ja jos apurungon ali menevät on pahassa paikkan. niin uusin tulipellistä asti kaikki.
paljon tuolla on painetta?? uskaltaako käyttää tuota jarruputkea?
auto on 300CE-24V -92 ei ole tasonsäätöä
pitää samalla vaihtaa tuo "paineakku" kun nyt kerran vaihtaa putket ja öljyt. Kannattaako tuolta nyt uusia jotain muutakin?
Ajattelin uusia painelinjan kodosletkulle asti. Ja jos apurungon ali menevät on pahassa paikkan. niin uusin tulipellistä asti kaikki.
paljon tuolla on painetta?? uskaltaako käyttää tuota jarruputkea?
auto on 300CE-24V -92 ei ole tasonsäätöä
pitää samalla vaihtaa tuo "paineakku" kun nyt kerran vaihtaa putket ja öljyt. Kannattaako tuolta nyt uusia jotain muutakin?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
ei siellä mikään kovin kova paine ole. jos paine on sama, mitä ohjaustehostimessa kerrotaan, niin jotain +-100 baaria.
voihan sen tehdä letkullakin alusta loppuun, mutta luulisin, että tulee äkkiä kalliiks. ainakin, jos ei saa valmiita letkuja ostettua, vaan joutuu kaikki päät ja liitokset rässäyttään jossain firmassa. mutta en tiedä. joskus teetin pari n. metrin mittaista hydrauliletkua sopivilla päillä, niin makso varmaan sata euroa. oli siis öljycoolerille tulevat letkut 201:ssä. asensin keulalle tarvikecoolerin ja tarvi vähän erilaiset letkut.
voihan sen tehdä letkullakin alusta loppuun, mutta luulisin, että tulee äkkiä kalliiks. ainakin, jos ei saa valmiita letkuja ostettua, vaan joutuu kaikki päät ja liitokset rässäyttään jossain firmassa. mutta en tiedä. joskus teetin pari n. metrin mittaista hydrauliletkua sopivilla päillä, niin makso varmaan sata euroa. oli siis öljycoolerille tulevat letkut 201:ssä. asensin keulalle tarvikecoolerin ja tarvi vähän erilaiset letkut.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
lueskelin forumia. ASD perän painee ~35bar ja 94 jälkeen paineakun poistuttua ~60bar.
onko tuo paine sen hyd. yksikön jälkeen perälle menevä vai koko järjestelmän paine. Eli onko tuo pumpultava tuleva paine sen ~100bar ja hyd. yksikön jälkeen pienempi.
Ajattelin vaan että kestääkö tuommoinen jarruputki tuota painetta?
edit: Soitin veholle. Ei löytännyt painetta tuolle, mutta näki että tolla yksiköllä jonku anturin mittauspaine 130 bar
vastataan itselle että harruputki keståä..
lainaus wikistä
Neste- eli hydrauliikkakäyttöiset jarrut ovat umpinaisia. Hydrauliikkaputkien pitää kestää 230barin paine. Henkilön painaessa jarrupolkimen pohjaan siirtyy voima pääsylinterin mäntään.
onko tuo paine sen hyd. yksikön jälkeen perälle menevä vai koko järjestelmän paine. Eli onko tuo pumpultava tuleva paine sen ~100bar ja hyd. yksikön jälkeen pienempi.
Ajattelin vaan että kestääkö tuommoinen jarruputki tuota painetta?
edit: Soitin veholle. Ei löytännyt painetta tuolle, mutta näki että tolla yksiköllä jonku anturin mittauspaine 130 bar
vastataan itselle että harruputki keståä..
lainaus wikistä
Neste- eli hydrauliikkakäyttöiset jarrut ovat umpinaisia. Hydrauliikkaputkien pitää kestää 230barin paine. Henkilön painaessa jarrupolkimen pohjaan siirtyy voima pääsylinterin mäntään.
Viimeksi muokannut Mr300, Ma 29.07.2013 18:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
tuli mitattua putket 1kpl 8mm ja 2 kpl 6.2mm (joku tuumakoko) kuulostaako tutulta?
paikallisesta fixuksesta löytyy kumpaaki kokoa mutta ei liittimiä. pitää huomenna soittaa jenkkiautoihin suuntautuneesee liikkeeseen.
paikallisesta fixuksesta löytyy kumpaaki kokoa mutta ei liittimiä. pitää huomenna soittaa jenkkiautoihin suuntautuneesee liikkeeseen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
Juu oikean kokoiset putkethan nuo on,niin ja tuo paine liikkuu siellä maksimissaan kuten Veholtakin tiedon sait siinä reilussa 100bar.Mr300 kirjoitti:tuli mitattua putket 1kpl 8mm ja 2 kpl 6.2mm (joku tuumakoko) kuulostaako tutulta?
paikallisesta fixuksesta löytyy kumpaaki kokoa mutta ei liittimiä. pitää huomenna soittaa jenkkiautoihin suuntautuneesee liikkeeseen.
Noita juntturoita ei oikein sopivia aikanaan löytynyt,niin käytin vanhat puhdistettuina,eteenkin tuo isompi siitä ei tuntunut olevan hajua kellään,tästä tosin joitakin vuosia aikaa.
Se materiaali mistä nuo omat tehtiin oli teräs jarruputkea,eli ei sitä tavan kuparia,taas ne takaputket jotka ovat kaikkein herkimpiä ruostumaan ja hankalimpia vaihtaa tehtiin kilpureissa käytetystä teräspunos vahvistetusta nailon putkesta ja kestää helposti nuo paineet!Sanoi silloin hyde asentaja tuota epäillessäni naureskellen,putkea käytettävän aika paljon rajuimissakin koneissa hyrauli puolella.
Kokonaan tuolla en silloin putkistoa vetänyt, koska halusin pohjaa pitkin tulevat meno ja paluu putket tehdä jäykästä tavarasta,siinä muuten oli vääntämistä kun laittoi paikoileen,oli ne orkkis mutkat aika tiukkoja takana!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?
Tuli taas tehtyä hankintoja
Elikkäs tuli väännettyä uudet hyd. putket tuolle ASD:lle Käytin 1/4 tuumasta jarruputkea. Päitä en tuolle tähän hätään löytännyt, niin ostin pienemmälle putkelle olevat liittimet ja porasin reijät isommaksi (6.5mm)


Putkien kannakkeet tuli maalattua uusiksi kun olivat saanneet pintaruosteen.
http://imageshack.us/a/img405/1827/ge8c.jpg

Samalla tuli pestyä pohja kunnon liukkarilla ja hiottua kaikki pintaruosteet.

Tuli suihkutettua 2 purkkia Dinitrol ML ja siihen päälle viellä kiveniskusuoja. Taka-akselille tuli annettu ensihoitoa pintaruosteisiin. Pitää talvella tiputtaa koko lulla pois ja hiekkapuhaltaa, vaihtaa puslat ja huoltaa perä.

Huomenna viellä ASD:n ilmaus ja uusien öljyjen vaihto. Sitten pakoputkipajalle.
Elikkäs tuli väännettyä uudet hyd. putket tuolle ASD:lle Käytin 1/4 tuumasta jarruputkea. Päitä en tuolle tähän hätään löytännyt, niin ostin pienemmälle putkelle olevat liittimet ja porasin reijät isommaksi (6.5mm)


Putkien kannakkeet tuli maalattua uusiksi kun olivat saanneet pintaruosteen.
http://imageshack.us/a/img405/1827/ge8c.jpg

Samalla tuli pestyä pohja kunnon liukkarilla ja hiottua kaikki pintaruosteet.

Tuli suihkutettua 2 purkkia Dinitrol ML ja siihen päälle viellä kiveniskusuoja. Taka-akselille tuli annettu ensihoitoa pintaruosteisiin. Pitää talvella tiputtaa koko lulla pois ja hiekkapuhaltaa, vaihtaa puslat ja huoltaa perä.

Huomenna viellä ASD:n ilmaus ja uusien öljyjen vaihto. Sitten pakoputkipajalle.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja
Jeppis elikkä ilmailin tuota ASD hydrauliikkaa. Kaikki menee suunitelmien mukaan, paitsi en saa tulemaan siitä paksummasta paluuputkestanestettä ollenkaan??? vaikka yhdistän sieltä ASD releen kannasta 8 ja 10 nastat?
Kun laitan ASD releen takaisin niin virrat päälle laittaessa ASD ja kolmio palaa normaalisti ja käynistäessä sammuu niin kuin pitääkin.
Ilmailen Nozkin ohjeiden mukaisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Sanokaas mitä teen väärin.
Kun laitan ASD releen takaisin niin virrat päälle laittaessa ASD ja kolmio palaa normaalisti ja käynistäessä sammuu niin kuin pitääkin.
Ilmailen Nozkin ohjeiden mukaisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Sanokaas mitä teen väärin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja
Moi,Mr300 kirjoitti:Jeppis elikkä ilmailin tuota ASD hydrauliikkaa. Kaikki menee suunitelmien mukaan, paitsi en saa tulemaan siitä paksummasta paluuputkestanestettä ollenkaan??? vaikka yhdistän sieltä ASD releen kannasta 8 ja 10 nastat?
Kun laitan ASD releen takaisin niin virrat päälle laittaessa ASD ja kolmio palaa normaalisti ja käynistäessä sammuu niin kuin pitääkin.
Ilmailen Nozkin ohjeiden mukaisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Sanokaas mitä teen väärin.
en ole kovin syvällisesti tuohon järjestelmään perehtynyt, mutta arvaukseni on, ettei magneettiventtiili siellä perän seudulla aukea. Eli joko sinne ei mene sähköä, vaikka navat yhdistetään (eli johto poikki jostakin tai liitin irti takapenkin alla tms.?) tai sitten venttiili on jumissa, eikä ohjaa painetta perälle vaan antaa sen mennä ohikiertopiirissä vain. Äkkiä ajateltuna jos mittaa mainittujen napojen väliltä vastuksen, niin sieltä pitäisi jonkun sortin tosi vähäinen vastus (tai nolla) löytyä. Arvelisin tosin sen olevan kunnossa, koska ilmeisesti järjestelmä itse tunnistaisi, jos johto olisi poikki ja menisi vikatilaan. Auton sutiessa se kolmiovalo ilmeisesti syttyy, eli systeemi siinä mielessä on kunnossa? Ja ASD-tekstillä merkitty valo myös syttyy ennen käynnistystä ja sammuu käynnistyksen jälkeen? Jos molempiin kyllä, niin systeemi itsessään ei tunnista, että vikaa missään olisi (olettaen, ettei kukaan ole ohittanut mittariston ASD-merkkivaloa tekemällä siihen hyppylankaa jostakin toisesta varoitusvalosta, mutta silloinkaan ei kyllä taida syttyä se kolmiovalo sutimisen merkiksi, vaan pysyy käynnistyksen jälkeen pimeänä aina vain). Toivottavasti joku paremmin systeemiä tunteva osaisi paremmin kertoa.
Niin joo, se varsinainen ilmaaminenhan tapahtuu sieltä perän kyljessä olevasta ilmausruuvista, jota itse en tuossa mainitussa hommassani lainkaan tehnyt, koska tarkoitus oli vain saada uudet öljyt systeemiin. Ei se ilmaaminenkaan pahitteeksi olisi varmasti ollut. En kuitenkaan usko, että tässä olisi sen tekemättömyydestä kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja
Juu elikkäs virrat päälle laittaessa kolmio ja ASD valo syttyy ja käynistyessä sitten sammuu. Sutiessa kolmio palaa. Eli toimii tietääkseni oikein.
Sanotaan tässä viellä että aluksi tuli sekotettua tuolla takapäässä tuo paine ja paluu (eli ne 6, 2mm putket), vaikka olin dokumentoinnu kaikki. Ekan käynistyksen jälkeen huomasin että putket väärinpäin. Vaihoin oikein ja rupes tulemaan nestettä ohuemmasta putkesta.
Eli hajotinko nyt tuon hyd.yksikön tuolta takaa?
Tuohon isompaan putkeen (8mm) en ole koskennut ja juuri sieltä ei sitä nestettä saada tulemaan.
Sanotaan tässä viellä että aluksi tuli sekotettua tuolla takapäässä tuo paine ja paluu (eli ne 6, 2mm putket), vaikka olin dokumentoinnu kaikki. Ekan käynistyksen jälkeen huomasin että putket väärinpäin. Vaihoin oikein ja rupes tulemaan nestettä ohuemmasta putkesta.
Eli hajotinko nyt tuon hyd.yksikön tuolta takaa?
Tuohon isompaan putkeen (8mm) en ole koskennut ja juuri sieltä ei sitä nestettä saada tulemaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja
Noniin uusi yritys nro.2
ASD rele pois ja auto käyntiin. Jomppi liittimiin 8 --> 10. Yhdistäessä pieni valokaari.. elikkäs jotain tapahtui. Pulloon tuli pieni tippa 8mm putkesta.
Sitten auton alle ja ilmausnippa auki perästä. Kas kummaa hyd.neste lentää kaaressa. Laskin nestettä perästä niin kauan että tuli kirkasta.
Sitten takaisin konehuoneeseen pulloon ilmestynnyt taas muutama tippa. Lopulta sain noin desin tulemaan ainetta tuolta 8mm paluuputkesta.
Kokeilin viellä ottaa jompin pois ja mennä perän nipalle. --> ei tule mitään. Sitten jomppi takaisin --> tulee nestettä.
Elikkäs se toimii.
Kysymys kuuluu. Jos tuonne 8mm putkeen jäi viellä vähän vanhaa punasta nestettä. Haittaako että se sekoittuu uuden kirkkaan kanssa, vai pitääkö sieltä saada kaikki pois?
Uusi öljy kirkasta vissiin mineraalipohjasta. Vanha punasta?? ATF??
ASD rele pois ja auto käyntiin. Jomppi liittimiin 8 --> 10. Yhdistäessä pieni valokaari.. elikkäs jotain tapahtui. Pulloon tuli pieni tippa 8mm putkesta.
Sitten auton alle ja ilmausnippa auki perästä. Kas kummaa hyd.neste lentää kaaressa. Laskin nestettä perästä niin kauan että tuli kirkasta.
Sitten takaisin konehuoneeseen pulloon ilmestynnyt taas muutama tippa. Lopulta sain noin desin tulemaan ainetta tuolta 8mm paluuputkesta.
Kokeilin viellä ottaa jompin pois ja mennä perän nipalle. --> ei tule mitään. Sitten jomppi takaisin --> tulee nestettä.
Elikkäs se toimii.
Kysymys kuuluu. Jos tuonne 8mm putkeen jäi viellä vähän vanhaa punasta nestettä. Haittaako että se sekoittuu uuden kirkkaan kanssa, vai pitääkö sieltä saada kaikki pois?
Uusi öljy kirkasta vissiin mineraalipohjasta. Vanha punasta?? ATF??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja
Jaahas,Mr300 kirjoitti:Noniin uusi yritys nro.2
ASD rele pois ja auto käyntiin. Jomppi liittimiin 8 --> 10. Yhdistäessä pieni valokaari.. elikkäs jotain tapahtui. Pulloon tuli pieni tippa 8mm putkesta.
Sitten auton alle ja ilmausnippa auki perästä. Kas kummaa hyd.neste lentää kaaressa. Laskin nestettä perästä niin kauan että tuli kirkasta.
Sitten takaisin konehuoneeseen pulloon ilmestynnyt taas muutama tippa. Lopulta sain noin desin tulemaan ainetta tuolta 8mm paluuputkesta.
Kokeilin viellä ottaa jompin pois ja mennä perän nipalle. --> ei tule mitään. Sitten jomppi takaisin --> tulee nestettä.
Elikkäs se toimii.
Kysymys kuuluu. Jos tuonne 8mm putkeen jäi viellä vähän vanhaa punasta nestettä. Haittaako että se sekoittuu uuden kirkkaan kanssa, vai pitääkö sieltä saada kaikki pois?
Uusi öljy kirkasta vissiin mineraalipohjasta. Vanha punasta?? ATF??
tuota mulla se ei kyllä toiminut tolleen… Kun johtojen päät laittoi yhteen, niin samaan tahtiin jatkui nesteen tuleminen, mutta vain eri putkesta. Joko se mulla toimi sitten eriskummallisesti tai sitten voisko sulla olla se putki tai joku sen liitos tai kanava ennen putkea tukossa niin, ettei öljy pääse kiertämään normaalisti? Sinne ilmausruuville asti se ilmiselvästi siis kulkee kuten pitäisikin, (jolloin myös magneettiventtiili tuntuis olevan kunnossa) mutta sen jälkeen menee systeemi kyllä jotenkin eri tavalla kuin omassani oli.
Veikkaisin, ettei se putkessa olevan öljymäärän sekoittuminen niin mahdottomasti mitään haittaa, vaikka tuskin se pahitteeksi olisi saada sitäkin huuhdeltua.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?
onkos sinulla uudempi järjestelmä? eli ilman paineakkua? voisiko se vaikuttaa johonkin.
Mutta näytti tuo lukko toimivan.. (nurmikolla 2 raitaa)
Mutta näytti tuo lukko toimivan.. (nurmikolla 2 raitaa)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?
Tuo näyttäis sitten toimivan ja valot on poissa,paitsi kolmio kun ASD kytkeytyy..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?
Mulla on ilman paineakkua, kyllä. Eli korkeampi työpaine tuossa uudemmassa. Mutta luulis sen muuten virtaavan samalla tavalla. Tämä viimeisin lause siis pelkästään omaa arveluani; ei tietoa...Mr300 kirjoitti:onkos sinulla uudempi järjestelmä? eli ilman paineakkua? voisiko se vaikuttaa johonkin.
Mutta näytti tuo lukko toimivan.. (nurmikolla 2 raitaa)
Sikäli, niin sen pitäisikin ilmiselvästi olla, että jos ilmaruuville asti tulee painetta, niin kyllä perä myös lukittuu silloin. Mutta pitäiskö silti nestettä kulkea koko ajan systeemin läpi, vai kuuluuko pumpun tavallaan painaa nestettä päin lähes suljettua linjaa, niin en kyllä tiedä.
En ihan niin tarkasti ota selvää esim. tästä kuvasta, joka tosin on W201:n systeemi, mutta eiköhän se samanlainen lopulta taida olla

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?
Nyt on uusi Magnaflowin putkisto alla
Omasta mielestä todellä hyvät äänet. Ja ulostulotkin on hillityt.
Kuva paskasesta autosta +kontin lista repsottaa ja toinen puuttuu, mutta älkää antako häiritä.


Kuva paskasesta autosta +kontin lista repsottaa ja toinen puuttuu, mutta älkää antako häiritä.

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uusiputki alla kuva.
Ainakin on hillitymmän näköinen kuin se vanha rööri. Videota odotellessa 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?
Siisti rakennelmaMr300 kirjoitti:Nyt on uusi Magnaflowin putkisto allaOmasta mielestä todellä hyvät äänet. Ja ulostulotkin on hillityt.
[ http://imageshack.us/scaled/large/571/t052.jpg ]

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uusiputki alla kuva.
Sitten siirrytään seuraavaan vaiheeseen, elikkäs käynti häröt 
Kovassa vedon jälkeen rupee käynmää tyhjäkäynti korkeemmalla ~800-900rpm ja moottorijarrutuksessa voi paukauttaa putkessa. Kun auton sammuttaa niin tilanne normalisoituu samantien. Eli tyhjäkäynti sinne ~600rpm, eikä paukuttele enään. Sama toistuu kin tekee uudestaa kovan vedon.
Lambda on uusi alkuperänen ja uus katti on. Mikä vois tehä tommosta.

Kovassa vedon jälkeen rupee käynmää tyhjäkäynti korkeemmalla ~800-900rpm ja moottorijarrutuksessa voi paukauttaa putkessa. Kun auton sammuttaa niin tilanne normalisoituu samantien. Eli tyhjäkäynti sinne ~600rpm, eikä paukuttele enään. Sama toistuu kin tekee uudestaa kovan vedon.
Lambda on uusi alkuperänen ja uus katti on. Mikä vois tehä tommosta.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)
voiko yj-rele aiheuttaa ton. Mitä toi yleensä tekee \ vaikuttaa
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)
Kennelläkään minkäänlaista ideaa.
Sit väliin lisäkertomusta. Tänään taas kova veto ja sen jälkeen korkee tyhjäkäynti -> uusi starttaus, tilanne normalisoitu mutta 1k-2k prm rykivää käyntiä mutta kiihty 2k jäkeen ei mitää. Ajattelin että tulppa on mennyt. Mutta kun sammutin ja käynnistin uudestaan niin ei mitään ongelmia.
eli onko syypäänä nyt siten toi yj-rele. sanokaas nyt jotain
Ainoa mitä en ole nyt viellä vaihtannut niin ilmansuodatin tulpat ja tulpanjohdot
uutta osaa
katti magnaflow
lambda bosch
vjakaja kansi bosch
pyörijä bosch
Sit väliin lisäkertomusta. Tänään taas kova veto ja sen jälkeen korkee tyhjäkäynti -> uusi starttaus, tilanne normalisoitu mutta 1k-2k prm rykivää käyntiä mutta kiihty 2k jäkeen ei mitää. Ajattelin että tulppa on mennyt. Mutta kun sammutin ja käynnistin uudestaan niin ei mitään ongelmia.
eli onko syypäänä nyt siten toi yj-rele. sanokaas nyt jotain

Ainoa mitä en ole nyt viellä vaihtannut niin ilmansuodatin tulpat ja tulpanjohdot
uutta osaa
katti magnaflow
lambda bosch
vjakaja kansi bosch
pyörijä bosch
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)
pitää huomenna vaihtaa tulpat varmuudeksi. Mitähä sinne kannattaa laittaa. Meneekö vaan lukkopellin tarran mukaan?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79