W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka
Toi ohjaustehosin asia on itselle kuulunut siihen "selvitettävänä" listalle, kun ei varsinaisesti ole ajankohtainen. Eli samanmoinen vanha simpukka on sitten molemmilla (ainakin paineiden puolesta.) Muistaakseni sille alkuperäiselle pumpulle oli annettu 82bar +- 5%, siitä ajattelin, että pitäisi varmaan olla aika lähellä tota. Ja 110 tai 120 baria sinne kuulostaa vähän kovalta, en kanssa viitsisi sitä simpukkaa rikkoa tietentahtoen.
En kyllä tiedä miten se toimii sitten reilusti matalimmilla paineillakaan, esim tuo 65 bar. Enkä kyllä muutenkaan noista tiedä mitään, tuleeko sieltä edes aina samaa painetta, vai onko se kierroksista kiinni.
Itellä olisi kyllä toi alkuperäinen 560 SECin pumppukin (82 bar), mutta sen virittäminen tonne on taas oma hommansa. Sitten mulla on vielä siinä se tasonsäätö sähläämässä, niin joku tandem-pumppu olisi paras ratkaisu itselle, mutta kattelin noita vanhempiakin tandem-pumppuja W124 korisesta ja niissäkin on ohjaustehostimelle sitten sama, kun sulla eli 110 bar. Tasonsäädölle niissä olisi samat paineet, kun alkuperäsellä SECin pumpulla, joka on ollut nokka-akselinpäässä. Sekin löytyisi, mutta mitenhän sen nyt saisi toimimaan. No se omista ongelmistani.
Seurataan mitä keksit tuohon ohjaustehostin hommaan
En kyllä tiedä miten se toimii sitten reilusti matalimmilla paineillakaan, esim tuo 65 bar. Enkä kyllä muutenkaan noista tiedä mitään, tuleeko sieltä edes aina samaa painetta, vai onko se kierroksista kiinni.
Itellä olisi kyllä toi alkuperäinen 560 SECin pumppukin (82 bar), mutta sen virittäminen tonne on taas oma hommansa. Sitten mulla on vielä siinä se tasonsäätö sähläämässä, niin joku tandem-pumppu olisi paras ratkaisu itselle, mutta kattelin noita vanhempiakin tandem-pumppuja W124 korisesta ja niissäkin on ohjaustehostimelle sitten sama, kun sulla eli 110 bar. Tasonsäädölle niissä olisi samat paineet, kun alkuperäsellä SECin pumpulla, joka on ollut nokka-akselinpäässä. Sekin löytyisi, mutta mitenhän sen nyt saisi toimimaan. No se omista ongelmistani.
Seurataan mitä keksit tuohon ohjaustehostin hommaan
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka
Vielä ei ole löytynyt vastausta sille, riittääkö 65 barin pumppu 82 barin simpukalle mutta jotain on kumminkin löytynyt;noroljan kirjoitti:Toi ohjaustehosin asia on itselle kuulunut siihen "selvitettävänä" listalle, kun ei varsinaisesti ole ajankohtainen. Eli samanmoinen vanha simpukka on sitten molemmilla (ainakin paineiden puolesta.) Muistaakseni sille alkuperäiselle pumpulle oli annettu 82bar +- 5%, siitä ajattelin, että pitäisi varmaan olla aika lähellä tota. Ja 110 tai 120 baria sinne kuulostaa vähän kovalta, en kanssa viitsisi sitä simpukkaa rikkoa tietentahtoen.
En kyllä tiedä miten se toimii sitten reilusti matalimmilla paineillakaan, esim tuo 65 bar. Enkä kyllä muutenkaan noista tiedä mitään, tuleeko sieltä edes aina samaa painetta, vai onko se kierroksista kiinni.
Itellä olisi kyllä toi alkuperäinen 560 SECin pumppukin (82 bar), mutta sen virittäminen tonne on taas oma hommansa. Sitten mulla on vielä siinä se tasonsäätö sähläämässä, niin joku tandem-pumppu olisi paras ratkaisu itselle, mutta kattelin noita vanhempiakin tandem-pumppuja W124 korisesta ja niissäkin on ohjaustehostimelle sitten sama, kun sulla eli 110 bar. Tasonsäädölle niissä olisi samat paineet, kun alkuperäsellä SECin pumpulla, joka on ollut nokka-akselinpäässä. Sekin löytyisi, mutta mitenhän sen nyt saisi toimimaan. No se omista ongelmistani.
Seurataan mitä keksit tuohon ohjaustehostin hommaan
"We wanted to lighten the steering on our 2.3-16 and assuming that a PS pump pressure increase would lighten it up we replaced the factory 95bar pump with a new 110bar PS pump. Result: zero. No effect.
We have researched the data/literature we can find and can not locate anything on what controls (for lack of a better word) steering "boost."
Based on our experience with the 110bar pump we assume that:
1) there is a pressure limiting valve somewhere in the system that controls boost;
2) the PS pump rating is the maximum pressure the pump will deliver to the system;
3)if the system only requires say, 80bar to develop its valved boost then any increase in PS pump pressure is bypassed back to the reservior.
If these assumptions are correct the boost/pressure control valving must be in the steering box."
Eritoten kohta 3 on kiinnostava ja jos oletus pitää paikkansa, niin 110 barin pumpun ei pitäisi rikkoa 82 barin simpukkaa. Liika paine palautuu säiliöön.
Tuossa lisää:
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... lve-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka
Nyt on n. 400km testiajoa takana ja tekniikka pelaa oikein mainiosti. Nopea pirssi
Pientä säätöä kuitenkin tarvitaan. Kylmä kone ei oikein kestä kaasua ensimmäisen 1-2 minuutin aikana. Käynti parani hieman kun vaihdoin ensin imuilman lämpötila-anturin ja sen jälkeen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin. Ei kuitenkaan täydellisesti sillä tuntuu kuin auto lämmettyään kävisi rikkaalla. Pari paukahdustakin kuulunut putkesta. Kierrokset myös tipahtaa kunnolla alle tyhjäkäynnin kun tasaisesta vedosta hidastaa ja laittaa kytkimen pohjaan. Esim. liikennevaloihin tultaessa. Ei kuitenkaan enää sammu.
Hommasin tällaisen OBD1 koodilukijan, niin pääsee pikkasen kärryille mitä oikein tapahtuu.
https://www.youtube.com/watch?v=4vDwMf259Y8" onclick="window.open(this.href);return false;
Pientä säätöä kuitenkin tarvitaan. Kylmä kone ei oikein kestä kaasua ensimmäisen 1-2 minuutin aikana. Käynti parani hieman kun vaihdoin ensin imuilman lämpötila-anturin ja sen jälkeen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin. Ei kuitenkaan täydellisesti sillä tuntuu kuin auto lämmettyään kävisi rikkaalla. Pari paukahdustakin kuulunut putkesta. Kierrokset myös tipahtaa kunnolla alle tyhjäkäynnin kun tasaisesta vedosta hidastaa ja laittaa kytkimen pohjaan. Esim. liikennevaloihin tultaessa. Ei kuitenkaan enää sammu.
Hommasin tällaisen OBD1 koodilukijan, niin pääsee pikkasen kärryille mitä oikein tapahtuu.
https://www.youtube.com/watch?v=4vDwMf259Y8" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka
Onko siellä kaasuvivustossa sitä polkimen "tyhjäkäynti asennon" tunnistavaa mikrokytkintä?
Sehän on alunperin kaasupolkimen varressa noissa vehkeissä.
Onko tämä LH-jetronikillä?
Sehän on alunperin kaasupolkimen varressa noissa vehkeissä.
Onko tämä LH-jetronikillä?
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Edellinen ilosanoma ei mitenkään olisi ollut mahdollinen ilman kahta, projektin kannalta erittäin keskeistä henkilöä; sähkö-, yms. "vaikeiden paikkojen velho" Timppa (slsl77) ja tallipäällikkö "impossible is nothing" Juha. Olen syvästi kiitollinen heidän sitoutumiseensa tähän projektiin
Päätän tämän topicin näihin kuviin ja näihin tunnelmiin. Uusi topic aukeaa työnimellä tyyliin "miten tehdä nopeasta vielä nopeampi"
Kiitos kaikille.
terv.
Päätän tämän topicin näihin kuviin ja näihin tunnelmiin. Uusi topic aukeaa työnimellä tyyliin "miten tehdä nopeasta vielä nopeampi"
Kiitos kaikille.
terv.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
tälle projektille. aivan mahtava
Viellä jäin kaipaamaan videota autosta
Viellä jäin kaipaamaan videota autosta
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Muutoskatsastuksen onnistuminen on aina iso asia. Onneksi olkoon työvoitosta.
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Hienoa, seuraavaksi vuorossa ahdin?
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Hieno mersu
Kyllä pieni kepitysvideo olisi poikaa!
Kyllä pieni kepitysvideo olisi poikaa!
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Hieno tuli ja onnittelut katsastuksesta
Toi ohjaustehostin homma olisi hyvä, jos menee tuon kirjoituksen mukaan, mutta ilmoittelethan, jos Simpukka ei tykkää korkeimmista paineista. Tai tulee muita ongelmia sen kanssa
Toi ohjaustehostin homma olisi hyvä, jos menee tuon kirjoituksen mukaan, mutta ilmoittelethan, jos Simpukka ei tykkää korkeimmista paineista. Tai tulee muita ongelmia sen kanssa
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Onnittelut täältäkin .
Mihinkäs sä oot sen puuruorin hukannut?
Mihinkäs sä oot sen puuruorin hukannut?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
täältäkin takarivin lukijalta! Mahtava triidi, hienoahan tätä on ollut seurata. Ja komiaa että nyt sait leimattua pirssin! Tuhti pellinalunen kyllä tässä pystärissä
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Komeehan tuo on kaikinpuolin
Vaikka en ihan pystärin ystävä ole.
Mut hattua nosta kyllä.
Vaikka en ihan pystärin ystävä ole.
Mut hattua nosta kyllä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Hienosti tehyt auto!
Tosta tehostin paineista niin sehän ei käytä sitä siellä 110barissa kuin silloin kun ajat sen ohjauksen laitaan.
Normi käytössä jos saat sinne mittarin väliin on käyttöpaine tarpeen mukaan noin 30-40baria ja jos se tarttee vaikka paikallaan asfaltilla kääntää pyörää se nousee paine sen verran että pyörät liikkuu.
Siis senhän kuulee milloin se ohjaus ottaa täydet paineet rajoitinta vasten eli vain kun ohjaus on laidasa ja väännät lisää...koneen kierrokset niiaa.
Toisaalta et tartte kuin ylipaine venttiilin siihen pumppuun pienemmän.
Tosta tehostin paineista niin sehän ei käytä sitä siellä 110barissa kuin silloin kun ajat sen ohjauksen laitaan.
Normi käytössä jos saat sinne mittarin väliin on käyttöpaine tarpeen mukaan noin 30-40baria ja jos se tarttee vaikka paikallaan asfaltilla kääntää pyörää se nousee paine sen verran että pyörät liikkuu.
Siis senhän kuulee milloin se ohjaus ottaa täydet paineet rajoitinta vasten eli vain kun ohjaus on laidasa ja väännät lisää...koneen kierrokset niiaa.
Toisaalta et tartte kuin ylipaine venttiilin siihen pumppuun pienemmän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Kuinka on paikat toiminu tolla tehostin pumpulla? itsellä olisi tarkoitus laittaa w124 tandempumppu w115:een jotta saa pelaamaan tasonsäädön ja tehostajan
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka
Moi, ei ole. Ilmeisesti ASR- ja/tai CIS-versiossa on? Tämä on HFM-ruisku.Mika.T kirjoitti:Onko siellä kaasuvivustossa sitä polkimen "tyhjäkäynti asennon" tunnistavaa mikrokytkintä?
Sehän on alunperin kaasupolkimen varressa noissa vehkeissä.
Onko tämä LH-jetronikillä?
Lysholm twinscrew -kompressori300te24 kirjoitti:Hienoa, seuraavaksi vuorossa ahdin?
atlas, kiitos ja kiitos tästä tiedostaatlas kirjoitti:Hienosti tehyt auto!
Tosta tehostin paineista niin sehän ei käytä sitä siellä 110barissa kuin silloin kun ajat sen ohjauksen laitaan.
Normi käytössä jos saat sinne mittarin väliin on käyttöpaine tarpeen mukaan noin 30-40baria ja jos se tarttee vaikka paikallaan asfaltilla kääntää pyörää se nousee paine sen verran että pyörät liikkuu.
Siis senhän kuulee milloin se ohjaus ottaa täydet paineet rajoitinta vasten eli vain kun ohjaus on laidasa ja väännät lisää...koneen kierrokset niiaa.
Toisaalta et tartte kuin ylipaine venttiilin siihen pumppuun pienemmän.
Ei ongelmia tähän mennessä. Mulla on toinen pumppu kuitenkin hankittuna ja palaan tähän asiaan tarkemmin toisessa ketjussa.dslpwr kirjoitti:Kuinka on paikat toiminu tolla tehostin pumpulla? itsellä olisi tarkoitus laittaa w124 tandempumppu w115:een jotta saa pelaamaan tasonsäädön ja tehostajan
Kiitos kaikille muillekin. Tämä ketju on jo melko pitkä ja tullut lukijoille vaikeaksi löytää/hahmottaa mitä on tehty ja mitä ei. Näin ollen jatkan auton rakentelua toisessa ketjussa.
terv.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Oli kyllä todella hieno/mielenkiintoinen projekti, hienosti kuvattu ja kerrottu yksityiskohdat.
Tässähän heräsi itsellekin ajatus coupe projektista, joko 114 tai 123 ja modernilla tekniikalla
Ymmärsinkö muuten oikein, että tuon laittamasi moottorin tilalle kävisi suunnilleen suoraan AMG 36:n moottori??
Tässähän heräsi itsellekin ajatus coupe projektista, joko 114 tai 123 ja modernilla tekniikalla
Ymmärsinkö muuten oikein, että tuon laittamasi moottorin tilalle kävisi suunnilleen suoraan AMG 36:n moottori??
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
Kiitos!OpaR6 kirjoitti:Oli kyllä todella hieno/mielenkiintoinen projekti, hienosti kuvattu ja kerrottu yksityiskohdat.
Tässähän heräsi itsellekin ajatus coupe projektista, joko 114 tai 123 ja modernilla tekniikalla
Ymmärsinkö muuten oikein, että tuon laittamasi moottorin tilalle kävisi suunnilleen suoraan AMG 36:n moottori??
AMG 36 käy yhtä hyvin. Se on viritystä lukuunottamatta käytännössä sama moottori.
Mulla oli alkuperäinen suunnitelma juuri AMG 36 moottori ja olinkin jo siirtämässä rahaa myyjän tilille kun myyjä yht'äkkia katosi Ja onneksi katosi. Swappi olisi ollut sen hetkisellä osaamisella ja resurseilla mahdoton. Halusin manuaalilaatikon ja esim. C36 ei koskaan tehty manuaalilla. Olisi pitänyt rakentaa koko moottorin ohjaus uusiksi eikä siltikään olisi ollut varmuutta saako ajoneston (DAS) purettua. Mielestäni automaatilla moottorin täyttä potentiaalia ei saa käyttöön.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
- Paikkakunta: Kitee
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
onko tässä sähköflekti anturilla ohjattu? mihin laitoit anturin? ois tarkotus laittaa omaan m104 sähköflekti viskon tilalle niin anturin paikkaa vähän tuumaillu tässä
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
On sekä anturilla, että manuaalisesti. Anturi on siinä termostaatin/vesipumpun kannessa/yhteydessä. Mulla ei nyt ole tarkempaa kuvaa laittaa, mutta siinä on kaksi anturia. Toinen on engine coolant sensor (tieto eculle) ja toinen on sähköflektille.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349