C32 AMG farkku vm.2003

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 04.07.2009 12:53
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ma 17.08.2015 21:04
eikös etupuskurin lista lähde erikseen irti, jossa parkki-anturit kiinni ?..


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ti 18.08.2015 08:40
masterrontti kirjoitti:eikös etupuskurin lista lähde erikseen irti, jossa parkki-anturit kiinni ?..


Niin minäkin luulin, mutta ei kyllä lähtenyt listat irti netistä löytyvillä ohjeilla.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: La 12.09.2015 07:42
Kyllä ne lähtee ainakin jos ei ole antureita. Onko anturi kiinni puskurissa vai listassa? Pitäisi kohta tuollaista harjoitella. Lista vai puskuri?
W213 220d + W201 1.8e

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Su 13.09.2015 06:21
markoala kirjoitti:Kyllä ne lähtee ainakin jos ei ole antureita. Onko anturi kiinni puskurissa vai listassa? Pitäisi kohta tuollaista harjoitella. Lista vai puskuri?


Puskurissa anturit ovat kiinni. Takapuskurista ei kaiketi lista lähde irti, mutta edestä pitäisi lähteä ainakin ei AMG malleissa. Itse en kyllä listaa saanut edestäkään irti.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 809
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Su 13.09.2015 12:23
Milleen noin etuiskarit on yläpäästänsä kiinni korissa? Lienee samalailla 209:ssä? Uudet vieterit meinasinomaani laitella tulevana vknloppuna.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'01 Maxima 3.0i V6

Ollut joskus...
'00 Passat 2.8i 4motion
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5 V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 339
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa
ViestiLähetetty: Su 13.09.2015 17:37
MouTine kirjoitti:Milleen noin etuiskarit on yläpäästänsä kiinni korissa? Lienee samalailla 209:ssä? Uudet vieterit meinasinomaani laitella tulevana vknloppuna.


Kolme mutteria konetilan puolelta irti siitä yläpään tuesta. Jousien vaihtaminen niihin tolppiin voi olla haasteellista ilman tuommoiselle joustintuelle tarkoitettuja jousipuristimia, mutta kyllä siitäkin virittelyllä selviää. Tavallisilla haarukkamallisilla jousipuristimilla minä en ainakaan saanut kasatessa jousta tarpeeksi kasaan. Painoin sitten trukilla tolppaa kasaan, jotta yläpään tuen mutterin sai iskunvaimentimeen paikoilleen.

Tolppaa takaisin asentaessa kannattaa olla tarkkana, että yläpään tuki tulee oikein päin monttuunsa. Sen nimittäin saa laitettua myös väärin päin, mutta silloin tuki ei mene kokonaan pohjaan kuppiinsa.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ke 04.11.2015 14:16
Hieman päivitystä, joskaan ei mitään järkevää pitkän tauon jälkeen.

Kävin äsken katsastamassa Mersun ja ei mitään huomautettavaa. Päästöt todella hyvät ja jarrut ja iskarit kunnossa. En käynyt edes motarilla "herkistämässä" jarruja.

Nyt pitäisi laittaa tilaukseen isompi kampiakselinpyörä apurullineen jenkeistä Needwingsiltä ja isommat suuttimet jostakin hommata. Sitten olisi vielä tuon pakopuolen kanssa tekemistä. Varmaankin pakosarjat ja siitä taakse saakka kaikki tilaukseen Super Sprintiltä. Josko keväällä sitten pääsisi uudelleen säätö hommiin moottorinohjauksen kanssa...

Eipä tähänkään ajokauteen paljoa kilometrejä tullut 2700km. Hetken ehtii vielä ajella ennen talviunia.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Ke 04.11.2015 14:57
Kyllä ne lähtee ainakin jos ei ole antureita. Onko anturi kiinni puskurissa vai listassa? Pitäisi kohta tuollaista harjoitella. Lista vai puskuri?
Puskurissa anturit ovat kiinni. Takapuskurista ei kaiketi lista lähde irti, mutta edestä pitäisi lähteä ainakin ei AMG malleissa. Itse en kyllä listaa saanut edestäkään irti.


W203 Facelift etupuskurin lista lähtee kampeamalla irti. Anturit on listassa kiinni. Nopea ja helppo homma vaihtaa anturit tähän malliin. Tänään kokeiltua.
W213 220d + W201 1.8e

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 08.04.2016 08:16
Jaahas. Autoon tehty kevyt keväthuolto. Vaihdoin öljyt (Mobil 1 New Life 0W 40), öljynsuodattimen (alkuperäinen MB), raitisilmasuodattimen (aktiivihiili alkuperäinen MB), ilmansuodattimet tuli pestyä ja öljyttyä sekä käsijarrun säädin. Eli ei mitään ihmeellistä.

Parkkitutkan antureita taas pimeänä >:( Starin nokassa pitäisi käydä, että tietää mitä antureita tällä kertaa pimeänä...

Vielä pitäisi tuo kampiakselin pyörä vaihtaa. Ei ole talven aikana saanut sitä mistään järkevään hintaan tilattua. Tuommoinen on nyt Ebay:hin tullut Kleemanin pyörä.

Kivaa on taas päästä ajelemaan ja pitoakin tuntuu olevan kesäpyörillä vielä hyvin eli ei tarvitse niitäkään tänä kesänä vaihtaa.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 24.10.2016 08:23
Nyt on auto laitettu taas talviseisontaan. Kesällä ei tulut ajeltua kuin vähän vajaa 1500km. Tuli tilattua auton suojapeite Tuningstudiolta. Cover-Zone Sahara, joka on tarkoitettu auton päälle joka talvehtii sisällä. Peite ei ole vielä tullut vaikka tilasin jo 6 viikkoa sitten... Tulee kun on tullakseen.

Mitään ihmeitä en kesällä autolle tehnyt muuta kuin ajelin kauniina kesäpäivinä. Talven aikana pitäisi muutama parkkitutkananturi tilata ja maalata sekä tilailla osia ensi kesäksi (kaikkea pientä ja ehkä suurempaa tekniikkapuolelle).

Tuossa kuva pesun jälkeen ennen seisontaan laittoa (vahaamatta vielä kuvassa). Vahaksi vedin Bilt Hamber finish waxin.

Kuva
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 26.11.2016 16:20
Auto on ollut reilun kuukauden seisonnassa ja tallissa. Parin kuukauden odottelun jälkeen tuli suojapeitekin, joten pesin auton ja laitoin peitteen päälle.

Kuva

Kuva
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Su 02.07.2017 08:06
Herätellään tätä keskustelua pitkästä aikaa...

Auton otin talven jälkeen ajoon pääsiäisenä. Tein perus keväthuollon
- Moottoriöljyt Mobil New Life 0W-40
- Öljynsuodatin Alkuperäinen MB
- Raitisilmasuodatin Alkuperäinen MB

Muiden kiireiden johdosta en ole kerennyt autolle tehdä mitään. Ajoakin on tullut ehkä vain 300km.

Kampiakselin viripyörä pitäisi löytää jostain "järkevään" hintaan. Samalla vaihtaa suuttimet isommaksi, isompi pa-pumppu ja tankkiin E85 polttoainetta ja uusi softa Motorbitiltä koneelle. Nämä olisi ensi talven hommia, jos saan autotallin valmiiksi.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 06.10.2017 10:14
Viddu tuota photobuckettia. Sinne meni kaikki kuvat :(

Muutaman kuvan sain lisättyä aloitus viestiin... Harmi, kun kaikki räpellyskuvat on hävinnyt...

Auto menossa kohta talviseisontaan. Oma isohko (64m2) autotalli valmistuu vasta ensivuonna, joten sitten on oma hyvä talvisäilytys ja harrastuspaikka.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 23:01
Mersu edelleen käy ja kukkuu. Uusi autotalli kompleksi 110m2 alkaa olla jo hyvällä mallilla. Työ ja koti kiireiden takia otin auton liikenteeseen vasta heinäkuussa ja nyt auto on seissyt tallin rakennuksen takia. Josko ensi kesänä ehtisi laitella ja ajella.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 21.06.2019 08:51
Auto otettu tänä vuonna toukokuussa ajoon.

Tilasin uudet kesärenkaat autoon ja renkaiksi valitsin Michelin Pilot Sport 4 S renkaat. Jos pitoa alkaisi löytyä. Nuo 7 vuotta vanhat Hankookit, kun tuppaa lipsumaan jo melko pahasti...

Edelleen mielessä pyörii auton jatkojalostus (isompi kampiakselinpyörä ja viinamuutos), mutta katsotaan...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Su 30.06.2019 07:38
Renkaat on ainakin todella pitävät. Todella hyviä kokemuksia on tuon vanhemmasta versiosta Pilot Super Sportista, myös renkaiden kuluminen vähenee kun ei pyöritä tyhjää niin paljoa.

E85:lle hyvä vaihtoehto on laittaa metanoli-ruiskutus kiinni. Kolme vuotta/ 90tkm ajoin BMW 135i:llä ruiskun kanssa. Nolla ongelmaa. Tuo tehoa lisää todella paljon -> metanolin kanssa kestää nostaa ahtoja hurjasti lisää, oktaanisen nostava vaikutus on valtavan iso.
Samalla pystyi myös sekoittamaan bensaan E85:sta, koska metanoli korvasi osan polttoaineesta, eikä vakio suuttimien virtaus loppunut kesken.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ke 23.10.2019 08:30
Jaahas ajokausi oli ja meni. Ei taaskaan paljoa kerennyt ajamaan. Olisko reilu 500km tullut kesällä ajettua. Tuollaiset Motonetin siirtoalustat ostin, jotta auton sai seinään kiinni ja sitä pystyy omassa tallissa tarvittaessa talvella siirtelemään. Vahan vedin vielä pintaan ennen auton nukkumaan menoa.

Kuva


Lisäksi pistin tuon "mittojen mukaan tehdyn" Sahara peitteen auton päälle.

Kuva
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot