Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om603a moottorin piristys, EKA TESTIT AJETTU!
Tuossa äsken ajettu pari vetoa:
Ekassa 2-vaihde ja toisessa kolmonen. Johtuukohan tuo hidas herääminen vakio pakosarjasta johon tehty vain laippojen muutos pätkä väliin.. Toinen asia mikä ihmetyttää on tuo että vaikka pid ohjaus menee nollaan eli pesä pitäisi olla ihan auki niin silti ahdot jatkaa nousuaan.
Kohta incar video samasta hommasta.
Ekassa 2-vaihde ja toisessa kolmonen. Johtuukohan tuo hidas herääminen vakio pakosarjasta johon tehty vain laippojen muutos pätkä väliin.. Toinen asia mikä ihmetyttää on tuo että vaikka pid ohjaus menee nollaan eli pesä pitäisi olla ihan auki niin silti ahdot jatkaa nousuaan.
Kohta incar video samasta hommasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Tuossa video autona tosiaan pätkä g jolla painoa reilu 2000kg:
http://youtu.be/L2RevoyeK2I" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/L2RevoyeK2I" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Tuli tuossa mieleen että voisikohan olla niin että alipainekello ei jaksa pitää tuota säätövipua pohjassa kun ahdot alkaa nousemaan? Pitääköhän tuonne konehuoneeseen tunkea ledilamppu ja videokamera että saa varmuuden
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
sen mitä rätinältä sai kierroksista selvää niin normaalia että herääminen venyy ylös isolla ahtimella. kapean ominaisuuksia ilman remmiä.
tuleeko savua ennen kun on painetta? miten pienelle siivet menee??
tuleeko savua ennen kun on painetta? miten pienelle siivet menee??
w201 om605
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Juu eiköhän tuo säätelemällä saada kohdalleen. Näyttäisi siltä että pid säädin alkaa rajoittaa liian rajusti tuota pyyntiä eli varmaan pitää vähän niitäkin arvoja katsella vähän tarkemmin.
Laatikkokin alkaa jo vaihtamaan vähän inhimillisemmin kun sai nuo paineiden säädöt vähän paremmin kohdilleen. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ihmeestä tiedän mikä vaihde on oikeasti päällä kun tuossa laatikossa ei ole ulostulo akselilla mitään anturia. Nyt mennään ihan sillä että oletetaan että kun vaihto on pyydetty niin se on myös tapahtunut..
Laatikkokin alkaa jo vaihtamaan vähän inhimillisemmin kun sai nuo paineiden säädöt vähän paremmin kohdilleen. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ihmeestä tiedän mikä vaihde on oikeasti päällä kun tuossa laatikossa ei ole ulostulo akselilla mitään anturia. Nyt mennään ihan sillä että oletetaan että kun vaihto on pyydetty niin se on myös tapahtunut..
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Eiköhän ne opi kun tarpeeks kauan harjottelee.JSJ kirjoitti:Juu eiköhän tuo säätelemällä saada kohdalleen. Näyttäisi siltä että pid säädin alkaa rajoittaa liian rajusti tuota pyyntiä eli varmaan pitää vähän niitäkin arvoja katsella vähän tarkemmin.
Laatikkokin alkaa jo vaihtamaan vähän inhimillisemmin kun sai nuo paineiden säädöt vähän paremmin kohdilleen. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ihmeestä tiedän mikä vaihde on oikeasti päällä kun tuossa laatikossa ei ole ulostulo akselilla mitään anturia. Nyt mennään ihan sillä että oletetaan että kun vaihto on pyydetty niin se on myös tapahtunut..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Juu itse kyllä tietää mikä vaihde mutta mistä tuo ohjauspurkkikin tietäisi niin osaisi käskyttää oikeaa solenoidia.Siekkinen kirjoitti:Eiköhän ne opi kun tarpeeks kauan harjottelee.JSJ kirjoitti:Juu eiköhän tuo säätelemällä saada kohdalleen. Näyttäisi siltä että pid säädin alkaa rajoittaa liian rajusti tuota pyyntiä eli varmaan pitää vähän niitäkin arvoja katsella vähän tarkemmin.
Laatikkokin alkaa jo vaihtamaan vähän inhimillisemmin kun sai nuo paineiden säädöt vähän paremmin kohdilleen. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ihmeestä tiedän mikä vaihde on oikeasti päällä kun tuossa laatikossa ei ole ulostulo akselilla mitään anturia. Nyt mennään ihan sillä että oletetaan että kun vaihto on pyydetty niin se on myös tapahtunut..
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
AivanJSJ kirjoitti:Juu itse kyllä tietää mikä vaihde mutta mistä tuo ohjauspurkkikin tietäisi niin osaisi käskyttää oikeaa solenoidia.Siekkinen kirjoitti:Eiköhän ne opi kun tarpeeks kauan harjottelee.JSJ kirjoitti:Juu eiköhän tuo säätelemällä saada kohdalleen. Näyttäisi siltä että pid säädin alkaa rajoittaa liian rajusti tuota pyyntiä eli varmaan pitää vähän niitäkin arvoja katsella vähän tarkemmin.
Laatikkokin alkaa jo vaihtamaan vähän inhimillisemmin kun sai nuo paineiden säädöt vähän paremmin kohdilleen. Nyt pitäisi vain keksiä että mistä ihmeestä tiedän mikä vaihde on oikeasti päällä kun tuossa laatikossa ei ole ulostulo akselilla mitään anturia. Nyt mennään ihan sillä että oletetaan että kun vaihto on pyydetty niin se on myös tapahtunut..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Testejä ajeltu ja ahtopaineet ei oikeen pysy hallinnassa. Joutuu syötön määrällä rajoittamaan muuten nousee johonkin pitkästi yli kahteen baariin ja turbo alkaa sakkaamaan. Ei taida auttaa muu kuin tehdä/ostaa erilainen pakosarja johon laittaa hukkaportin jolla rajataan tuo ylipaineelle meno.. Vai onko tuohon jotain muuta hyvää keinoa?
Vaihdelaatikko toimii, mutta välillä ylöspäin vaihdot ovat turhan rajuja ja alaspäin taas jarruttaa liikaa. Perskeleen kiinalaiset ei ole saanut toimitettua oskilloskooppia jolla voisi tuota emännän autoa testailla niin saisi selville että mitä paineita milloinkin säädetään ja missä suhteessa toisiinsa.
Vaihdelaatikko toimii, mutta välillä ylöspäin vaihdot ovat turhan rajuja ja alaspäin taas jarruttaa liikaa. Perskeleen kiinalaiset ei ole saanut toimitettua oskilloskooppia jolla voisi tuota emännän autoa testailla niin saisi selville että mitä paineita milloinkin säädetään ja missä suhteessa toisiinsa.
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Ensin sinun pitää ymmärtää miksi se menee ylipaineelle, eikö säädin toimi oikein ja riittävän nopeasti ennakoiden ? Toimiiko säädin oikein rahallisessa kiihdytyksessä eli kykeneekö se ylipäätään säätämään paineen oikeaksi ? Onko ongelma vain silloin kun tehdään rajukiihdytys, jos on niin sitä varten voi tarvittaessa tehdä pieniä kikkoja softalla, jolla eliminoidaan hitaan geometrian ongelmat. Lasket esimerkiksi paineen nousun kulmakerrointa ja sen noustessa liian jyrkästi rajoitat ahtopyyntiä, jolloin ahdin alkaa säätämään painetta pienemmälle jo ennen kuin haluttu target taso on saavutettu. Rajoitus poistuu itsestään kun paineen nousu rahoittuu.
Mikä on säätösilmukan nopeus, AVR prosessorilla pystyy "helposti" tekemään laskutoimitukset ja säädöt siinä ajassa joka kuluu 1/4 kampiakselin pyörähdykseen, joten prosessorin nopeudesta tuo ei voi olla kiinni. Se aika on ~1,9 millisekuntia kun kone pyörii 8000rpm ja tyhjäkäynnillä 20 ms.
Värähteleekö se säädinsilmukka ?
Mielestäni aika turha vekotin, jossa on kaksi erillistä ahtopaineensäätöjärjestelmää sotkemassa asioita.
Mikä on säätösilmukan nopeus, AVR prosessorilla pystyy "helposti" tekemään laskutoimitukset ja säädöt siinä ajassa joka kuluu 1/4 kampiakselin pyörähdykseen, joten prosessorin nopeudesta tuo ei voi olla kiinni. Se aika on ~1,9 millisekuntia kun kone pyörii 8000rpm ja tyhjäkäynnillä 20 ms.
Värähteleekö se säädinsilmukka ?
Mielestäni aika turha vekotin, jossa on kaksi erillistä ahtopaineensäätöjärjestelmää sotkemassa asioita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Nyt kokeilin vielä niin että otin koko säädön pois eli pakopesä maksimi kokoisena silti ahdot lähtee kipuaan ja kunhan tarpeeksi ylös päästään että morkooli alkaa lykkäämään lisää tavaraa ahdot piikkaa ylipaineelle. Eli vgt:ssä ei piisaa säätöalue näin tämän itse ymmärtäisin..veskola kirjoitti:Ensin sinun pitää ymmärtää miksi se menee ylipaineelle, eikö säädin toimi oikein ja riittävän nopeasti ennakoiden ? Toimiiko säädin oikein rahallisessa kiihdytyksessä eli kykeneekö se ylipäätään säätämään paineen oikeaksi ? Onko ongelma vain silloin kun tehdään rajukiihdytys, jos on niin sitä varten voi tarvittaessa tehdä pieniä kikkoja softalla, jolla eliminoidaan hitaan geometrian ongelmat. Lasket esimerkiksi paineen nousun kulmakerrointa ja sen noustessa liian jyrkästi rajoitat ahtopyyntiä, jolloin ahdin alkaa säätämään painetta pienemmälle jo ennen kuin haluttu target taso on saavutettu. Rajoitus poistuu itsestään kun paineen nousu rahoittuu.
Mikä on säätösilmukan nopeus, AVR prosessorilla pystyy "helposti" tekemään laskutoimitukset ja säädöt siinä ajassa joka kuluu 1/4 kampiakselin pyörähdykseen, joten prosessorin nopeudesta tuo ei voi olla kiinni. Se aika on ~1,9 millisekuntia kun kone pyörii 8000rpm ja tyhjäkäynnillä 20 ms.
Värähteleekö se säädinsilmukka ?
Mielestäni aika turha vekotin, jossa on kaksi erillistä ahtopaineensäätöjärjestelmää sotkemassa asioita.
Re: om603a moottorin piristys, hidas herääminen ihmetyttää..
Ei muutakun ulkosta hukkista vaan rajaamaan.JSJ kirjoitti:Nyt kokeilin vielä niin että otin koko säädön pois eli pakopesä maksimi kokoisena silti ahdot lähtee kipuaan ja kunhan tarpeeksi ylös päästään että morkooli alkaa lykkäämään lisää tavaraa ahdot piikkaa ylipaineelle. Eli vgt:ssä ei piisaa säätöalue näin tämän itse ymmärtäisin..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Kyllä, isompaa, ei se kaasujen ohi päästäminen auta, jos se muutenkin menee säätöalueen yli.
Tai sitten yksi konsti on alkaa parantamaan koneen hengistystä tavalla tai toisella, mutta se on tylsää ja kallista hommaa.
Sekö herää kuitenkin huiman alhaalta, eli onko se parempi kuin tavallinen hukkaporttiahdin ? vai onko se VNT sittenkin parempi ?
Tai sitten yksi konsti on alkaa parantamaan koneen hengistystä tavalla tai toisella, mutta se on tylsää ja kallista hommaa.
Sekö herää kuitenkin huiman alhaalta, eli onko se parempi kuin tavallinen hukkaporttiahdin ? vai onko se VNT sittenkin parempi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Öö nyt en ymmärrä että miksi kaasujen ohi päästäminen ei autaisi auttaahan se normi ahtimessakin, mutta empä kyllä muutenkaan näistä turbo hommista paljoa älyäveskola kirjoitti:Kyllä, isompaa, ei se kaasujen ohi päästäminen auta, jos se muutenkin menee säätöalueen yli.
Tai sitten yksi konsti on alkaa parantamaan koneen hengistystä tavalla tai toisella, mutta se on tylsää ja kallista hommaa.
Sekö herää kuitenkin huiman alhaalta, eli onko se parempi kuin tavallinen hukkaporttiahdin ? vai onko se VNT sittenkin parempi ?
Kyllä sen alhaalta saa heräämään mutta ei ole oikeen pystynyt testaamaan kun paineet karkaa. Semmoista setuppia ajattelin että olisi tuon vgt ohjaus että saa heräämään alhaalta ja sitten hukkaportilla rajattaisi yläpää. Vai onko tuossa jokin ajatusvirhe..
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
No jos yleensäkin kaasujen ohi päästäminen olisi ratkaisu niin jokainen laittaisi pienen ahtimen ja johtaisi siihen vain 1-2 putkea muutamasta sylinteristä/pakokanavasta Ahtimen on tarkoitus tehdä työtä sen pakokaasun avulla, ei päästää sitä ohi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Niin mut eikö ne sitten joudakkin menemään ohi kun sopivat paineet on saavutettu eikö normi ahdin + hukkaportti toimi juuri näin? Viddu ei ymmärrä..veskola kirjoitti:No jos yleensäkin kaasujen ohi päästäminen olisi ratkaisu niin jokainen laittaisi pienen ahtimen ja johtaisi siihen vain 1-2 putkea muutamasta sylinteristä/pakokanavasta Ahtimen on tarkoitus tehdä työtä sen pakokaasun avulla, ei päästää sitä ohi.
Edit: onko kellään tietoa mikä tuon holset hy40v ahtimen pakopesän max koko on? Itse en löytänyt tuota tietoa mistään..
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Joo ei sen niin pidä mennä että laitetaan niin iso ahdin ettei paineet koskaan nouse yli kahden syötöstä riippumatta siis noin hukkaporttiahtimen kanssa. Vnt/vgt on toki eri asia mutta ei tuo nimen perusteella mikään pienin mahdollinen ole
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Noita käyriä kun katsoo niin näyttäs siltä että siivet toimisivat just väärinpäin kun ahtopaineen pyyntö 1bar niin siivet auki ja kun tavoite paine saavutetaan noin 6s kulutua niin siivet menee kiinni ja ahtopaine jatkaa nousuaan vaikka säätimen pyynti nolla..
Pitäshän tommosen ahtimen pikkasen nopeammin reagoida tohon ahtopaineen pyyntiin..
Onkko sulla käyriä tasakaasu ajosta josta painetaan kaasu pohjaan, seuraako säädin yhtään pyydettyä ahtopainetta?
edit Onko vasta 4000rpm kohdilla 1bar painetta, ymmärsinkö oikein nuo käyrät?
Pitäshän tommosen ahtimen pikkasen nopeammin reagoida tohon ahtopaineen pyyntiin..
Onkko sulla käyriä tasakaasu ajosta josta painetaan kaasu pohjaan, seuraako säädin yhtään pyydettyä ahtopainetta?
edit Onko vasta 4000rpm kohdilla 1bar painetta, ymmärsinkö oikein nuo käyrät?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Juu siltä nuo käyrät näyttää ja itsekkin tuota ensin epäilin, mutta johtuu tosiaan siitä että vaikka säädin vetää pesän auki ei ahtopaineissa tule kuin pikku notkahdus ja sitten mennäänkin hallitsemattomasti ylöspäin.joskami kirjoitti:Noita käyriä kun katsoo niin näyttäs siltä että siivet toimisivat just väärinpäin kun ahtopaineen pyyntö 1bar niin siivet auki ja kun tavoite paine saavutetaan noin 6s kulutua niin siivet menee kiinni ja ahtopaine jatkaa nousuaan vaikka säätimen pyynti nolla..
Pitäshän tommosen ahtimen pikkasen nopeammin reagoida tohon ahtopaineen pyyntiin..
Onkko sulla käyriä tasakaasu ajosta josta painetaan kaasu pohjaan, seuraako säädin yhtään pyydettyä ahtopainetta?
edit Onko vasta 4000rpm kohdilla 1bar painetta, ymmärsinkö oikein nuo käyrät?
Näkyy tosiaan olevan vgt:n kanssa hukkaportti tarpeen:
"THe VGT doesn't open far enough to keep form overboosting. With it fully open boost goes nuts at anthing over 4000-4500 rpm on my engine, luckily I expected that an had already added an external 38mm wastegate to my manifold adapter. "
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=152041" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Sulla on suhteessa liian pieni pakopesä siinä ahtimessa jos säätöalue ei riitä. Onko mitoitus bensa-autoihin tarkoitettu ? Pitäisikös sitä kompressorisiipeä pienentää.
Yleensä jos pakopesä menee tukkoon on myös ahtimen hyötysuhde tippunut pois hyvältä alueeltaan, eikä parasta mahdollista tehoa saavuteta.
Yleensä jos pakopesä menee tukkoon on myös ahtimen hyötysuhde tippunut pois hyvältä alueeltaan, eikä parasta mahdollista tehoa saavuteta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Turbo on 4.4 litran ivecon kuorma-autosta. Pitää vielä tarkistaa että tuo pakopesä varmasti aukeaa kokonaan koska löysin vihjeitä että pakopesä olisi #24 tai #29 täysin auki.veskola kirjoitti:Sulla on suhteessa liian pieni pakopesä siinä ahtimessa jos säätöalue ei riitä. Onko mitoitus bensa-autoihin tarkoitettu ? Pitäisikös sitä kompressorisiipeä pienentää.
Yleensä jos pakopesä menee tukkoon on myös ahtimen hyötysuhde tippunut pois hyvältä alueeltaan, eikä parasta mahdollista tehoa saavuteta.
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Monenko sadan hevosvoiman kuorma-auto se on ?
... (eli on liian pieni).
... (eli on liian pieni).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Uusi holset Hx40 super ostettu sekä synapsen kopio hukkis. Viikonloppuna nippuun, jos kaikki menee hyvin.
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Väykyllä ajeltu ja signaaleja anaalisoitu. Vikatilassa ei oikeen näytä tapahtuvan hirveetä muutosta nuissa pulssisuhteissa, mutta tietääpähän nytten, millä lähtee omia testejä sitten aikanaan tekemään. Noilla vaihtaa silleen perusvikatilamaisesti kun tehoja on tptuntumalta noin 80 hepoa.
Kaikkia solenoideja ohjataan (vedetään maihin) siis n. 1kHz taajuudella. Pakilla ja vapaalla vaihtopainesolenoidia vedetään maihin noin 35% koko ajan ja muuten suurinpiirtein vaihtotapahtuman ajan. Itse vaihtotapahtumassa joka vikatilassa kestää noin 0,5-1s vaihtosolenoidia käskytetään noin 30% koko tämän ajan. Itse pääpaine (modulating pressure) ei näytä hetkahtavan paljoa tuosta noin 25-40%. Veikkaan että kun syöttöö olis pumpussa ja ei vikatila päällä, rupeaisi löytymään vähän erilaisia arvojakin sieltä.
Skoopissa ei ole nauhoitusmahdollisuutta niin en pysty tapahtumien tarkkoja tarkkoja kestoja sanomaan, vähän näppituntumalta mennään. Tuossa vaihtosolenoidin ajamisessa pienellä pulssisuhteella päälle luulisin että osittain piilee vaihdon hitaus, vissiinkin molemmat paineet yhdessä vaikuttaa siihen jonkin verran. Lisäks varmaan varmistetaan, että vaihde menee oikeasti päälle. En oo itekkään keksiny voiko vaihteen muka jotenkin "lukea" jos siitä ei ole mitään haisua muuten. Enpä usko.
Turbiinilukkoa ei tuossa 300 turbodieselissä käytetä vissiinkään ikinä päällä tehtaan ohojelmalla, pitäs sitä vielä kokeilla.
Joutuu kohta jonkun fettikortin ostamaan/tekemään.
Hitaasti tämän kanssa edetään, kun pitäs tuo talviauto saaha joskus valmiiks...
Kaikkia solenoideja ohjataan (vedetään maihin) siis n. 1kHz taajuudella. Pakilla ja vapaalla vaihtopainesolenoidia vedetään maihin noin 35% koko ajan ja muuten suurinpiirtein vaihtotapahtuman ajan. Itse vaihtotapahtumassa joka vikatilassa kestää noin 0,5-1s vaihtosolenoidia käskytetään noin 30% koko tämän ajan. Itse pääpaine (modulating pressure) ei näytä hetkahtavan paljoa tuosta noin 25-40%. Veikkaan että kun syöttöö olis pumpussa ja ei vikatila päällä, rupeaisi löytymään vähän erilaisia arvojakin sieltä.
Skoopissa ei ole nauhoitusmahdollisuutta niin en pysty tapahtumien tarkkoja tarkkoja kestoja sanomaan, vähän näppituntumalta mennään. Tuossa vaihtosolenoidin ajamisessa pienellä pulssisuhteella päälle luulisin että osittain piilee vaihdon hitaus, vissiinkin molemmat paineet yhdessä vaikuttaa siihen jonkin verran. Lisäks varmaan varmistetaan, että vaihde menee oikeasti päälle. En oo itekkään keksiny voiko vaihteen muka jotenkin "lukea" jos siitä ei ole mitään haisua muuten. Enpä usko.
Turbiinilukkoa ei tuossa 300 turbodieselissä käytetä vissiinkään ikinä päällä tehtaan ohojelmalla, pitäs sitä vielä kokeilla.
Joutuu kohta jonkun fettikortin ostamaan/tekemään.
Hitaasti tämän kanssa edetään, kun pitäs tuo talviauto saaha joskus valmiiks...
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Holsetti Ja hukis paikoillaan, hukkiksen a+d portteihin paine ja ahtoja noin 2bar. Syöttöjä silleen ettei paljoa jää pilveä taakse kiihdyttää tuon laatikon alle kymmenen sekunnin paikaltaan 100kmh vauhtiin. Vertailun vuksi Esim. 2001 V8 bensa G500 kiihtyy 292hp voimin 9.7sek 0-100 eli varmaan jossain 300hp:n paikkeilla ollaan.JSJ kirjoitti:Uusi holset Hx40 super ostettu sekä synapsen kopio hukkis. Viikonloppuna nippuun, jos kaikki menee hyvin.
Laatikkokin toimii ihan mukavasti, kunhan vielä saa lähtöakseliin kierrosluku anturin niin saa varmistettua vaihtojen onnistumisen.
Edit: tankillakin tuli käytyä ja kulutus noin 25l/100km
Re: om603a moottorin piristys, liikaa painetta..
Voi olla enempikin voimaa kun tuo bensa lähtee saman tien ja isolla turbolla varustetulla diisselillä menee vähän aikaa ennen kuin sitä vauhtia alkaa kertyä. Noin isoon kulutukseen saa vähän jo painaa kaasuaJSJ kirjoitti:Holsetti Ja hukis paikoillaan, hukkiksen a+d portteihin paine ja ahtoja noin 2bar. Syöttöjä silleen ettei paljoa jää pilveä taakse kiihdyttää tuon laatikon alle kymmenen sekunnin paikaltaan 100kmh vauhtiin. Vertailun vuksi Esim. 2001 V8 bensa G500 kiihtyy 292hp voimin 9.7sek 0-100 eli varmaan jossain 300hp:n paikkeilla ollaan.JSJ kirjoitti:Uusi holset Hx40 super ostettu sekä synapsen kopio hukkis. Viikonloppuna nippuun, jos kaikki menee hyvin.
Laatikkokin toimii ihan mukavasti, kunhan vielä saa lähtöakseliin kierrosluku anturin niin saa varmistettua vaihtojen onnistumisen.
Edit: tankillakin tuli käytyä ja kulutus noin 25l/100km
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om603a moottorin piristys, superi paikallaan.
Tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=124400" onclick="window.open(this.href);return false; ketjusta saadun informaation mukaan tilattu kl-varaosilta numerolla 59663 "A007 153 0028" 4bar map. Just testasin arduinolla ja hyvin pelaa, huomenna paikalleen niin näkee pajoonko ahdot nyt nousee. Tuossa vielä kuva josta selviää pinnit yms.
Tyyppi on Bosch 0 261 230 195 ja hintaa 34e EDIT: Tuossa kuvassa pinnit oikein mutta mittaus alue väärin.
Tyyppi on Bosch 0 261 230 195 ja hintaa 34e EDIT: Tuossa kuvassa pinnit oikein mutta mittaus alue väärin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om603a moottorin piristys, superi paikallaan.
Mitkähän ne oikeat arvot sitten ovat? Tuolla Boschin numerolla ei löytynyt datalehteä mistään.JSJ kirjoitti:Tyyppi on Bosch 0 261 230 195 ja hintaa 34e
EDIT: Tuossa kuvassa pinnit oikein mutta mittaus alue väärin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: om603a moottorin piristys, superi paikallaan.
Sama ongelma eli datalehteä ei löytynyt mistäään, mittailen tuon tänään ja pistän sitten infoa tänne ketjuun.tomant kirjoitti:Mitkähän ne oikeat arvot sitten ovat? Tuolla Boschin numerolla ei löytynyt datalehteä mistään.JSJ kirjoitti:Tyyppi on Bosch 0 261 230 195 ja hintaa 34e
EDIT: Tuossa kuvassa pinnit oikein mutta mittaus alue väärin.
tomant