W126 280SE "Brünnhilde"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Timo L. kirjoitti:
matyast kirjoitti:Voi olla, tosin aika omituinen tuo Saksankielisen forumin ilmoitus sen lopettamisesta :S
En muista enää, joku lyhyt katkos siellä taisi olla silloin pari vuotta sitten. Liekö liittynyt samaan kun ennenhän oli WIS:iin suora linkki sisäänkirjautumisen jälkeen. Nyt ei ole vaan sinne pitää mennä EPC:n kautta. Eipä sen puoleen, käy se niinkin oikein hyvin.
Saattaapi liittyä siihen, kun WIS:n erillinen "status" lopetettiin ja ohjelmistoa kehitetään yhdessä EPC:n kanssa. Kuten todettu, WIS on edelleen olemassa EPC:n nosturi-ikonin takana. Sertifikaattivirheet pitäisi olla fixattu EPC:n hiljattaisen uuden Java 7 -tuen myötä, jos virheitä vielä tulee niin suosittelen testaamaan Javan uudelleenasennusta (6 tai 7 kumpaakin kunnes toimii) ja selaimen välimuistin tyhjennystä.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
matyast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.12.2008 00:47
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja matyast »

Ja askel eteenpäin. Moottorin tukikumit on vaihdettu, ei auttanut värähtelyyn. Nyt menee vaihtoon pari kumiletkua ilmansuodattimen ympäriltä, toivottavasti ne auttavat. Autoon on nyt vaihdettu taka-oikea laakeri, pölykilvet, uudet käsjarrupalat, takajouset ja iskarit.
Kuva

Vanhat jouset olivat poikki, eivätkä iskaritkaan näyttäneet hyviltä. Pölykilpien poisottaminen oli mekaanikkoni mukaan aika operaatio...
Kuva

Kuva

Ja auto istuukin vähän korkeammalla:
Kuva

Ja tärkeintä, kohta kädessä on laivalippu Tallinnaan ja siitä autolla Unkariin, jossa autosta poistetaan kaikki ruosteet, maalataan uudestaan, vaihdetaan vähän osia :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

matyast kirjoitti: ... vaihdetaan vähän osia :D
Kori? :mrgreen: No ei vaan, auton korkeus näyttää nyt hyvältä 1. sarjalaiselle, ehkä aavistuksen liian korkealle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
matyast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.12.2008 00:47
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja matyast »

Timo L. kirjoitti:
matyast kirjoitti: ... vaihdetaan vähän osia :D
Kori? :mrgreen: No ei vaan, auton korkeus näyttää nyt hyvältä 1. sarjalaiselle, ehkä aavistuksen liian korkealle.
Kori pysyy :) Omatunto on hyvä pitää puhtaana.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nää on hienoja rojekteja, kun pannaan vanhaa laitetta kuntoon. :thumbup: joskus viime kesänä kyselin kans pakaria 201:seen, niin hinnat oli joka paikassa n. tonnin koko putkesta. aika kallista..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 556
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja 300cd »

Hei mistä löysit uuden harmaan sisustan? Tarviisin meinaan omaan uuden , on vähän näivettyny..
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex

W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
matyast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.12.2008 00:47
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja matyast »

Uusi sisusta tuli vanhasta autostani, jota kolaroin pari vuotta aikaisemmin. Kävi tuuri ja se oli vielä mekaanikollani, joka osti vanhan autoni.

Vanhasta autosta pari kuvaa:
Kuva

Kuva
matyast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.12.2008 00:47
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja matyast »

Auto on takaisin Suomessa..."lyhyen" huollon jälkeen.

Kuva

Autossa on nyt automaattivaihde (120 000km ajettu) ja korjattu moottori. Täysin maalattu ja melkein (koska ainahan sitä löytyy jostain) ruosteeton. Ilmastointi on työn alla, mutta kompressori, sisätilan osat, kaapelointi on valmiina.

Edessä on muutoskatsastus vielä. Tarvitsenko jotain lisätödistusta soveltuvuudesta jos vaihteistoa on käytetty samaa mallia W126 korin autoissa (se tuli 1979 W116 mersusta)?

Kuva

Kuva

:D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei siitä automaatti vaihteistosta kannata mainita mitään. ainakaan itse en maininnut katsastuksessa sitä, että joka kerta oli eri vaihdelaatikko, välillä automaattia ja välillä manuaalia.
W201 250DT 20V
w201 190E
ptoivola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 16.03.2013 12:40

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja ptoivola »

Mitä kustansi auton maalautus ulkomailla?
matyast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.12.2008 00:47
Paikkakunta: Espoo

Re: W126 280SE "Brünnhilde"

Viesti Kirjoittaja matyast »

Auton maalaus ulkomailla oli n. 2000€, mutta maalausjälki ei ole täydellinen. Tätä tehtiin myös "vapaa aikana", jolloin ei ollut muuta työtä maalaamolla.

Suurin työmäärä oli kuitenkin valmistelussa. Pelti oli tarpeeksi hyvässä kunnossa, ettei tarvinnut paljon kittiä. Näinkin maalauksen esivalmisetluissa meni useampaa kuukautta.
Vastaa Viestiin