383 cid SEC Vortech

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Matti Äyräväinen kirjoitti:Minulla oli kyllä ajatuksena, että moottorit tehdään kunnolla eli virityksen jälkeen moottori käynnistetään "ensimmäistä" kertaa. Ei siis mitään junkyard/jokkis-moottoreita olla tekemässä. Kuluneen moottorin virittäminen vain lisää ohivuotoa. Uusien ja käytettyjen tai kunnostettujen ja kunnostamattomien osien sekoittaminen on kuin pesisi vain toisen käden ja tämän jälkeen hieroisi käsiä yhteen. Tuloksena on kaksi likaista kättä...

Tonnin budjetilla ei ihan oikeasti tee 400 hv SBC:tä saati sitten M117:aa. Ei siis oikeasti eikä virtuaalisesti. Kokemuksesta tiedän, että Mesen nokasta ei hiomalla tule pitkäikäistä virinokkaa. Jotkin Mesen nokat ovat nitrattuja ja jotkin kovakromattuja, näitä ei kannata edes yrittää hioa.

Lähtökohtaisesti sanon, että männät menevät vaihtoon molemmissa moottoreissa. Puristussuhteen nostaminen kansia laskemalla on yhtä fiksua kuin iskutilavuuden lisääminen poraamalla lohko viimeiseen ylikokoon. Näin toimien saadaan aikaiseksi kertakäyttömoottori. Chevyyn saa laadukasta takomäntäsatsia esim. Wiseco hintaan 450eur. Mesen valumahlet maksoivat markka-aikaan noin 13 kilomarkkaa. Wiseco tarjoaa kyllä jotain myös Meseen.

Kun männät menevät vaihtoon, tarvitsee myös M117 tasapainoitusta. Mielestäni tasapainoitus liittyy olennaisena osana jokaiseen moottoriremonttiin virityksistä puhumattakaan. V8-moottorin alakerran puntitus (veivit ylä-+alapäät, kampura, dampperi sekä vetolevy tai flexplate nollaan) kustantaa noin 350eur. High volume-öljypumppu letukkaan maksaa 30eur...

Väitän, että reseptilläsi M117 230 hv?moottorissasi ei tule olemaan 400 hv:aa.

-90 luvulla super stock-kilpureissa 350 SBC:stä otettiin noin 550 hv. Kyseessä siis sääntöjen puitteissa hierottu "vakiomoottori". Vakio-osista huolimatta moottorit eivät olleet halpoja. Ei se kestävyyskään ollut kummoinen...

Mikäli oikein ymmärsin, olet remontoinut M117 alakerran (ja kannet?) blower-kuntoon, respect. Valumahlet voivat olla hieman ihmeissään... Kannattaa aluksi ajella ihan kotipiirissä. :wink:

:lol:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Se tonnin budjetti on toki TOSI tiukka, muttei mahdoton, toki edellyttää että kaikessa pihistellään ja tehään ite kaikki paitsi kansien lasku ja nokkien hionta. Nokkien pitkäikäisyyteen en osaa yhden kesän ajon perusteella ottaa kantaa. Sitä en ymmärrä miksei puristuksia sais nostaa kansia laskemalla, varsinkin jos imusarjanki tekee uusiks? Mulla on käsitys et Äyräväinen on tekijämiehiä ja respect häntä kohtaan, mut ootko tuohon M117 oikeasti lähemmin tutustunut vai perustuuko käsitykset johonkin muuhun Mersun koneeseen? Saahan noita koneita toki hifistellä, mutta jos lähtökohta on tuollanen niinku M117 niin kyllä siinä on rakenne jo sitä luokkaa et mää ainaki ajattelin kokeilla mikä sielä antaa periksi jos antaa...luulis noiden mäntienki jotain kestävän vakiopuristuksilla ja kohtuupaineilla, pinnottaa ois ollu hyvä männänlaet, se jäi itellä tekemättä. Ja ne kannet tosiaan ensi näkemältä näyttää sen verran hyvin virtaavilta et saa kyllä kattoa et mistä rouhii, vaan kyllä sieltä iteltä ainaki kummasti lopen ainetta lähti. SBC:n vakiorautakansista voi olla et ei porttaamallakaan saa tuota 400hp vaparina vaan joutuu katella vähä paremmat lähtökohdat. Mutta turhapa noista virtuaalisesti kovin paljo enempää "kiistellä", sitte ku ois teholappuja ja käyttökokemuksia enempi lyödä pöytään nii ois enempi painoarvoa.

Nii ja tais joku tuossa vihjailla et johtuis nää käsitykset siitä et on niin kova mersumies...noo monellako vannoutuneella mersumiehellä on jokapäiväisenä käyttöpelinä hieman kustomoitu 30v jenkki? :)
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

eero1989 kirjoitti:
Matti Äyräväinen kirjoitti:Minulla oli kyllä ajatuksena, että moottorit tehdään kunnolla eli virityksen jälkeen moottori käynnistetään "ensimmäistä" kertaa. Ei siis mitään junkyard/jokkis-moottoreita olla tekemässä. Kuluneen moottorin virittäminen vain lisää ohivuotoa. Uusien ja käytettyjen tai kunnostettujen ja kunnostamattomien osien sekoittaminen on kuin pesisi vain toisen käden ja tämän jälkeen hieroisi käsiä yhteen. Tuloksena on kaksi likaista kättä...

Tonnin budjetilla ei ihan oikeasti tee 400 hv SBC:tä saati sitten M117:aa. Ei siis oikeasti eikä virtuaalisesti. Kokemuksesta tiedän, että Mesen nokasta ei hiomalla tule pitkäikäistä virinokkaa. Jotkin Mesen nokat ovat nitrattuja ja jotkin kovakromattuja, näitä ei kannata edes yrittää hioa.

Lähtökohtaisesti sanon, että männät menevät vaihtoon molemmissa moottoreissa. Puristussuhteen nostaminen kansia laskemalla on yhtä fiksua kuin iskutilavuuden lisääminen poraamalla lohko viimeiseen ylikokoon. Näin toimien saadaan aikaiseksi kertakäyttömoottori. Chevyyn saa laadukasta takomäntäsatsia esim. Wiseco hintaan 450eur. Mesen valumahlet maksoivat markka-aikaan noin 13 kilomarkkaa. Wiseco tarjoaa kyllä jotain myös Meseen.

Kun männät menevät vaihtoon, tarvitsee myös M117 tasapainoitusta. Mielestäni tasapainoitus liittyy olennaisena osana jokaiseen moottoriremonttiin virityksistä puhumattakaan. V8-moottorin alakerran puntitus (veivit ylä-+alapäät, kampura, dampperi sekä vetolevy tai flexplate nollaan) kustantaa noin 350eur. High volume-öljypumppu letukkaan maksaa 30eur...

Väitän, että reseptilläsi M117 230 hv?moottorissasi ei tule olemaan 400 hv:aa.

-90 luvulla super stock-kilpureissa 350 SBC:stä otettiin noin 550 hv. Kyseessä siis sääntöjen puitteissa hierottu "vakiomoottori". Vakio-osista huolimatta moottorit eivät olleet halpoja. Ei se kestävyyskään ollut kummoinen...

Mikäli oikein ymmärsin, olet remontoinut M117 alakerran (ja kannet?) blower-kuntoon, respect. Valumahlet voivat olla hieman ihmeissään... Kannattaa aluksi ajella ihan kotipiirissä. :wink:

:lol:
Sieltä alkoi tulla ihan faktaa. :thumbup:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja laineracing »

aivan sama joku 400hv setti kummasta koneesta sen tekee,mutta jos tehoa tarvitaan 1000hp tai yli ei mersun alukasi varmaankaan läjässä pysy hyvin. rauta amerikan kasi,no vaikka uudempi LG4 eli samaa valua ls koneen kanssa,maksaa aihiona 500-1000dollaria,ahtamisen ym kestävät takoromut noin 4-5 tonnia. + tietenkin kunnon ruiskuhommat,turbot ym,mutta ne menee molempiin ,eli tekee mesen tai amerikan koneesta.

vanha 350cid amerikan kone tyyliiin ilmanen,noin 3 tonnia 383 stroukki kitti+joku kaasari niiin on joku vaju 500hp vaparina.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Antti M. kirjoitti:Sitä en ymmärrä miksei puristuksia sais nostaa kansia laskemalla, varsinkin jos imusarjanki tekee uusiks?
Luulisin että tässä tarkotetaan sitä kun kantta lasketaan "tappiin asti" niin mitä sitten kun kansi otetaan pois ja sitä pitää plaanata? Sama koskee tuota sylinterien poraamista. Mitä sitten kun ne on viimesessä ylikoossa ja pitäis porata lisää? Kertakäyttötavaraa siis sen jälkeen. Sitten on eri asia kun kantta lasketaan hillitysti.

Siisti projekti muuten :D mukava nähä välillä jotain erilaista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Palotilan muodolla ja koolla suhteessa sylinterin poikkipinta-alaan ja männänpäähän on merkitystä. Pelkkä kannenlasku on kuin pappatunturin korkeapainekansi...ja 2-T:ssä vasta squissilla onkin väliä.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

kasiässä kirjoitti:Palotilan muodolla ja koolla suhteessa sylinterin poikkipinta-alaan ja männänpäähän on merkitystä. Pelkkä kannenlasku on kuin pappatunturin korkeapainekansi...ja 2-T:ssä vasta squissilla onkin väliä.
Ei pelkkä kannen lasku todella ole mitään kunnon virittämistä mutta kyllähän se puristuksia nostaa kun palotila pienenee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Antti M. kirjoitti:Se tonnin budjetti on toki TOSI tiukka, muttei mahdoton, toki edellyttää että kaikessa pihistellään ja tehään ite kaikki paitsi kansien lasku ja nokkien hionta. Nokkien pitkäikäisyyteen en osaa yhden kesän ajon perusteella ottaa kantaa. Sitä en ymmärrä miksei puristuksia sais nostaa kansia laskemalla, varsinkin jos imusarjanki tekee uusiks? Mulla on käsitys et Äyräväinen on tekijämiehiä ja respect häntä kohtaan, mut ootko tuohon M117 oikeasti lähemmin tutustunut vai perustuuko käsitykset johonkin muuhun Mersun koneeseen? Saahan noita koneita toki hifistellä, mutta jos lähtökohta on tuollanen niinku M117 niin kyllä siinä on rakenne jo sitä luokkaa et mää ainaki ajattelin kokeilla mikä sielä antaa periksi jos antaa...luulis noiden mäntienki jotain kestävän vakiopuristuksilla ja kohtuupaineilla, pinnottaa ois ollu hyvä männänlaet, se jäi itellä tekemättä. Ja ne kannet tosiaan ensi näkemältä näyttää sen verran hyvin virtaavilta et saa kyllä kattoa et mistä rouhii, vaan kyllä sieltä iteltä ainaki kummasti lopen ainetta lähti. SBC:n vakiorautakansista voi olla et ei porttaamallakaan saa tuota 400hp vaparina vaan joutuu katella vähä paremmat lähtökohdat. Mutta turhapa noista virtuaalisesti kovin paljo enempää "kiistellä", sitte ku ois teholappuja ja käyttökokemuksia enempi lyödä pöytään nii ois enempi painoarvoa.

Nii ja tais joku tuossa vihjailla et johtuis nää käsitykset siitä et on niin kova mersumies...noo monellako vannoutuneella mersumiehellä on jokapäiväisenä käyttöpelinä hieman kustomoitu 30v jenkki? :)
En ole rakentanut ainuttakaan M117 konetta. Käsitykseni perustuvat kokemuksiin muista moottoriprojekteistani. Imusarjan valmistaminen ei ole "tosta kanava tohon". Varsinkin vaparissa tämä korostuu. Merkitystä on myös sillä, kulkeeko kanavassa ilma vai seos. Mahlen valumännät eivät kestä muissakaan moottoreissa, miksi Mese olisi poikkeus? Kanavien porttaus on oma taiteenlajinsa. Iso ei tarkoita parasta. Kaikkien moottorin komponenttien tulee toimia yhteen. Onnea vaan nokkien suunnittelun kanssa. Olet varmasti käyttänyt kannet penkissä ennen ja jälkeen... Super stock valurautakansissa kanavia on pienennetty/muotoiltu epoksimassalla, kanavan tilavuutta kun ei saa kasvattaa. Kysymyksessä on "vakiokannet".

Liitin/yritin liittää tuohon dynolapun rakentamastani 350 SBC:stä. En käyttänyt parhaita osia mutta en halvimpiakaan. Valitsin osat luotettavuus mielessä. Respti: Edelin RPM-kannet, modattu Torker II, Autorotor 4180, Hestec (ei luottettavin). "Turhaa" rahanmenoa: takokampura, H-profiili veivit, ROSS:n männät, Fluid dampperi, tasapainotukset jne. Taalan kurssi oli tuolloin 7,50 mk josta johtuen paketille tuli hintaa noin 70 tmk.

Dynolappu on hieman optimistinen. Pyörätehosta laskettu vääntömomentti oli 760 Nm/2800rpm ja loppunopeuden perusteella laskettu teho noin 480 hv.

Kuva

Minulla on harraste pelinä museorekisteröity 280 Pagoda ja työn alla -57 Continental MK II "Hot Rod". En ole fanaattinen minkään merkin suhteen.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Matti Äyräväinen kirjoitti: Imusarjan valmistaminen ei ole "tosta kanava tohon". Varsinkin vaparissa tämä korostuu. Merkitystä on myös sillä, kulkeeko kanavassa ilma vai seos. Mahlen valumännät eivät kestä muissakaan moottoreissa, miksi Mese olisi poikkeus? Kanavien porttaus on oma taiteenlajinsa. Iso ei tarkoita parasta. Kaikkien moottorin komponenttien tulee toimia yhteen. Onnea vaan nokkien suunnittelun kanssa. Olet varmasti käyttänyt kannet penkissä ennen ja jälkeen... Super stock valurautakansissa kanavia on pienennetty/muotoiltu epoksimassalla, kanavan tilavuutta kun ei saa kasvattaa. Kysymyksessä on "vakiokannet".
Oikeassa oot porttauksen ja imusarjan suhteen, pitää olla ajatus mukana noissa hommissa. Mäntäasiasta ei oo omia kokemuksia, vielä. :D Ja tottakai kokonaisuus pitää olla tasapainossa, eli ei esim. "kierros-" ja "vääntömoottorin" osia sekaisin. Itellä jätin nokkien suunnittelun tekijän harteille kun tuntui olevan näppituntumaa noihin asioihin, kerroin vain komponentit millaseen on tulossa, toiveet luonteesta ja noston määrästä annoin myös toiveen. Ja nokat pitäis olla nimenomaan remmiahtamiseen sopivat eli ei välttämättä näin vaparina nyt oo parhaat mahdolliset. Kansia en käyttäny virtauspenkissä, jonku verran oon tuota hommaa kumminki harjotellut. Kaiken kaikkiaan potkut lisääntyi kyllä selkeästi, ettei se viritys ainakaan ihan pieleen menny, parina päivänä ku sattui laatikko pelaan niin oli kyllä suu korvissa. :D Mutta joo, ei sen puoleen, mulla on toki vielä paljon oppimista, tuo oli eka nelitahtinen bensavehe jota piristin ja osittain siks oliki siihen niin paljo mielenkiintoa ku sai tosissaa perehtyä enempi joihinki asioihin.

Anyway, nyt koitan olla jauhamatta enempää tästä asian vierestä...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja jaagou »

voi elämäni.... :silent: jatkakaa, seurataan hiljaisesti ja kiinnostuneesti.... :thumbup:

Jos sais tuota enemmän esille tuota itse projekti autoa, eikä amerikka vs saksa. tokikin mielenkiintoa riittää minullakin tähän aiheeseen mutta oma topik vois olla hyvä... 8)
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Peltisarjat ovat saaneet muotonsa, itse tykkään tietenkin niin julmetusti!! :wink: :wink:

Kuva
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Ai saakeli kun siistiä jälkee !!! Tuohon on helppo lisätä pari Holsettia keulalle jos joskus rupee tuntuu siltä ettei vaparin höpinä enää riitä :thumbup:
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

EVO3 Clone kirjoitti:Ai saakeli kun siistiä jälkee !!! Tuohon on helppo lisätä pari Holsettia keulalle jos joskus rupee tuntuu siltä ettei vaparin höpinä enää riitä :thumbup:
JUURI NÄIN!! Ja nälkähän kasvaa aina syödessä!! tämä kesä näin ja ensi kesänä taas jotain muuta!! :thumbup: :thumbup:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

autojh kirjoitti:Peltisarjat ovat saaneet muotonsa, itse tykkään tietenkin niin julmetusti!! :wink: :wink:

[ [url=http://i1.aijaa.com/b/00943/9697217.jpg] ][/url]
WOW !!! tuleepa siisti. tuosta on hyvä jatkaa. :thumbup: (remmiä ehkä? :shh: )
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kyllä tuli kauniit satsit :clap:
meinaakko "teipata" nuo vai tuleeko joku hipo pinnote tai annakko olla tuollai nuo satsit ?
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

eero1989 kirjoitti:kyllä tuli kauniit satsit :clap:
meinaakko "teipata" nuo vai tuleeko joku hipo pinnote tai annakko olla tuollai nuo satsit ?
Lähetän sarjat Marteliukselle pinnoitukseen.....
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Kuva

Konehuoneen totaali siivoaminen, kaikki ylimääräiset reiät umpeen ja lipakka väri pintaan...
Viimeksi muokannut autojh, Ti 17.04.2012 18:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Kuva
Ensimmäiset verhoilun osat valmiit,takapenkit... :clap: :clap:
Viimeksi muokannut autojh, Ti 17.04.2012 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja hlappis »

hieno projekti :clap:
mutta pystytkö sanomaan olisiko tämmöiset:
Kuva
pakosarjat mahtunu konehuoneeseen?
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

hlappis kirjoitti:hieno projekti :clap:
mutta pystytkö sanomaan olisiko tämmöiset:
[ http://www.carshopinc.com/images/FLT/11000.jpg ]
pakosarjat mahtunu konehuoneeseen?
Ei minkään näköistä mahdollisuutta.... :)
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja hlappis »

näin vähän arvelinkin.
mitäs tuo sbc kone oikein sisältää?
vissii edelin performer rpm imari?onko mikä nokka?
ja mitkä kannet?
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Vanhus saatu pitkästä aikaa pyörilleen ja ulos...
Kuva
Kuva
Alkaa kuskin puolenkin kaari olla valmis...
Kuva
Viimeksi muokannut autojh, Ti 17.04.2012 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sitten kun auto on valmis niin alustan pitää olla tuollanen ku tuossa kuvassa :thumbup:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ehdottomasti että punasenahehkuvat kollektorit näkyy kaikelle kansalle(naapurin ukon jenkkirottelossa on juurikin nuin :mrgreen: )
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Tuolla secillä pääsee mökkitielläki. 8)
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä on RANKKA peli tämä secci. Varsinkin jos jäis noin keula pysthyn :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

[img][IMG]http://i7.aijaa.com/t/00800/9942636.t.jpg[/img][/img]
Mitäs sitä pitkien pyhien ratoksi muuta kuin vanhukseen väriä pintaan.... :D :D
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Kuva
Konehuone maalia vailla.
Kuva
Ei kun ruiskuttamaan... :D :D
Viimeksi muokannut autojh, Ti 17.04.2012 18:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

[imgKuva][/img]
Ja Eikun kasaamaan!!! :D :clap:
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Kuva
maalattuna odottaa kotiin kuljetusta ja korisarjaa. :D
Viimeksi muokannut autojh, Ti 17.04.2012 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin