Huomasin tässä syyssateiden alettua -82-mallisen W123 200D:n falskaavan hieman tuulilasin kummastakin alakulmasta. Kuljettajan puolella ei tiputtele mitenkään erityisen vuolaasti, mutta hanttimiehen puolelle saa yön ajaksi laittaa lattialle kupin estämään suuremmat vesivahingot.
Mitenkä tuota tuulilasia voisi hieman tiivistää lisää? Uutta tiivistettä en mielellään laittaisi tiivisteen suht. korkean hinnan vuoksi.
Vanhaa tiivistettä voisi varmaankin jotenkin raottaa ja väliin pruutata jonkunsortin liimaa/kittiä? Mitenkä tuota tiivistettä saisi raotettua sitä tahi kromilistaa rikkomatta?
W123 etulasin tiiviste falskaa
W123 etulasin tiiviste falskaa
[url=http://kaemae.ath.cx/kuvat/MB_W132_240D_-77/]W123 240D -77 Automaatti[/url] (ikuisuus)projekti
..
Minä tein näin: Varovasti raottelin meisselillä tiivistettä lasin puolelta (ulkoapäin) ja puhalsin paineilmalla raon puhtaaksi ja kuivaksi. Sitten "sikaliimaa" rakoon. Peitin lasin ensin tiivisteen reunan tasalta maalarinteipillä, ei näy päälläpäin sitten ollenkaan jälkeenpäin tehty tiivistys..
Sieltä lasin alareunasta se vesi valuu läpi varmasti sinunkin autossasi. Eli alareunaan vaan ensin liimaa ja voihan sitä laittaa vähän samalla pystysivuihinkin...
Sieltä lasin alareunasta se vesi valuu läpi varmasti sinunkin autossasi. Eli alareunaan vaan ensin liimaa ja voihan sitä laittaa vähän samalla pystysivuihinkin...
w115,123,124,126,210 yms.
lisää aiheesta....
Sika-tuotteista löytyy myös erityisesti tuulilasien tiivistämiseen tarkoitettu
tuote. On samanäköisessä tuubissa, kuin muutkin massat.
Tuo aine vaan pysyy elastisena, ja siksi tiivistää parhaiten.
Ja on siis tarkoitettu juuri sinua vaivaavan ongelman ratkaisuksi.
tuote. On samanäköisessä tuubissa, kuin muutkin massat.
Tuo aine vaan pysyy elastisena, ja siksi tiivistää parhaiten.
Ja on siis tarkoitettu juuri sinua vaivaavan ongelman ratkaisuksi.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Minusta Motonetin 44,40 euroa Bilstein-tiivisteestä ei ole ollenkaan paha hinta, jos sillä pystyy ehkäisemään tiivisteuran ja mm. W116:ssa tutut tulipellin ruostumiset. Erittäin ikäviä ja hankalia korjata.
Ja tiiviste on sitten kerralla uusi, pehmeä ja pitävä, eikä tarvitse joka kevät olla fiksailemassa. Terosonia tai vastaavaa pohjalle ja uusi tiiviste. Silikonia ei kannata sotkea, silloin Teroson ei tartu.
Ja tiiviste on sitten kerralla uusi, pehmeä ja pitävä, eikä tarvitse joka kevät olla fiksailemassa. Terosonia tai vastaavaa pohjalle ja uusi tiiviste. Silikonia ei kannata sotkea, silloin Teroson ei tartu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi