W126 Coupe: 500 SEC 1984
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
W126 Coupe: 500 SEC 1984
Tervehdys,
Tuli haettua Putkisaaren Jaskan kanssa 500 SEC vuodelta 1984 Pirkanmaalta. Autossa on seuraava varustelu:
735 - ASTRAL SILVER METALLIC
254A - LEATHER LIGHT BROWN
240 - OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
256 - REAR AXLE WITH LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL
260 - ELIMINATION OF MODEL DESIGNATION ON REAR LID
410 - ELECTRIC SLIDING ROOF
444 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) AND AIRBAG
452 - TWO-TONE HORN
470 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
480 - SELF-LEVELLING SUSPENSION
504 - OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
510 - BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO, ELECTRONIC, KURIER LM/MW/SW/USW
531 - AUTOMATIC ANTENNA
543 - SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
553 - TRAILER COUPLING AND ANTI-THEFT WARNING SYSTEM
581 - AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 - COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Varusteet näyttäisivät toimivan ensisijaisesti. Ilmastointi puhaltaa kylmää, ja sähkölaitteet toimivat. Kattoluukku on nihkeä, joten putsaus ja kevyt voitelu on edessä.
Lisäksi on Lorinserin helmasarja ja alumiinivanteet. Helmasarjasta puuttuu edestä hinauslenkin peitelevy. Jos jollakulla on sellainen, niin voipi ottaa yhteyttä esimerkiksi YT:llä:).
Mittarilukema 220 tkm vaikuttaaa realistiselta huoltohistorian ja auton kunnon perusteella.
Tänään kävin katsastamassa auton. Katsatusinsinööri totesi auton hyväksi, kunhan seuraavat hänen mukaansa "pikkuviat" korjataan:
*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.
*ABS-valo palaa satunnaisesti. Huomasin, että yksi lokasuojan läpi kuskin puolen pyörän tuntumaan tulevista kolmesta noin 6-8 mm paksuisesta johdosta oli poikki/irronnut. Sattuisikohan se olemaan ABS-anturin johto? Yleisjännitesuojaa (ns. YJ-rele) vaihtamalla ei voi kokeilla, onko vika releessä, koska vuoteen 1985 asti W126:ssa ei ollut kyseistä relettä:). 124:ssahan YJ-releen vaihto saattaa usein auttaa ABS-valon temppuiluihin.
Otin paljon kuvia ongelmakohdista ja alustasta yleensäkin, joten lähetän niitä mielelläni, mikäli niiden avulla löytyisi lisätietoa ongelmiin. Yleisesti ottaen alusta on siisti ja ruosteeton.
Autossa on siis automaattinen perän hydraulinen säätö (480 SELF-LEVELLING SUSPENSION). Se ei kuitenkaan luultavasti toimi, sillä perä on matalammalla kuin etupää. Onko kokemuksia tästä ja mitä kannattaisi tehdä?
Tällainen projekti siis kyseessä. Otan kuvia autosta myöhemmin. Tulppien, suodattimien ja nesteiden vaihtoihin ryhdyn pikapuoliin. Kiinnostusta löytyisi nahkasisustalle, joten tarjouksia otetaan vastaan:).
Tuli haettua Putkisaaren Jaskan kanssa 500 SEC vuodelta 1984 Pirkanmaalta. Autossa on seuraava varustelu:
735 - ASTRAL SILVER METALLIC
254A - LEATHER LIGHT BROWN
240 - OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
256 - REAR AXLE WITH LIMITED-SLIP DIFFERENTIAL
260 - ELIMINATION OF MODEL DESIGNATION ON REAR LID
410 - ELECTRIC SLIDING ROOF
444 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) AND AIRBAG
452 - TWO-TONE HORN
470 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
480 - SELF-LEVELLING SUSPENSION
504 - OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
510 - BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO, ELECTRONIC, KURIER LM/MW/SW/USW
531 - AUTOMATIC ANTENNA
543 - SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
553 - TRAILER COUPLING AND ANTI-THEFT WARNING SYSTEM
581 - AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 - COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Varusteet näyttäisivät toimivan ensisijaisesti. Ilmastointi puhaltaa kylmää, ja sähkölaitteet toimivat. Kattoluukku on nihkeä, joten putsaus ja kevyt voitelu on edessä.
Lisäksi on Lorinserin helmasarja ja alumiinivanteet. Helmasarjasta puuttuu edestä hinauslenkin peitelevy. Jos jollakulla on sellainen, niin voipi ottaa yhteyttä esimerkiksi YT:llä:).
Mittarilukema 220 tkm vaikuttaaa realistiselta huoltohistorian ja auton kunnon perusteella.
Tänään kävin katsastamassa auton. Katsatusinsinööri totesi auton hyväksi, kunhan seuraavat hänen mukaansa "pikkuviat" korjataan:
*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.
*ABS-valo palaa satunnaisesti. Huomasin, että yksi lokasuojan läpi kuskin puolen pyörän tuntumaan tulevista kolmesta noin 6-8 mm paksuisesta johdosta oli poikki/irronnut. Sattuisikohan se olemaan ABS-anturin johto? Yleisjännitesuojaa (ns. YJ-rele) vaihtamalla ei voi kokeilla, onko vika releessä, koska vuoteen 1985 asti W126:ssa ei ollut kyseistä relettä:). 124:ssahan YJ-releen vaihto saattaa usein auttaa ABS-valon temppuiluihin.
Otin paljon kuvia ongelmakohdista ja alustasta yleensäkin, joten lähetän niitä mielelläni, mikäli niiden avulla löytyisi lisätietoa ongelmiin. Yleisesti ottaen alusta on siisti ja ruosteeton.
Autossa on siis automaattinen perän hydraulinen säätö (480 SELF-LEVELLING SUSPENSION). Se ei kuitenkaan luultavasti toimi, sillä perä on matalammalla kuin etupää. Onko kokemuksia tästä ja mitä kannattaisi tehdä?
Tällainen projekti siis kyseessä. Otan kuvia autosta myöhemmin. Tulppien, suodattimien ja nesteiden vaihtoihin ryhdyn pikapuoliin. Kiinnostusta löytyisi nahkasisustalle, joten tarjouksia otetaan vastaan:).
Viimeksi muokannut taviokuurna, Su 20.05.2012 09:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onnea onnea! Oliko kyseessä se hopea auto, joka oli jonkun naisen nimellä kaupan Nettiautossa? Näytti siistiltä.
Kannattanee ensin tarkistaa, että siellä perässä on vielä hydrauli-iskarit paikallaan. Monesti kun kallis varuste on rikkoutunut, se korjataan tavallisella viritelmällä. Samalla tsekattava että nestesäiliössä varmasti on ZH-M:ää, ettei ole tyhjä.
Kannattanee ensin tarkistaa, että siellä perässä on vielä hydrauli-iskarit paikallaan. Monesti kun kallis varuste on rikkoutunut, se korjataan tavallisella viritelmällä. Samalla tsekattava että nestesäiliössä varmasti on ZH-M:ää, ettei ole tyhjä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Reaktiotangon pallonivel.taviokuurna kirjoitti:
*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onnittelut hienon auton hankinnasta!
Tämän takia Jaakko siis kyseli taannoin vanteiden sopivuudesta SECcciin .
Tämän takia Jaakko siis kyseli taannoin vanteiden sopivuudesta SECcciin .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ovat tämän näkösetMika.T kirjoitti:Reaktiotangon pallonivel.taviokuurna kirjoitti:
*Etuakselisto: alatukivarren takapäiden pitkikkäistuentavarret välyksellisiä (sekä vasen että oikea). Mikä osa mahtaa olla kyseessä "mersukielellä"? Eli mitä varaosanimikettä kannattaisi lähteä hankkimaan? Väljyys on siis pitkikkäissuunnassa eli perää kohti.
oliskohan nimeltään reaktiotangon takimmainen nivel ja kl- varaosasta tais olla halavin sellasen satasen pintaan kipale ja plus kynkän isot kumit päälle sillon kun vaihtaa nivelen, kannattaa myös vaihtaa kynkän milemmat isot kumit
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kiitos onnitteluista, onhan se hauska peli:).
Timo L: Luultavasti kyseessä on sama yksilö.
Petri: Se vanteiden sopivuus SEC:iin -tapaus liittyi erääseen yksilöön, jota kävimme katsomassa lahden toisella puolella:). Auton siirtoa varten olisi tarvinnut vaihtaa talvinakit alle.
Kiitoksia vikadiagnooseista. Ok, reaktiotangon pallonivel siis. Täytyy ottaa pyörä irti ja tutkia, näyttääkö katsastusinsinöörin osoittama osa samalta kuin Touhottajan kuva.
Alla olevassa ensimmäisessä linkissä on kuva roikkuvasta (ABS?) johdosta ja toisessa on kuva apparin puolen vastaavasta johdosta, joka näyttää olevan asianmukaisesti kiinni.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Timo L: Luultavasti kyseessä on sama yksilö.
Petri: Se vanteiden sopivuus SEC:iin -tapaus liittyi erääseen yksilöön, jota kävimme katsomassa lahden toisella puolella:). Auton siirtoa varten olisi tarvinnut vaihtaa talvinakit alle.
Kiitoksia vikadiagnooseista. Ok, reaktiotangon pallonivel siis. Täytyy ottaa pyörä irti ja tutkia, näyttääkö katsastusinsinöörin osoittama osa samalta kuin Touhottajan kuva.
Alla olevassa ensimmäisessä linkissä on kuva roikkuvasta (ABS?) johdosta ja toisessa on kuva apparin puolen vastaavasta johdosta, joka näyttää olevan asianmukaisesti kiinni.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
on ne samanlaiset ja näkkyy olevan isot kumitkin paskana
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Ok. Varaosanumero näyttäisi olevan A 126 330 1243 ja nimi "Bearing bracket".touhottaja kirjoitti:on ne samanlaiset ja näkkyy olevan isot kumitkin paskana
Mikäs tuon "ison kumin" varaosanimi on, jotta osaisi hankkia oikean osan KL:stä tai Merteililta?
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Tuosta hydrauli iskarin aineesta eli onko sinne sitten joku ihan speciali aine vai voiko laittaa jotain muuta hydrauliainetta eli jostain Motonetin hyllystäTimo L. kirjoitti:Onnea onnea! Oliko kyseessä se hopea auto, joka oli jonkun naisen nimellä kaupan Nettiautossa? Näytti siistiltä.
Kannattanee ensin tarkistaa, että siellä perässä on vielä hydrauli-iskarit paikallaan. Monesti kun kallis varuste on rikkoutunut, se korjataan tavallisella viritelmällä. Samalla tsekattava että nestesäiliössä varmasti on ZH-M:ää, ettei ole tyhjä.
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
en tiijä kumien numeroita, mutta ne kumit ovat erilaisia samassa kynkässä toinen on isompi ja toinen pinempi, mutta kyllä ne tietää kun sanot jotta kynkän kumit, ja se täydellinen uusi kynkkä maksaa muistaakseni yli neljä sattaa kipaletaviokuurna kirjoitti:Ok. Varaosanumero näyttäisi olevan A 126 330 1243 ja nimi "Bearing bracket".touhottaja kirjoitti:on ne samanlaiset ja näkkyy olevan isot kumitkin paskana
Mikäs tuon "ison kumin" varaosanimi on, jotta osaisi hankkia oikean osan KL:stä tai Merteililta?
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
tuossa olis se kynkän nivelen korjaus sarjan numero
ja tässä kumien numerot
ja tässä kumien numerot
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Heips tuossa potilasta tutkailaan ja yritetään löytää takapään ABS liitosta jotta voisi mittailla tuon perämurikan abs anturin arvot!
Joten missäs tuo liitos mahdollisesti luuraa
Takakontista ei löytynyt eikä takapenkkien alatkaan,niin ja onkos tuo liitäntä samanmoinen kun on edessä antureilla!?
Joten missäs tuo liitos mahdollisesti luuraa
Takakontista ei löytynyt eikä takapenkkien alatkaan,niin ja onkos tuo liitäntä samanmoinen kun on edessä antureilla!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
kyllähän se pitäs olla takapenkin istumen ja selekä nojan takana, molemmat on otettava pois, anturi liitos muistaakseni ruuveilla
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kannattaa muuten kattoa nuo moottorin öljyvuodot kuntoon ennenko vaihtaa nuo kummit. Öljy tahtoo olla just se kumin pahin väsyttäjä pidemmällä aikavälillä. Hyvältä kuulostaa prokkis
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Tahtoo kuvia! Onneksi olkoon hankinnasta!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Jep, sieltähän se takapään ABS-liitin löytyi takapenkin takaa, kiitos vinkistä. Mittasimme etupyörien anturien arvoiksi 1.3 ja takaa 0.8. Kokeilin myös toista ABS-yksikköä, mutta valo syttyi senkin kanssa. Valo siis syttyy, kun renkaita käännetään ja näppituntumalta erityisesti käännettäessä vasemmalle. Ilmeisesti vika on siis jossain anturijohdossa, luultavimmin kuskin puoleisessa.
Kiitoksia Touhottajalle nivelien korjaussarjan ja kumien numeroista. Huomenna alkaa niiden metsästys. Järkeni mukaan kumeja tarvitsee kaksi kappaletta molempia, yksi malli molemmille puolille. Eli 2x 014 033 0039 ja 2x 014 033 0054 eikö niin?
Malttia kuvien suhteen, kyllä niitä vielä tulee
Kiitoksia Touhottajalle nivelien korjaussarjan ja kumien numeroista. Huomenna alkaa niiden metsästys. Järkeni mukaan kumeja tarvitsee kaksi kappaletta molempia, yksi malli molemmille puolille. Eli 2x 014 033 0039 ja 2x 014 033 0054 eikö niin?
Malttia kuvien suhteen, kyllä niitä vielä tulee
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onnea vain uudelle hankinnalle.
Espoo tarvitsee Seccejä
Jos tarvitset apua/tietoa/osia tms 126:sista niin soittele.
Puhelinnumeroni on Jaakolla ja hän tietää mistä päin Espoota minut tavoitaa.
Tuosta ABS viasta? Oletko jo puhdistanut ABS anturit joka kulmasta?
Espoo tarvitsee Seccejä
Jos tarvitset apua/tietoa/osia tms 126:sista niin soittele.
Puhelinnumeroni on Jaakolla ja hän tietää mistä päin Espoota minut tavoitaa.
Tuosta ABS viasta? Oletko jo puhdistanut ABS anturit joka kulmasta?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
sitten kun laitat uuden nivelen siihen kynkkään, muista laittaa se oikeeseen asentoontaviokuurna kirjoitti:Jep, sieltähän se takapään ABS-liitin löytyi takapenkin takaa, kiitos vinkistä. Mittasimme etupyörien anturien arvoiksi 1.3 ja takaa 0.8. Kokeilin myös toista ABS-yksikköä, mutta valo syttyi senkin kanssa. Valo siis syttyy, kun renkaita käännetään ja näppituntumalta erityisesti käännettäessä vasemmalle. Ilmeisesti vika on siis jossain anturijohdossa, luultavimmin kuskin puoleisessa.
Kiitoksia Touhottajalle nivelien korjaussarjan ja kumien numeroista. Huomenna alkaa niiden metsästys. Järkeni mukaan kumeja tarvitsee kaksi kappaletta molempia, yksi malli molemmille puolille. Eli 2x 014 033 0039 ja 2x 014 033 0054 eikö niin?
Malttia kuvien suhteen, kyllä niitä vielä tulee
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Tuo automattinen perän korkeuden säätö hiukan mietityttää,Öljyä on säiliössä,ei vuotoja,takapään linkutkin paikoillaan iskarit itsessään toimii koskapa katsastuksessa ok ja muutoinkin joustoa on.Kokemuksia mahdollisista vikapaikoista,paineakut,pumppu,säätömekanismi??
Onko tuolle järjestelmälle mitään testaus konstia jippoa?
Onko tuolle järjestelmälle mitään testaus konstia jippoa?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kynkän kumit löytyivät puoleen hintaan RTO Tuonnista ja samalla ostin suodattimet ilmanputsarille, vaihteistolle ja bensalle. Nivelen korjaussarjan tilasin USA:sta FCP Grotonista. Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+. Etsin myös kuskin puolen jarrupalojen kuluneisuuden anturia johtoineen, varaosanumero on 126 540 95 09. Jos jollakulla sellainen löytyy, niin saapi ottaa yhteyttä:).
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
kysyppä sitä johtoo adenauer300, hänhän ilimotti olevan osia, soitteleppa hänelle ja onhan siinä tarvittaessa opastustakin likellä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onnittelut täältäkin Auton johdosta. Kerroppas sitten miten tuo m117 käyttää noilla tulpilla.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onko tuo keltaista? Motonetista nimittäin saa Febin hydrauliöljyä, jonka numero on 02615. Se korvaa MB:n numeron 000 989 91 03. Se on väriltään keltaista.Timo L. kirjoitti:ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Sellaista kellertävän kirkasta se on.taviokuurna kirjoitti:Onko tuo keltaista? Motonetista nimittäin saa Febin hydrauliöljyä, jonka numero on 02615. Se korvaa MB:n numeron 000 989 91 03. Se on väriltään keltaista.Timo L. kirjoitti:ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Jaa, mutta kun EPC antaa kolme vaihtoehtoa tulpille:adenauer300 kirjoitti:Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
*W7DC0 Bosch
*14-7 Duo Beru
*N9YCC Champion
Toimivatko NGK BP6ES paremmin kuin EPC:n vaihtoehdot?
Ok, kiitos tiedosta. Täytynee tilata sieltä.adenauer300 kirjoitti:Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
itte koitin kans bossin tuluppia mutta ei ässä oikein pelittäny niillä, tuntu kuin kaikki kattilat ei olis pelissä ja jotenkin nuhaselta sitten laitoin NGK:t takasin, niin voisin sannoo, että mielestäni aivan selevä erotaviokuurna kirjoitti:Jaa, mutta kun EPC antaa kolme vaihtoehtoa tulpille:adenauer300 kirjoitti:Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
*W7DC0 Bosch
*14-7 Duo Beru
*N9YCC Champion
Toimivatko NGK BP6ES paremmin kuin EPC:n vaihtoehdot?
Ok, kiitos tiedosta. Täytynee tilata sieltä.adenauer300 kirjoitti:Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tälläset olis kyseessä
ja sinnehän kaappiin jäi ihan pikkasen ajetut tulupat
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Näinpä. Bp6es taitaa olla se paras vaihtoehto näille vanhoille kaseille.touhottaja kirjoitti:itte koitin kans bossin tuluppia mutta ei ässä oikein pelittäny niillä, tuntu kuin kaikki kattilat ei olis pelissä ja jotenkin nuhaselta sitten laitoin NGK:t takasin, niin voisin sannoo, että mielestäni aivan selevä erotaviokuurna kirjoitti:Jaa, mutta kun EPC antaa kolme vaihtoehtoa tulpille:adenauer300 kirjoitti:Elä hyvä mies pilaa SEC:iäsi Boshin tulpilla. Ne ei tunnetusti toimi hyvin Mersuissa. NGK:siellä pitää olla!taviokuurna kirjoitti:Sytytystulpiksi hankin Boschin WR7DC+.
*W7DC0 Bosch
*14-7 Duo Beru
*N9YCC Champion
Toimivatko NGK BP6ES paremmin kuin EPC:n vaihtoehdot?
Ok, kiitos tiedosta. Täytynee tilata sieltä.adenauer300 kirjoitti:Tuo A126 540 95 09 osa uutena näyttää maksavan Englannista tuotuna 27£ postikuluineen eli noin 31 euroa. Ei siis kannata ostaa käytettyä.
http://www.starpartz.co.uk/catalogue.as ... oryID=5145" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tälläset olis kyseessä
ja sinnehän kaappiin jäi ihan pikkasen ajetut tulupat
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kaunis autohan tuo luonnossa on kun poijaat sitä eilen kävi näyttämässä.
Hyvin sopii Lorinserin puskurit + vanteet hopeiseen pyykkilauta kylkiseen SEC:kiin
Hyvin sopii Lorinserin puskurit + vanteet hopeiseen pyykkilauta kylkiseen SEC:kiin
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0