C32 AMG farkku vm.2003

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: To 13.11.2014 13:19
Nyt on alustasarja saapunut. Tehtaan viimeinen kappale eli seuraava ko. alustan tilannut saa odotella useamman kuukauden omaansa.

Etupää

Kuva
Kuva

Takapää
Kuva
Kuva

Hyvällä säkällä ehdin ensiviikolla asentamaan.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 02.07.2014 18:09
ViestiLähetetty: La 15.11.2014 15:08
En oikee oo tykännyt farkuista mutta tämä tekee kyllä poikkeuksen! Erityisesti tuo perä on mun makuun, rupee himottaa samanlainen :)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 12.07.2013 16:24
ViestiLähetetty: Ke 19.11.2014 21:25
Tehtaan viimeinen kappale eli seuraava ko. alustan tilannut saa odotella useamman kuukauden omaansa.


Tilasin samanmoisen viime viikolla, minulle paketti saapui tällä viikolla... toimitus kesti aika tarkkaan viikon verran :D :clap:
C30 CDI ///AMG
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 01.10.2010 17:55
Paikkakunta: Ylämylly
ViestiLähetetty: Ke 19.11.2014 22:48
Laittakkaahan sitten kuvia miltä ne vehkeet rupee noilla alustoilla näyttämään 8)
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB W221 320cdi 4Matic Designo. 08
MB S203 200cdi. 04
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde.

Http://www.garaget.org/Kiviranta

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: To 20.11.2014 13:55
Nyt on alusta vaihdettu ja säädetty. Helppo homma. Tarkempaa löpinää asennuskuvien kanssa myöhemmin.

Kiviranta kirjoitti:Laittakkaahan sitten kuvia miltä ne vehkeet rupee noilla alustoilla näyttämään 8)


Kuvia laittelen loppuviikosta. Korkeudeksi säädin edessä 330mm ja taakse saman 330mm. Vakiona oli edessä 355mm (katkenneilla jousilla 345mm) ja takana 335mm eli hiekun tiputin. Varaa jäi sekä nostaa, että laskea vielä vaikka kuinka paljon.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 24.11.2014 14:05
No niin nyt hieman löpinää alustan vaihdosta.

Alustaksi valikoitui Bilsteinin korkeussäädettävä B14 PSS coilover. Jäykkyyssäädön jätin pois lähinnä hinnan takia, koska ko. B16 alusta olisi ollut 2X kalliimpi.

Alustan vaihdon aloitin etupäästä. Katkennut jousi.
Kuva

Koiranluun yläpää irti ja kaksi muuta pulttia/mutteria sekä iskarin yläpää ja pläts iskari-jousipaketti on irti.
Kuva

Ihan jämäkän näköiset oli alkuperäisetkin iskarit ja jouset.
Kuva

Iskareissa ihan AMG tekstikin.
Kuva

Etupää tyhjänä.
Kuva

Uusi paketti valmiina asennettavaksi. Yläpää piti ottaa vanhasta.
Kuva

Paketti paikallaan.

Kuva

Aikaa meni etupäähän noin 3 tuntia.

Sitten takapään kimppuun. Iskarin yläpää verhoilun alta auki ja alapäästä kaksi pulttia/mutteria.
Kuva

Takapäätä.
Kuva

Toinen takajousikin oli poikki.
Kuva

Takapäätä kasattuna.
Kuva

Takapää valmiina.
Kuva

Takapäähän meni aikaa noin 2 tuntia.

Alustan säätä veikin aikaa sitten lähes 2 tuntia. Varsinkin takapää on v-mäinen säätää, koska takarengas pitää aina irrottaa, että korkeutta saa muutettua. Etu pää onkin mukavampi säätää, hieman tunkilla keventää etupäätä ja pyörittelee säätölautasia.

Alustan korkeus on ehjillä jousilla ollut edessä 355mm ja katkenneilla 345mm ja takana 335mm. Nyt säädin alustaa talvirenkailla korkeuteen 325mm eteen ja taakse. Takapää tosin laski noin 5mm, kun laitoin tankin täyteen V-poweria. Keväällä säädän sitten uudestaan kesärenkailla. Kuvaa ei nyt tähän hätään ole, mutta laitan tällä viikolla kuvan säädetystä alustasta.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 01.10.2010 17:55
Paikkakunta: Ylämylly
ViestiLähetetty: To 27.11.2014 16:04
Mitat voi olla just hyvät, kun entinen sedani mulla oli 32cm säädetty.

Säätyykö tuo etupään korkeus esijännityksen säädöllä? Mitä matalempi sen jäykempi?
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB W221 320cdi 4Matic Designo. 08
MB S203 200cdi. 04
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11950
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: To 27.11.2014 16:36
juu, mutta just toisinpäin eli matalemmaksi ku mennään niin löystyy.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 01.10.2010 17:55
Paikkakunta: Ylämylly
ViestiLähetetty: To 27.11.2014 17:02
epk kirjoitti:juu, mutta just toisinpäin eli matalemmaksi ku mennään niin löystyy.



Juuri noin pitikin olla mut ajatus ja kirjotus ei pelanu yhteen.. :)

Ei oo vaan mun mielestä mikään viimesen päälle ratkasu. :crazy:
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB W221 320cdi 4Matic Designo. 08
MB S203 200cdi. 04
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11950
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: To 27.11.2014 17:15
ei olekkaan, toimii silloin kun pidät sitä bilsteinin suunnittelemalla korkeudella. Kauhee säätö että saa pelaa oikeella korkeudella, joutuu antaa rälläkkää jousella että taas jäykistyy jne.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 01.10.2010 17:55
Paikkakunta: Ylämylly
ViestiLähetetty: To 27.11.2014 17:20
Sepä se.

Oma valinta olisi uudelleen BC setti hinta/laatusuhteen puolesta. 30tkm kerkesin sedanilla sillä höylätä ja siinä oli juurikin etupäänkin korkeuden säätö tolpan alapään pituuden säädöllä.
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB W221 320cdi 4Matic Designo. 08
MB S203 200cdi. 04
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde.

Http://www.garaget.org/Kiviranta

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ke 03.12.2014 23:20
Tässä pari kännykuvaa talvirenkailla.

Kuva

Kuva

Etu ja takapää on säädetty 325mm (edessä 30mm ja takana 10mm vakiota matalampi). Säätövaraa on molemmissa päissä molempiin suuntiin noin 20mm eli varaa on hyvin mennä ylös tai alas. Keväällä sitten kesärenkailla tod.näk. Uudet säädöt.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 03.07.2004 18:44
Paikkakunta: JURVA
ViestiLähetetty: To 04.12.2014 08:17
Mitenkäs noissa Bilsteinissä kun laitat kesä pyörät, jääkö mutteriin ja iskunvaimentajaan paljon väliä tuolla asetuksella.
Mercedes C 320 Cdi -06 , Iveco , Alfa 147 v1600

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: To 04.12.2014 11:11
jjruutiainen kirjoitti:Mitenkäs noissa Bilsteinissä kun laitat kesä pyörät, jääkö mutteriin ja iskunvaimentajaan paljon väliä tuolla asetuksella.


En tiedä, kun ei ole kesäpyöriä tällä alustalla vielä alla ollut. Keväällä se sitten selviää, mutta tuskin paljoa jää kun ei vakionakaan etusormi väliin mahtunut.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 03.07.2004 18:44
Paikkakunta: JURVA
ViestiLähetetty: To 04.12.2014 11:22
Itsellä oli aikoinaan ongelma kun laitoin 19x8.5 vanteen taisi olla et 35 että oli laitettava melkein ylä asentoon koska otti mutteriin. Taisi olla Kw variante 2 sarja.
Mercedes C 320 Cdi -06 , Iveco , Alfa 147 v1600

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 29.12.2014 14:57
Tuli joulunpyhinä vahattua MB kahteen kertaan BiltHamberin kovavahalla ja ovenvälit ym. Autoglymin punaisella. Hyvä tuli.

Tänään kävin heittämässä pikku motarilenkin, kun moottoriöljyn sekaan on päässyt bensaa. Lyhyt pätkäajo ja rikkaalla käynti tähän syynä. Imaisin 2-3dl öljyä varmuuden vuoksi pois. Kone herjasi reduce oil level.

Koko vuonna tullut kilometrejä 2900km eli todella vähän. Hyvin on auto pelittänyt ja uusi alusta on ja mieleen.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ti 17.03.2015 11:07
Äsken lähti tilaukseen TRW:n etuvakaajat etummaiset ja takimmaiset molemmille puolille. Meinasin vaihtaa kutakuinkin kaikki alustan osat ennenkuin vien auton nelipyöräsuuntaukseen. Alkup. MB:n koiranluut ehdin jo viimeviikolla eteen vaihtaa. Niitä vaihtaessa huomasin, että kuskin puolen takimmaisen alatukivarren sisempi pusla oli hieman murtunut, niin ajattelin sitten vaihtaa osia samalla vähän enemmän.

Katsotaan juolahtaako mieleen vielä jotain vaihdettavaa...

Kesärenkailla ajellut nyt muutaman päivän ja voi jessus toi Bilsteinin alusta on hyvä ajettava hyvällä asfaltilla! Hieman se on kova terävissä töyssyissä, mutta kyllä sillä pärjää.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ti 14.04.2015 18:16
Nyt alkaa olla alustajumppa ohi. Tuli sitten iskarien ja jousien lisäksi vaihdettua etumaiset ja takimaiset etualatukivarret TRW, koiranluut alkup. MB ja iskareidenyläpäiden tuet laakereineen Lemförder. Tänään kävin vielä suuntauksessa. Ei ollut juuri lainkaan kulmat pielessä, edessä vähän aurausta ei muuta.

Sitten olisi vielä tuo kampiakselin pyörän vaihto edessä, kun se vulkanoitu tärinänvaimennin on pullistunut ulospäin yhdestä kohtaa. Viime viikolla tilasin Saksasta Vaico -merkkisen vakio 158mm kokoisen pyörän. Josko vkoloppuna ehtisi asentamaan. Jätin tällä kertaa isomman pyörän ostamatta, että jää tulevaisuuteenkin jotain hommia...

Sitten olisi vielä yhden parkkitutkananturin vaihto tiedossa.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 18.04.2015 21:29
Ei mennyt kuin Strömsöössä toi kompuranpyörän vaihto!

Meinasi usko loppua tuota kompuranpyörän pulttia avatessa oli pirun piukassa. Tehdas kiristys on 200nm + 90 astetta eli piukassa. Lopulta, kun sain pultin auki ja vanhan pyörän pois ja kaivoin uuden esille niin vi##u väärä osa tuo Vaicon kampipyörä. Osanumeron ja netin mukaan VO30-8194 sopii C32 Mersuun (sekä 203.265 ja 203.065), mutta omaani 203.265 ei ainakaan sopinut. Oma hihna oli noin 5mm leveämpi kuin Vaicon ura hihnalle, voi olla, että sopii alkupään C32 Mersuihin 203.065 malleihin, en tiedä.

Pitääpä löytää joku uusi ehdokas, josko Swag sopisi...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 18.04.2015 21:33
.265 on farkku ja .065 sedan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 18.04.2015 22:42
S202 kirjoitti:.265 on farkku ja .065 sedan.


No niinhän tuo näyttää olevan :oops:

No osa ei kuitenkaan sopinut vaikka netin mukaan pitäisi sopia. Nyt pitää sakemannin kanssa veivata osan palutus tai ilmoittaa luottokunnalle, että eivät suorita maksua.

Vaico ei siis sopinut. Sopisikohan Swag tai joku muu tarvike osa kun alkuperäinen on niin pirun suolaisen hintainen? Tai sitten tilaa isommat pyörän muine rullineen ja isommat suuttimet ja taas Motorbitille. Motorbitin Pekka kyllä sanoi, että bensa ei ainakaan näillä syötöillä pitäisi loppua, mutta pitäisi ainakin autoa käydä näyttämässä, että saadaan varmuus asiaan. Eikös tommonen 158mm->178mm muutos nosta ahtoja sen noin 0,2bar, niin silloin pitäisi toimia vielä ilman isompaa jumppaa? Vakio suuttimet taitaa olla sen 412cc niin ihan siinä ja siinä riittäkö ne...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 12.07.2013 16:24
ViestiLähetetty: To 21.05.2015 20:54
Laittakkaahan sitten kuvia miltä ne vehkeet rupee noilla alustoilla näyttämään 8)


Kesän alkaessa muutama ruutu tuli otettua kivan kuvaus kelin sattuessa.. tosin puhelimen kameralla, mutta tuossa pari kuvaa bilsteinin alustalla 8)

Kuva

Kuva
C30 CDI ///AMG
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Pe 01.10.2010 17:55
Paikkakunta: Ylämylly
ViestiLähetetty: Pe 22.05.2015 08:45
Nehän näyttää varsin hyviltä! :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB W221 320cdi 4Matic Designo. 08
MB S203 200cdi. 04
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde.

Http://www.garaget.org/Kiviranta

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 22.05.2015 10:22
jjruutiainen kirjoitti:Mitenkäs noissa Bilsteinissä kun laitat kesä pyörät, jääkö mutteriin ja iskunvaimentajaan paljon väliä tuolla asetuksella.


Nyt on kesäpyörät ollut alla jonkun aikaa, niin hyvin mahtuu renkaat pyörimään tuolla korkeudella eikä ota mihinkään kiinni missään tilanteissa. Ei sinne paljoa väliä jää, mutta ihan riittävästi.

Pitää räpsäistä kuvia, kun ehtii.

Auto tuli viime viikonloppuna taas puunattua sisältä ja ulkoa sekä paikkamaalilla maalailtua muutamasta kohtaa mm. takapuskurin alareunasta takarenkaan takaa lokasuojankaaresta, josta kivet oli maalia irroittanut sekä muutamasta muusta kohtaa. Nyt on taas hyvä. Katsotaan kauanko maali puskurin alaosassa pysyy.

Vielä on ratkaisematta tuo kampiakselin pyörä homma. Taidan tilata jenkeistä Need Wingsiltä isomman pyörän ja pulley saver kitin...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 25.05.2015 12:28
Tässä pari hätäistä kännykuvaa autosta Bilsteinin säädettävällä alustalla ja 19" kesärenkailla. Edessä ja takana korkeus sama, noin 32cm tai muutaman millin päälle.

Kuva

Kuva
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1559
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Ma 25.05.2015 15:05
kyllä on komia kiilto. :thumbup:
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ti 26.05.2015 08:15
jukkis. kirjoitti:kyllä on komia kiilto. :thumbup:


Tänks! Kiilto on kyllä hyvä. Vahana Bilt Hamber Finis-wax.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 03.08.2015 09:46
Nyt on tuota kampiakselin pyörää yritetty vaihtaa jo useampaa kertaan. Tuo Vaico ei siis sopinut vaikka piti niin tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä toisen merkkisen Corteco, jonka piti sopia. No ei sopinut sekään eli nyt alkaa vaaka kallistua vahvasti suurempaan kampiakselin pyörään. Jos saisi vähän lisää ahtoja ja kävisi Motorbitissä uudelleen penkissä ja mahdollisissa säädöissä jos on tarvetta. Suuttimien aukioloajat täytyy ainakin tarkistaa ja seokset.

Auto seissyt autotallissa koko kesäloman, kun ollut niin kiire, että ei ole ehtinyt ajamaan.

Etupäässä oli pientä kolinaa ja syy oli kuskin puolen taaemman alatukivarren sisempi kiinnitys pultti. Tukivarret vaihdoin keväällä uusiin kuten kaiken muunkin etupäästä. Varmaan alusta on nyt sen verran jäykkä, että ei meinaa pysyä pultit kiinni. Iskarin yläpäät liimasin jo edestä kiinni, kun löystyivät kokoajan. Saas katsoa pitääkö muitakin alkaa liimailemaan.

Lisäksi tilailin parkkitutkan antureita ebaystä ja sain ne maalattua viime viikolla, vielä pitäisi vaihtaa antureita 3 kpl, kun sadekelillä eivät toimi. Nyt on toiminut anturit pidempään, kun on ollut kuivaa. Josko elokuussa ehtisi anturit vaihtamaan ja isomman kampiakselin pyörän (Kleemanilta Tanskasta 1400e tai Needwingsiltä jenkeistä 1119$+tullit ja rahti ASP merkkinen).
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Pe 14.08.2015 18:20
Nyt sain vihdoin ja viimein vaihdettua rikkinäiset parkkitutkan anturit uusiin. Eli tässä löpinää ja lyhyet ohjeet W203 etu- ja takapuskurin parkkitutkan antureiden vaihtoon.


Takapää:

Takapään sisälokasuojaa vähän irti. Kaksi "painonapppia" pois.
Kuva

Tämä jälkeen pääsi käsiksi ruuviin joka pitää takapuskurin reunoja sivusuunnassa paikallaan. Yksi ruuvi molemmilla puolilla.
Kuva

Sitten takaluukusta sisäpuolelta molemmilta puolilla "sivuposket" pois ja minun tapauksessa vasemmalta työkalut pois ja oikealta puolelta subwoofer pois. Molemmat oli kiinni noin kolmella ruuvilla.
Kuva
Kuva

Tämän jälkeen pääsi käsiksi takapuskin sivuja kiinnipitäviin muttereihin. Molemmilta puolilta yhdet 10mm mutterit pois (näkyy tuossa äänieristematon alla).

Sitten aivan takaa takalamppujen alta kolme mutteria pois.
Kuva

Tämän jälkeen takaluukun lattian verhoilun alta kaksi isoa mutteria (kolossa taskulampun alapuolella).
Kuva

Sitten pakoputken takaäänenvaimentimen kannatinkumi irti ja puskuri taaksepäin vetämällä pois.
Kuva

Takaparkkitutkan johdon liitin irti oikealta puolelta subwooferin takaa ja avot puskuri on irti.
Kuva

Itse anturi lähtikin todella helposti irti. Hieman vetää ja se on kädessä.
Kuva

Anturin ympärillä oli tämän näköinen muovipidike.
Kuva

Vanha anturi.
Kuva

Ja uusi anturi.
Kuva

Fiksusti on saksalainen insinööri suunnitellut parkkitutkan anturin vaihdon. Aikaa meni noin 3 tuntia, kun tietämättä ensimmäistä kertaa teki. Toisella kerralla menisi jo puolet nopeammin. Jos olisin tiennyt, että koko puskuri pitää anturin vaihdon takia irrottaa olisin vaihtanut kaikki anturit, mutta nyt ei niin paljoa antureita ollut ylimääräisenä. Ebay.de:stä tilasin 22€/kpl.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: La 15.08.2015 08:07
Etupää:

Ensin moottorin alta suoja muovi irti joka kiinni noin 8-10 kpl ruuvilla/mutterilla.

Tämän jälkeen eturenkaat irti ja etummainen ja alempi sisälokasuojan muovi pois joka on alta kiinni kolmella "painonapilla" ja lokasuojan puolelta "painonapilla ja kolmella ruuvilla.
Kuva

Tämän jälkeen isompi sisälokasuojanmuovi irti joka kiinni noin 4 kpl mutterilla ja 3 kpl ruuvilla. Sitten etupuskurin sivua pitävä metallinen lista pois joka lähti konehuoneeseen päin vetämällä (kuvassa puskurin ja lokasuoja yhtymä kohdassa).
[img width=576 height=1024]http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_16_06_34_Pro_zps37oplrzw.jpg[/img]

Tämän jälkeen irrotin pultit molemmilta puolilta jotka ovat yllä olevassa kuvassa lampun paisuntasäiliön alla näkyvän puskurin palkissa olevan reiän alla. siellä oli yksi 10mm pultti.

Tämän jälkeen konehuoneen puolelta kaksi pulttia pois puskurin päältä.
Kuva

Sitten etupuskuri lähtikin ulospäin vetämällä pois. Itse en irrottanut edes johtoja, koska ei ollut tarvetta.
Kuva

Anturi oli samalla tavalla kiinni kuin takanakin.

Tämä oli jo tutumpaa hommaa, koska puskuri on ollut minulla jo irti, kun vaihdoin välijäähdyttimen isompaan ja tehokkaamman välijäähdyttimen kiertovesipumpun. Etupuskurin irrotus ja kiinnitys kesti noin 1,5 tuntia eli puolet vähemmän kuin takapuskurin.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot