w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietintää
Re: w460 om617 -> om606 Kytkin mietintää
618 on koneistetun vauhtipyörän kans paikallaan ja hyvin tuntuu vielä ainakin pitävän, samalla vaihdoin uuden työsylinterin.
Työsylinterin mäntää piti jatkaa noin sentillä.
Poljintuntuma muuttui vähän raskaammaksi, mutta ei häiritsevän raskaaksi.
Lisäsin paisuntasäiliön syylärille kun se oli jäänyt tekemättä. Täytyy tehdä vielä moottorille huohotinsäiliö.
Jokohan tällä viikolla yllättäis katsurin...
Työsylinterin mäntää piti jatkaa noin sentillä.
Poljintuntuma muuttui vähän raskaammaksi, mutta ei häiritsevän raskaaksi.
Lisäsin paisuntasäiliön syylärille kun se oli jäänyt tekemättä. Täytyy tehdä vielä moottorille huohotinsäiliö.
Jokohan tällä viikolla yllättäis katsurin...
Re: w460 om617 -> om606 Kytkin mietintää
Kävin eilen konttorilla. Muutokset on otteessa ja siltä osin ok, mutta pienestä jäi leima saamatta.
Ainut vika oli, että kuskinpuolen eturenkaan pyöränlaakeri oli päässy väljäksi.
No purin navan pöydälle ja ite laakeri näytti olevan ok, mutta laakerin sisäkehä oli päässyt pyörimään akselilla ja kuluttanut vastinpinnan väljäksi.
Tilasin Saksasta alkuperäisen pyöränlaakerisarjan, joka saattaisi saapua ensiviikon puolivälin paikkeilla, ehkä aiemmin.
Täytyy täytehitsata ja sorvata kulunut kohta kuntoon, kun saa uuden laakerin ja mitan siitä.
Leima siirtyi(TAAS) viikolla...
Ainut vika oli, että kuskinpuolen eturenkaan pyöränlaakeri oli päässy väljäksi.
No purin navan pöydälle ja ite laakeri näytti olevan ok, mutta laakerin sisäkehä oli päässyt pyörimään akselilla ja kuluttanut vastinpinnan väljäksi.
Tilasin Saksasta alkuperäisen pyöränlaakerisarjan, joka saattaisi saapua ensiviikon puolivälin paikkeilla, ehkä aiemmin.
Täytyy täytehitsata ja sorvata kulunut kohta kuntoon, kun saa uuden laakerin ja mitan siitä.
Leima siirtyi(TAAS) viikolla...
Re: w460 om617 -> om606 Väljää laakeria
tuo etupyöränlaakeriasia/napa on lähes ainoa heikko kohta geessä. Se on hieman tyhmästi tehty tai ainakin alimitoitettu. Kannattaa oikeasti seurailla ja kiristellä laakeria tiheästi...muuten tosiaan pääsee vaihtamaan napaakin (kuluu ne vetoakselin boorit navasta pilalle)
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: w460 om617 -> om606 Väljää laakeria
Tosiaankin jos vähänkään ehtoopuolen merkkejä pyöriteltäessä, niin laakerit vaihtoon.
Itse olen myöskin yhden laakerin hajottanut ajossa ja sen jälkeen niitä on tullut seurailtua aktiivisesti. Alkuvuodesta laitoin taas uudet molemmin puolin.
Itse olen myöskin yhden laakerin hajottanut ajossa ja sen jälkeen niitä on tullut seurailtua aktiivisesti. Alkuvuodesta laitoin taas uudet molemmin puolin.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: w460 om617 -> om606 Väljää laakeria
Etupyörän laakeripesistä oli kolme neljästä kulunut väljiksi. Pesät koneistettiin uusiksi sopivilla sovitteilla ja kasasin navan uudella laakerisarjalla.
Katos kaikki väljyys eli onnistu ihan hyvin. Täytyy muistaa seurailla väljyyksiä, ettei enää pääse noin pahaksi...
Perjantaina kävin autoa näyttämässä konttorilla ja siitä lähtien olen ajellut ja tunnustellut, varmaankin noin 200 testikilometriä.
Tähän saakka on pelannut hyvin, eikä ole mitään nesteitä tms. kadottanut tai merkkaillut parkkiruutuja.
Turbon ylipainekelloa ts. sen vipuvarsisuhdetta pitää muuttaa, ahtopaineet ei käyttäydy ihan optimaalisesti vielä.
Kyllä täytyy sanoa, että kaikki työ auton eteen on ollut vaivan väärti.
Auto muuttui aivan täysin, tuntuu kuin koppa olisi keventynyt noin 1000kg lisätehon myötä. Suosittelen
Katos kaikki väljyys eli onnistu ihan hyvin. Täytyy muistaa seurailla väljyyksiä, ettei enää pääse noin pahaksi...
Perjantaina kävin autoa näyttämässä konttorilla ja siitä lähtien olen ajellut ja tunnustellut, varmaankin noin 200 testikilometriä.
Tähän saakka on pelannut hyvin, eikä ole mitään nesteitä tms. kadottanut tai merkkaillut parkkiruutuja.
Turbon ylipainekelloa ts. sen vipuvarsisuhdetta pitää muuttaa, ahtopaineet ei käyttäydy ihan optimaalisesti vielä.
Kyllä täytyy sanoa, että kaikki työ auton eteen on ollut vaivan väärti.
Auto muuttui aivan täysin, tuntuu kuin koppa olisi keventynyt noin 1000kg lisätehon myötä. Suosittelen
Re: w460 om617 -> om606 Leimassa ja ajossa
Noniin, aikaa on vieriny viime postista ja niin on mersukin, nimittäin eteenpäin.
Gee on pelannut loistavasti muutaman tuhat kilometriä.
Moottori sattui olemaan hyväkuntoinen, mitään ihmeellistä ei ole ilmennyt. Ei huohota tai syö öljyjä/nesteitä.
Pari juttua ois mukava värkätä kuitenkin tähän väliin, onhan auto kuitenki harrastepeli
Kylmäkäynnistyksessä moottori savuttaa parikymmentä sekuntia harmaata ja käynti on vähän epätasaista. Alkaa, kun jälkihehku loppuu.
Koska pumppu on läpikäyty ja kaikki ruiskusuuttimet uudet, epäilen ettei ajoitus ole ihan nappi. Onko siis ajoitus siis pikkuisen myöhäisellä?
Lähtee kuitenkin erinomaisesti käyntiin ja lämpimänä ei savuttele.
Toinen asia, onko foorumilaiset laitelleet minkälaista alustaa näihin? Saisi olla korottava, onko jostain valmistajasta hyviä kokemuksia?
-Mika
Gee on pelannut loistavasti muutaman tuhat kilometriä.
Moottori sattui olemaan hyväkuntoinen, mitään ihmeellistä ei ole ilmennyt. Ei huohota tai syö öljyjä/nesteitä.
Pari juttua ois mukava värkätä kuitenkin tähän väliin, onhan auto kuitenki harrastepeli
Kylmäkäynnistyksessä moottori savuttaa parikymmentä sekuntia harmaata ja käynti on vähän epätasaista. Alkaa, kun jälkihehku loppuu.
Koska pumppu on läpikäyty ja kaikki ruiskusuuttimet uudet, epäilen ettei ajoitus ole ihan nappi. Onko siis ajoitus siis pikkuisen myöhäisellä?
Lähtee kuitenkin erinomaisesti käyntiin ja lämpimänä ei savuttele.
Toinen asia, onko foorumilaiset laitelleet minkälaista alustaa näihin? Saisi olla korottava, onko jostain valmistajasta hyviä kokemuksia?
-Mika
Re: w460 om617 -> om606 Muutoskatsastus
Mistä tilasit mittarin? Tarviis omaan Geehen semmosen.mikaman kirjoitti: Vdo:n öljynpainemittari saapui postilaatikkoon, 0-5bar ja alle 50€. Kokonaishinta jäi öljynpaineanturista ja mittarista alle 90 euroon.
Täytyy laittaa kuvia ja kokemuksia kunhan saan asennettua tuon mittarin kabiiniin.
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: w460 om617 -> om606 Leimassa ja ajossa
Sori, tämä kysymys on mennyt kyllä täysin ohitse.
Tilasin tuon 52mm öljynpainemittarin saksan ebaysta ja itse anturiosan jostain suomalaisesta kaupasta.
Ebayn firma on tallessa, saat yv:llä sen jos haluat. Tuota anturiosaa en muista, ostinkohan sen suoraan kl:stä, ei ollut kyllä pahan hintanen.
Ainut mikä jäi vähän kaivelemaan on, että tuossa anturi-osassa on vain yksi nasta. Eli siihen saa vain mittarin kiinni.
Olisi pitänyt hoksata ostaa sellainen, missä on kaksi paikkaa; saisi mittarin ja varoitusvalon kiinni.
Varoitusvalon kuitenkin huomaa heti, mittarin neulan muutoksia ei niin varmasti...
Tilasin tuon 52mm öljynpainemittarin saksan ebaysta ja itse anturiosan jostain suomalaisesta kaupasta.
Ebayn firma on tallessa, saat yv:llä sen jos haluat. Tuota anturiosaa en muista, ostinkohan sen suoraan kl:stä, ei ollut kyllä pahan hintanen.
Ainut mikä jäi vähän kaivelemaan on, että tuossa anturi-osassa on vain yksi nasta. Eli siihen saa vain mittarin kiinni.
Olisi pitänyt hoksata ostaa sellainen, missä on kaksi paikkaa; saisi mittarin ja varoitusvalon kiinni.
Varoitusvalon kuitenkin huomaa heti, mittarin neulan muutoksia ei niin varmasti...
Re: w460 om617 -> om606 Leimassa ja ajossa
mikaman kirjoitti:Sori, tämä kysymys on mennyt kyllä täysin ohitse.
Tilasin tuon 52mm öljynpainemittarin saksan ebaysta ja itse anturiosan jostain suomalaisesta kaupasta.
Ebayn firma on tallessa, saat yv:llä sen jos haluat. Tuota anturiosaa en muista, ostinkohan sen suoraan kl:stä, ei ollut kyllä pahan hintanen.
Ainut mikä jäi vähän kaivelemaan on, että tuossa anturi-osassa on vain yksi nasta. Eli siihen saa vain mittarin kiinni.
Olisi pitänyt hoksata ostaa sellainen, missä on kaksi paikkaa; saisi mittarin ja varoitusvalon kiinni.
Varoitusvalon kuitenkin huomaa heti, mittarin neulan muutoksia ei niin varmasti...
Laita vaan ebay myyjän tietoa tulemaan. Onkos öljynpaineeseenkin olemassa oma varoitusvalo? Sen tiedän että öljyn tasosta on varoittava valo ja se on eri kohdassa kuin ö.paineanturi.
Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: w460 om617 -> om606 Leimassa ja ajossa
Muistakko yhtään mikä jäi sulla kytkinsylinterin tapin kokonaispituudeksi? teikkö nää mersun vai Rimmerin sylinterillä.. itellä perkele luistaa vaikka on muka laskettu ja viimesen päälle laitettu tappi kohalleen..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Re: w460 om617 -> om606 Leimassa ja ajossa
En muista eikä valitettavasti tullut otettua valokuvia. Jatko oli suuruusluokkaa 1-3 cm Minä tein mersun työsylinterillä. Kannattaa tehdä se sillä e30 työsylinterillä, siinä on 4 cm liike vrt. alkuperäisen 3 cm liike. Passaa tuohon M3 asetelmaan paremmin, ei ole niin on/off -tyylinen. Niin, mikä asetelma/levy ja tehosetuppi sulla on? Eihän tuo asetelma mahdottomia pidä, sintterillä muistaakseni 600 Nm luokkaa, olisiko Jeemu penkittänyt vielä vähän enemmän(700?)...
Re: w460 om617 -> om606 Leimassa ja ajossa
Tämä projekti on näitä "ei luultavasti valmistu koskaan" laitteita. Nyt on akselien vaihto menossa, tähtikeulan osissa tietysti pysytään. Maailmalta rantautui 411 Unimogin akselit ja niiden muokkaus on nyt menossa.
Samalla päivitän tehosetuppia. Pakosarja+imusarja+ahdin kombinaatiota olen mietiskellyt. Tavoite olisi saada heräämään mylly mahdollisimman alhaalta offitouhua silmälläpitäen, toisaalta huipputehoa saisi olla siellä 350-400hv tietämillä
Mahdollisimman lyhyt pakosarja parantamaan heräävyyttä. HX40 kokoluokalla huipputeho saavutettaisiin, mutta alapää olisi käsittääkseni aikalailla heikko. Compound-tyyppinen ratkaisu taitaa olla paras, mutta onko foorumilaisilla antaa vinkkiä ahtimien valintaan, jopa omakohtaista käyttäjäperäistä? Vnt-ahdin olisi myös mahdollinen, mutta en haluaisi sähköä konehuoneeseen kun tulee upotuksissa ongelmia.
Alhaalta vääntävän, kohtuullisella huipputeholla varustetun kombinaatioon rakentamiseen otetaan neuvoja ilomielin vastaan!
E: JSJ:n teholappu ja threadi on ihasteltu kyllä läpi moneen kertaan. Nyt ei olla ihan niin rajuja lukuja hakemassa, eikä ihan niin digitaalista toimintaa.
Samalla päivitän tehosetuppia. Pakosarja+imusarja+ahdin kombinaatiota olen mietiskellyt. Tavoite olisi saada heräämään mylly mahdollisimman alhaalta offitouhua silmälläpitäen, toisaalta huipputehoa saisi olla siellä 350-400hv tietämillä
Mahdollisimman lyhyt pakosarja parantamaan heräävyyttä. HX40 kokoluokalla huipputeho saavutettaisiin, mutta alapää olisi käsittääkseni aikalailla heikko. Compound-tyyppinen ratkaisu taitaa olla paras, mutta onko foorumilaisilla antaa vinkkiä ahtimien valintaan, jopa omakohtaista käyttäjäperäistä? Vnt-ahdin olisi myös mahdollinen, mutta en haluaisi sähköä konehuoneeseen kun tulee upotuksissa ongelmia.
Alhaalta vääntävän, kohtuullisella huipputeholla varustetun kombinaatioon rakentamiseen otetaan neuvoja ilomielin vastaan!
E: JSJ:n teholappu ja threadi on ihasteltu kyllä läpi moneen kertaan. Nyt ei olla ihan niin rajuja lukuja hakemassa, eikä ihan niin digitaalista toimintaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietint
Eikös PT-Racingiltä löytyysi valmis 606 tuplasetti
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietint
Pitää ottaa häneen yhteyttä
Olen myös pyöritellyt mielessä M90+Holset kombinaatiota. Tällä saisi ylipaineen käytännössä tyhjäkäynnillä. Mietityttää viekö mekaaninen ahdin tyhjäkäyntihiippailussa vääntöä minkä verran pois?
Toteutus tälle olisi, että Eaton puhaltaa Holsetin läpi ja flapper valvella(penta, audi tms.) ohitettaisiin mekaaninen kun Holset pääsee mukaan.
Olen myös pyöritellyt mielessä M90+Holset kombinaatiota. Tällä saisi ylipaineen käytännössä tyhjäkäynnillä. Mietityttää viekö mekaaninen ahdin tyhjäkäyntihiippailussa vääntöä minkä verran pois?
Toteutus tälle olisi, että Eaton puhaltaa Holsetin läpi ja flapper valvella(penta, audi tms.) ohitettaisiin mekaaninen kun Holset pääsee mukaan.