W126 Coupe: 500 SEC 1984

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Tervehdys,

Tuli haettua Putkisaaren Jaskan kanssa 500 SEC vuodelta 1984 Pirkanmaalta. Autossa on seuraava varustelu:

735 - ASTRAL SILVER METALLIC
254A - LEATHER LIGHT BROWN
240 - OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
256 - REAR AXLE WITH LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL
260 - ELIMINATION OF MODEL DESIGNATION ON REAR LID
410 - ELECTRIC SLIDING ROOF
444 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) AND AIRBAG
452 - TWO-TONE HORN
470 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
480 - SELF-LEVELLING SUSPENSION
504 - OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
510 - BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO, ELECTRONIC, KURIER LM/MW/SW/USW
531 - AUTOMATIC ANTENNA
543 - SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
553 - TRAILER COUPLING AND ANTI-THEFT WARNING SYSTEM
581 - AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 - COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

Varusteet näyttäisivät toimivan ensisijaisesti. Ilmastointi puhaltaa kylmää, ja sähkölaitteet toimivat. Kattoluukku on nihkeä, joten putsaus ja kevyt voitelu on edessä.

Lisäksi on Lorinserin helmasarja ja alumiinivanteet. Helmasarjasta puuttuu edestä hinauslenkin peitelevy. Jos jollakulla on sellainen, niin voipi ottaa yhteyttä esimerkiksi YT:llä:).

Mittarilukema 220 tkm vaikuttaaa realistiselta huoltohistorian ja auton kunnon perusteella.

Tänään kävin katsastamassa auton. Katsatusinsinööri totesi auton hyväksi, kunhan seuraavat hänen mukaansa "pikkuviat" korjataan:

*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.

*ABS-valo palaa satunnaisesti. Huomasin, että yksi lokasuojan läpi kuskin puolen pyörän tuntumaan tulevista kolmesta noin 6-8 mm paksuisesta johdosta oli poikki/irronnut. Sattuisikohan se olemaan ABS-anturin johto? Yleisjännitesuojaa (ns. YJ-rele) vaihtamalla ei voi kokeilla, onko vika releessä, koska vuoteen 1985 asti W126:ssa ei ollut kyseistä relettä:). 124:ssahan YJ-releen vaihto saattaa usein auttaa ABS-valon temppuiluihin.

Otin paljon kuvia ongelmakohdista ja alustasta yleensäkin, joten lähetän niitä mielelläni, mikäli niiden avulla löytyisi lisätietoa ongelmiin. Yleisesti ottaen alusta on siisti ja ruosteeton.

Autossa on siis automaattinen perän hydraulinen säätö (480 SELF-LEVELLING SUSPENSION). Se ei kuitenkaan luultavasti toimi, sillä perä on matalammalla kuin etupää. Onko kokemuksia tästä ja mitä kannattaisi tehdä?

Tällainen projekti siis kyseessä. Otan kuvia autosta myöhemmin. Tulppien, suodattimien ja nesteiden vaihtoihin ryhdyn pikapuoliin. Kiinnostusta löytyisi nahkasisustalle, joten tarjouksia otetaan vastaan:).
Viimeksi muokannut taviokuurna, Su 20.05.2012 09:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea onnea! Oliko kyseessä se hopea auto, joka oli jonkun naisen nimellä kaupan Nettiautossa? Näytti siistiltä.

Kannattanee ensin tarkistaa, että siellä perässä on vielä hydrauli-iskarit paikallaan. Monesti kun kallis varuste on rikkoutunut, se korjataan tavallisella viritelmällä. Samalla tsekattava että nestesäiliössä varmasti on ZH-M:ää, ettei ole tyhjä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

taviokuurna kirjoitti:
*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.
Reaktiotangon pallonivel.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja petri »

Onnittelut hienon auton hankinnasta!
Tämän takia Jaakko siis kyseli taannoin vanteiden sopivuudesta SECcciin :) .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:
*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.
Reaktiotangon pallonivel.
ovat tämän näköset :D

Kuva

oliskohan nimeltään reaktiotangon takimmainen nivel ja kl- varaosasta tais olla halavin sellasen satasen pintaan kipale ja plus kynkän isot kumit päälle :wink: sillon kun vaihtaa nivelen, kannattaa myös vaihtaa kynkän milemmat isot kumit :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Kiitos onnitteluista, onhan se hauska peli:).

Timo L: Luultavasti kyseessä on sama yksilö.
Petri: Se vanteiden sopivuus SEC:iin -tapaus liittyi erääseen yksilöön, jota kävimme katsomassa lahden toisella puolella:). Auton siirtoa varten olisi tarvinnut vaihtaa talvinakit alle.

Kiitoksia vikadiagnooseista. Ok, reaktiotangon pallonivel siis. Täytyy ottaa pyörä irti ja tutkia, näyttääkö katsastusinsinöörin osoittama osa samalta kuin Touhottajan kuva.

Alla olevassa ensimmäisessä linkissä on kuva roikkuvasta (ABS?) johdosta ja toisessa on kuva apparin puolen vastaavasta johdosta, joka näyttää olevan asianmukaisesti kiinni.

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

on ne samanlaiset ja näkkyy olevan isot kumitkin paskana :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

touhottaja kirjoitti:on ne samanlaiset ja näkkyy olevan isot kumitkin paskana :shock:
Ok. Varaosanumero näyttäisi olevan A 126 330 1243 ja nimi "Bearing bracket".

Mikäs tuon "ison kumin" varaosanimi on, jotta osaisi hankkia oikean osan KL:stä tai Merteililta? :?
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Timo L. kirjoitti:Onnea onnea! Oliko kyseessä se hopea auto, joka oli jonkun naisen nimellä kaupan Nettiautossa? Näytti siistiltä.

Kannattanee ensin tarkistaa, että siellä perässä on vielä hydrauli-iskarit paikallaan. Monesti kun kallis varuste on rikkoutunut, se korjataan tavallisella viritelmällä. Samalla tsekattava että nestesäiliössä varmasti on ZH-M:ää, ettei ole tyhjä.
Tuosta hydrauli iskarin aineesta eli onko sinne sitten joku ihan speciali aine vai voiko laittaa jotain muuta hydrauliainetta eli jostain Motonetin hyllystä :oops:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taviokuurna kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:on ne samanlaiset ja näkkyy olevan isot kumitkin paskana :shock:
Ok. Varaosanumero näyttäisi olevan A 126 330 1243 ja nimi "Bearing bracket".

Mikäs tuon "ison kumin" varaosanimi on, jotta osaisi hankkia oikean osan KL:stä tai Merteililta? :?
en tiijä kumien numeroita, mutta ne kumit ovat erilaisia samassa kynkässä toinen on isompi ja toinen pinempi, mutta kyllä ne tietää kun sanot jotta kynkän kumit, ja se täydellinen uusi kynkkä maksaa muistaakseni yli neljä sattaa kipale :D
mullon pelkkiä romuja vaan
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa olis se kynkän nivelen korjaus sarjan numero :shock:
Kuva

ja tässä kumien numerot :wink:

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Heips tuossa potilasta tutkailaan ja yritetään löytää takapään ABS liitosta jotta voisi mittailla tuon perämurikan abs anturin arvot!
Joten missäs tuo liitos mahdollisesti luuraa :?:
Takakontista ei löytynyt eikä takapenkkien alatkaan,niin ja onkos tuo liitäntä samanmoinen kun on edessä antureilla!?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllähän se pitäs olla takapenkin istumen ja selekä nojan takana, molemmat on otettava pois, anturi liitos muistaakseni ruuveilla :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Kannattaa muuten kattoa nuo moottorin öljyvuodot kuntoon ennenko vaihtaa nuo kummit. Öljy tahtoo olla just se kumin pahin väsyttäjä pidemmällä aikavälillä. Hyvältä kuulostaa prokkis :o
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Avatar
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 02.02.2011 13:13
Paikkakunta: Turku

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tahtoo kuvia! Onneksi olkoon hankinnasta!
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Jep, sieltähän se takapään ABS-liitin löytyi takapenkin takaa, kiitos vinkistä. Mittasimme etupyörien anturien arvoiksi 1.3 ja takaa 0.8. Kokeilin myös toista ABS-yksikköä, mutta valo syttyi senkin kanssa. Valo siis syttyy, kun renkaita käännetään ja näppituntumalta erityisesti käännettäessä vasemmalle. Ilmeisesti vika on siis jossain anturijohdossa, luultavimmin kuskin puoleisessa.

Kiitoksia Touhottajalle nivelien korjaussarjan ja kumien numeroista. Huomenna alkaa niiden metsästys. Järkeni mukaan kumeja tarvitsee kaksi kappaletta molempia, yksi malli molemmille puolille. Eli 2x 014 033 0039 ja 2x 014 033 0054 eikö niin?

Malttia kuvien suhteen, kyllä niitä vielä tulee :wink:
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Onnea vain uudelle hankinnalle.
Espoo tarvitsee Seccejä :wink:
Jos tarvitset apua/tietoa/osia tms 126:sista niin soittele.
Puhelinnumeroni on Jaakolla ja hän tietää mistä päin Espoota minut tavoitaa.

Tuosta ABS viasta? Oletko jo puhdistanut ABS anturit joka kulmasta?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taviokuurna kirjoitti:Jep, sieltähän se takapään ABS-liitin löytyi takapenkin takaa, kiitos vinkistä. Mittasimme etupyörien anturien arvoiksi 1.3 ja takaa 0.8. Kokeilin myös toista ABS-yksikköä, mutta valo syttyi senkin kanssa. Valo siis syttyy, kun renkaita käännetään ja näppituntumalta erityisesti käännettäessä vasemmalle. Ilmeisesti vika on siis jossain anturijohdossa, luultavimmin kuskin puoleisessa.

Kiitoksia Touhottajalle nivelien korjaussarjan ja kumien numeroista. Huomenna alkaa niiden metsästys. Järkeni mukaan kumeja tarvitsee kaksi kappaletta molempia, yksi malli molemmille puolille. Eli 2x 014 033 0039 ja 2x 014 033 0054 eikö niin?

Malttia kuvien suhteen, kyllä niitä vielä tulee :wink:
sitten kun laitat uuden nivelen siihen kynkkään, muista laittaa se oikeeseen asentoon :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tuo automattinen perän korkeuden säätö hiukan mietityttää,Öljyä on säiliössä,ei vuotoja,takapään linkutkin paikoillaan iskarit itsessään toimii koskapa katsastuksessa ok ja muutoinkin joustoa on.Kokemuksia mahdollisista vikapaikoista,paineakut,pumppu,säätömekanismi??
Onko tuolle järjestelmälle mitään testaus konstia jippoa?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Kynkän kumit löytyivät puoleen hintaan RTO Tuonnista ja samalla ostin suodattimet ilmanputsarille, vaihteistolle ja bensalle. Nivelen korjaussarjan tilasin USA:sta FCP Grotonista. Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+. Etsin myös kuskin puolen jarrupalojen kuluneisuuden anturia johtoineen, varaosanumero on 126 540 95 09. Jos jollakulla sellainen löytyy, niin saapi ottaa yhteyttä:).
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kysyppä sitä johtoo adenauer300, hänhän ilimotti olevan osia, soitteleppa hänelle ja onhan siinä tarvittaessa opastustakin likellä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Onnittelut täältäkin Auton johdosta. Kerroppas sitten miten tuo m117 käyttää noilla tulpilla.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Timo L. kirjoitti:ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Onko tuo keltaista? Motonetista nimittäin saa Febin hydrauliöljyä, jonka numero on 02615. Se korvaa MB:n numeron 000 989 91 03. Se on väriltään keltaista.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!

Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

taviokuurna kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Onko tuo keltaista? Motonetista nimittäin saa Febin hydrauliöljyä, jonka numero on 02615. Se korvaa MB:n numeron 000 989 91 03. Se on väriltään keltaista.
Sellaista kellertävän kirkasta se on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

adenauer300 kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!
Jaa, mutta kun EPC antaa kolme vaihtoehtoa tulpille:
*W7DC0 Bosch
*14-7 Duo Beru
*N9YCC Champion

Toimivatko NGK BP6ES paremmin kuin EPC:n vaihtoehdot? :wink:
adenauer300 kirjoitti:Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, kiitos tiedosta. Täytynee tilata sieltä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taviokuurna kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!
Jaa, mutta kun EPC antaa kolme vaihtoehtoa tulpille:
*W7DC0 Bosch
*14-7 Duo Beru
*N9YCC Champion

Toimivatko NGK BP6ES paremmin kuin EPC:n vaihtoehdot? :wink:
adenauer300 kirjoitti:Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, kiitos tiedosta. Täytynee tilata sieltä.
itte koitin kans bossin tuluppia mutta ei ässä oikein pelittäny niillä, tuntu kuin kaikki kattilat ei olis pelissä ja jotenkin nuhaselta :roll: sitten laitoin NGK:t takasin, niin voisin sannoo, että mielestäni aivan selevä ero :wink:
ja tälläset olis kyseessä :shock:

Kuva

ja sinnehän kaappiin jäi ihan pikkasen ajetut tulupat :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja BTriker »

touhottaja kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:
taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!
Jaa, mutta kun EPC antaa kolme vaihtoehtoa tulpille:
*W7DC0 Bosch
*14-7 Duo Beru
*N9YCC Champion

Toimivatko NGK BP6ES paremmin kuin EPC:n vaihtoehdot? :wink:
adenauer300 kirjoitti:Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, kiitos tiedosta. Täytynee tilata sieltä.
itte koitin kans bossin tuluppia mutta ei ässä oikein pelittäny niillä, tuntu kuin kaikki kattilat ei olis pelissä ja jotenkin nuhaselta :roll: sitten laitoin NGK:t takasin, niin voisin sannoo, että mielestäni aivan selevä ero :wink:
ja tälläset olis kyseessä :shock:

Kuva

ja sinnehän kaappiin jäi ihan pikkasen ajetut tulupat :lol:
Näinpä. Bp6es taitaa olla se paras vaihtoehto näille vanhoille kaseille.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kaunis autohan tuo luonnossa on kun poijaat sitä eilen kävi näyttämässä.
Hyvin sopii Lorinserin puskurit + vanteet hopeiseen pyykkilauta kylkiseen SEC:kiin
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin