C32 AMG farkku vm.2003

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 14.05.2012 17:58
Eli elämäni ensimmäinen Mersu tuli ostettua. Sen verran autoilu historiastani, että kahta saman merkkistä autoa en ole koskaan omistanut, joten mikään merkki uskollinen en myönnä olevani. On ollut Audia, Volvoa, Opelia, Peugeottia, Volkswagenia, Citroenia jne. ja autojen vuosimallit 1989-2010. Tai itse asiassa tuo 2010 Audi on edelleen taloudessa vaimon käytössä.

No nyt tuli sitten ostettu talouden ns. kakkosautoksi alla esiteltävä C32 AMG.

AUTO:
Mercedes-Benz C32 AMG (S203)
farmari vm. 2003
Ajettu 91000km

MOOTTORI:
3.2 V6 Kompressor
354 hv 6000rpm ja 450 Nm 4500rpm (ilmoitettu), mitattu vakiona 347 hv 6067rpm ja 443 Nm 4425rpm-> muutosten jälkeen 395 hv 6151rpm ja 518 Nm 3824rpm (yli 500Nm välillä 3100rpm-5600rpm).
0-100km/h 5.5sek (mitattu Racechronolla vakiona)-> 5.0sek muutosten jälkeen.
0-200km/h 16.6sek (mitattu Racechronolla vakiona)-> 15.7sek muutosten jälkeen.

VAIHTEISTO:
5-vaihteinen AMG Speedshift automaatti (35% nopeammat vaihdot kuin vakio 722.6 vaihdelaatikossa)

ULKOVÄRI:
189U Green Black metallic (sini/vihreä/musta)

VANTEET ja RENKAAT:
Inter Action Mesh II 8.5X19 et30
Michelin Pilot Sport 4 S 235/35/19 ja 265/30/19 (muutoskatsastettu)

ALUSTA JA JARRUT:
Bilstein B14 PSS korkeussäädettävä coilover (muutoskatsastettu)
Edessä 4-mäntäiset rei’itetyt 345mm ja takana 2-mäntäiset 300mm jäähdytetyt jarrulevyt

VARUSTEET:
Sähkösäätöiset AMG etuistuimet
Nahkasisusta (kaksivärinen)
Comand navigaattori
Bosen äänentoistojärjestelmä (8 kaiutinta + 1+6cd:n vaihtaja + erillinen vahvistin + subwoofer)
Lasinen kattoikkuna (sähkökäyttöinen)
Monitoimiohjauspyörä
Automaatti-ilmastointi
Sadetunnistin
Vakionopeudensäädin
Sähköikkunat X 4
Ajotietokone
Peruutustutkat edessä ja takana
ESP ajonvakaudenhallintajärjestelmä (pois kytkettävissä)

MUUTOKSET:

Kori:
Bilstein korkeussäädettävä B14 PSS Coilover
Tummennetut takaikkunat (takaluukku 20% ja takasivuikkunat 35%)
Facelift –mallin ajovalot
Facelift –mallin sivuvilkut sivupeileihin
E55 AMG:n kirkaslasiset sumuvalot
Kaikki etuvalot 5300 K värilämmöllä
Merkit poistettu takaluukusta
Lohkolämmitin + sisäpistoke

Tekniikka:
Sytytystulpat NGK Iridium (IFR6D10)
Ilmansuodattimet K&N paneelisuodattimet
Polttoaine pumppu Walbro 255
Isompi välijäähdytin
E55 AMG:n välijäähdyttimen tehokkaampi kiertovesipumppu (Bosch 0392022010)
E55 AMG:n avarampi Y-Pipe
Pienempi kompressorinrulla 65mm Eurocharged (vakio 73,6mm / 74mm)
Custom-softat Ecu:lle ja TCU:lle (vaihtokohta nostettu 6200rpm->6480rpm) (Motorbit)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Jukikyy päivämäärä Pe 21.06.2019 08:50, muokattu yhteensä 13 kertaa
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1819
Liittynyt: To 25.09.2008 23:46
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Ti 15.05.2012 12:58
Miksi AMG:n vanteet vaihdettu tuommoisiin tinavanteisiin? :shock:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ti 15.05.2012 14:42
nj^ kirjoitti:Miksi AMG:n vanteet vaihdettu tuommoisiin tinavanteisiin? :shock:


Nämä kesävanteet on edellisen omistajan ostamat ja alkuperäiset 17" AMG vanteet on talvivanteina. En tiedä, mutta kyllä ne alkuperäiset 17" vanteet ovat sen verran vaatimattomat, että ei niillä kesäisin kehtaa ajella. Joskaan ei nämäkään nyt alla olevatkaan parhaat mahdolliset ole. Menettelee ne nyt ainakin tämän kesän...

Niin ja nuo facelift- mallin ajovalot ja vilkut sekä takarenkaat asensin viimeviikolla ja jarrulevyt, palat, kulutusanturit eteen kaksi viikkoa sitten.

Vielä on mietinnässä etupään madallus, johtotähden poisto konepellistä ja hevosvoimien kutittelu, mutta nämä kaikki saattaa jäädä tekemättä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1387
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39
ViestiLähetetty: Ti 15.05.2012 19:57
Mulla olis yksi ylimääräinen kompressorin virityspyörä, jos kutittelu kiinnostaa. Edullinen ja helpot hepot. Privalla tavoittaa jos kiinnostaa.

Hienon värinen peli sulla :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2012 07:07
Pansu kirjoitti:Mulla olis yksi ylimääräinen kompressorin virityspyörä, jos kutittelu kiinnostaa. Edullinen ja helpot hepot. Privalla tavoittaa jos kiinnostaa.

Hienon värinen peli sulla :thumbup:


Sulla tais olla se pyörä tuolla myyntiosiolla kaupan ja taisin sen ilmoituksen lukaistakkin jossain kohtaa. Täytyy miettiä mitä tän auton kanssa oikeasti haluan tehdä, mutta aika näyttää.

Kiitos kehuista. Väri on tosiaan pirun hieno ehkä hienoin mitä olen itse tämän kopan Mersussa nähnyt.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1387
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2012 11:51
Kuva

Itse olisin halunnut tuollaisen metallinhohto sinisen, ei vaan silloin ostohetkellä ollu sellaisia tarjolla kuin yksi ja senkin kunto oli niin huono :( Joutui tyytymään hopeeseen, kun muuta hyvä kuntoista ei tuolloin ollut järkihintaan tarjolla.

Tuo sinun auto suomipeli vai uitettu jostain ulkomailta? Noilla kilsoilla tuosta joutui varmaan vielä köyhtymäänkin jotain. Onkos muuten noi etuvalot xenon hyväksytyt?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2012 16:22
Pansu kirjoitti:Itse olisin halunnut tuollaisen metallinhohto sinisen, ei vaan silloin ostohetkellä ollu sellaisia tarjolla kuin yksi ja senkin kunto oli niin huono :( Joutui tyytymään hopeeseen, kun muuta hyvä kuntoista ei tuolloin ollut järkihintaan tarjolla.

Tuo sinun auto suomipeli vai uitettu jostain ulkomailta? Noilla kilsoilla tuosta joutui varmaan vielä köyhtymäänkin jotain. Onkos muuten noi etuvalot xenon hyväksytyt?


Tuokin sininen ilmeisesti Orion Blue on hieno, yhdellä kaverilla oli tuon värinen W203:n.

Tämä mun auto on tuotu Suomeen 2005 muuttoautona ja tuolloin mitttarissa oli 35tkm. Talveen 2009-2010 auto on ollut seisonnassa kaikki talvet ja ajoa on ollut vain kesäisin. Auton ostin siis tältä henkilöltä ketä sen oli Suomeenkin muuttoautona tuonut 2005 eli olen auton kolmas omistaja.

No hinnasta sen verran, että itse maksoin autosta vähemmän kuin halvin nettiautossa myynnissä oleva C32 AMG maksaa :D

Syy halpaan hintaan oli katsastuksessa saatu huomautus loppuun kuluneista etujarruista, loppuun kuluneista takarenkaista ja viallisesta toisioilmapumpusta. Tosin toisioilmapumppu ei ollut rikki vaan toisioilmapumpun sulake (ja ilmeisesti rele) oli hajonneet ja osat maksoi 20€ Vehollla. Jarruremontti maksoi alkuperäis osilla hieman alle 400€ Veholta. Työt tein siis itse.

Auto on lähes virheetön niin sisältä kuin ulkoakin. Sisällä on kovetaulussa hanttarin puolella muutama painauma television kuljetuksesta ja ulkona ei muutamaa kiveniskemää kummenpia jälkiä ole. Kori on täysin ruosteeton siis aivan täysin, mikä on harvinaista näissä Mersuissa!! Ja kaikki varusteet toimii kuten pitää.

Edit: niin ja nuo etuvalot ovat ihan tavalliset halogeenit tosin k5000 polttimoilla ja parkeilla.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1387
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2012 16:39
Joo minua kun yllytettiin vaihtamaan tuollaiset umpiot, mutta kun on alkuperäiset xenonit niin pitäis olla hyväksynnät umpioissa. Ei viitsis alkaa roplaa noita johtoja ja muuttelee takas halogeeneiks.
Itsellä mittarissa 160k ja taitaa olla vielä alkuperäiset levyt, palat tuossa vasta vaihdoin, mutta kohtapa noi levytkin joutaa vaihtoon. Halpa on auto ollut jos alle 18k maksanut ja kilsat kutinsa pitää, hyvä ostos :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ke 16.05.2012 16:46
Pansu kirjoitti:Joo minua kun yllytettiin vaihtamaan tuollaiset umpiot, mutta kun on alkuperäiset xenonit niin pitäis olla hyväksynnät umpioissa. Ei viitsis alkaa roplaa noita johtoja ja muuttelee takas halogeeneiks.
Itsellä mittarissa 160k ja taitaa olla vielä alkuperäiset levyt, palat tuossa vasta vaihdoin, mutta kohtapa noi levytkin joutaa vaihtoon. Halpa on auto ollut jos alle 18k maksanut ja kilsat kutinsa pitää, hyvä ostos :thumbup:


Joo kilsat pitää kutinsa! Saksassa auto huollettu kaksi kertaa ja Suomessa Veholla loput ja kaikista löytyy dokumentit niin paperisena kuin sähköisenäkin (Saksan päässä Mersulta ja Suomen päässä Veholta).

Levyissä oli kyllä "pintaa" jäljellä, mutta toinen levy oli ruosteessa, josta katsastussetä oli laittanut rekisteröintitodistukseen huomautuksen.

Itse en xenoneita halogeeneihin vaihtaisi vaan metsästäisin facelift-mallin umpioita.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Ke 21.10.2009 19:36
Paikkakunta: Karhula
ViestiLähetetty: To 17.05.2012 10:04
Jukikyy kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Joo minua kun yllytettiin vaihtamaan tuollaiset umpiot, mutta kun on alkuperäiset xenonit niin pitäis olla hyväksynnät umpioissa. Ei viitsis alkaa roplaa noita johtoja ja muuttelee takas halogeeneiks.
Itsellä mittarissa 160k ja taitaa olla vielä alkuperäiset levyt, palat tuossa vasta vaihdoin, mutta kohtapa noi levytkin joutaa vaihtoon. Halpa on auto ollut jos alle 18k maksanut ja kilsat kutinsa pitää, hyvä ostos :thumbup:


Joo kilsat pitää kutinsa! Saksassa auto huollettu kaksi kertaa ja Suomessa Veholla loput ja kaikista löytyy dokumentit niin paperisena kuin sähköisenäkin (Saksan päässä Mersulta ja Suomen päässä Veholta).

Levyissä oli kyllä "pintaa" jäljellä, mutta toinen levy oli ruosteessa, josta katsastussetä oli laittanut rekisteröintitodistukseen huomautuksen.

Itse en xenoneita halogeeneihin vaihtaisi vaan metsästäisin facelift-mallin umpioita.


Ei pelkät umpiot riitä, pitää olla automaattinen tasonsäätö ja pesurit kans
W251 320cdi "ärrä"
Ex: C32 AMG -02

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: To 17.05.2012 20:42
SamuliR kirjoitti:Ei pelkät umpiot riitä, pitää olla automaattinen tasonsäätö ja pesurit kans


No eikös Pansu just kirjoittanut, että hänellä on alkuperäiset xenonit (ja täten myös tasonsäätö ja pesurit) ja hänelle on ehdotettu niiden vaihtamista halogeeneiksi :wtf:
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Ke 21.10.2009 19:36
Paikkakunta: Karhula
ViestiLähetetty: To 17.05.2012 20:51
no niinhän siin lukikin, ei ollu lukemisen ymmärtäminen kohallaa nyt.
W251 320cdi "ärrä"
Ex: C32 AMG -02

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 475
Liittynyt: Ma 16.06.2008 20:47
ViestiLähetetty: To 17.05.2012 21:35
Hirmu hieno väri! :thumbup:

Muistuttaa omaani (koodia 189), ellei jopa ole se. Näyttää tuossa sun autossa paremmalle. Oma on jotenkin aina paskanen :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 18.05.2012 12:39
Tape kirjoitti:Hirmu hieno väri! :thumbup:

Muistuttaa omaani (koodia 189), ellei jopa ole se. Näyttää tuossa sun autossa paremmalle. Oma on jotenkin aina paskanen :D


No nyt kun asiaa tarkemmin selvittelin, niin tämä omakin on värikoodiltaan 189, ainakin huoltovihkon takasivulla olevan paperin mukaan. Eli väri ei sittenkään taida olla Capri Blue vaan Greenish-black (emerald black) (black opal) (smaragdsschwarz). Löytyykö tuo värikoodi jostain muualta autosta? Kuljettajan ovenpielessä oleva tarra on poistettu ja konehuoneesta en nopealla vilkaisulla koodia mistään löytänyt.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4437
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 18.05.2012 14:26
Vin koodilla tuolta --> http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 18.05.2012 17:16
S202 kirjoitti:Vin koodilla tuolta --> http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000


Tattis tuo olikin oiva sivusto, tänks!!

Saman värikoodin tuokin antaa eli 189U GREEN BLACK METALLIC.

Mistäköhän mä ton Capri Blue värin olin keksinyt :wtf: No auton väri on siis tuo Green Black Metallic vaikka kuvastaa auton oikeaa väriä melko huonosti, kun ei siinä hirveästi vihreää ole (sinistä on paljon enemmän).
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 21.05.2012 18:43
Mistäs sais tohon Command navigaattoriin uutta pohjoismaiden tai vain Suomen karttaa? Mitään sikahintaa ei viitteis maksaa, mutta jos jostain edullisesti sais niin olisin kiinnostunut.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Ke 21.10.2009 19:36
Paikkakunta: Karhula
ViestiLähetetty: Ke 23.05.2012 18:35
.
W251 320cdi "ärrä"
Ex: C32 AMG -02

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 06.07.2012 18:10
Pientä päivitystä eli viime viikolla joku oli kolhaissut oikeaan takalokasuojaan bensatankinluukun takapuolelle parinsentin klommon, autonovella. Tänään kävi Autodentin kaveri klommon suoristamassa ja täysin virheetön kolhitusta kohdasta tuli. Eli oman kokemuksen perusteella suosittelen ko. putiikkia.

Nyt olisi tarkoitus tässä lähiaikoina vaihtaa kompuranöljyt sekä tarkistaa kompuranlaakeri ja ehkäpä vaihtaa pienempi pyörä. Tulisi sitten tuo kompura huollettua kokonaisuudessaan yhdellä kertaa. Täytyy vaan tuota öljyä tilata, kun ei ilmeiseti suomesta mistään saa. Lisäksi täytyisi vaihtaa automaatinöljyt ja ottaa samalla glykolinäyte öljyistä.

Kesäloma juuri alkanut, mutta tuntuu niin kiire olevan, että en tiedä ehdinkö lomalla ko. hommia tehdä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI
ViestiLähetetty: Pe 06.07.2012 20:40
Jukikyy kirjoitti:Pientä päivitystä eli viime viikolla joku oli kolhaissut oikeaan takalokasuojaan bensatankinluukun takapuolelle parinsentin klommon, autonovella. Tänään kävi Autodentin kaveri klommon suoristamassa ja täysin virheetön kolhitusta kohdasta tuli. Eli oman kokemuksen perusteella suosittelen ko. putiikkia.

Nyt olisi tarkoitus tässä lähiaikoina vaihtaa kompuranöljyt sekä tarkistaa kompuranlaakeri ja ehkäpä vaihtaa pienempi pyörä. Tulisi sitten tuo kompura huollettua kokonaisuudessaan yhdellä kertaa. Täytyy vaan tuota öljyä tilata, kun ei ilmeiseti suomesta mistään saa. Lisäksi täytyisi vaihtaa automaatinöljyt ja ottaa samalla glykolinäyte öljyistä.

Kesäloma juuri alkanut, mutta tuntuu niin kiire olevan, että en tiedä ehdinkö lomalla ko. hommia tehdä.



Siisti kaksnollakolmonen!
KL-Varaosista saa ostaa kompuraöljyä, Orggis mersua. :wink:

Edit. Samalla saakin FUCHS laatuvellit lootaankin.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2599
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Pe 06.07.2012 21:55
Jukikyy kirjoitti:Pientä päivitystä eli viime viikolla joku oli kolhaissut oikeaan takalokasuojaan bensatankinluukun takapuolelle parinsentin klommon, autonovella. Tänään kävi Autodentin kaveri klommon suoristamassa ja täysin virheetön kolhitusta kohdasta tuli. Eli oman kokemuksen perusteella suosittelen ko. putiikkia..



Mitä maksaa yhden klommon oikominen noin suurinpiirtein? mulla olis 2-3kpl jotka tarttis lusikkaa..
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 07.07.2012 09:27
EVO X kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:Pientä päivitystä eli viime viikolla joku oli kolhaissut oikeaan takalokasuojaan bensatankinluukun takapuolelle parinsentin klommon, autonovella. Tänään kävi Autodentin kaveri klommon suoristamassa ja täysin virheetön kolhitusta kohdasta tuli. Eli oman kokemuksen perusteella suosittelen ko. putiikkia..



Mitä maksaa yhden klommon oikominen noin suurinpiirtein? mulla olis 2-3kpl jotka tarttis lusikkaa..


Autodentin listahinta on 99€/paneeli. Eli samassa paneelissa voi olla lukuisa määrä korjattavia klommoja ja hinta on 99€. Itsellä ei ollut kuin yksi klommo yhdessä paneelissa, joten sain hinnasta muutaman kympin tingittyä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Su 07.10.2012 15:02
Ei ole auton ehostus projekti juuri edennyt muuta kuin tavara hankinnoilla. Eli kompuran öljyt, takajarrut, ilmansuodattimet, raitisilmasuodastin, tulpat ym. on tullut ostettua. Taidan jättää auton huollon ja osien vaihdon ensi kevääseen, josko laittaisi auton talveksi seisontaan. Pitäisi vaan löytää joku järkevä talviauto...

Muutaman kuvan kävin tänään autosta räppäsemässä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 23.03.2013 09:58
No niin nyt alkaa ajokausi lähestyä ja samoin kevät huollon aika:
- Kompuran öljyt (Mobil Jet oil II muistaakseni)
- Moottorin öljyt (Mobil 0-W40 New Life)
- Öljynsuodatin (alkup. MB)
- Tulpat (NGK Iridium IFR6D10)
- Ilmansuodattimet (K&N)
- Takajarrut kokonaisuudessaan (alkup. MB)

Vielä kun repäisisi jonkun päivän tai viikonlopun homman hoitamiselle niin olisi hyvä. Auton kun pitäisi olla esillä/ajossa viimeistään viikolla 15.

Onko kukaan käynyt näillä C32:lla vartilla tai maililla?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55
ViestiLähetetty: La 23.03.2013 10:10
On se hieno :clap: :clap:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4437
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 23.03.2013 15:46
Älä nyt kesäksi moottoriin mitään talvilitkuja laita.

Mitä tälläinen vie bensaa, pääseekö matka-ajossa alle kympin?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 23.03.2013 16:30
S202 kirjoitti:Älä nyt kesäksi moottoriin mitään talvilitkuja laita.


Laitetaan sitä mitä AMG käskee...

S202 kirjoitti:Mitä tälläinen vie bensaa, pääseekö matka-ajossa alle kympin?


Kyllä tällä maatieajossa sinne 9 l/100 km pääsee. Sekalaisessa vie sen 13 l / 100km.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1387
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39
ViestiLähetetty: Su 24.03.2013 12:25
0w-40 minäkin ajan, tuntuu käyvän kaikken parhaiten. Jotain asteen jäykempää Castrolin edgeä oli aluksi ja kylmäkäynnistykset kauhean kuuloisia. Kesäöljy ja höpön löpö :lol:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Ma 16.05.2011 19:22
ViestiLähetetty: Su 24.03.2013 20:42
Jukikyy kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mitä tälläinen vie bensaa, pääseekö matka-ajossa alle kympin?


Kyllä tällä maatieajossa sinne 9 l/100 km pääsee. Sekalaisessa vie sen 13 l / 100km.


Ei kyllä millään tahdo päästä alle 10 litran :D

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 25.03.2013 11:43
amgenter kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mitä tälläinen vie bensaa, pääseekö matka-ajossa alle kympin?


Kyllä tällä maatieajossa sinne 9 l/100 km pääsee. Sekalaisessa vie sen 13 l / 100km.


Ei kyllä millään tahdo päästä alle 10 litran :D

Kuva


No mut sulla on tehty niin paljon tuunausta, että ei mikään ihme :D
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: buffi ja 7 vierailijaa







kl-varaosat.fi