Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

0141219_191217.jpg
Kyllä ammattilainen on aina ammattilainen..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Tuo kuva ei voi olla kenenkään muun tallista kun Pyryn! :lol:

Tämä on kyllä toinen mielenkiintosista topiceista mitä täällä on. :thumbup:
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

:roll:
JuhoL kirjoitti:Tuo kuva ei voi olla kenenkään muun tallista kun Pyryn! :lol:

Tämä on kyllä toinen mielenkiintosista topiceista mitä täällä on. :thumbup:
Oikeen arvattu! Pyry, eli PTracing tuota pakosarjaa taiteilee..
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Joulu tuli muutaman päivän etukäteen:
IMG_20141221_180402.jpg
IMG_20141221_180338.jpg
Kiitokset vielä Pyry Takkunen Tmi:lle!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Kylläpä on kaunista, itsellekkin tuli samalta herralta pakosarja viime kesänä ja ei voi kun olla tyytyväinen jälkeen ja hyvin on kestänyt!
W201 250D
W202 250D
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja muuris »

On upean näköinen. Mielenkiinnolla odotetaan uutta mittadataa tuolla pakosarjalla..
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nyt näyttää sarja sellaselle jolla saadaan tehojaki :thumbup:
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

muuris kirjoitti:On upean näköinen. Mielenkiinnolla odotetaan uutta mittadataa tuolla pakosarjalla..
Et ole ainoa :) Joulun aika on vähän kiireistä, mutta kaikki aika joka on otettavissa ollaan tallissa..
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Nyt oli kyllä niin komia sarja että huhu :) voikun pääsis omien kädentaitojen kanssa samalle leveleille joskus. Taitaa tulla penkissäkin pikkasen eri lukemaa kun tuolla aikasemmin :thumbup:
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Lomat lusittu ja paljoa ei tullut tallissa kerettyä rappamaan ja siitäkin mitä kerkesi olemaan meni käyttistä korjatessa.. Ekaksi piti vaihtaa eteen jarrupalat kun oli yksi kulunut metallille. Seuraavana päivänä oli perä kentässä, mutta se korjaantuu onneksi pelkällä kompuran liittimen korjauksella. Yksi päivä taisi olla välissä ja sammui keskelle risteystä no Starin päähän ja määränsäädin näytti olevan ehtoopuolella samalla vielä huomasin että yksi suutin vuotaa..

No kerkesin jotain kuitenkin tähänkin projektiin kötöstämään:
rps20150104_193319.jpg
rps20150104_193257.jpg
Tuohon pitäisi vielä toisen hukkaportin laippa hitsata ja sitten kokeillaan heittää keraami päällyste niskaan samoin kuin pakosarjaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Lisää käppyröitä hitsailtu. Toisen hukkiksen paikkaa mallailtu (kurkistelee tuolla välihässäkän alapuolella) ja muokattu downpipe.
rps20150105_144452.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Kuuman puolen palikat valmiina:
rps20150107_163654.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Keraamit ruiskutettu:
rps20150109_121024.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja Choke »

Marteliuksen pinnoitteet vai?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Choke kirjoitti:Marteliuksen pinnoitteet vai?
Juu martelius black satin pinnoite.
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

:thumbup:
Star
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja Choke »

100ml riitti nuihin, vai? :)
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Asiallisen näköstä toimintaa! :thumbup: Tuo black satinko ei tarvinnu uunitusta?
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Choke kirjoitti:100ml riitti nuihin, vai? :)

250ml ja just riitti.
Jukki kirjoitti:Asiallisen näköstä toimintaa! :thumbup: Tuo black satinko ei tarvinnu uunitusta?
Juu ei tarvi uunia, kovettuu kun osat lyödään paikoilleen ja ajetaan "keskiraskaalla" kaasulla tunteroinen :D
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Loputkin palikat valmiina jospa sitä huomenna pääsisi kasaamaan:
rps20150113_174021.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Ensi startti:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tlaGcInmF8c[/youtube]

Huomiselle jäi porttien ohjauksien sekä mittareiden putkien vedot. Ja tietty koeajo :D
Hurja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 03.05.2013 00:39

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Tätä ketjua on ollut hienoa seurata. Upeaa työnjälkeä.
Täytyy ihailla sitä asennetta jolla viet projektia eteenpäin - et tyydy helpoimpaan ratkaisuun vaan haet sitä toimivinta kokoonpanoa.
Upeaa myös se että kerrot selvästi kuinka homma etenee ja jaat tietoasi muille.
Kiitos.
Jatka samaan malliin!
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Hurja kirjoitti:Tätä ketjua on ollut hienoa seurata. Upeaa työnjälkeä.
Täytyy ihailla sitä asennetta jolla viet projektia eteenpäin - et tyydy helpoimpaan ratkaisuun vaan haet sitä toimivinta kokoonpanoa.
Upeaa myös se että kerrot selvästi kuinka homma etenee ja jaat tietoasi muille.
Kiitos.
Jatka samaan malliin!
Kiitosta! Juu kaikki onnistumisen ja epäonnistumiset kerrotaan ettei muiden tarvitse tehdä samoja virheitä. Tänään koe ajolla mutta ei saa hyvää mittaus dataa kun ei saa ahtoja nousemaan yli 1.5bar. Sama mikä vaihde silmässä ja neliveto päällä niin 1.5 kun tulee mittariin katoaa pito täysin.. Ei auta kuin odotella että joku tie sulaa tai sitten pitää lyödä piikit alle ja traktori perään lisäpainoksi :)

Mittaus ja säätö järjestelmääkin tuli päivitettyä niin ei tarvitse aina läppäriä kantaa autoon:
rps20150115_151345.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja muuris »

Jep, tässä on kyllä esimerkillistä puuhastelua kaikin puolin. Huonot kelit pitää hullut edelleen jännityksessä, mielenkiinnolla ootettu jo päiviä uutta raporttia koneen käytöksestä. Omassakin yleensä pito loppuu talvella enne tehoa, ei se nelivetokaan mahdottomiin pysty. G 6x6 seuraavaks aihioks? ;)

Millä pohjalla tuo kontrolleri/loggeri on toteutettu?
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

muuris kirjoitti:Jep, tässä on kyllä esimerkillistä puuhastelua kaikin puolin. Huonot kelit pitää hullut edelleen jännityksessä, mielenkiinnolla ootettu jo päiviä uutta raporttia koneen käytöksestä. Omassakin yleensä pito loppuu talvella enne tehoa, ei se nelivetokaan mahdottomiin pysty. G 6x6 seuraavaks aihioks? ;)

Millä pohjalla tuo kontrolleri/loggeri on toteutettu?
Jos lotosta 30Me voitan niin 6x6 G tulee varmasti :D Arduino on ohjaavassa päässä ja tuo tabletti on halpis win 8.1.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Ei pitäisi selailla ebaytä.. sattu silmään tommonen 100Tkm ajettu W216 CL S65 AMG automaatti eli mallia w5a900 hintakin oli sopeva joten loova vaihtuu vielä ennen seuraavaa dynoreissua.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

JSJ kirjoitti:Ei pitäisi selailla ebaytä.. sattu silmään tommonen 100Tkm ajettu W216 CL S65 AMG automaatti eli mallia w5a900 hintakin oli sopeva joten loova vaihtuu vielä ennen seuraavaa dynoreissua.
Pakko kysyä mutta laitatko tuosta ylläolevasta laatikon sun G mersuun? Eikö gee ole nelivetone :shock:

Mikä laatikko sulla nyt on siellä ja onko se nelivetolaatikko? Kiinnostaa tietää jos sopeis vaikka mussoon joskus :D
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja muuris »

Milläs lootan ohjaus on hoidettu tähän asti ja meneekö uus samalla? Tämähän ei ollut alkup 606-G..
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

MarkusJVainio kirjoitti:
JSJ kirjoitti:Ei pitäisi selailla ebaytä.. sattu silmään tommonen 100Tkm ajettu W216 CL S65 AMG automaatti eli mallia w5a900 hintakin oli sopeva joten loova vaihtuu vielä ennen seuraavaa dynoreissua.
Pakko kysyä mutta laitatko tuosta ylläolevasta laatikon sun G mersuun? Eikö gee ole nelivetone :shock:

Mikä laatikko sulla nyt on siellä ja onko se nelivetolaatikko? Kiinnostaa tietää jos sopeis vaikka mussoon joskus :D
Nyt on samanlainen mutta heikompi kestoinen G mersussa on jakolaatikko erikseen eli voimalinja menee moottori laatikko välikardaani jakolaatikko josta kardaanit eteen ja taakse.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Viesti Kirjoittaja JSJ »

muuris kirjoitti:Milläs lootan ohjaus on hoidettu tähän asti ja meneekö uus samalla? Tämähän ei ollut alkup 606-G..
Ohjaus on itse kötöstelty ja uusi laatikko toimii samalla ohjauksella. Juttua ohjauksesta löytyy tästä ketjusta tuolta alkupäästä.
Vastaa Viestiin