W126 Coupe: 500 SEC 1984

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

No niin, nyt on nahat käsitelty Prestan nahanhoitoaineella. Hyvää tavaraa, suosittelen.

Tällä viikolla olisi tarkoitus vaihtaa takajouset, uudet odottavat liikkeessä. Nykyiset saattavat olla jopa alkuperäiset ja ovat hiukan väsähtäneet. Termostaatti menee myös vaihtoon, 84-asteinen Wahler tulee tilalle. Talvisäilytyksen jälkeen lämpö on noussut kylmällä moottorilla ajossa 100 asteeseen ja jopa hiukan yli, mutta tippunut sitten alas nopeasti eli flekti ja ilmavirta tekevät tehtävänsä. Mutta lämpö nousee kyllä hiukan turhan korkeaksi. Jäähdytinnesteen vaihdoin vuosi sitten, mutta saapahan samalla raikasta uutta ainetta tilalle. :D Voiko eri merkkisiä "vihreitä" nesteitä muuten sekoittaa keskenään? :crazy: Eihän jäähdytinneste toki ole mitään erityisen kallista tavaraa, mutta olisihan se mukava saada nurkissa olevat Hong Kongin (50/50 sekoitettua 2 litraa) ja Nesteen (2 litraa sekoittamatonta) nesteet käytettyä. :) 50/50 sekoitettua nestettä menee noin 13 litraa.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siitä joutuu sitten pikkasen purkaa eestä pois, että pääsee vaihtaa termostaatin, katoppa että siinä termarin mikana on uusi tiiviste :wink: Behrin termaria olisin suositellut, tais muuten maksaa termari jotakin 19€
se on jossakin tuollapäin :wink:

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

touhottaja kirjoitti:siitä joutuu sitten pikkasen purkaa eestä pois, että pääsee vaihtaa termostaatin, katoppa että siinä termarin mikana on uusi tiiviste :wink: Behrin termaria olisin suositellut, tais muuten maksaa termari jotakin 19€
se on jossakin tuollapäin :wink:
Jaa, vai Behr. Mistä sen tuohon hintaan saa? :roll: Tuossa Wahlerissa on tiiviste mukana. Hinta on 30 euroa.

Jaa notta, sitä saa sitten purkaa ihan tosissaan, että pääsee termariin käsiksi. :crazy:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taviokuurna kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:siitä joutuu sitten pikkasen purkaa eestä pois, että pääsee vaihtaa termostaatin, katoppa että siinä termarin mikana on uusi tiiviste :wink: Behrin termaria olisin suositellut, tais muuten maksaa termari jotakin 19€
se on jossakin tuollapäin :wink:
Jaa, vai Behr. Mistä sen tuohon hintaan saa? :roll: Tuossa Wahlerissa on tiiviste mukana. Hinta on 30 euroa.

Jaa notta, sitä saa sitten purkaa ihan tosissaan, että pääsee termariin käsiksi. :crazy:
meijän paikallinen tarvikeliike myi ainakin mulle sillä hinnalla :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

touhottaja kirjoitti:meijän paikallinen tarvikeliike myi ainakin mulle sillä hinnalla :thumbup:
Meidän paikallinen tarvikeliike eli Motonet myy tuota Wahleria tiivisteineen hintaan 29.90 :P . Veholla termari on reilut 60 euroa. Merteilissäkin yli 40 euroa.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Päädyin siihen, että en sekoita eri merkkien jäähdytysnesteitä. Zero HD -neste on sen verran huokeaa, että sillä mennään.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
mirkojokinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 01.06.2012 23:39

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja mirkojokinen »

Komia SEC! Tosiaan kuten tossa jo aiemmin mainittu niin kromikaaret ja alusta kuntoon. Näyttää vähän väsähtäneeltä kun on tuollainen takanoja. Kromikaarista tulee heti väkisin mielikuva läpimädistä kaarista jotka on hätäpäissä siistitty kromikaarilla...
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Kovasti on SECin perä kerännyt huomiota :lol:. Takajousien vaihto on ollut suunnitelmissa jo pidempään, kun taka-akselilla saattaa olla alkuperäiset, väsähtäneet jouset. Jouset on jo hankittu, ja vaihto tapahtuu, kunhan siihen löytyy sopiva aika, joten malttia, malttia :P.

Kromikaarten alla on tervettä. Itse asiassa vaihdoin kaaret uusiin viime kesänä. Ajelin vähän aikaa ilman, mutta sitten totesin, että kromikaaret kuuluvat tämän auton henkeen. Toiseksi kaaret ja puskurien sekä helmojen kromit muodostavat yhtenäisen linjan. Mutta nämä ovat tietenkin makuasioita, joten joku panee autoonsa karvanopat, toinen liimaa tarroja ikkunoihin ja kolmas pitää kromikaarista :mrgreen:. Muuan foorumiveli on jopa todennut, että 107:aa olisi halutessaan saanut aikanaan tehtaalta kromikaarilla.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

taviokuurna kirjoitti: Muuan foorumiveli on jopa todennut, että 107:aa olisi halutessaan saanut aikanaan tehtaalta kromikaarilla.
Ei pidä paikkaansa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Nyt on toinen takajousi vaihdettu. Vanha jousi oli painunut selvästi kasaan. Hydrauliikkaiskari on vaihdettu jossain vaiheessa, sillä paikalla oli siisti Boge:n iskari :thumbup: .

Takajousen vaihto ei kuitenkaan mitenkään oleellisesti nostanut perää. Toki toinenkin takajousi vaihdetaan lähiaikoina. Ilmeisesti etujouset on vaihdettu jossain vaiheessa tarvikejousiin, jotka eivät ole kuoleentuneet lainkaan ja siksi eturenkaiden ja lokasuojan kaaren väliin jää isohko aukko. Pitäisi siis löytää löysemmät etujouset tai katkaista nykyisistä yksi kierros rälläkällä. :twisted:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Tässä hieman uusia kuvia.
vasen kylki 2.jpg
etusivusta.jpg
kuskin sivu.jpg
kuskin kylki.JPG
takaa.jpg
takapenkit.jpg
sisusta 1.jpg
kuskinpenkki.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Tämä onkin näköjään kaupan. Hyvän oloinen auto! Kasarituning-look on omalla tavallaan kiehtova. Tämä topikki tuli vastaan kun haeskelin tietoa mitä öljyjä, nesteitä ja tulppia omaan SEC:iini laittaisi.

Edellisin viesti on vuodelta -12. Onko tämän jälkeen ollut isompia ropleemeita?

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vastaa Viestiin