omaan turbokoneeseen varten tuli flektille rakenneltua hieno ohjaussysteemi, jolla saa siis flektin jäähdyttämään konetta.
tarkemmin tästä , kannattaa vaikka ladata koneelle , eli klikkaamalla oikella hiirenpainikkeella, Save target as/tallenna kohde
nimellä ja sitä rataa.
ISO kiitos "capricemanille" kortin koonnista ja avusta muutenkin
w124 sähköflektiin "älyboksi"
Re: w124 sähköflektiin "älyboksi"
pakko kommentoida: hienoa työtä!!! tällaisia ohjeistuksia lisää, joista vähälahjaisempikin tajuaa!!!epk kirjoitti:omaan turbokoneeseen varten tuli flektille rakenneltua hieno ohjaussysteemi, jolla saa siis flektin jäähdyttämään konetta.
tarkemmin tästä , kannattaa vaikka ladata koneelle , eli klikkaamalla oikella hiirenpainikkeella, Save target as/tallenna kohde
nimellä ja sitä rataa.
ISO kiitos "capricemanille" kortin koonnista ja avusta muutenkin
nyt enää vain forumille jokin paikka, mihin näitä aletaan kerätä (josta lienee ollut jo juttua kehityspalstalla)
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moikka !
Hienoa että saatiin projekti valmiiksi ja laite toimii kuten pitää.
Kiitoksia myös EPK:lle mekaanisesta toteutuksesta ja laitteen toimintojen ideoinnista.
Vielä lisäyksiä flektin ohjaukseen ja yksi olisi (WOT open/fan) eli kun kiihdyttää talla pohjassa niin flekti ei olisi silloin kangella kuormittamassa moottoria vaan kaikki teho saataisiin pyörille. No tämä on sitten jo viilausta mutta kyllä sen kiihtyvyydessä huomaa, ainaskin V8 koneissa... en tiedä onkos järkevää
mutta heitin vain ajatuksena...
Sitten mulla on tekeillä bensa mersun polttoaine pumpun ohjaus ja diagnostiikka kortti. Kortti laitetaan polttoainepumpun releen tilalle ja toimii kuten rele, mutta itse kortti kertoo pumpun kunnon. Eli siitä saa tietoa onko pumpussa moottori vikaa(eli milloin pumppu kuormittuu liikaa). Näin tiedetään milloin pumpussa alkaa olemaan vaihdon aika...
Hienoa että saatiin projekti valmiiksi ja laite toimii kuten pitää.
Kiitoksia myös EPK:lle mekaanisesta toteutuksesta ja laitteen toimintojen ideoinnista.
Vielä lisäyksiä flektin ohjaukseen ja yksi olisi (WOT open/fan) eli kun kiihdyttää talla pohjassa niin flekti ei olisi silloin kangella kuormittamassa moottoria vaan kaikki teho saataisiin pyörille. No tämä on sitten jo viilausta mutta kyllä sen kiihtyvyydessä huomaa, ainaskin V8 koneissa... en tiedä onkos järkevää
mutta heitin vain ajatuksena...
Sitten mulla on tekeillä bensa mersun polttoaine pumpun ohjaus ja diagnostiikka kortti. Kortti laitetaan polttoainepumpun releen tilalle ja toimii kuten rele, mutta itse kortti kertoo pumpun kunnon. Eli siitä saa tietoa onko pumpussa moottori vikaa(eli milloin pumppu kuormittuu liikaa). Näin tiedetään milloin pumpussa alkaa olemaan vaihdon aika...