Mr's 300CE-24 projekti, antenni liitin? mikä ja mistä?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kiristäjä vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

mistäs saa magnaflow vaimentimia pk seudulta?
us parts ainaskii, mut onko muita?
ja jos joltai löytyy tuohon hihnan kiristimeen tuota kiristys mutteria niin voin ostaa poies.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, mistä magnaflowia?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Jeppis pitkästä aikaan tallilla. Purin tuon kiristimen pois ja sain osat irrotettua ehjäystä varten. Tai saa tarjota käyttettyä osaa jos löytyy.
Elikkäs ongelman nimi on tämä
Kuva
Kuva
kierteet mulkkaantuunnu..

Pöntötki saapui matkahuoltoon. Kun saa kiristimen kuntoon niin pitää käydä laitattaa alle nuo.
Magnaflow 2.5 Jalometalli katti
Kuva
Kuva

Keskipönttö
Magnaflow 2.5 läpivirtaava.
Kuva

Takapönttö
Magnaflow 2.5 / 2x 2.25
Kuva
Saas nähä et millaset äänet näist tulee. Ainaki virtaavampi on ku vanhempi.
Kuva

Sitten tuli mutsin autoo tommonen heitettyä kiinni.
Kuva
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kiristintä ja putkea

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

ensi viikolla alkaa loma niin pääse laittamaan kuupan ajoon. Autosta puuttuu mottorin alta suojamuovi "pohjapanssari". Kattelin varaosaa, mutta noita on montaakin erimallia. millaiset muovit kuuluu 300CE-24V:n
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Qtio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 02.08.2010 20:17
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit

Viesti Kirjoittaja Qtio »

Itellä o 24-venasessa peltinen pohjapanssari, suosittelen metsästämään sellaisen. Noin 2mm paksua ikäänkuin aaltopeltiä, eli on aika tukeva ja suojaakin oikesti. Verrattuna muoviseen josta nyt ei juurikaan ole iloa. Metallisia löytyy ilmeisesti autoista joissa on ollut tehtaalta lähtiessä korotettu maavara.
W124 300CE-24 -90
W124 300CE -90
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

tommoset löyty nettivaraosasta. onko mikään oikea
http://www.nettivaraosa.fi/1598385" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit

Viesti Kirjoittaja nykki »

Qtio kirjoitti:Itellä o 24-venasessa peltinen pohjapanssari, suosittelen metsästämään sellaisen. Noin 2mm paksua ikäänkuin aaltopeltiä, eli on aika tukeva ja suojaakin oikesti. Verrattuna muoviseen josta nyt ei juurikaan ole iloa. Metallisia löytyy ilmeisesti autoista joissa on ollut tehtaalta lähtiessä korotettu maavara.
sellainen peltinen löytyy klaukkalasta.50e
o5o 3322514
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pohjamuovit

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kävin pienen testilenkin ennenkuin lähden ajamaan helsinkiin putkipajalle.
Näin kävi
Kuva

Syyllinen.
Kuva

ASD hydrauli tuloputki ruostunnut melkein poikki ja 2kpl paluuputkia olisi melkein uusimista vaille valmiita. Elikkä oletteko hommanneet uudet putket kl-varaosista/veholta (hinta?) vai tehneet itse?
Jos olette tehny itse niin, mistä putkesta ja millaisilla liittimillä.? Pystyykö/saako tuota putkea jatkamaa vai pitääkö koko putki vaihtaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Itse aikanaan rakentelin tuohon omaan 300cehen hydeliikkeen tavaroista uudet,koska orkkikset oli ihan tolkuttoman hintaiset.Ainoa mitä hydeliikkeestä ei löytynyt oli nuo juntturat jotka on oman kokoisia. Ongelma oli konehuoneen vedot josta jompikumpi paluu vaiko paine puoli ei nyt muista,meni koneen alta tosi hankalassa paikassa,pistin siitä tulipellin luota poikki,painepuolelle osui aika hyvin jatkokappaleeksi lvi junttura ja paluu puolelle jossa muuten ei suuria paineita enään ole laitoin letkun muutamalla pa klemmarilla ja hyvin ovat toimineet!Perämurikan putkisto tulikin tuosta teräskudos vahvistetusta nylonjarruputkesta eikä ruostu enään,tosin sinne rakennettiin väliin kiertyvä liitin tuo putki kun ei saa mennä nk kierteelle...Paikka missä nuo putket mallien mukaan tehtiin oli siinä Konalassa oleva hyde liike!Tulihan noillekkin hintaa toki,vaan jos muistan okein niin alle puolet mitä olisi maksanut esim;Veholla!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joskus tein ihan vaan jarruputkesta uudet. kyselin kans KL:stä valmiita putkia, mutta hinta oli jotain tolkutonta. vanhat irti, nipat talteen ja niiden nippojen kanssa sitten osaavaan autokorjaamoon, niin ne vääntää uudet samanlaiset, mutta vaan jostain kupariseoksesta. mitä lie se jarruputki sitten onkaan. ja hintaa tuli muutamia kymppejä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

painelinja pumpulta tulee kudosletkulla koneen edestä tulipellille ja siitä jatkaa matkaansa kovan putkena loppuunasti. 2kpl paluulinjoja menee säiliöltä apurungon ali toisellepuolelle ja siitä alas tulipeltiä ja siitä pohjaapitkin taakse.

Ajattelin uusia painelinjan kodosletkulle asti. Ja jos apurungon ali menevät on pahassa paikkan. niin uusin tulipellistä asti kaikki.

paljon tuolla on painetta?? uskaltaako käyttää tuota jarruputkea?

auto on 300CE-24V -92 ei ole tasonsäätöä

pitää samalla vaihtaa tuo "paineakku" kun nyt kerran vaihtaa putket ja öljyt. Kannattaako tuolta nyt uusia jotain muutakin?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei siellä mikään kovin kova paine ole. jos paine on sama, mitä ohjaustehostimessa kerrotaan, niin jotain +-100 baaria.

voihan sen tehdä letkullakin alusta loppuun, mutta luulisin, että tulee äkkiä kalliiks. ainakin, jos ei saa valmiita letkuja ostettua, vaan joutuu kaikki päät ja liitokset rässäyttään jossain firmassa. mutta en tiedä. joskus teetin pari n. metrin mittaista hydrauliletkua sopivilla päillä, niin makso varmaan sata euroa. oli siis öljycoolerille tulevat letkut 201:ssä. asensin keulalle tarvikecoolerin ja tarvi vähän erilaiset letkut.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

lueskelin forumia. ASD perän painee ~35bar ja 94 jälkeen paineakun poistuttua ~60bar.
onko tuo paine sen hyd. yksikön jälkeen perälle menevä vai koko järjestelmän paine. Eli onko tuo pumpultava tuleva paine sen ~100bar ja hyd. yksikön jälkeen pienempi.

Ajattelin vaan että kestääkö tuommoinen jarruputki tuota painetta?

edit: Soitin veholle. Ei löytännyt painetta tuolle, mutta näki että tolla yksiköllä jonku anturin mittauspaine 130 bar

vastataan itselle että harruputki keståä..
lainaus wikistä
Neste- eli hydrauliikkakäyttöiset jarrut ovat umpinaisia. Hydrauliikkaputkien pitää kestää 230barin paine. Henkilön painaessa jarrupolkimen pohjaan siirtyy voima pääsylinterin mäntään. 
Viimeksi muokannut Mr300, Ma 29.07.2013 18:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

tuli mitattua putket 1kpl 8mm ja 2 kpl 6.2mm (joku tuumakoko) kuulostaako tutulta?
paikallisesta fixuksesta löytyy kumpaaki kokoa mutta ei liittimiä. pitää huomenna soittaa jenkkiautoihin suuntautuneesee liikkeeseen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Mr300 kirjoitti:tuli mitattua putket 1kpl 8mm ja 2 kpl 6.2mm (joku tuumakoko) kuulostaako tutulta?
paikallisesta fixuksesta löytyy kumpaaki kokoa mutta ei liittimiä. pitää huomenna soittaa jenkkiautoihin suuntautuneesee liikkeeseen.
Juu oikean kokoiset putkethan nuo on,niin ja tuo paine liikkuu siellä maksimissaan kuten Veholtakin tiedon sait siinä reilussa 100bar.
Noita juntturoita ei oikein sopivia aikanaan löytynyt,niin käytin vanhat puhdistettuina,eteenkin tuo isompi siitä ei tuntunut olevan hajua kellään,tästä tosin joitakin vuosia aikaa.
Se materiaali mistä nuo omat tehtiin oli teräs jarruputkea,eli ei sitä tavan kuparia,taas ne takaputket jotka ovat kaikkein herkimpiä ruostumaan ja hankalimpia vaihtaa tehtiin kilpureissa käytetystä teräspunos vahvistetusta nailon putkesta ja kestää helposti nuo paineet!Sanoi silloin hyde asentaja tuota epäillessäni naureskellen,putkea käytettävän aika paljon rajuimissakin koneissa hyrauli puolella.
Kokonaan tuolla en silloin putkistoa vetänyt, koska halusin pohjaa pitkin tulevat meno ja paluu putket tehdä jäykästä tavarasta,siinä muuten oli vääntämistä kun laittoi paikoileen,oli ne orkkis mutkat aika tiukkoja takana!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uudet ASD hyd.putket?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tuli taas tehtyä hankintoja


Elikkäs tuli väännettyä uudet hyd. putket tuolle ASD:lle Käytin 1/4 tuumasta jarruputkea. Päitä en tuolle tähän hätään löytännyt, niin ostin pienemmälle putkelle olevat liittimet ja porasin reijät isommaksi (6.5mm)
Kuva
Kuva

Putkien kannakkeet tuli maalattua uusiksi kun olivat saanneet pintaruosteen.
http://imageshack.us/a/img405/1827/ge8c.jpg
Kuva

Samalla tuli pestyä pohja kunnon liukkarilla ja hiottua kaikki pintaruosteet.
Kuva

Tuli suihkutettua 2 purkkia Dinitrol ML ja siihen päälle viellä kiveniskusuoja. Taka-akselille tuli annettu ensihoitoa pintaruosteisiin. Pitää talvella tiputtaa koko lulla pois ja hiekkapuhaltaa, vaihtaa puslat ja huoltaa perä.
Kuva

Huomenna viellä ASD:n ilmaus ja uusien öljyjen vaihto. Sitten pakoputkipajalle.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Jeppis elikkä ilmailin tuota ASD hydrauliikkaa. Kaikki menee suunitelmien mukaan, paitsi en saa tulemaan siitä paksummasta paluuputkestanestettä ollenkaan??? vaikka yhdistän sieltä ASD releen kannasta 8 ja 10 nastat?
Kun laitan ASD releen takaisin niin virrat päälle laittaessa ASD ja kolmio palaa normaalisti ja käynistäessä sammuu niin kuin pitääkin.

Ilmailen Nozkin ohjeiden mukaisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Sanokaas mitä teen väärin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mr300 kirjoitti:Jeppis elikkä ilmailin tuota ASD hydrauliikkaa. Kaikki menee suunitelmien mukaan, paitsi en saa tulemaan siitä paksummasta paluuputkestanestettä ollenkaan??? vaikka yhdistän sieltä ASD releen kannasta 8 ja 10 nastat?
Kun laitan ASD releen takaisin niin virrat päälle laittaessa ASD ja kolmio palaa normaalisti ja käynistäessä sammuu niin kuin pitääkin.

Ilmailen Nozkin ohjeiden mukaisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&start=0
Sanokaas mitä teen väärin.
Moi,

en ole kovin syvällisesti tuohon järjestelmään perehtynyt, mutta arvaukseni on, ettei magneettiventtiili siellä perän seudulla aukea. Eli joko sinne ei mene sähköä, vaikka navat yhdistetään (eli johto poikki jostakin tai liitin irti takapenkin alla tms.?) tai sitten venttiili on jumissa, eikä ohjaa painetta perälle vaan antaa sen mennä ohikiertopiirissä vain. Äkkiä ajateltuna jos mittaa mainittujen napojen väliltä vastuksen, niin sieltä pitäisi jonkun sortin tosi vähäinen vastus (tai nolla) löytyä. Arvelisin tosin sen olevan kunnossa, koska ilmeisesti järjestelmä itse tunnistaisi, jos johto olisi poikki ja menisi vikatilaan. Auton sutiessa se kolmiovalo ilmeisesti syttyy, eli systeemi siinä mielessä on kunnossa? Ja ASD-tekstillä merkitty valo myös syttyy ennen käynnistystä ja sammuu käynnistyksen jälkeen? Jos molempiin kyllä, niin systeemi itsessään ei tunnista, että vikaa missään olisi (olettaen, ettei kukaan ole ohittanut mittariston ASD-merkkivaloa tekemällä siihen hyppylankaa jostakin toisesta varoitusvalosta, mutta silloinkaan ei kyllä taida syttyä se kolmiovalo sutimisen merkiksi, vaan pysyy käynnistyksen jälkeen pimeänä aina vain). Toivottavasti joku paremmin systeemiä tunteva osaisi paremmin kertoa.

Niin joo, se varsinainen ilmaaminenhan tapahtuu sieltä perän kyljessä olevasta ilmausruuvista, jota itse en tuossa mainitussa hommassani lainkaan tehnyt, koska tarkoitus oli vain saada uudet öljyt systeemiin. Ei se ilmaaminenkaan pahitteeksi olisi varmasti ollut. En kuitenkaan usko, että tässä olisi sen tekemättömyydestä kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Juu elikkäs virrat päälle laittaessa kolmio ja ASD valo syttyy ja käynistyessä sitten sammuu. Sutiessa kolmio palaa. Eli toimii tietääkseni oikein.

Sanotaan tässä viellä että aluksi tuli sekotettua tuolla takapäässä tuo paine ja paluu (eli ne 6, 2mm putket), vaikka olin dokumentoinnu kaikki. Ekan käynistyksen jälkeen huomasin että putket väärinpäin. Vaihoin oikein ja rupes tulemaan nestettä ohuemmasta putkesta.
Eli hajotinko nyt tuon hyd.yksikön tuolta takaa?
Tuohon isompaan putkeen (8mm) en ole koskennut ja juuri sieltä ei sitä nestettä saada tulemaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Noniin uusi yritys nro.2

ASD rele pois ja auto käyntiin. Jomppi liittimiin 8 --> 10. Yhdistäessä pieni valokaari.. elikkäs jotain tapahtui. Pulloon tuli pieni tippa 8mm putkesta.
Sitten auton alle ja ilmausnippa auki perästä. Kas kummaa hyd.neste lentää kaaressa. Laskin nestettä perästä niin kauan että tuli kirkasta.
Sitten takaisin konehuoneeseen pulloon ilmestynnyt taas muutama tippa. Lopulta sain noin desin tulemaan ainetta tuolta 8mm paluuputkesta.

Kokeilin viellä ottaa jompin pois ja mennä perän nipalle. --> ei tule mitään. Sitten jomppi takaisin --> tulee nestettä.
Elikkäs se toimii.

Kysymys kuuluu. Jos tuonne 8mm putkeen jäi viellä vähän vanhaa punasta nestettä. Haittaako että se sekoittuu uuden kirkkaan kanssa, vai pitääkö sieltä saada kaikki pois?
Uusi öljy kirkasta vissiin mineraalipohjasta. Vanha punasta?? ATF??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ilmaus ongelma. apuja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mr300 kirjoitti:Noniin uusi yritys nro.2

ASD rele pois ja auto käyntiin. Jomppi liittimiin 8 --> 10. Yhdistäessä pieni valokaari.. elikkäs jotain tapahtui. Pulloon tuli pieni tippa 8mm putkesta.
Sitten auton alle ja ilmausnippa auki perästä. Kas kummaa hyd.neste lentää kaaressa. Laskin nestettä perästä niin kauan että tuli kirkasta.
Sitten takaisin konehuoneeseen pulloon ilmestynnyt taas muutama tippa. Lopulta sain noin desin tulemaan ainetta tuolta 8mm paluuputkesta.

Kokeilin viellä ottaa jompin pois ja mennä perän nipalle. --> ei tule mitään. Sitten jomppi takaisin --> tulee nestettä.
Elikkäs se toimii.

Kysymys kuuluu. Jos tuonne 8mm putkeen jäi viellä vähän vanhaa punasta nestettä. Haittaako että se sekoittuu uuden kirkkaan kanssa, vai pitääkö sieltä saada kaikki pois?
Uusi öljy kirkasta vissiin mineraalipohjasta. Vanha punasta?? ATF??
Jaahas,

tuota mulla se ei kyllä toiminut tolleen… Kun johtojen päät laittoi yhteen, niin samaan tahtiin jatkui nesteen tuleminen, mutta vain eri putkesta. Joko se mulla toimi sitten eriskummallisesti tai sitten voisko sulla olla se putki tai joku sen liitos tai kanava ennen putkea tukossa niin, ettei öljy pääse kiertämään normaalisti? Sinne ilmausruuville asti se ilmiselvästi siis kulkee kuten pitäisikin, (jolloin myös magneettiventtiili tuntuis olevan kunnossa) mutta sen jälkeen menee systeemi kyllä jotenkin eri tavalla kuin omassani oli.

Veikkaisin, ettei se putkessa olevan öljymäärän sekoittuminen niin mahdottomasti mitään haittaa, vaikka tuskin se pahitteeksi olisi saada sitäkin huuhdeltua.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

onkos sinulla uudempi järjestelmä? eli ilman paineakkua? voisiko se vaikuttaa johonkin.
Mutta näytti tuo lukko toimivan.. (nurmikolla 2 raitaa)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tuo näyttäis sitten toimivan ja valot on poissa,paitsi kolmio kun ASD kytkeytyy..
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mr300 kirjoitti:onkos sinulla uudempi järjestelmä? eli ilman paineakkua? voisiko se vaikuttaa johonkin.
Mutta näytti tuo lukko toimivan.. (nurmikolla 2 raitaa)
Mulla on ilman paineakkua, kyllä. Eli korkeampi työpaine tuossa uudemmassa. Mutta luulis sen muuten virtaavan samalla tavalla. Tämä viimeisin lause siis pelkästään omaa arveluani; ei tietoa...

Sikäli, niin sen pitäisikin ilmiselvästi olla, että jos ilmaruuville asti tulee painetta, niin kyllä perä myös lukittuu silloin. Mutta pitäiskö silti nestettä kulkea koko ajan systeemin läpi, vai kuuluuko pumpun tavallaan painaa nestettä päin lähes suljettua linjaa, niin en kyllä tiedä.

En ihan niin tarkasti ota selvää esim. tästä kuvasta, joka tosin on W201:n systeemi, mutta eiköhän se samanlainen lopulta taida olla

Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Nyt on uusi Magnaflowin putkisto alla :) Omasta mielestä todellä hyvät äänet. Ja ulostulotkin on hillityt.
Kuva paskasesta autosta +kontin lista repsottaa ja toinen puuttuu, mutta älkää antako häiritä.
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3208
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uusiputki alla kuva.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ainakin on hillitymmän näköinen kuin se vanha rööri. Videota odotellessa :wink:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ASD ongelma ehkä ratkesi?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:Nyt on uusi Magnaflowin putkisto alla :) Omasta mielestä todellä hyvät äänet. Ja ulostulotkin on hillityt.
[ http://imageshack.us/scaled/large/571/t052.jpg ]
Siisti rakennelma 8)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uusiputki alla kuva.

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sitten siirrytään seuraavaan vaiheeseen, elikkäs käynti häröt :)

Kovassa vedon jälkeen rupee käynmää tyhjäkäynti korkeemmalla ~800-900rpm ja moottorijarrutuksessa voi paukauttaa putkessa. Kun auton sammuttaa niin tilanne normalisoituu samantien. Eli tyhjäkäynti sinne ~600rpm, eikä paukuttele enään. Sama toistuu kin tekee uudestaa kovan vedon.

Lambda on uusi alkuperänen ja uus katti on. Mikä vois tehä tommosta.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

voiko yj-rele aiheuttaa ton. Mitä toi yleensä tekee \ vaikuttaa
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kennelläkään minkäänlaista ideaa.

Sit väliin lisäkertomusta. Tänään taas kova veto ja sen jälkeen korkee tyhjäkäynti -> uusi starttaus, tilanne normalisoitu mutta 1k-2k prm rykivää käyntiä mutta kiihty 2k jäkeen ei mitää. Ajattelin että tulppa on mennyt. Mutta kun sammutin ja käynnistin uudestaan niin ei mitään ongelmia.

eli onko syypäänä nyt siten toi yj-rele. sanokaas nyt jotain :)

Ainoa mitä en ole nyt viellä vaihtannut niin ilmansuodatin tulpat ja tulpanjohdot

uutta osaa
katti magnaflow
lambda bosch
vjakaja kansi bosch
pyörijä bosch
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

pitää huomenna vaihtaa tulpat varmuudeksi. Mitähä sinne kannattaa laittaa. Meneekö vaan lukkopellin tarran mukaan?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Vastaa Viestiin