383 cid SEC Vortech

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

383 cid SEC Vortech

Viesti Kirjoittaja autojh »

Moros, tässä aloittelen pientä moottori swappia, eli 1987 vuosimallinen 500 SEC saa peltinsä alle uuden 383 kuutiotuumaisen 415 hepoa kutitellin moottorin jatkokseen vahvistetun TH700 lootan.Perämurikka lukolla tulee m3 bemarista... WALDIN korisarja saapunee maaliskuun lopussa. Rilloiksi taakse 22x10,5 295-20/22 ja eteen 20x8,5 245-35/20. rälläkkä on soinut sen verran että taka gummitkin mahtuu kunnolla kaarien sisään. Maaliksi tulee kiiltävän musta parilla tipalla sinistä helmiäistä maustettuna....
Viimeksi muokannut autojh, Ke 09.01.2013 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Mitäs mieltä mersumiehet on sekasikiöstä?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuulostaa aika pervolta :D Eli pistäs kuvaa kun saat jotain tehdyksi.
W210 E320cdi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Ei se Ässä ainakaan huonommaksi mene vaikka saa sitä raakaa voimaa vinkumoottorin tilalle. Kuvia mielellään swapista.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

autojh kirjoitti:Mitäs mieltä mersumiehet on sekasikiöstä?
Täälläpäin ihan hyvää, jos saadaan kuvia :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Kuulostaa hyvältä :D Hyvin tuntuu noista GM:n strokereista tehoa lähtevän. Veljelle ollaan justaan 84` Z28 Camaroon tekemässä vastaavaa swappia megasquirtin 3 verssio moottorinohjauksella. Laitteleppa kuvaa kunhan etenee 8)
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Kuvia tulee heti kun saan niitä ladattua johonkin mistä voin niitä tänne linkittää!!!
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

autojh kirjoitti:Kuvia tulee heti kun saan niitä ladattua johonkin mistä voin niitä tänne linkittää!!!
http://aijaa.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ps. kiinnostava projekti :thumbup:
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja BTriker »

seurantaan menee tämä topikki, kuhan muistat päivittää ruutujen kera :thumbup:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

http://aijaa.com/008869525883
Tässä lähtö kohta
Kuva
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Waldin korisarja saapunee maaliskuun loppuun mennessä, toivottavasti!!
Kuva
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

tästähän tulee mielenkiintoinen projekti. erillaisuus on valttia. :thumbup: pistä kuvia tuleen... :D
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Tästä tulee varmaan hyvä setti :thumbup: muista laittaa kuvia!
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Kuvaa vanhasta moottorista ja chevyn 383:sta. Tilaa on ainakin mukavasti tehdä pakosarjat!!
Kuva
Kuva
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Tässä nähdään miksi Ko. konetta kutsutaan pikkulohkoksi, jes erittäin hyvä meiniki ja potkua tulee kohtuu hinnalla.
Ja ne äänet.. :thumbup:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO3 Clone kirjoitti:Tässä nähdään miksi Ko. konetta kutsutaan pikkulohkoksi, jes erittäin hyvä meiniki ja potkua tulee kohtuu hinnalla.
Ja ne äänet.. :thumbup:
jees täältä ääni: tykkään :thumbup:

Ihan vaan kuriositeettina pikkulohkosta, taitaa olla siinä esim öljytilavuus 4 varttia ilman putsaria ja 5 varttia putsarin kanssa kun taas mersussa on 8 litraa.

Tuli vaan esille työkaverin kanssa kun hänen Ford Excursionissa on moottorin öljytilavuus 18 litraa :shock: ( intikan kone)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

hieman on sellainen olo että Oili tilavuus lisääntyy, ei taida vakio öljypohja toimia tässä setupissa ja Coolerin kun lisää niin pysyy lämpötilatkin kurissa.
Avatar
Haapis1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 22.10.2011 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Haapis1 »

Tuanoinii,Näyttäskö siel imusarjan päällä nökötävän edelbrockin nelikurkkuinen? Mite ois holleyn ruisku ja sisältä säädeltävä ? Eiku nythän tää lähti jo kintaasta väärille uomille :oops: On kyllä hieno hottentotti-rojekti, innolla seurataan, kiitos :thumbup:
E 200 CDI BE TA BP -12
W204 200cdi -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä "stroukkeri" ei tainnut valmistua ikinä :roll: :

http://www.historicrace.fi/rsamb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti:Tämä "stroukkeri" ei tainnut valmistua ikinä :roll: :

http://www.historicrace.fi/rsamb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

raicing team :-D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

EVO3 Clone kirjoitti:hieman on sellainen olo että Oili tilavuus lisääntyy, ei taida vakio öljypohja toimia tässä setupissa ja Coolerin kun lisää niin pysyy lämpötilatkin kurissa.
Juuri näin, öljypohjan "patti" on mersussa etupuolella ja chevyssä takapuolella, eli öljypohja menee muokkaukseen ja jos sitä tilavuutta vähän lisää ja iso cuuleri...
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jahas vaikka tuo uusi moottori on pienempi niin mitäs mahtaa painaa niinku verrattuna M117 mosaan?? :crazy:
Mitä tuo tulee swappi maksamaan? vaikka ihan listaa että mitä menee ja mitä tulee :crazy:
Mites tuollaisen jenkkikoneen lisäviritys ja sen hinta :crazy:

Jos jostain edellä kirjoittamastani joku saa käsityksen että olisin jotenkin vastaan,,
voin kertoa että mun puolesta saatte tehdä autoillenne mitä tykkäätte,, ja ja onhan näitä harrasteita ihan mukava seurata :angel: :lol:
Avatar
EVO3 Clone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja EVO3 Clone »

Toi SBC hakkaa M117 mosan mennen tullen, paino tuskin on mikään murhe näyttää oleva Alukannet paikoillaan joten taitaa olla peltisarjoilla jopa kevyempi kuin alkuperäinen Bensa krematoorio. Ja tehoja saa ulos paljon enemmän ja halvemmalla kuin tosta M117. Olisko noita pikkulohkoja tehty jotain 90 miljoonaa kappaletta joten viritysosaa löytyy.
Ja eihän se ole harrastus eikä mikään jollei siihen mene kaikki rahat, jollei sitten rupee pussihousut kiristää liikaa :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja napa »

eero1989 kirjoitti: Mites tuollaisen jenkkikoneen lisäviritys ja sen hinta :crazy:
taitaa olla maailmanhistorian halvimmat virityksellä saatavat lisähevosvoimat juuri chevyn pikkulohkossa :think: näihin on palikkaa saavilla ihan oman lompakon ja tarpeen mukaan varmasti riittävästi... joskus kiusaa itseäkin alkaa tuollaista konetta asentaa johonkin koriin, mutta en muista kuinka pienen tuosta pikkulohkosta sais tehtyä ilman speciaali kampuraa/putkitusta, tilavuuttahan siihen saa ihan kivasti toiseen päähän (yli 400 cid)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

voisin veikata että tuohon 415hv:n kun ruvetaan taikomaan lisää niin kyllä hintaa tulee siihenkin, en tosin tiedä.
sen kyllä tiedän että M117 alukone(puol moottori 90kg) on paljon kevyempi kun valurauta(kai tuo valurautaa on vai täh) jenkkikone,, pelkkä valurautalohko painaa varmaan 200kg...
eikai tuo 415hv nyt niin vaikea ole ottaa tuosta M117 mosastakaan,, en tiedä..

enkä edelleenkään halua rajoittaa kenenkään rakentelun vapautta :lol:
Viimeksi muokannut eero1989, Su 12.02.2012 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja onre »

Kyllä sen tehon varmasti tuosta M117-koneestakin saa, mutta kuten napa tuossa edellä sanoi, mistään koneesta ei taida saada sen halvemmalla tehoa kuin Chevyn pikkulohkokasista. Bolt-on viripalikkaa ja valmista reseptiä kokonaisuudeksi on tarjolla niin järjetön määrä, ettei mitään rajaa.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

onre kirjoitti:Kyllä sen tehon varmasti tuosta M117-koneestakin saa, mutta kuten napa tuossa edellä sanoi, mistään koneesta ei taida saada sen halvemmalla tehoa kuin Chevyn pikkulohkokasista. Bolt-on viripalikkaa ja valmista reseptiä kokonaisuudeksi on tarjolla niin järjetön määrä, ettei mitään rajaa.
juuri näin... jatkoo odotellessa. :mrgreen: kerrassaan mainio projekti... :thumbup:
Avatar
JIIDEE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 01.03.2007 19:36

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja JIIDEE »

kyllä tästä taas kerran tulee kyseisen hepun käsissä jotain todella hienoa :clap: :thumbup:
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

EVO3 Clone kirjoitti:Toi SBC hakkaa M117 mosan mennen tullen, paino tuskin on mikään murhe näyttää oleva Alukannet paikoillaan joten taitaa olla peltisarjoilla jopa kevyempi kuin alkuperäinen Bensa krematoorio. Ja tehoja saa ulos paljon enemmän ja halvemmalla kuin tosta M117. Olisko noita pikkulohkoja tehty jotain 90 miljoonaa kappaletta joten viritysosaa löytyy.
Ja eihän se ole harrastus eikä mikään jollei siihen mene kaikki rahat, jollei sitten rupee pussihousut kiristää liikaa :lol:
Melko tyhjentävästi vastattu, JUURI NÄIN!! :D
Avatar
autojh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ma 21.11.2011 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 383 cid SEC

Viesti Kirjoittaja autojh »

Heh, kaikkihan ei mene kuin elokuvissa. Öljypohjan patin siirtoa suunnitellessani otin pohjan pois ja totesin sen mahdottomaksi, koska öljypumppuhan on oletettua alempana ja sen siirtohan olisi ollutkin kovempi urakka eli moottoria taaksepäin. purin tulipeltiin asti kaikki pois ja avot tilaahan on! seuraava ongelma olikin leveä chevyn TH 700 "venttiili koneiston" koppa. ei muuta kuin paineilmasaha käteen ja lisää tilaa kardaanitunneliin, nyt mahtuu. Tänään tekemään moottorin ja lootan korvakkeet....
Kuva
Vastaa Viestiin