Makken projektit, W201 Siistimistä ja kunnostamista
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
Eikös siinä ollu kammiotkin paskana?
Voihan ne olla kierot helpostikkin. Kysy vaikka tuutterolta
Väärällä ennakolla/ jeesus paineilla ajettu tai parhaassa tapauksessa molemmilla niin rupeaa romua tulemaan
Voihan ne olla kierot helpostikkin. Kysy vaikka tuutterolta
Väärällä ennakolla/ jeesus paineilla ajettu tai parhaassa tapauksessa molemmilla niin rupeaa romua tulemaan
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
Kyllä oli kammiot hajalla ja myös kaikki kangetjekku90 kirjoitti:Eikös siinä ollu kammiotkin paskana?
Voihan ne olla kierot helpostikkin. Kysy vaikka tuutterolta
Väärällä ennakolla/ jeesus paineilla ajettu tai parhaassa tapauksessa molemmilla niin rupeaa romua tulemaan
Eli kangen pitäs olla reikien keskeltä keskelle 149mm +-0,05 No otettiin ensiksi se kanki minkä kävin ostamassa eilen se oli 149,035mm pitkä eli oikein hyvä. No sitten se kanki minkä myyjä minulle lähetti sen kieron kangen tilalle oli 148,495 eli noin puolimilliä kiero. ja loput kanget oli 0,7-0,9mm kieroja ja kun ne laittoi vaakaan tasaselle pöydälle niin kaikki keinuivat. Eli oikein hieno homma. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Ja palataan taas kun saa lisää aikaiseksi
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
Kertoiko se koneen myyjä, että missä käytössä tämä kone on ollut? Eihän tuo moottori ole kovin sievästi voinut käydä myytäessä, lievää huijauksen makua.
-W210 320cdi -01, 359
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
Oliko tää turbo vai vapari kone? Kuullostaa pahasti vaparilta.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
Eikö tuon nyt kuvistakin nää että turbo kone.
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Voiko kaikki kanget olla kierot?
Joo alle 1000km st-käytössä ja näytti kyllä videon missä kone kävi ja joka myyjän mukaan oli otettu juuri ennen kun purki sen pois. No kaijutin vikaisesta nokialaisesta kun semmosta filmiä kuuntelee nii oikei kaikkia ääniä kuule ja tiiä sitte millon se oikeesti oli otettu.Samppa.S kirjoitti:Kertoiko se koneen myyjä, että missä käytössä tämä kone on ollut? Eihän tuo moottori ole kovin sievästi voinut käydä myytäessä, lievää huijauksen makua.
aniemiko kirjoitti:Oliko tää turbo vai vapari kone? Kuullostaa pahasti vaparilta.
Kyllä se turbo kone on. Ja jos ei olisi niin moottori ei olisi minulla enää vaan myyjän ahterissa.jukkis. kirjoitti:Eikö tuon nyt kuvistakin nää että turbo kone.
No mutta nyt alkaa elämä hymilemään on suoria kankia kasa. Ja nekin kävin tänään varulta mittaamassa ja suoria olivat heittoa kangissa keskenään 0,03mm no siitä sitten vain sitten kasailemaan.
Ja kaikki kasassa odottelee asentajaa.
Tästä hyviä kieroja kankia jollekkin verkonpainoksi
Huomenna pitäs noutaa uusia laakereita ja lyödä ainakin alakerta kasaan ja miksei jos aikaa niin nostaa kansikin päälle. Ja jos oikein tekemisen puute nii miksei jopa nostaa keulile konetta
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Ja taas kasaan päin)
Tuli tänään tempastua alakerta kasaan koneesta. Vaikka ei kovin herkku ollut kasata tallissa jossa ei ole ovia ja tuulee lunta tupaan... No kasassa kuitenkin niin pääasia. Runkolaakereissa oli pieniä jälkiä ja parissa oli pienet reijät syöpynyt. Kuvia ei tälläkertaa ole kun loppui puhelimesta virta jo päivällä. Mutta huomenna jatketaan ja kuvien kera! Ja vklopun aikana olisi tarkoitus ottaa jo savut koneesta.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Ja taas kasaan päin)
Elen tuli saatua auto hyvälle mallille. Ensin tuli laitettua kytkin ja laatikko koneen perään. Sen jälkeen nostin jo tekniikan autoon kiinni niin tai tökättyä auton kokonaan talliin ja tehtyä siihen jonkinmoisen oven niin sai vähän lämpöä sisälle. Siitä sitten lähti kasautumaan. Ensiksi kardaani, vaihdetangot ym. mitä auton alla pitää laittaa niin paikalleen. Sen jälkeen konehuoneen kimppuun. kaikki piuhat ym. ja sitten kantta paikalleen.
Kone nostettuna nokalle laatikon kera.
Kansi kasattuna.
kansi nokkien kera paikallaan.
Ratas paikalleen ja jako kohilleen.
Koppa kiinni kaikki nähty.
Pikku turbo löysi taas paikkansa.
Ahtoputken suunnittelua.
Hovikoneistajalla oli ylimääräista aikaa kun teki tulpan polttoaineen lämmitin hässäkän tilalle.
Lämpöanturin johdolle tuli laitettua parempi liitin.
Tällainen olisi nyky tilanne.
Tänän tuli sitten laitettua öljyt ja nesteet koneeseen ja koitettua käyntiin. Hyvin ja nätisti käy. Tuli myös liikutettua hieman eteen ja taakse päin ja vaihteetkin sieltä tuntui löytyvän. Oli se vain niin mukava pitkästä aikaa vaikkei montaa metriä tullut ajettuakaan
Ensiviikolla varmaan saisi kaasulinkun aikaiseksi haettua ja alkuviikosta alkaa ankara ahtoputkien teko että saisi auton ajoon
Päivitellään taas kun saan etenemään hommia.
Kone nostettuna nokalle laatikon kera.
Kansi kasattuna.
kansi nokkien kera paikallaan.
Ratas paikalleen ja jako kohilleen.
Koppa kiinni kaikki nähty.
Pikku turbo löysi taas paikkansa.
Ahtoputken suunnittelua.
Hovikoneistajalla oli ylimääräista aikaa kun teki tulpan polttoaineen lämmitin hässäkän tilalle.
Lämpöanturin johdolle tuli laitettua parempi liitin.
Tällainen olisi nyky tilanne.
Tänän tuli sitten laitettua öljyt ja nesteet koneeseen ja koitettua käyntiin. Hyvin ja nätisti käy. Tuli myös liikutettua hieman eteen ja taakse päin ja vaihteetkin sieltä tuntui löytyvän. Oli se vain niin mukava pitkästä aikaa vaikkei montaa metriä tullut ajettuakaan
Ensiviikolla varmaan saisi kaasulinkun aikaiseksi haettua ja alkuviikosta alkaa ankara ahtoputkien teko että saisi auton ajoon
Päivitellään taas kun saan etenemään hommia.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
Tänään tuli tehtyä pieniä hifistelyjä ja huomenna pääsee paremmin ahtoputkien kimppuun kun loppui nuo rosteri mutkat kesken.
Tämmöinen kierteen niittaus vehjes tuli ostettua ja testattua miten pelaa.
Siinä olisi nyt m5 kierre runkopalkin kyljessä.
Ja siihen sitten nuo öljynjäähdyttäjän letkut kiinni.
Hukkaportille tuli vedettyä letku, väri hieman häiritsevä niin laitoin senkin mustan putken sisään ja sitten se kiertää akkukotelon kautta apparin puolelle. Vielä en ole varma otanko sen T-haaralla tuosta imusarjassa olevasta vakio paine lähdöstä vai tekisinkä ahtoputkeen 10x1 kierteen ja siitä neumatiikka liittimellä sit.
Tässä hieman ahtoputken suunnittelua taas.
Kuskinpuolen putket suunniteltu suurinpiirtein valmiiksi ja kyllä nuo apparin putketkin on aika hyvällä mallilla paitsi putket puuttuu No jospa huomenna saisi uusia mutkia ja sitten heppailtua putket kasaan. Tuo lämpparin letkua joutuu muuttamaan hieman koska ahtoputki menee juuri sen reitiltä, mutta eiköhän sillekkin paikka löydy ensiviikolla.
Tämmöinen kierteen niittaus vehjes tuli ostettua ja testattua miten pelaa.
Siinä olisi nyt m5 kierre runkopalkin kyljessä.
Ja siihen sitten nuo öljynjäähdyttäjän letkut kiinni.
Hukkaportille tuli vedettyä letku, väri hieman häiritsevä niin laitoin senkin mustan putken sisään ja sitten se kiertää akkukotelon kautta apparin puolelle. Vielä en ole varma otanko sen T-haaralla tuosta imusarjassa olevasta vakio paine lähdöstä vai tekisinkä ahtoputkeen 10x1 kierteen ja siitä neumatiikka liittimellä sit.
Tässä hieman ahtoputken suunnittelua taas.
Kuskinpuolen putket suunniteltu suurinpiirtein valmiiksi ja kyllä nuo apparin putketkin on aika hyvällä mallilla paitsi putket puuttuu No jospa huomenna saisi uusia mutkia ja sitten heppailtua putket kasaan. Tuo lämpparin letkua joutuu muuttamaan hieman koska ahtoputki menee juuri sen reitiltä, mutta eiköhän sillekkin paikka löydy ensiviikolla.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
Onko tuo kierteen niittausvehjes ja kierteet kallis ? Aika kätevän oloinen olisi.
Komeaa...
Komeaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
http://www.ikh.fi/tuotehaku/NIITTIMUTTERI
olipas kalliimpia kun osasi odottaa
olipas kalliimpia kun osasi odottaa
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... rja-12953/
Hieman lelun oloinen, mutta hinta järkevä. Tuollaiset oli itselläkin varmaan kymmenen vuotta, kunnes niittimutterit yleistyivät lähes jokapäiväiseksi nykyritsojen kanssa, ja piti hommata kunnolliset pihdit.
Hieman lelun oloinen, mutta hinta järkevä. Tuollaiset oli itselläkin varmaan kymmenen vuotta, kunnes niittimutterit yleistyivät lähes jokapäiväiseksi nykyritsojen kanssa, ja piti hommata kunnolliset pihdit.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
Mulla on ollu varmaan viis vuotta tuommoset pihdit niin kuin makkella ja on kyllä hyvät.
Ja muistelisin hintaa olleen silloin tuolla sarjalla jotain 60€ en oo kyllä varma.
Ja muistelisin hintaa olleen silloin tuolla sarjalla jotain 60€ en oo kyllä varma.
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/1713 ... ster-m3-m6" onclick="window.open(this.href);return false;jukkis. kirjoitti:Mulla on ollu varmaan viis vuotta tuommoset pihdit niin kuin makkella ja on kyllä hyvät.
Ja muistelisin hintaa olleen silloin tuolla sarjalla jotain 60€ en oo kyllä varma.
65,80 näkyy olevan nykyisin hintaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Savut otettu ja ensi metrit ajet
Itselle tuo puristin tuli TOOLGATE:sta mukana tuli m6 niittejä reilu 10 ja m5, m4 ja m3 jotain reilu parikymmentä kappaletta ja hinta oli 59,00 sis. alv. Eli ei tosiaan kallis ja voin suositella, saa hyvinkin järkevästi kaikkea kiinnitettyä esim. auton konetilaan jos ei toiselle puolelle ole mahdollista mutteria pyörittää ja materiaali niin ohutta ettei siihen kierrettä pysty tekemään. Myyjä kovasti yritti kaupata paineilma käyttöistä mikä kierittäisi karan vielä automaattisesti irti niitistä kun se on kiinni, mutta sillä oli hintaa jotain 170€+alv. ja tuskin sillä olisi tuonne koneen ja runkopalkin väliin niittiä laittamaankaan. Ja ei tuo niin kova homma ole käsin puristaa ja pyörittää karaa pois.
Tänään tuli ahtoputket leikeltyä hyvälle mallille. Tuo imusarjaan tuleva putki meinasi aiheuttaa harmaita hiuksia mutta sai sen nyt jotenkin menemään. Putket tuli kasattua sähköteipillä ja pitäisi huomenna ennen töihin menoa käydä heppaamassa kiinni niin pääsee vielä mallaamaan, että käyvät varmasti paikalleen. Kuvia niistä huomenna.
Muuta ei oiken tänään tapahtunut tallissa, tai tämän lämppärin rautaputken korvasin letkulla ja samalla sai sen kierrätettyä hieman eri kautta niin ei ole ahtoputken tiellä.
Ja sekin tuommosella lenkillä kiinni niin ei roiku miten sattuu.
Nyt alkaa pahasti näyttämään siltä että auto valmistuu käsiin.(pitäisihän se maalata ja ja... mutta niitä sitten myöhemmin.) Huomenna kun saa putket hepattua ja mallattua niin ei muutakun odottamaan hitsaria. Ja apparin puolen coolerilta tuleva ahtoputki tehtävä sitten kun saa sen ylemmän heppiin niin tulee pää vielä oikeaseen kohtaan. Sama kuskinpuolella, siellä on coolerin putki valmis ja imusarjan putki tehty niin että loppuu tuo coolerilta tulevan putken läheisyyteen mutta huomenna saa siihenkin pään tehtyä valmiiksi ja kohdilleen kun saa ne muut heppiin.
Palataan taas huomenissa!
Tänään tuli ahtoputket leikeltyä hyvälle mallille. Tuo imusarjaan tuleva putki meinasi aiheuttaa harmaita hiuksia mutta sai sen nyt jotenkin menemään. Putket tuli kasattua sähköteipillä ja pitäisi huomenna ennen töihin menoa käydä heppaamassa kiinni niin pääsee vielä mallaamaan, että käyvät varmasti paikalleen. Kuvia niistä huomenna.
Muuta ei oiken tänään tapahtunut tallissa, tai tämän lämppärin rautaputken korvasin letkulla ja samalla sai sen kierrätettyä hieman eri kautta niin ei ole ahtoputken tiellä.
Ja sekin tuommosella lenkillä kiinni niin ei roiku miten sattuu.
Nyt alkaa pahasti näyttämään siltä että auto valmistuu käsiin.(pitäisihän se maalata ja ja... mutta niitä sitten myöhemmin.) Huomenna kun saa putket hepattua ja mallattua niin ei muutakun odottamaan hitsaria. Ja apparin puolen coolerilta tuleva ahtoputki tehtävä sitten kun saa sen ylemmän heppiin niin tulee pää vielä oikeaseen kohtaan. Sama kuskinpuolella, siellä on coolerin putki valmis ja imusarjan putki tehty niin että loppuu tuo coolerilta tulevan putken läheisyyteen mutta huomenna saa siihenkin pään tehtyä valmiiksi ja kohdilleen kun saa ne muut heppiin.
Palataan taas huomenissa!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Viimesiä virityksiä vailla)
Tuo lämppärin putki kannattaa w201:ssä katkasta siitä vesipumpun juuresta ja vetää se putki siitä koneenkylkeä pitkin sinne. Jää pakosarjan alle piiloon eikä ole tiellä.
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Viimesiä virityksiä vailla)
Tuota ei oo tullu ajateltukaan Täytyypäs kahtoa ja miettiä tuota vaihtoehtoajukkis. kirjoitti:Tuo lämppärin putki kannattaa w201:ssä katkasta siitä vesipumpun juuresta ja vetää se putki siitä koneenkylkeä pitkin sinne. Jää pakosarjan alle piiloon eikä ole tiellä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Viimesiä virityksiä vailla)
602 turbossa oli sellainen metallinen putki vakiona joka meni sarjan alta-> ei lämpöongelmia. ja passaa monikon kylkeen
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Viimesiä virityksiä vailla)
Taas ollaan lähempänä valmista. Paitsi vieläkään en saanut tarpeeksi nuita mutkia, mutta huomenna pitäisi saada, että saa viimesen putken tehtyä.
Tässä turbolta lähtevä putki hepattuna.
Ja tämä tulee kuskin puolelle coolerilta konetilaan.
Tässä putken mallausta paikalleen.
Tuota imusarjasta lähtevää putkea tuli muokattua hieman alkuperäisestä suunnitelmasta. Tämmöinen siitä nyt kuitenkin tuli tehtyä.
Tässä turbolta lähtevän putken mallausta.
Tuo jatkuu 45asteisella silikonilla alas päin ja huomenna tarkoitus tehdä sinne samanlainen putki coolerista konetilaan kun kuskinpuolellakin.
Ja tässä keulasta yleiskuva.
Siinäpä ne tällä erää ja taas lisää kun edetään. toivottavasti saisi ensiviikolla auton ajoon niin pääsee testailemaan miten toimii Pakoputki on vielä myös tekemättä, mutta voi olla että ensi testeihin se ei kerkeä ja käyn sen tekemässä montulla/nosturilla, ei nimittäin enää huvita ylimääräisiä auton alla könytä
Tässä turbolta lähtevä putki hepattuna.
Ja tämä tulee kuskin puolelle coolerilta konetilaan.
Tässä putken mallausta paikalleen.
Tuota imusarjasta lähtevää putkea tuli muokattua hieman alkuperäisestä suunnitelmasta. Tämmöinen siitä nyt kuitenkin tuli tehtyä.
Tässä turbolta lähtevän putken mallausta.
Tuo jatkuu 45asteisella silikonilla alas päin ja huomenna tarkoitus tehdä sinne samanlainen putki coolerista konetilaan kun kuskinpuolellakin.
Ja tässä keulasta yleiskuva.
Siinäpä ne tällä erää ja taas lisää kun edetään. toivottavasti saisi ensiviikolla auton ajoon niin pääsee testailemaan miten toimii Pakoputki on vielä myös tekemättä, mutta voi olla että ensi testeihin se ei kerkeä ja käyn sen tekemässä montulla/nosturilla, ei nimittäin enää huvita ylimääräisiä auton alla könytä
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kuvia ahtoputkista)
Nii ja tuohon nesteletkuun sen verran, että nyt mennään tuolla kumiletkulla, mutta on yksi vapari kone tallissa niin täytyy siihen suunnitella sitä putkea sinne pakosarjan alle. Olisiko kellään kuvaa millainen sen siinä turbossa alunperin on toteutettu? Itse sen teen rosterista jos nyt saan aikaan sen tehtyäjekku90 kirjoitti:602 turbossa oli sellainen metallinen putki vakiona joka meni sarjan alta-> ei lämpöongelmia. ja passaa monikon kylkeen
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kuvia ahtoputkista)
ei löytynyt vaikka kuin googletti se mutka putki nevadaan siitä pumpun kotelosta ja siitä suoraputki taakseppäin. on muuten muistaakseni o-rengas tiivistyksellä
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kuvia ahtoputkista)
Ainakin tuo mutka on o-renkaalla tiivistetty. Mutta varmaankin lohkon kylessä ruuvin paikkoja mihin saisi tehtyä putkelle kiinnikkeet ja samalla estävät putken pois liukumisen siitä termostaatti kotelosta. Mietin vain ku itsellä kone hyvin takana että miten helposti putki sieltä mahtuu nousemaan. Mutta jos sen nostaisi rauta putkella vielä tuon pakosarjan yläpuolelle niin sitten tuskin enää niin kuumenee ettei kumiletku kestäisi.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kuvia ahtoputkista)
No joo, viimein sain kaikki ahtoputket valmiiksi Nyt vain ollaan hitsarin armoilla et milloin pääsee mersulla ajelemaan... Tuli myös tehtyä pikainen korjaus ovipahveihin kun ovat koiran syömän ja käy melkoinen veto reijistä. Eli jesarilla reijät umpeen Takapenkin alta pohjatulpat ovat olleet irti niin joutuin hieman rapsuttelemaan savea ja hiekkaa penkin alta.. sitten imuria perään, öljyä ja uudet tulpat paikalleen
Noh, tässä nyt kuvia vielä tuosta apparin puolen ahtoputkista.
Tosiaan tuosta auton maalauksesta oli puhetta niin nyt taidan tyytyä siihen että lyön kylkimuovit vain takasin paikalleen ja katsotaan keväällä sitten uudemman kerran tuota maalaus hommaa. Öljyän vain auton ettei suola paska ala peltejä raiskaamaan yhtään enempää. Mutta eipä tässä kummempia palaillaan taas!
Noh, tässä nyt kuvia vielä tuosta apparin puolen ahtoputkista.
Tosiaan tuosta auton maalauksesta oli puhetta niin nyt taidan tyytyä siihen että lyön kylkimuovit vain takasin paikalleen ja katsotaan keväällä sitten uudemman kerran tuota maalaus hommaa. Öljyän vain auton ettei suola paska ala peltejä raiskaamaan yhtään enempää. Mutta eipä tässä kummempia palaillaan taas!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kuvia ahtoputkista)
Nyt olisi autolla heitetty pihassa lenkkiä ja toimi niinkuin pitää, ainakin vielä Ahtoputket sai tänään hitsattua kasaan, mutta ei tullut niitä vielä kiillotettua/maalattua. En tiedä vielä kummin tekisi.
Eli ahtoputket tuli napattua paikalleen ja myös tuo kaasulinkku. Tuo kasulinkku on oikein ehoton, ennen muistaa tunti tolkulla hitsannen jos jonkin moista linkkua että saanut toimimaan Tällä kertaa noin 10min ja kaasu toimi.
Tämmöinen kaasulinkku siis tuli tähän.
Paikallaan.
Tässä vielä kuva kun testi ajo suoritettu.
Eikä oikein kunnolla testaamaan päässyt kun on nuo kesärenkaat alla niin eihän sillä päässyt kun pihasta pois ja takasin pääsi ku toinen lykkäsi perästä avuks Huomenna saa jonkinmoiset nastarenkaat alle niin pääsee nyt hieman paremmin kokeilee. Ahtomittari pitää vielä laittaa johonkin roikkumaan ainakin siksi aikaa etta saa ne säädettyä kohilleen.
Eli ahtoputket tuli napattua paikalleen ja myös tuo kaasulinkku. Tuo kasulinkku on oikein ehoton, ennen muistaa tunti tolkulla hitsannen jos jonkin moista linkkua että saanut toimimaan Tällä kertaa noin 10min ja kaasu toimi.
Tämmöinen kaasulinkku siis tuli tähän.
Paikallaan.
Tässä vielä kuva kun testi ajo suoritettu.
Eikä oikein kunnolla testaamaan päässyt kun on nuo kesärenkaat alla niin eihän sillä päässyt kun pihasta pois ja takasin pääsi ku toinen lykkäsi perästä avuks Huomenna saa jonkinmoiset nastarenkaat alle niin pääsee nyt hieman paremmin kokeilee. Ahtomittari pitää vielä laittaa johonkin roikkumaan ainakin siksi aikaa etta saa ne säädettyä kohilleen.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Auto kasassa, testi lenkki heite
mistäs hankit tuon kaasuvivuston? oon sitä tässä kytänny koko syksyn että koska tulee markkinoille
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Auto kasassa, testi lenkki heite
Laittelin yv:tä ku ei varmaan täällä oikein yleisesti saanut mainostaa. Ja jos jotain muuta kiinnostaa niin voin laittaa yv:tä.T-D kirjoitti:mistäs hankit tuon kaasuvivuston? oon sitä tässä kytänny koko syksyn että koska tulee markkinoille
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Auto kasassa, testi lenkki heite
Kommee boksi on kyllä lootan vaijerille. Samalla tavalla toimivan saapi tehtyä alkuperäisestä alipainerasiasta ja ylimääräisestä kuulasta vaijerille. . Jos joku nuukuuksissaan tuommosta tarttee.
Edit. Jaa, kattelinpa eri kuvvaa fb:n sivulta. Kommeita on kyllä.
Edit. Jaa, kattelinpa eri kuvvaa fb:n sivulta. Kommeita on kyllä.
Viimeksi muokannut BTriker, Ma 09.12.2013 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Auto kasassa, testi lenkki heite
Tänään tuli laturin hihna vaihdettua sopivaan kun joutui laittamaan paikalleen 2053mm pitkän hihnan joka oli hieman tiukka. Tänään siis hain 2073mm joka oli oikein sopiva. Sitten tuli käytettyä tyhjäkäyntiä ja ajeltua jonka jälkeen tutkiskelin vuotaako mitään, muttei vielä ainakaan tippoja alleen jätä. Tämän jälkeen ahtopaineita tuli myös seurattua mutta eipä niistä oikein selvää saa näin talven liukkailla. Nelosella kun veättää niin jossain 2200rpm kohalla nousee ahdot 0,4bar ja sitten alkaa sutimaan. Mutta jos kaasua pumppailee ja kierrättää niin ahdot kiipii pikku hiljaa kilon paikkeille. Testien jälkeen tuli laitettua puskurit paikalleen ja vetokoukun rapsin irti samalla.
Kaasulinkusta on tullut aikapaljon kyselyitä niin laitan nyt tähän vähän linkkiä mistä sitä saa kyseltyä viestillä https://www.facebook.com/pages/BBT-Moto ... 8084666001" onclick="window.open(this.href);return false; Ja onhan tuolla muutakin hilpettä myöskin mersuun ja kyllähän ne muihinkin käy.
Huomenna voisi vielä autoa ajeluttaa testailla ja lohkolämmittimin johto lyödä myös paikalleen ettei pakkaset pääse yllättämään sisätilan lämmittimelle pitäs ostaa haaroitus johto niin saisi senkin asennettua. Ahtoputkeen pitäs hitsata vielä pieni latan pätkä parilla 10x1mm kierteellä varustettuna niin saa vähän paremmin nuita paine lähtöjä sekä se kiillotus tai maalaus niille. Sitten voisi jo loppuviikosta koittaa ottaa auto ajoon ja katsoa pääseekö töihin sekä takaisin
Tässä olisi vielä pari kuvaa.
Konetilan nykyhetki.
Päivitellään taas jos käy jotain ihmeellistä
Kaasulinkusta on tullut aikapaljon kyselyitä niin laitan nyt tähän vähän linkkiä mistä sitä saa kyseltyä viestillä https://www.facebook.com/pages/BBT-Moto ... 8084666001" onclick="window.open(this.href);return false; Ja onhan tuolla muutakin hilpettä myöskin mersuun ja kyllähän ne muihinkin käy.
Huomenna voisi vielä autoa ajeluttaa testailla ja lohkolämmittimin johto lyödä myös paikalleen ettei pakkaset pääse yllättämään sisätilan lämmittimelle pitäs ostaa haaroitus johto niin saisi senkin asennettua. Ahtoputkeen pitäs hitsata vielä pieni latan pätkä parilla 10x1mm kierteellä varustettuna niin saa vähän paremmin nuita paine lähtöjä sekä se kiillotus tai maalaus niille. Sitten voisi jo loppuviikosta koittaa ottaa auto ajoon ja katsoa pääseekö töihin sekä takaisin
Tässä olisi vielä pari kuvaa.
Konetilan nykyhetki.
Päivitellään taas jos käy jotain ihmeellistä
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Lisää testiä ja kohta liikentees
Nyt olis tosiaa reipas 300km testiä takana ja toistaiseksi pelaa. Tai jos ei lasketa kytkimen luistoa... Eli jäätikölla tuli alku testit tehtyä ja tänään löysin sulaa asfalttia, no kakkosella sutii ja kierrokset tappiin heti, sitten kolmosta ja kytkin luistaa välittömästi............ Noh se kyllä talven toimii varmasti kun ei nyt sitä sulata loppuun kokonaan. Mutta auto tuntuu yllättävän pirteälle ja on oikein mukava käyttöautona. Pieniä juttuja siinä vielä on. Ärsyttävin on jurina ja tärinä joka tulee n.1500rpm kohdalla kun veättää? Sama jurina oli jo silloin kun auto oli ihan vakio kunnossa. Nyt on moottorin kumityynyt vaihdettu, kytkin, eturättinivel, kardaanin päissä olevat keskitys helat. Mitähän seuraavaksi? mistä moinen jurruutuss voisi johtua? Öljyt ja suodattimen ajattelin vaihtaa kun vielä hetken ajelee. Myöskin ahtomittari olisi tarkoitus laittaa nuiden kasetti juttujen tilalle ja ehkä jotain muita mittareita. Sitten mikähän tuota kieppi mittaria vaivaa kun veättää ja kierrokset nousee korkealle niin viisari valahtaa nollille. Tai meinaa tipahtaa, mutta kun kaasua nostaa niin pomppaa takasin ylös...??
Pientä "tuuninkia" tuli myös tehtyä ja vaihdoin eteen sekä taakse led parkit. Takana ero vakioon ei ollut suuri mutta edessä kylläkin.
Tässä kuva.
Tuli myös otettua kuva kun nuo vaihdetangot paikallaan.
Täytyy yrittää nuo pikku viat selvitellä tässä ja katsoa mitä autolle vielä tulee tehtyä. Maalaus kyllä kovasti kiinnostaisi, mutta ei taas näin talvea vasten taida innostaa alkaa.
Pientä "tuuninkia" tuli myös tehtyä ja vaihdoin eteen sekä taakse led parkit. Takana ero vakioon ei ollut suuri mutta edessä kylläkin.
Tässä kuva.
Tuli myös otettua kuva kun nuo vaihdetangot paikallaan.
Täytyy yrittää nuo pikku viat selvitellä tässä ja katsoa mitä autolle vielä tulee tehtyä. Maalaus kyllä kovasti kiinnostaisi, mutta ei taas näin talvea vasten taida innostaa alkaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D