Makken projektit, W201 Siistimistä ja kunnostamista

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kanki kierossa?!?)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Joo itsekkin joskus tullut sillä laser mittarilla kokeiltua, mutta täytyy tänään ihan nuo puristukset mitata. Jos siellä nyt on kanki taittunut niin kyllä alkaa sylettää ja Pitäs alkaa saaja vähä rahoja takas koneesta tai sitte kaikki takas ja hakekoot koneen pois.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kanki kierossa?!?)

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Aika usein taitaa nuo esikammiot hajota monivenoista? Omassa 604 "ralliautossa" taitaa olla myös esikammion kuulat liikkeellä ja suuttimet sökönä. Kangen ei tarte olla tosiaan juuri yhtään mutkalla, kun alkaa jo ontumaan.
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kanki kierossa?!?)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

JP74 kirjoitti:Aika usein taitaa nuo esikammiot hajota monivenoista? Omassa 604 "ralliautossa" taitaa olla myös esikammion kuulat liikkeellä ja suuttimet sökönä. Kangen ei tarte olla tosiaan juuri yhtään mutkalla, kun alkaa jo ontumaan.

Itsellä ei ole muistaakseni aiemmin ollut kammiot rikki. Ja tästä ne oli jo valmiiksi mutta johtuu varmaan siitä kun hehkujen päät pomppinut kammion sisällä. Joo ei sen tarvitse kun alkaa kylmänä rykimään. Ennen kun pumppu kävi säädettävänä niin kun käänsin ruiskutusta aiemmalle niin ei pätkinyt ja kävi kaikilla. Mutta tuokin varmaan lämpöisenä kävis mutta eipä sillä kannata ajella, kun taittuu vain enempi ja tulee pian pihalle asti. Kun saa varmuuden asiaan niin kone vaihtoon tai sitten kasata tuosta.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kanki kierossa?!?)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Tuli tuossa hieman purettua wäykkyä kun tuli tuon pikkumersun kanssa takapakkia. Paljoa kerennyt tekemään kun piti talliakin siivota mutta kojelaudan sain kuitenkin irti siitä ku aikasa näperti. Hieman siinä kesti kun ei ole koskaan aiemmin tullut tämmöisestä sitä purettua.

Aikalailla saman lainen kun vanhemmissakin, mutta kun kaikki ruuvit alkoi olla irti niin pitkään mietin että mistä se oikein kiinni on kun apparin puolelta jokin ottaa vastaan ja sitten otin vielä hanskalokeron irti. Sen irroitus kyllä vastusti mutta sitten kun sitä kunnolla "tönäsi" takaa nii tulihan se pihalle. ja sieltä paljastui syy miksei kojelauta irronnut, lokeron takaa meni jotkut remmit jotka tukee varmaankin kojelautaa air bagin takia tai jotain

Kuva

No remmit irti ja lähtihän se pois sieltä viimein.

Kuva

Kuva

Kuva

Muutamat johdot tuli myös rapsittua pois ja lämppärin putkia ym.

Kuva

Huomenna olisi tarkoitus jatkaa ja myöskin pitäs kansi nostaa pois tuosta pikku mersun koneesta.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Välillä wäykyn kimpussa)

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Sulla se vaan intoa riittää :D Ja hommat etenee vauhdilla ja perusteellisesti, oikee asenne :thumbup:
W201 250D
W202 250D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Välillä wäykyn kimpussa)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kuisma_ kirjoitti:Sulla se vaan intoa riittää :D Ja hommat etenee vauhdilla ja perusteellisesti, oikee asenne :thumbup:
Kiitoksia :)


Tänään tuli vielä oltua väyrysen kimpussa ja sain viimein sähköt purettua pois siitä.

Tuki rauta irti.
Kuva

Sitten vain johtojen kimppuun.
Kuva

Sulake rasian pohjassa johdot on helposti irroitettavissa ja löytää helposti takaisin paikalleenkin.
Kuva

Jarru sylinteri/tehostaja piti myös irroittaa edestä jotta mahtui johdot ottamaan pois.
Kuva

Konetilasta tuli pari johto nippua kabiinin puolelle ja menivät mittariston liittimiin. meinasin jo katkoa johdot ettei tarvitse koko nippua alkaa pujottaa pienen reijän läpi, mutta sitten älysin että tuo mittariston liitin olikin helposti purettavissa.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Välillä wäykyn kimpussa)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Ensiksi piti liuttaa pääty irti.
Kuva

Sitten liuttaa johtonippu ulos.
Kuva

Ja nykiä tarvittavat johdot pois ja liitin kasaan.
Kuva

Tässä olisi ohjaamon puoleiset johdot.
Kuva

Nyt alkaa koppa olemaan aika tyhjä, tämmöinen tilanne tällä hetkellä.
Kuva

Kuva

Kuva

Huomenna pitäs tosiaan se kansi ottaa pikkumersun koneesta irti ja ehkä myös tätä purkaa lisää. Päivitellän taas.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Välillä wäykyn kimpussa)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Tämä nyky tekniikka nii perseestä ku ei ees kuvia saa näkymään näköjää.

http://s654.photobucket.com/user/Makke1 ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Väykyn sähköt purettu)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Tänään tuli aloteltua purkaa tuo kansi pois tuosta 605 koneesta mutta ei sitä paljoa saanut purettua kun katkes sähköt ja olis pitäny liukuvasaraan hitsata m6 pultti et sais ne ylimmän ketjulaahaimen tapit vetästyä pois. Muuten olisi kaikki ympäriltä purettu pois, ainoastaan venttiilikoppa, nokat ja itse kannenpultit. En niitä viitsinyt alkaa purkamaan kun ei saanut niitä tappeja nykästyä pois.

No ajattelin että jos purkan väyrystä sitten, mutta sehän on tallissa jonne ei pääse yhtään luonnon valoa niin eihän siellä mitään nää tehdä ku ei sähköä ole :D

Jos tässä saa jostain lainaan vehkeet millä ne tapit irroittaa niin käyn vielä tänään kannen nostamassa pois.
W210 300TDT
W638 108D
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Väykyn sähköt purettu)

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Ainakin kapeekantisessa koneessa ne tapit on aina lähteny pelkästään pultilla prässäämällä pois.. Eli tarpeeks pitkä m6 pultti ja sitten sopivia muttereita/rikkoja väliin minkä läpi tappi mahtuu tulemaan, ja sitten pultin päähän vielä mutteri millä rupeaa kiristämään niin pitäs tulla pois. Hankalasti selitetty :D
W201 250D
W202 250D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Väykyn sähköt purettu)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kuisma_ kirjoitti:Ainakin kapeekantisessa koneessa ne tapit on aina lähteny pelkästään pultilla prässäämällä pois.. Eli tarpeeks pitkä m6 pultti ja sitten sopivia muttereita/rikkoja väliin minkä läpi tappi mahtuu tulemaan, ja sitten pultin päähän vielä mutteri millä rupeaa kiristämään niin pitäs tulla pois. Hankalasti selitetty :D
Joo kaveri toi mulle tänään semmoisen lainaan kun ei itte saanu hitsattua ku vieläki sähköt poikki :D ja toisen sai liukuvasaralla nykästyä irti.

Joo kankihan sieltä oli vähän antanut periksi. Jää hieman lohkon pinnan alapuolelle, eli siinä vika. Kansi oli hyvän näköinen ja muutenki kone näytti hyvälle.

Siitä sitten se alkoi, hieman alettu purkamaan.
Kuva

Tuon verran jää vajaaksi. Ei tarvinnut mitata kun ihan silmällä näkee ettei tule ylös saakka.
Kuva

Tässä hieman yleiskuvaa miltä konehuoneessa näyttää.
Kuva


Jos huomenna saisi uusia osia tulemaan tänne päin niin voisi loppuviikosta ehkä saada kasailtua jo konetta. Jos intoa riittää nostamaan huomenna koneen pois ja purkamaan valmiiksi ja tarkistaa laakerit ym. :D
W210 300TDT
W638 108D
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Voihan kettu :( suostuiko koneen myyjä rahojen palautukseen?
W201 250D
W202 250D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kuisma_ kirjoitti:Voihan kettu :( suostuiko koneen myyjä rahojen palautukseen?
Soitin myyjälle ennen kun koneen purin ja oli puhetta että jos kanki kiero niin siltä tulee uusi kanki, tiiviste ja kannenpultit. Eilen ja tänään koittanut soittaa kun kannen irti sain niin ei ole vastannut enää :shock: No jos sen saisin tänään kiinni vielä.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

No niin myyjän tavoitin tänään ja lupasi keskiviikkona laittaa osia tulemaan niin saattaisi vkloppuna mersu käydä jopa kaikilla :D

Sen verran tuli tänään tallissa piipahettua et sain pikkumersusta kaikki valmiiksi irti et huomenna kun menee niin nostaa koneen pois ja alkaa sitä purkamaan.

Kuva


No sitten toiseen talliin ja wäykyn kimppuun. Alkaa olemaan kori kohta sillä mallilla ettei siitä enää saa mitään kohta irti enää. Tänään tuli otettua takaluukun saranat/kaasuiskarit irti, myös kattolistat ja kattokaiteet lähti siinä samassa rytinässä. Tuulilasin yläreunaan jäi vielä lista paikalleen. Konetilasta on kaikki irti mitä ruuvattua saa, lukuunottamatta ilmastoinnin hiluja. Mietin tuossa et kyllä nekin varmaan siitä joutaa ottamaan irti niin saa tehtyä kunnolla. ABS-pumpun teline on jonkin sortin popniiteillä kiinni, sen varmaan poraan myös irti niin saa sen puhallettua ja maalattua paremmin. Ilmastoinnin kun purkaa niin saisi myös kopin puolelta nostaa koko lämppäri kennoston/mottorin ym. nättinä pakettina pois. Sitten jääkin jäljelle enää takasivulasit, niille pitäs keksiä hyvä irroitus keino et säilys ehjänä. Tuulilasin otan varmaankin irti vasta kun auto pyörillään.

Tässä parit räpsyt.

Kuva

Kuva

Kuva

Päivitellääs huomenna lisää jos saisi sen koneen alakertaa hieman raotettua. Otin myös kannen kyytiin jos kerkeäisi sen pesemään töissä ja purkamaan, että saisi sen oikaista. Venttiileille tuskin teen mitään, korkeintaan tahnalla hion. Katsoo sitten jos joskun oikeasti meinaa tuota virittää niin sitten vaihtaa kaikki hilut ym.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vissiin vähän perusteellisempi ylimaalaus tulossa :shock: Millä helvetillä tuon osaa enää koota :D
S124 300TE
S211 E500
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ihan heleppo juttu, pistää vaan osat takasi mistä on ottanutkin ne pois :thumbup: eli kasaa takasin päin vastasessa järjestyksessä :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

S202 kirjoitti:Vissiin vähän perusteellisempi ylimaalaus tulossa :shock: Millä helvetillä tuon osaa enää koota :D
No joo, aina halunnu tehä edes yhden auton huolella ja ajan kanssa. Eikä olis haittaa vaikka tohtis viedä jonnekki sen näytille :D Kyllähän tuon tosiaa kasaan saa, aika paljon tullut kuvia otettua ja ei tuossakaan niin paljoa ruuveja ole mitä kuvittelisi :D Sisustan kun purkaa niin ei oikein paljoa ole jäljellä.



Tänään tuli kansi pestyä töissä ja etukammiotkin nykäsin illasta vielä irti. Huomenna venttiilit irti ja kaveri oikasee pinnan ja sitten vain kasaan.
Kuva

Kuva

Illasta tuli myös tuo kone nostettua pois pikkumersusta ja ei muutakun öljypohja irti ja kanki/mäntä käteen ja ihmettelemään.

Kanki oli sen verran mutkalla että jo silmällä huomaa kun pää on lähtenyt taipumaan.
Kuva

Kuva

Itseltä löytyi myös yks kanki ja mallasin sitä tuohon kangen päälle.
Kuva

Mietiskelin että saisin alakerran jo tänään kasaan jos tuon sinne nappaisin, mutta mutta... tuossa minun kangessa leveämpi tuo kangen alempi osa... mistähän moinen ero?
Kuva

No huomenna pitäs lähteä tulemaan toinen kanki niin toivottavasti se sinne kävisi sitten. Sitähän pääsee vkloppuna kaasuttelemaan taas :D
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

makke190 kirjoitti:Mietiskelin että saisin alakerran jo tänään kasaan jos tuon sinne nappaisin, mutta mutta... tuossa minun kangessa leveämpi tuo kangen alempi osa... mistähän moinen ero?
eikö tuo kohta ole se mistä kiertokankia hiotaan kun ne vaakitaan saman painoisiksi. onkohan toisen moottorin kiertokanki sarja sitten paljon painavempi kuin toisen koneen. :roll:

vertaa niiden painoja keskenään ja hio kaikki saman painoisiksi kuin kevyin on. ja männille sama juttu. :thumbup:
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Oikeaoppinen kangen hiominenhan ei ole ihan noin helppoa. Se ei riitä, että vaaka näyttää samaa lukemaa. Sen painon täytyy myös olla samalla tavalla siellä kangessa. Eli ylä ja alasilmän painotus erikseen. Noihinhan on sellaisia laakeroituja penkkkejä joissa saa kokeiltua miten asettuu eli missä painopiste.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikä ne tehtaalta lähtiessä ole lähelläkään samanpainoisia, siis kanget keskenään ja männät keskenään. Taitavat valkata mäntä/kankiparia yhteen punnituksen jälkeen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

jezze rs kirjoitti:Oikeaoppinen kangen hiominenhan ei ole ihan noin helppoa. Se ei riitä, että vaaka näyttää samaa lukemaa. Sen painon täytyy myös olla samalla tavalla siellä kangessa. Eli ylä ja alasilmän painotus erikseen. Noihinhan on sellaisia laakeroituja penkkkejä joissa saa kokeiltua miten asettuu eli missä painopiste.

Tiedetään. En jaksanut asiaa sen tarkemmin alkaa selittää.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Löytykö syytä miksi kanki on mennyt mutkalle?
IG: @pyrytakkunen
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko vesi päässyt männän päälle, startti ja kanki mutkalla :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Noo ei nyt aleta kankia ja mäntiä tälläkertaa punnihtemaan vaan lyön sinne samanlaisen kangen nytten.
PTracing kirjoitti:Löytykö syytä miksi kanki on mennyt mutkalle?
touhottaja kirjoitti:olisko vesi päässyt männän päälle, startti ja kanki mutkalla :wink:
Niin eihän sitä syytä voi varmaksi sanoa. En oikein usko että sinne vettä olisi missään vaiheessa päässyt ellei sinne olisi joku sitä kipannut ja tuskin on. Kannentiiviste oli hyvässä kunnossa niin ei sinne vettä sieltäkään. Kone oli muuten niin hyväkuntoinen että voihan se olla ollut viallinen kanki ja taittunut vain helposti kun ahdettu reilummin, mene ja tiedä.

Tänään tuossa oli puhetta että yhdestä toyotasta oli taittunut kanki kun oli suutin hajonnut ja pytty täyteen ainetta ja het kanki lyheni. Tämä ei tosin vanhankansan dieselissä tuskin mahdollista mutta ehkä cdi koneissa, kun sehän taitaa ruutata ainetta reilusti jos suutin vioittuu niin että menee suoraan aine läpi.


Tuli purettua venttiilit kannesta ja huomenna aamusta se oikastaan ja pääsee sitä kasailemaan. Kiertokangen pitäs myös tulla niin pääsee alakerran kasaamaan myöskin jos kerkee ja intoa piisaa.

Ilmastointi tuli tänään viimein wäykystä purettua. sitten sain myös kennostot nostettua pois ohjaamosta ja myös äänieristeet. Saisi tuon pikkumersun kasaan niin alkaisi sitten tätä hitsailemaan kasaan päin.

Sisältä purettu.
Kuva

Nokka ilman ilmastoinnin hilppeitä.
Kuva

Palataan taas astialle jälleen kun pääsee etenemään.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuonhan vois soodapuhaltaa koko korin? Odotan kyllä mielenkiinnolla projektin etenemistä, mukava kattoa ku hommat tehdään oikeasti perusteellisesti :P
S124 300TE
S211 E500
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

S202 kirjoitti:Tuonhan vois soodapuhaltaa koko korin? Odotan kyllä mielenkiinnolla projektin etenemistä, mukava kattoa ku hommat tehdään oikeasti perusteellisesti :P
Tuosta soodapuhalluksesta olen kuullut vähän monenlaista tarinaa. Jotkut saanoo että hyvä ja jotkut ei tykkää. Kuulemma ei massa irtoa kunnolla/helposti ja soodasta jää jonkin sortin pinta pellin päälle että ei oikein helppo maalata ja maali ei siinä pysy, varmaankin pitäisi käsitellä jotenkin puhalluksen jälkeen? Ja sitten se hinta kuulemma 500€-1000€ riippuu miten massat ja koriliimat irtoaa. Korkeapaine pesua ovat kehuneet et lähtee hyvin massat ei jää mitään kalvoa pellin päälle. Ja on hinnaltaan halpa. Lassila tikanoja vissiin tekee nuita vesipesuja. Mutta varmaan tässä rojektissa tyydytään ihan oman käden jälkeen ja hinkataan vain pohja mahdollisimman puhtaaksi. Tai no ei sitä nyt vielä lukkoon ole lyöty mutta tuskin tulee soitettua Lassila tikanojalta vesi pesua autolle.

Itse tykkään myös seurata tällä foorumilla projekteja kun niitä ihan ajan kanssa tehdään. Ja onhan se totta kun kerran hyvin tekee niin siinä on sitten autoa melkei lopun iäks.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja norsu »

Soodaan riittää pesu kuumalla vedellä ennen pohjien aloittamista. Soodakalvo antaa hyvän ruostesuojan siihen asti. Itse olen siirtynyt käyttämään hienoa lasimurskapuhallusta entisöinneissä ja vastaavissa, koska se vie kitit ja massat mennessään, mutta on silti tarpeeksi hellävarainen uusillekkin autoille ja niiden ohkasille pelleille. Vesipesu vaatii melko täydellisen purkamisen, mutta paras jälki tuolla mielestäni tulee.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kansi irti, kanki kiero)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

norsu kirjoitti:Soodaan riittää pesu kuumalla vedellä ennen pohjien aloittamista. Soodakalvo antaa hyvän ruostesuojan siihen asti. Itse olen siirtynyt käyttämään hienoa lasimurskapuhallusta entisöinneissä ja vastaavissa, koska se vie kitit ja massat mennessään, mutta on silti tarpeeksi hellävarainen uusillekkin autoille ja niiden ohkasille pelleille. Vesipesu vaatii melko täydellisen purkamisen, mutta paras jälki tuolla mielestäni tulee.
Itsellä ei nuista paljoa ole kokemusta mutta jos tuota omaa autoa putsataan niin varmaankin vedellä kun on todennäköisesti halvin, mutta sitä ehtii vielä miettimään viitsiikö niin alkaa tekemään.

Ei tullut tänään vielä tuota kiertokankea, tai tuli mutta vasta sitten oli perillä et mh oli jo kiinni. No huomenna on uusi päivä. Sai nyt yhden päivän vain oleskella töiden jälkeen. Kardaanin hain hitsauksesta ja näytti hyvälle.

Kuva

No tietysti ei ihan malttanut olla tekemättä mitään niin tuli lätkittyä venttiilit kanteen paikalleen. Huomenna kammiot kiinni ja sitten se onkin asennusta vaille.

Kansi oiottu.

Kuva

Venttiilit paikallaan.

Kuva

Täytyy taas huomena laitella kuvia jos saisi vehkeet nippuun.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkuhiljaa kasaan päin)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

joopa joo... päin viidakkoa meni taasen suunnitelmat.. Kanki, tiiviste ja kannenpultit tuli postissa, mutta on tuosta kangesta yläpään hela väljä...ja sen verran hela linttaantunut kasaan siitä kohtaa männän tappi painaa että "turvonnut" hela vähän ulommas mitä kanki leveä ja tästäsyystä ei mahdu paikalleen edes. pitäs mennä n.4mm pidemmälle, että menis männän tappi paikalleen, mutta ei kun hela puree männän reunoihin kiinni ja mitäs sitä sinne väljää edes laittamaan...

No joo jos sitä nyt unohtas hetkeks koko koneen laiton ja miettis vaikka toista rojektia.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W210 300tdt, W201 2.5d (V*tuiks meni että heilahti)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Jo vain tulipahan purettua nyt sitten kaikki männät ja kanget tuolta koneesta pois kun ei nyt oikein alkanut tulemaan valmista.

Minkähän takia kolmospytyllä on leveämpi tuo kangen alapää kun muissa? Kangissa oli kaikissa numerosarja 02-24 ja sitten oli numeroitu 5-5, 5-4, 5-3, 5-2, mutta sitten ykkös pytyllä 545?? mutta sekin numero oli molemmissa kangen osissa.

Tässä kaikista kangista kuva.
Kuva

Tässä 5, 4 ja 3 kankea vähän.
Kuva

Tässä kuvassa näkyy tuo leveys ero 2 ja 3 kangesta.
Kuva

Kaikkien kankien laakerit olivat kuluneet toisesta reunasta tällä tavalla. (edestä jos katsotaan niin takareunasta)
Kuva


Tuli myös haettua yksi suora kanki ja vertasin kaikkia kankia sen päälle kun männäntappi oli molempien kankien läpi ja tältä ne näytti.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämän mukaan kaikki kanget olisivat hieman lintassa... tuo ykkönen nyt ainakin on, sen näkee sokea otallaankin... Mutta voiko oikeasti olla mahdollista että kaikki olisi?? sitten kun vertasin tämän koneen kankia toisiinsa niin oli kaksi kankea vain mitkä näytti ja sormella kun koitti niin tuntui että olisivat suunnilleen yhtä pitkiä.

Huomenna pitäs mennä paikalliseen metalli pajaan kunnon suoralle pöydälle hieman mittailemaan ja vertailemaan miltä näyttää.
W210 300TDT
W638 108D
Vastaa Viestiin