Kiitoksia, eipä ole nyt tallissa paljon kerinnyt käymään kun viikot menee keikkahommissa ja viikonloput perheen kanssa. Projekti on edennyt periaatteessa vain suunnitelmissa ja uusien komponenttien hankinnassa. Vaihdelaatikolle tuli hankittua termostaatillinen jäähdytin ja pienemmäksi turboksi hx35 joka pitää varmaan kenkälusikalla tuonne konehuoneeseen sovittaaSharedoc kirjoitti:Tekemisen meininkiä ja hienoa jälkeä. Kannattaa kuitenkin sopeuttaa autoharrastustus perhe-elämään ettei rouva lähde lasten kanssa kävelemään
Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Minkäs jäykkyystä jousta suosittelisit pienemmän ahtimen hukkaportteihin ku sulla nyt jotain kokemusta on sarja ahtamisesta, ittellä on om606 koneen jatkona holset hx35 #16 jaetulla ja hx55 #19 jaetulla pesällä ja ostin 2kpl 38mm hukkaportteja ja ja tarkotus pitää pulssit erillään että herääminen mahdollisimman hyvä tuo pienempi hx35 paras hyötysuhde 2 - 2.3bar ahtopaineen tietämillä että tuntus että 2bar jousilla heräis rivakkaasti isompiki, eikä jäis pienempi tulpaksi mutta mitäs sanot .
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Empä osaa sanoa ku itse olen menyt kokeile ja testaa mallilla. Semmonen kannattaa ottaa huomioon, että pakopaine saattaa olla vähän normaalia kovempi eli sitä voi joutua jousen jäykkyydellä kompensoimaan.johani kirjoitti:Minkäs jäykkyystä jousta suosittelisit pienemmän ahtimen hukkaportteihin ku sulla nyt jotain kokemusta on sarja ahtamisesta, ittellä on om606 koneen jatkona holset hx35 #16 jaetulla ja hx55 #19 jaetulla pesällä ja ostin 2kpl 38mm hukkaportteja ja ja tarkotus pitää pulssit erillään että herääminen mahdollisimman hyvä tuo pienempi hx35 paras hyötysuhde 2 - 2.3bar ahtopaineen tietämillä että tuntus että 2bar jousilla heräis rivakkaasti isompiki, eikä jäis pienempi tulpaksi mutta mitäs sanot .
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Itselläkin on kokeilemalla vain haettu jousia portteihin, vieläkin voisi hp ahtimeen laittaa varmaan isompaa jousta. Jotkut suosittelee isointa mitä saa.
Ainakin 6568 masteri 1.05ar pesällä heräilee lp ahtimena makoisasti joten varmasti hx55:nenkin.
Ainakin 6568 masteri 1.05ar pesällä heräilee lp ahtimena makoisasti joten varmasti hx55:nenkin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Mahtava topikki lukea!!! mutta loppu vähän niinkun kesken ja nyt jäi kaivelemaan/mietityttään eetä mitä tälle kuuluu nykyään, kun vuosi ainakin näytti kuluneen viimeisestä kommentista rojektin parissa?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tulipa vietettyä aamupäivän pari ensimmäistä tuntia lukien tätä topiikka.
Hienoa duunia kaikkineen... onneksi suomesta löytyy "sopivasti hulluja" mersuilijoita
Mukava ois kuulla, mitä G:lle nykyään kuuluu
Hienoa duunia kaikkineen... onneksi suomesta löytyy "sopivasti hulluja" mersuilijoita
Mukava ois kuulla, mitä G:lle nykyään kuuluu
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Käyttöpelinä ollut vaimolla ja lapsilla (tehot säädetty minimiin). Itsellä kaikki aika mennyt reissuhommissa, mutta jatketaan kyllä heti kunhan aikaa taas heltiää
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Hmm.. jatkoa seuraa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Hmmm om613, om648, m104 vaiko peräti v8... Jännä nähä
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Sähkömoottori?
-c124 320 vm93 "jonkunlainen harrastepeli"
-w639 Vito 111cdi vm04 " käyttis/työkulkine"
-w639 Vito 111cdi vm04 " käyttis/työkulkine"
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Liian lyhyt loota ollakseen 648 joten veikkaan V moottoria.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Hyvin arvattu, eli leafin moottorihan se siellä:Jarkko90 kirjoitti:Sähkömoottori?
Toivottavasti mersu ei ala hylkimään japanilaisia komponetteja, mutta mersun sähköosia ei oikein ollut saatavilla. Projektissa on nyt menossa osien hankkimis vaihe ja seuraavana vuorossa olisi akkupaketti joka sekin tulee luultavasti leafista. Norjaan olen muutamaan paikkaan ollut yhteyksissä ja toivottavasti sieltä jotain löytyy.
Tähän mennessä hommattua:
leafin mottori + invertteri.
w204 sähköinen kaasupoljin.
viton PTC lämmitin.
audi Q jotain sähköinen alipainepumppu.
opel zafira sähköinen ohjaustehostin.
toyota prius invertteri (tästä tulee ehkä laturi + DCDC konvertteri.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Oho, no nyt näyttää mielenkiintoiselta
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Wohoo, nyt alkaa olemaan mielenkiintoista settiä.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Pientä edistystä töiden lomassa sähköhydraulinen ohjaustehostin on paikoillaan samoin sähköinen alipainepummpu. Mottorikin alkoi uskomaan w204 kaasupoljinta:
https://youtu.be/C3bwgumkupo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/C3bwgumkupo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Kyllä on mielenkiintoinen rojekti, lisää vaan kuvia ja infoa kun hommat etenee!
Mitä akkuja ajattelit käyttää?
Teslan kennoja kun saisi jostain halvalla niin sehän olisi aika optimi.
Mitä akkuja ajattelit käyttää?
Teslan kennoja kun saisi jostain halvalla niin sehän olisi aika optimi.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Kiitos ja juu kuvia ja videoita tulee kuhan jotain kerkeää tekemään. Akuiksi melko varmasti nissan leafin koko paketti. Norjasta löytyy kohtuu hinnalla, mutta eivät ole kovin innokkaita lähettämään eli luultavasti norjan keikka keväällä edessä..MJPfin kirjoitti:Kyllä on mielenkiintoinen rojekti, lisää vaan kuvia ja infoa kun hommat etenee!
Mitä akkuja ajattelit käyttää?
Teslan kennoja kun saisi jostain halvalla niin sehän olisi aika optimi.
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
No Norjan keikkahan on mukava jos on aikaa yhtään siellä viettää. Maisemat on kuin postikortista ja ihmiset mukavia.
Tuleeko regeneroiva jarrutus? Saisi vähän kilometrejä lisää operointisäteeseen.
Oletko konttorilla käynyt keskustelemassa mitä vaatimuksia ne haluaa tuon täyttävän?
Tuleeko regeneroiva jarrutus? Saisi vähän kilometrejä lisää operointisäteeseen.
Oletko konttorilla käynyt keskustelemassa mitä vaatimuksia ne haluaa tuon täyttävän?
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Juu tulee regeneroiva jarrutus, en ole käynyt konttorilla pitää ihmetellä sitä sitten likempänäMJPfin kirjoitti:No Norjan keikkahan on mukava jos on aikaa yhtään siellä viettää. Maisemat on kuin postikortista ja ihmiset mukavia.
Tuleeko regeneroiva jarrutus? Saisi vähän kilometrejä lisää operointisäteeseen.
Oletko konttorilla käynyt keskustelemassa mitä vaatimuksia ne haluaa tuon täyttävän?
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Paljonko on laskennallinen toimintasäde?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: om606 moottorin piristys, 606 myyty mitäs seuraavaksi...
Jos tuolla leafin 24Kw akulla tekee niin jotain tälläista:joop79 kirjoitti:Paljonko on laskennallinen toimintasäde?
60kmh 80kmh 100kmh
41km 39km 35km
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Nyt on kyllä kiinnostava projekti! Sähkössä ja varsinkin Leafin moottorissa on melkoinen potentiaali.
Oletko jo tämän kahlannut läpi?
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 5265c9b1a8" onclick="window.open(this.href);return false;
Oletko jo tämän kahlannut läpi?
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 5265c9b1a8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Juu on tullut luettuaSamuli H kirjoitti:Nyt on kyllä kiinnostava projekti! Sähkössä ja varsinkin Leafin moottorissa on melkoinen potentiaali.
Oletko jo tämän kahlannut läpi?
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 5265c9b1a8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Saatko punnittua tai onko sulla tietoa paljonko moottori + kontrolleripaketti painaa?
Onko tarkoitus käyttää vaihdelaatikkoa välissä? Leafin alennusvaihde oli vissiin jossain 8:1 paikkeilla niin ei oikein suoraan saa toimimaan normaaliin voimansiirtoon yhdistettäessä.
Onko tarkoitus käyttää vaihdelaatikkoa välissä? Leafin alennusvaihde oli vissiin jossain 8:1 paikkeilla niin ei oikein suoraan saa toimimaan normaaliin voimansiirtoon yhdistettäessä.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Olikohan paketin päällä 70kg ja ei tule vaihteistoa, suoraan vain jakoloovaan kiinni. Maasturissa on 4.9 perät niin pitäisi pelata ihan ok ja maastossa pikkupuolella muistaakseni kerrointa jotain päälle kahden.Samuli H kirjoitti:Saatko punnittua tai onko sulla tietoa paljonko moottori + kontrolleripaketti painaa?
Onko tarkoitus käyttää vaihdelaatikkoa välissä? Leafin alennusvaihde oli vissiin jossain 8:1 paikkeilla niin ei oikein suoraan saa toimimaan normaaliin voimansiirtoon yhdistettäessä.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Meinaatko käyttää tuota omaa kontrolleria ja onko siihen jo jotain kikkoja että saa värkkäiltyä toimimaan stand-alonena ilman auton järjestelmiä?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Aika stand alonena tuo pelaa nyttenkin eli tuossa on mottori invertteri paketti johon vain syötetään sopivia can-väylä sanomia joilla moottori saadaan pelaamaan. Jos ei itse osaa tuollaista väsätä niin valmiitakin löytyy esim. tämä:Samuli H kirjoitti:Meinaatko käyttää tuota omaa kontrolleria ja onko siihen jo jotain kikkoja että saa värkkäiltyä toimimaan stand-alonena ilman auton järjestelmiä?
https://www.thunderstruck-ev.com/dilith ... _rewrite=1
Ja sitten jos tuolla can väylä tekniikalla ei saa tarpeeksi irti niin löytyy myös tälläinen:
https://openinverter.ddnss.de/shop/inde ... duct_id=53
Tuo korvaa tuolla invertterin sisällä olevan ohjainkortin kokonaan omalla jolla saa täyden kontrollin invertterin ja moottorin toimintaan.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Pientä edistystä kuvagallerian muodossa, eli moottorin yhdistäminen jakoloovaan.
https://photos.app.goo.gl/JJ9DbfApSFacZgot5" onclick="window.open(this.href);return false;
https://photos.app.goo.gl/JJ9DbfApSFacZgot5" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Tuota noin, sorvissa olisi varmaan kannattanut tuo ajaa. Näyttää siltä että smirgelillä tehty?
Mig sauma ei välttämättä tule kestämään tuossa kun rajapinta karkenemista esiintyy väkisin hitsattaessa, ainakin päästö olisi suositeltava jos et sitä ole tehnyt.
Mutta mielenkiintoista seurata miten projekti etenee, suoritusarvot kiinnostaa että mihin tulee jäämään toimintasäde.
Ja tietysti se katsastus inssin näkemys varsinkin kiinnostaa itseä miten tuohon suhtaudutaan kun on itse rakennettu.
Mig sauma ei välttämättä tule kestämään tuossa kun rajapinta karkenemista esiintyy väkisin hitsattaessa, ainakin päästö olisi suositeltava jos et sitä ole tehnyt.
Mutta mielenkiintoista seurata miten projekti etenee, suoritusarvot kiinnostaa että mihin tulee jäämään toimintasäde.
Ja tietysti se katsastus inssin näkemys varsinkin kiinnostaa itseä miten tuohon suhtaudutaan kun on itse rakennettu.