W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja karra »

hismajestics kirjoitti:@Sepulaakeri, missä projektissa jouduit W107 apurunkoa modaamaan...
Veikkaan että tässä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 09&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

karra kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:@Sepulaakeri, missä projektissa jouduit W107 apurunkoa modaamaan...
Veikkaan että tässä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 09&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
Juurikin se :D
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Hieman inspiraatiota:

https://www.youtube.com/watch?v=Kb8Qxuslorg" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kaasupoljin versio yksi. Pitää vielä tuota kulmaa säätää pystymmäksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Poljin on alunperin ajateltu asennettavaksi lattiaan siten, että itse poljin on kabiinin puolella ja vaijerin kiinnitys auton "alla". Toisella puolen peltiä, siis. En kuitenkaan halunnut tehdä lattiaan reikää. Pitkä kierretanko rakennelmassa toimii polkimen stopperina.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Pakoputkivärkit rupeaa olemaan kasassa. 2,5" putket otin Biltemasta ja vaimentimet sekä Y-haaran (48-63mm) Marteliukselta. Toisin kuin luulin, niin Marteliuksen Y-haara osoittautui olevan Simonsilta. Sama löytyy Motonetista halvemmalla. Tämä kävi ilmi kun Marteliuksen toimittama kappale olikin liian ahdas 45mm alkukäyriin ja sittemmin Motonetista löytynyt oli sopiva.

Kuva

Kuva

Kuva

Pientä epäsuhtaa alkukäyrien alastulossa. Abt tuohon kohtaan pitäisi kuitenkin Y-haara saada kiinni.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Ajattelin jättää kokopitkän puskurin etupäästä kokonaan pois. Madalluksen jälkeen alkuperäinen tuplapuskuri tekee etupäästä raskaan ja "laahaavan" näköisen. Pelkkä etupelti ilman puskuria näyttää sinällään aika jees, mutta kun maskin laittaa paikoilleen niin ulkonäkö muuttuu radikaalisti. Tulee sellainen shark nose koska maskin alle jää n. 10 x 55cm tyhjää tilaa. Jos ottaisi alkuperäisestä puskurista pelkät pikkupätkät, asentaisi ne kokopitkän puskurin korkeudelle ja täyttäisi tyhjän tilan rekisterikilvellä.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä on kuitenkin paras. Jää ensitalven hommiksi...

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja petri »

Ei tuo pahalta näytä pelkillä pätkillä ja kilvellä. Kaipaa silloin kyllä listoja noihin lokarin alaosiin, jotka ainakin kuvissa puuttuvat.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

petri kirjoitti:Ei tuo pahalta näytä pelkillä pätkillä ja kilvellä. Kaipaa silloin kyllä listoja noihin lokarin alaosiin, jotka ainakin kuvissa puuttuvat.
Listoja... :eh: kaikissa alkuperäisenä, vai? Mulla ei ole tuossa niitä ollut.
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 16.07.2014 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja petri »

Tommoset listat

Kuva
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuossa petrin kuvassa ei ole tuplapuskureita. Minulla oli tuplat eikä noita alalistoja, onkohan ne toisen poissulkeva valinta? Tai siis missä mallissa oli nuo tuplat?

Kuva

Taakse ei puskuria

Kuva

tai pätkäpuskurit:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

karra kirjoitti:Tuossa petrin kuvassa ei ole tuplapuskureita. Minulla oli tuplat eikä noita alalistoja, onkohan ne toisen poissulkeva valinta? Tai siis missä mallissa oli nuo tuplat?

Taakse ei puskuria

[ http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/250CE/P6030238.jpg ]
Ei tule tuplapuskureiden kanssa alalistoja.

Tuo takapää ilman puskuria näyttää itseasiassa oikein kiinnostavalta, jotenkin vauhdikkaamman oloinen. Pitääkin kokeilla livenä.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kaikenlaista ja näkymätöntä ruuvausta on suoritettu mutta niihin hieman myöhemmin. Isoin homma, eli pakoputken teko, tarvitsi ammattilaisen apua. Melkein kahden vuoden tallikomennuksen jälkeen pääsi auto vihdoin aurinkoon. Tallipäällikön voimallisella avustuksella auto tallista trailerille ja matka kohti hieman pohjoisempaa osaa kaupunkia. Timppa (slsl77) oli ottamassa vastaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Marteliukselta suurin ovaali vaimennin taakse ja keskivaimentimeksi pienempi ovaali. 2,5" putket Biltemasta. Tuli erittäin hyvä!

Ääninäyte oli tarkoitus ottaa videolle mutta tuli hieman mutkia matkaan. Auto ei jostain syystä suostu ottamaan kierroksia :problem: Joku "rajoitin" katkaisee kierrokset n. 1500rpm. Tallipäällikkö konsultoi Vehon päämekaanikkoa ja tod.näk. syy on, että vielä vaiheessa oleva liiketiedon kytkentä siellä oireilee. Palataan tähän...
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:...tuli hieman mutkia matkaan. Auto ei jostain syystä suostu ottamaan kierroksia :problem: Joku "rajoitin" katkaisee kierrokset n. 1500rpm. Tallipäällikkö konsultoi Vehon päämekaanikkoa ja tod.näk. syy on, että vielä vaiheessa oleva liiketiedon kytkentä siellä oireilee. Palataan tähän...
Vikaan voi olla monta syytä eikä ole yhtä selvää vastausta. Olemme tähän asti etsineet vihreä/mustaa johtoa, joka webin keskustelupalstojen mukaan pitää liiketiedon sisällään. Johto löytyi vakkaria ohjaavasta boxin johtosarjasta (W124 alunperin apukuskin lattian alla) mutta ECUlle menevästa johtonipusta sitä ei enää löytynyt. Sitä vastoin, meillä on yksi vihreä/keltainen johto ollut vähän niinkuin ylimääräisenä. Voi nimittäin olla ratkaisu oireiluun... :think:

Alla kolme eri versiota/väriä liiketiedon johdosta. Kaikki M104 moottorilla; C280 -94: vihr/valk, 300E 91-95: vihr/kelt ja G320S 91-98: vihr/musta

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Wohoooo!!! Kone kiertää :D

Tallipäällikön diagnoosi oli oikea, joku "rajoitin" siellä oli päällä. Ratkaisu oli kytkeä cruisen boksi. Samassa boksissa on nimittäin HFM-koneen tyhjäkäynnin ohjaus. Kaasuläppä tarvitsee tiedot toimiakseen. Nyt käy nättiä tyhjäkäyntiä ja vastaa kaasuun kunnon kierroksilla. Tarkkaa tietoa kierroksista ei ole, kierroslukumittari pitää vielä kytkeä.

Suurkiitos Timpalle :thumbup: Jälleen kerran!
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

No niin, nyt on ekat koeajot Timpan kanssa suoritettu. Eikä voi muuta sanoa kuin VOI ZIISUS, kyllä kulkee ! :o En olisi arvannut, todellakaan. Lyhyttä testipätkää privaattialueella, nopeita kiihdytyksiä, jarrutuksia. Hienosti pelaa ja mahtavat, eli just oikeat soundit :D

Jännä fiilis kun muistaa aikaisemman set-upin. Mentiin kohtuu verkkaisesti keinuen. Nyt on tiukkaa ja tanakkaa. Mutta mikään ei kolise tai natise, hehe. Alusta on näppituntumalla pirun onnistunut.

Toinen jännä juttu on kierrosten rajoitin (4000rpm ilman liiketietoa ECU:lle) joka on onnistuttu ohittamaan. Siis ilman, että olisimme kytkeneet liiketietoa ECU:lle. Vieläkään ei tarkkaa kierroslukua ollut tiedossa, mutta perstuntumalla oltiin kyllä selvästi yli 4000rpm.

Jos haluaisi, niin voisi sanoa että "Race ready" :wink:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja Hage »

Upeaa työtä :clap:


..ja nyt myyntiin.. :mrgreen: :lol:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Hage kirjoitti:Upeaa työtä :clap:


..ja nyt myyntiin.. :mrgreen: :lol:
Hehe, kiitos :D

Nyt pitää kerätä oikeat paperit muutoskatsastukseen.

Vertailumalli:
W114 280E tai CE, 185hp
Vaihdettu:
M104 E320, 220 hp kone (185 x 1,2 = 222 hp)
ZF 414.750 5v. laatikko

Vaaditut muutokset:
etu jarrusatulat 60mm männillä (250 CE, 56mm)

Tehdyt muutokset alustaan:
jarrusatulat eteen 60mm männillä
jäähdytetyt levyt eteen 278mm
jarrusatulat taakse
teräspunos jarruletkut (HEL)
jäykemmät jouset (H&R)
monotube kaasuiskarit (KYB)
kaikki puslat/helat eteen (original)

Tehdyt muutokset vetolinjaan:
vahvistettu ja tasapainoitettu kardaani (E320 etupää)
hardylevyt/rättinivelet (E320 eteen, original W114 taakse)
messinkipuslat vaihdetankoihin, kumpikin pää

Dokumentit:
Tekniikanvaihto:
luovuttaja-auton alkuperäinen rekisteriote ja kauppakirja
Jarrut:
rahtikirja ja kuitti
Vertailumalli:
puuttuu

Omasta mielestä puuttuu ainoastaan tieto vertailumallista. Mikä dokumentti riittää ja mistä sellaisen saisi?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
kedle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Su 20.01.2013 20:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja kedle »

Minä sain omani veholta. Ei siinä sen kummempaa tietoa ole, kuin alustan osien varaosanumerot oman ja vertailuauton välillä, vehon edustajan allekirjoitus ja lausuma siitä mistä tiedot on otettu. Riippuu ihan pärstäkertoimesta ja myyjän mielentilasta alkavatko tällaisia lappuja kirjoittelemaan.. Mitään velvollisuutta heillä ei taida olla. KL-varaosat on kuulopuheiden mukaan myös kirjoitellut näitä lappuja.
W124 E420 -93
W123 300D turbodiesel -84
Yamaha YZF-R1 -06
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voidaan tarvittaessa laatia vertailutodistus.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

dealer kirjoitti:Voidaan tarvittaessa laatia vertailutodistus.
Tarkoitatko, että te voitte tehdä, vai joku muu voi tarvittaessa tehdä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä voin tehdä. Olen jotain kymmeniä vuosien varrella laatinut ja ovat kelvanneet katsastusviranomaisille, tosin vaatimukset vaihtelevat konttoreittain.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

dealer kirjoitti:Minä voin tehdä. Olen jotain kymmeniä vuosien varrella laatinut ja ovat kelvanneet katsastusviranomaisille, tosin vaatimukset vaihtelevat konttoreittain.
Hienoa! Miten etenemme käytännössä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitoin yksityisviestiä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Penkkilappu...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja unski »

Minusta ei tarvitita mitään penkkilappua, kun moottori ja ruisku ovat alkuperäiset, muuttamattomat. Silloin riittää alkuperäisen moottorin tehotieto. Molempien Moottorien painoa saattavat sitten kysellä. Varmaan saitkin tietoa, mutta vertailutodistuksen voi ihan itse laatia. Siihen ei ainakaan aikanaan tarvittu mitään virallista tahoa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja karra »

Mitä tarkoittaa vertailutodistus? Mitä vertaillaan ja mihin, mistä vehkeestä todistus, vastaavasta vaiko siitä mistä osia purettu?

Penkkilappu tarkoittaa kait uuden tekniikan penkitystä.

Tavalliselle tallaajalle taas v itun salaperäistä toimintaa en voi kun ihmetellä :shock: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

karra kirjoitti:Penkkilappu tarkoittaa kait uuden tekniikan penkitystä.
Kyllä. Ja sitäkin tarvitaan vasta siinä vaiheessa, kun "uutta" tekniikkaa muutetaan sen alkuperäisestä kokoonpanosta.
Minäkin pääsisin ilman penkkilappua tuon oman rojektin kanssa; M102 -> OM603a, jos pitäisin tuon jälkimmäisen vakiona. Vaan kun siihen tulee välijäähy, niin tarvii penkkilapun vaikka tehot mallisarjan suurimpaan +20% ei ylittyisikään. Pyrokratia... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 912
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Saattaa olla... mulle sanottiin että aina pitää olla penkkilappu kun tekniikka vaihtuu kun ei sitä muuten tiedä tehoja. Olkoot kuin "vakio" tai vakion näköinen. Samasta syystä akselipainot punnitaan. Yleensä vaihtuu muutakin kun kone, painaa se kone mitä hyvänsä lapulla.

Toki asemissa/katsastajissa on eroa mutta tämä on oma kokemus.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

:thumbup: hyvä saavutus aina tuo koeajo :wave:
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2023
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

pekkovee kirjoitti::thumbup: hyvä saavutus aina tuo koeajo :wave:

Kävin tänään koeajamassa tätä yksilöä ja tekniikka tuntuu toimivan hyvin. Minusta voimaa riittävästi tämän ikäiseen autoon.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin