e200d trimmaus ilman ahdinta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

e200d trimmaus ilman ahdinta

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

olis tarkoitus tehdä kansi remontti, mielessä kävi että mimmoinen vaikutus saadaan aikaan kannen viilauksella ja onko kellään tietoa kuinka isoa kanavaa uskaltaa jyrsiä ettei mee puhki. siihen lisäisi vielä paremmin virtaavan pakosarjan ja ruuvaisi jo joskus mynässä käynyttä pumppua lisää. kyllä varmaan jotain vaikutusta on tai ainakin luulis! kanavien mallista olisin kiitollinen ei tartti kantapään kautta harjotella.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Suurimpiirtein samoilla linjoilla ollaan.. tosin ei oo omaan viel konepuolelle tullu tehtyä mitään. Lähinnä kuitenkin vaan pumppua aatellut säädättää.

Paljonkos tuo mynässä pumpun säädättäminen maksoi? Tuliko kovinkin tuntuva muutos menopuoleen?

Mahtaisiko tuollainen reilu sata pollee olla mahdottomuus, jos tuosta pumpusta ottaisi kaiken irti?
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

On itselläkin käynyt moiset mielessä, mutta ne pari lisäheppaa, jotka voi saada, tulevat kierrosalueen loppupäähän ja niitä tuskin edes huomaisi. Turbo on halvin tapa saada tuntuva lisäteho, eikä se hirveitä maksa kun ei älyttömiä ahtoja laita, ettei tarvitse konetta aukoa jne.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mikko T kirjoitti:Mahtaisiko tuollainen reilu sata pollee olla mahdottomuus, jos tuosta pumpusta ottaisi kaiken irti?
On se aika mahdotonta, 90 taitaa olla ihan maksimi ilman turboa. Turbolla sitten taas 120 on ihan realistinen, 130 maksimissaan.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Turbotus taitaa onnistua pelkästään tuolla STT:n sarjalla, ilman päästömittauksia.

Toisessa viestiketjussa oli puhetta, että STT olisi kyseistä turbosarjaa vuoteen 95 valmistanut? Tuohan olisi ainakin mallisarjalle tehty malli, mutta taitavat vaatia päästöjenmittauksen tuonkin kanssa? :evil:

Tuo 90 pollea kuulostaa kyllä todella mopomaiselta... vaikka onkin melkoisesti enemmän, kuin 74 pollea..

Porukoiden väyrynen (220D) oli tuossa alkukesästä Diesel huolto Häkkisellä takuu remontissa, kun olivat juottaneet luultavasti kylmällä kolvilla, kun auto aijemmin oli ollut huollossa. No he tarjosivat samalla "18" pollen lisäystä kyseiseen autoon ja sellainen sitten tulikin. Eli E-sarjan 220D:stä "irtosi" 113 kaakkia.
Muilla tälläistä viritystä 220:ssä?
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Ajattelin koittaa kyllä sitä viilaus hommaa tohon omaani vaikuttaa tai ei. kyllä se mynä aikalailla on tuohon autoon tehny, mitä olen noita orkkis kaksatasia ajellu. ja yk sällli halus väkisi 123 300 koittaa kisaa ni ei se ton mu 200 automaatin ohi tullu!! mutta meinasin kyllä vielä kantta viilata ja soppaa lisää, ja pakosarja aihiokin olisi laskettu katotaa mitä saadaan aikaan.Voipi olla että uhmaan lakia ja laitan ahtimen ilman katastusta tai teen isommalla koneella!!! Vähän kiirettä ei tahdo keritä täs koneen vieressä istua,et voi välil kestää nää mu vastaukset. Mikä puskuri Mikolla on, tosi hieno! Ny täytys lähtee rakentaa jokkis autoo su. kisat ja kone viel pöydäl palasina!!!!!!!!!!!!! kiire!!!!!!!!!!!!! :roll:
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Pumpun säädöllä 200D:stä saadaan sellanen vakio 250D:n veroinen ja 250D:stä saadaan noin 300D:n veroinen, ehkä vähä pirteämpi, ja kyllä se vaikuttaa sinne alakierrosten laiskuuteenkin, eli reagoi huomattavasti paremmin kaasunpainallukseen. kyllä ne erot ovat ihan perstuntumallakin huomattavat, pelkällä pumpumkin säädöllä.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Dieselpower: Etupuskurinlippa on ihan demecin valmiste, niikuin on takapuskurinlippakin...
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Saleksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 03.11.2003 09:33
Paikkakunta: Pudasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saleksi »

Juu toi pumpun sääädätys kiinostas 200d -87 potee pientä puhdittomuutta alakieroksilla. aj 41otkm mutta todennäköisesti pumpul ei ole tehty mitään.

Mitä esim tossa mynän laitossa pumpulle tehrään`? ja mitä se kustantaa?
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

En tiedä paljonko maksaa. Mun autoni oli edellisellä omistajalla käynyt siellä. En tiedä mutta luulen että syöttöä ja ennakon säätimiä ne siellä peukaloi. :?:
Saleksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 03.11.2003 09:33
Paikkakunta: Pudasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saleksi »

jeep, no eipä toi mynän homma oikein onnista kun autopitäs olla koko ajanliiknteessä kun isäntä on reissu hommisa.
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Saleksi kirjoitti:jeep, no eipä toi mynän homma oikein onnista kun autopitäs olla koko ajanliiknteessä kun isäntä on reissu hommisa.
Ylivieskassakin osataan laitaa lisää puhtia nokilekaan, esim HP-diesel.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Vastaa Viestiin